hvilken MC skal blive nr. 2 i familien?
Fra : Jørgen Nygaard

Dato : 04-12-05 19:41

Hej

Et luksus problem. Min frue har givet mig en gave på forskud
Vi har i dag en XJ 600 D fra 1998, som jeg har kørt ca. 15.000 km på 3 år.
Vil jo gerne have en anden, men konen vil beholde XJ til sig selv.
Har derfor fået lov til at købe noget andet, men hvad skal man købe. Pris
max 80.000 kr. Har tænk på en Sv650 eller Sv 1000, men da jeg er vant til en
oprejst kørestilling ved jeg ikke om det er det rigtige.
Vi vil gerne på sigt bruge dem til turer til udlandet.
Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.
Er der nogen som kan hjælpe.

Venlig hilsen
J.Nygaard

Fra : Steen E.

Dato : 04-12-05 19:48

> [...]
> Vi vil gerne på sigt bruge dem til turer til udlandet.
> Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.

Check evt. hos din lokale Yamaha-pusher hvad han kan skaffe en FZ6 '05
årgang til ? De sidste '05ere skulle blive solgt til en rigtig god pris.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-12-05 21:15

> [...]
> Vi vil gerne på sigt bruge dem til turer til udlandet.
> Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.

Yamaha Fazer 600, kan det hele

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 04-12-05 21:43

Syns os honda´s hornet er fed, den kan vist os en del( har ikk selv en), men
er da et oplagt valg også, brugt til en billig penge efterhånden.
Eller hvis man vil lidt ned i klasse, eller hvad man kan kalde det, jeg
kører selv på en 600 bandit, sjov til pengene, og man er oprejst, de kan
erhverves fra lidt over 40K og op, men hvis du har 80K, så var en 1200bandit
da sjov... ;)
God jagt
MVH
Johan
Som selv er på jagt efter en suki srad 750 med sprøjt, eller en kwakker
zx9r, jums...

Fra : Per

Dato : 05-12-05 08:52

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> Syns os honda´s hornet er fed, den kan vist os en del

Ja - en Honda Hornet er et rigtig godt valg.

Den er fuldstændig gennemprøvet - og du får ikke en motor der er bedre. Den
kan stort set ikke slides op.
Honda har netop valgt den "gamle" cbr600 motor på netop Hornet´en pga.
holdbarhed - de ville ikke gå på kompromis mht. holdbarhed. Og så er den
ufattelig hurtig.

Du sidder oprejst og har godt udsyn. Minimale omkostninger pga. styrke i
kvalitetskomponenter og så den helt extreme holdbare motor.

Held og lykke.

/Per

Fra : Moller

Dato : 05-12-05 11:04

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> [...]
> erhverves fra lidt over 40K og op, men hvis du har 80K, så var en 1200bandit

   En Bandit 1200 kan jeg kun anbefale herfra ;) og sjovt nok blir min til
salg så snart foråret starter, og den lige har været forbi Synshallen :)
grunden til salg er ene og alene, at jeg ik for så meget tid til alm.
vej kørsel, og derved vil koncentere budgettet på en maskine til
banekørsel + en bil til at transportere den til og fra Banerne.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-12-05 22:02

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> writes:

> Yamaha Fazer 600, kan det hele

Det kan jeg tilslutte mig: Her er anmeldelsen jeg har skrevet af min:
<http://dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Yamaha&model=FZS600%20Fazer&aargang=1999>

Alternativt en Honda Hornet 600 eller en lidt ældre VFR750. Er ydelsen
ikke vigtig, så er der jo også Ducati Monster.

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-12-05 22:58

"Jørgen Nygaard" <jorgennygaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Vi vil gerne på sigt bruge dem til turer til udlandet.
> Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.

Davs Jørgen.

Nap en BMW R1150RT, det er en vidunderlig mc, og den er stor nok til
langture.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 00:03

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> Davs Jørgen.
>
> Nap en BMW R1150RT, det er en vidunderlig mc, og den er stor nok til
> langture.

Hemm..............tror næppe at 80K. rækker til såån en !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-12-05 10:32

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> Hemm..............tror næppe at 80K. rækker til såån en !

> [...]

Nå for fa'en, var der begrænsninger på?
Undskyld!
Så nap en K75RT eller en R80 i stedet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-05 00:17

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> writes:

> Nap en BMW R1150RT, det er en vidunderlig mc, og den er stor nok til
> langture.

Til 80k?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-12-05 07:30

"Jørgen Nygaard" <jorgennygaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi vil gerne på sigt bruge dem til turer til udlandet.
> Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.

