Freestyle på snescooter
Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-05 14:11

I tv2 nyhederne her kl: 1400 var der til sidst et lille indslag med
"freestyle snescooter" fra den røde plads i moskva - Det så ommulitg mere
dramatisk ud end med motocross cykler - måske de medtager klippet i dagens
senere udsendelser ... Det var en amerikaner der vandt.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 05-12-05 09:34

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:439047e7$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>dramatisk ud end med motocross cykler - måske de medtager klippet i dagens
>senere udsendelser ... Det var en amerikaner der vandt.

Hej Anders
Hvis du synes det ser interesserant ud,skulle du prøve at hente nogle film
fra nogle gutter der kalder sig Slednecks.
De har lavet ialt 8 film.
De er syge...(-:
Mvh
Rasmus (som stadig har 2 snescootere stående på Grønland og savner dem...)

Fra : Peter Skov

Dato : 05-12-05 17:47

> Mvh
> Rasmus (som stadig har 2 snescootere stående på Grønland og savner dem...)

Hvorfor står de dog deroppe?

Min står lige her udenfor.

Mvh

Peter, som håber på sne i vinter.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-12-05 07:45

> Hvorfor står de dog deroppe?
> Min står lige her udenfor.
> Peter, som håber på sne i vinter.

hehe - jeg har kun kørt på snescooter en halv dag på island, og det er nok
til at ønske en selv Det er nok bare fos sjældent at der er sne nok til
at hente rundstykker på en i DK, og så vil det vel slide lidt rigeligt når
alle de rydede veje skal krydses ....

Fra : Armand

Dato : 06-12-05 17:04

Anders Majland wrote:

> [...]
> at hente rundstykker på en i DK, og så vil det vel slide lidt rigeligt når

Shit!
Nu glemte jeg det igen: At slå mig ned som vinterrejse-arrangør og lave
snescooter-ferier for de motortosser som skiferie ikke siger noget!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-12-05 17:50

> Shit!
> Nu glemte jeg det igen: At slå mig ned som vinterrejse-arrangør og lave
> snescooter-ferier for de motortosser som skiferie ikke siger noget!

Jeg tror bare prisen vil virke afskrækkende .... Det var ihvertfald ikke
specielt billigt for turen på gletcheren på island og vi scooterne var ikke
forsikrede så det var afreging ved kasse et hvis vi lavede skader på dem ...
Og hun nævnte nogle priser på typiske hovedet under armen skader og det lød
værre end Aprilia's danske priser påmc stumper .... Grunden til at vi kun
fik udleveret åbne hjelme var sikkert også for at holde farten nede - så jeg
var glad for mine solbriller. Selvom de Polaris scootere vi kørte på sikkert
ikke var specielt kraftfulde så acc. de nu ganske pænt

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-12-05 18:25

Armand wrote:

> Shit!
> Nu glemte jeg det igen: At slå mig ned som vinterrejse-arrangør og lave
> snescooter-ferier for de motortosser som skiferie ikke siger noget!

Kan i ikke bare leje en gulpladebil og dele udgifterne ? Der h å b e
r på at der bliver råd til skitur denne vinter.

--
vh
Torben

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 06-12-05 17:17

> Hvorfor står de dog deroppe?

Primært pga af økonomien..
De er sku lidt for meget værd til at tage herned hvor de ikke kan bruges til
det vilde.
Deroppe kan jeg alligevel hente en del penge hjem når ellers sneen lægger
sig og interessen stiger igen..(-:
Men jeg overvejer faktisk at tage den billige af dem herned.
Bare for sjov..(-:
Lidt sjovt kunne det da være at tage den med 215 i zigzag på motorvejen en
af de få dage om året hvor alt er gået i stå pga af en smule sne..((-:
Sådan en 140 hestes 2 takter kan være ret så sjov.
Mvh
Rasmus (Yamaha SRX 700 og ArcticCat F7 EXT EFI)

Fra : Peter Skov

Dato : 06-12-05 18:21

> Primært pga af økonomien..

