|
| Moto Guzzi problemer. Fra : Thorkild |
Dato : 06-12-05 11:06 |
|
Min svigersøn er ejer af en Moto Guzzi EV1100 California årgang 1997 og
første gang indregistreret i 2000. Den har kun kørt ca. 3000 km. Sidste gang
han kørte på den, voldte den store problemer. Efter at den havde kørt 20-30
km uden problemer, begyndte den at "stritte" imod. Den kunne kun køre 40
km/t med fuld gas og opførte sig som, den kun kørte på 1 cylinder. MC'en
befinder sig i Sydspanien med spanske plader på, og han ville godt have den
fikset, næste gang, de tager derned. Han har ingen hjælp fået ved importøren
i DK, kun en sludder for en sladder. Har du hørt om noget lignende med den
model. Det er tilsyneladende en periodisk fejl. Vi har sagt til ham, at han
skal holde sig til Japanske mærker, men han vil ikke høre!
Hilsen Thorkild M. C.
| |
Ivan \(3300\) (06-12-2005)
| Kommentar Fra : Ivan \(3300\) |
Dato : 06-12-05 13:54 |
|
En af mine venner har oplevet samme problem og da var det et tændrørskabel
som var ved at hoppe ud af tændspolen.
Det var ikke lige til at se før vi fik hevet lidt i kablet...
Mvh,
Ivan
"Thorkild" <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439561e0$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Min svigersøn er ejer af en Moto Guzzi EV1100 California årgang 1997 og
> første gang indregistreret i 2000. Den har kun kørt ca. 3000 km. Sidste
> gang han kørte på den, voldte den store problemer. Efter at den havde kørt
> 20-30 km uden problemer, begyndte den at "stritte" imod. Den kunne kun
> køre 40 km/t med fuld gas og opførte sig som, den kun kørte på 1 cylinder.
> MC'en befinder sig i Sydspanien med spanske plader på, og han ville godt
> have den fikset, næste gang, de tager derned. Han har ingen hjælp fået ved
> importøren i DK, kun en sludder for en sladder. Har du hørt om noget
> lignende med den model. Det er tilsyneladende en periodisk fejl. Vi har
> sagt til ham, at han skal holde sig til Japanske mærker, men han vil ikke
> høre!
>
> Hilsen Thorkild M. C.
>
| |
Jacob (06-12-2005)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 06-12-05 14:20 |
|
Jeg ville også stille det spørgsmål i Moto Guzzi klubben - de har
opbygget en meget stor viden om MG. Du (eller din svigersøn) finder
dem her: www.motoguzzi.dk
Venlig hilsen Jacob
| |
Armand (06-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-12-05 17:10 |
|
Thorkild wrote:
> Min svigersøn er ejer af en Moto Guzzi EV1100 California årgang 1997 og
> første gang indregistreret i 2000. Den har kun kørt ca. 3000 km. Sidste gang
> han kørte på den, voldte den store problemer. Efter at den havde kørt 20-30
> km uden problemer, begyndte den at "stritte" imod. Den kunne kun køre 40
> km/t med fuld gas og opførte sig som, den kun kørte på 1 cylinder. MC'en
> befinder sig i Sydspanien med spanske plader på, og han ville godt have den
> fikset, næste gang, de tager derned. Han har ingen hjælp fået ved importøren
> i DK, kun en sludder for en sladder. Har du hørt om noget lignende med den
> model. Det er tilsyneladende en periodisk fejl. Vi har sagt til ham, at han
> skal holde sig til Japanske mærker, men han vil ikke høre!
Km-tallet og placeringen tyder meget på at det er et lejligheds-køretøj :-/
Mange motorcykler der oplever blot halvlange stilstandsperioder har
problemer med at bensinen i karburatorerne mister kick'et med tiden!
lad ham prøve at tømme svømmerhusene og genfylde med friskere bensin fra
tanken!
--
Armand.
(hvis første bud ellers plejer at være "vand i karburatorerne" - Men i
sydspanien? Njaaarh :-/ )
| |
Lars Holst (07-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 07-12-05 17:58 |
|
"Thorkild" <virker@hotmail.com> said in
news:439561e0$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> Min svigersøn er ejer af en Moto Guzzi EV1100 California årgang 1997
> og første gang indregistreret i 2000. Den har kun kørt ca. 3000 km.
> Sidste gang han kørte på den, voldte den store problemer. Efter at den
> havde kørt 20-30 km uden problemer, begyndte den at "stritte" imod.
> Den kunne kun køre 40 km/t med fuld gas og opførte sig som, den kun
> kørte på 1 cylinder. MC'en befinder sig i Sydspanien med spanske
> plader på, og han ville godt have den fikset, næste gang, de tager
> derned. Han har ingen hjælp fået ved importøren i DK, kun en sludder
> for en sladder. Har du hørt om noget lignende med den model. Det er
> tilsyneladende en periodisk fejl. Vi har sagt til ham, at han skal
> holde sig til Japanske mærker, men han vil ikke høre!
>
> Hilsen Thorkild M. C.
>
>
Sandsynligheden for at der opstår fejl på en japansk MC er nok en hel del
større.
Moto Guzzi er temmelig gennemprøvet teknik som er kendt for meget stor
pålidelighed som BMW boxermodellerne.
Man lavede en test for nogle år siden hvor man tog hvad man mente var de
mest pålidelige maskiner fra h.h.v. Italien, Tyskland og Japan. Så kørte
man gennem Europa op og ned til de gik i smadder en efter en. Den sidste
kørende maskine var Guzzi'en.
Det er korrekt at der er hjælp at hente i Guzzi klubben. Endvidere er der
en Guzzi klub i Spanien som sikkert også kan være behjælpelige.
Kontakten til denne kan med garanti formidles gennem den danske afdeling om
nødvendigt.
Selvfølgelig kan al mekanik og elektronik gå i stykker. Hvorfor finder din
svigersøn ikke bare et autoriseret Guzzi værksted i Spanien?
--
Lars Holst
| |
|
|