Så er vi ca. af samme fysiske omfang - VFR har dog en let foroverbøjet
kørestillling, og godt med læ bag kåben til os MC-Dværge
Prisen kan fint passe til en RC36.

ps. Lad være med at låne Vifferen ud til konen - så kommer du bare til
at køre XJ'er igen......
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 05-12-05 08:32

Men fader skiftede fra XJ600 til en VFR (RC36). De kan godt findes til
omkring 80kkr. Han troede ikke at forskellen på 2 MC'er kunne være så stor.
Han har aldrig fortrudt et sekund.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-12-05 16:21

"Jørgen Nygaard" <jorgennygaard@hotmail.com> wrote in
message news:43933852$0$38689$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> [...]
> bruge dem til turer til udlandet.
> Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.

Nogle forslag:
CBR 600 <-- nemlig ja

Hornet 600
FZS 600 fazer

En hornet har ingen kåbe, så den bliver du nok træt af hurtigst.

Hvis du gerne vil opgradere for at få flere kræfter vil du nok finde en
SV650 for svag. Hvis du bare vil opgradere for at prøve noget andet går det
nok. Så kan du købe N-modellen, der har en oprejst kørestilling.

Ellers hvad med en Hyosung GT650? De kan købes fra ny af inden for dit
budget.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-12-05 16:22

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote
in message news:43945ab9$0$15784$14726298@news.sunsite.dk
> "Jørgen Nygaard" <jorgennygaard@hotmail.com> wrote in
> message

> Nogle forslag:
> CBR 600 <-- nemlig ja
> Hornet 600
> FZS 600 fazer

Forresten ville den allerede nævnte VFR nok også være noget for dig.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 16:26

> [...]
> Vi vil gerne på sigt bruge dem til turer til udlandet.
> Er 175 cm og vægten er kun på godt 60 kg.

ZZR 600 kunne også være et godt bud.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Niels Jørgen Andreas~

Dato : 05-12-05 19:32

Der er kun et svar på dit dejlige luxproblem!!

Suzuki dl 650 v-strom, dejlig kørestilling med godt overblik, fornuftig med
hensyn til brændstof- og forsikringsøkonomi, fornuftig trækkraft, masser af
plads til bagage, overraskende sjov at køre, på de små veje.
Men, den har dog ikke voldsom sexappeal, -siger min kæreste.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-05 16:56

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> En hornet har ingen kåbe, så den bliver du nok træt af hurtigst.

Det er nu i høj grad en vanesag, ihvertfald ifølge min makker der har
kørt 20k+ km på hans 600'er. Han er to meter høj og virker som et
sejl, bare omvendt

Men hvis man har tænkt sig at det skal være udlandsture med
motorvejshastighed gennem længere tid, er det under alle
omstændigheder klogest at gå efter noget med kåbe, hvis man alligevel
ikke har grund til det modsatte. Til hygge-udlandsture med
landevejshastighed er en kåbe ikke så væsentlig.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-05 17:50

> Jo, det er da en vanesag. Efter at jeg har vænnet mig til at køre
> med kåbe vil jeg godt nok helst ikke undvære det, hvis cyklen eller
> er af den lidt hurtigere type.

Nej, det er da rigtigt nok. Men hvis man alligevel er typen der
sjældent kører over 100 gennem længere tid, så kan sagen måske være
anderledes.

> Må jeg få din DT125? Den holder jo alligevel bare stille. Har da i
> hvert fald ikke flyttet sig siden før weekenden.

Jo, det har den da - men vi er jo nogen der knokler, selvom det er
weekend Den kører skam 20 km om dagen, tilsyneladende problemfrit
(omend lidt oliedryppende).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-12-05 20:57

> Hehe ok, jeg troede bare, at du havde drukket dig stiv i fredags og
> derfor ikke havde fået hentet cyklen.

Tsk, tsk, tsk, vilde antagelser Desuden tør jeg ikke lade en mc
overnatte ude i det kriminelle øst.

> Hvad er det for noget skidt at arbejde i weekenden? Det er totalt
> usolidarisk overfor de dovne, der dermed får dårligere karakterer
> fordi de kommer endnu mere bagefter. Det kan man virkelig ikke være
> bekendt.

Det var skam heller ikke min idé

> Hvorfor jeg så opdagede, at DT'eren holdt der i weekenden kan man jo
> så overveje.

Er du også usolidarisk?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-12-05 00:32

> Det har jeg ellers gjort i tre år uden problemer. Ok, det var så i
> en aflåst garage, men hvis jeg fortæller det, lyder det ikke så
> overbevisende længere.

Nej, der er jo desværre tale om et ganske reelt problem :-/

> Godt så. Måtte bare lige sikre mig, at de dovne ikke blev
> overset. Det er jo Danmark det her

Hehe

> Nej nej, jeg er bare for doven til at lave noget til hverdag.

Pyh, jeg var lige ved at være bange for at du pressede mig til at
blive mere aktiv
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R