Da må jeg jo så indrømme at den jeg har er i en væsenlig anden prisklasse.
Det var en fætter som efter 15 år skulle tilbage til DK, som havde den med
herned. Da han så blev skilt for et års tid siden skulle den væk, og jeg
måtte så springe til for, at den skulle blive i familien. Sidste vinter
kunne den bruges 3-4 uger. Men det var på Djursland, desvære kommer der
extremt lidt sne her i Sønderborg området.

Jeg ved ikke hvor stærk den er. Det er en 350CC 2-takter, som er lidt
voldsom. Den er tunet hus Yama-tek i Nuuk. Men topper ved 140, så det er
bare en begynder maskine.

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993

Fra : Anders Majland

Dato : 06-12-05 21:18

> Jeg ved ikke hvor stærk den er. Det er en 350CC 2-takter, som er lidt
> voldsom. Den er tunet hus Yama-tek i Nuuk. Men topper ved 140, så det er
> bare en begynder maskine.

Kan de indregistreres til kørsel på vej i dk ?

/A

Fra : Peter Skov

Dato : 06-12-05 22:15

> Kan de indregistreres til kørsel på vej i dk ?

Jeg tvivler, sidste vinter var det på nogle marker lagt til af en lokal
landmand, vi havde fået lov. Rigtig fint område, meget kuperet, om med lidt
skov.

Eller er fidusen at når den kan køre på vejene, kan politiet ikke

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-05 21:26

"Peter Skov" <dbsf_fjern-dette@sport.dk> writes:

> Jeg ved ikke hvor stærk den er. Det er en 350CC 2-takter, som er lidt
> voldsom. Den er tunet hus Yama-tek i Nuuk. Men topper ved 140, så det er
> bare en begynder maskine.

Uha. Jeg syntes godt nok, at 50 i timen var vildt nok sidste april på
Svalbard.

Men det var den tur - den DYRE tur - der fik mig hooked og bragte mig
over i MC-isternes rækker. Så jeg skylder Snescooterne meget. Og de
skylder mig så tilsvarende ret mange penge...

Jeg skrev en artikel om turen: http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2409

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Peter Skov

Dato : 06-12-05 22:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Skov" <dbsf_fjern-dette@sport.dk> writes:
>

> Uha. Jeg syntes godt nok, at 50 i timen var vildt nok sidste april på
> Svalbard.

Da jeg prøvede første gang var det i områden uden for Nuuk. Jeg var på ferie
deroppe i marts/april måned, og det var perfekt vejr. Der lå en meter sne,
med høj solskin.
Min fætter som boede deroppe, havde mange gange sagt at det skulle vi sgu'
prøve. Så en dag tog vi afsted på en lille tur på en 3-4 timer. Det var
fætteren, hans chef, min søster og mig. Vi begyndere skulle være balast
(passagere) og så gik det eller ud over "stepperne". Det værste var, når man
ramte huller, med 120Km/h som passager. Man kan ikke se "vejen" og er derfor
ikke forberedt. Så min ryg havde det ikke så godt om aftnen.
Da vi kome et lille stykke uden for byen, skulle vi ned af noget som bare
hed Nedkørslen, havde engang et link til en beskrivese af stedet, men ikke
engang google har kunne hjælpe mig med at finde det igen. Det er en lille
passage hvor fjeldet kun er ca. 60 grader stejlt, og vel en 100 - 150 meter
ned, når man skal fra byen ud mod Kobberfjorden. Jeg syntes godt nok at det
var en rigtig grim vej, men der var ikke noget at gøre, cahuførerne
vurderede, at sneen havde rigtig godt bid, så ned skulle vi. Fætteren først
med min søster bagpå. Jeg optog på video. Man kan høre at tilskuerne, det
viste sig at være mange ude på deres snescootere, griner, og udbryder: "
Hold kæft han bremser slet ikke!" Og jeg blev bleg ved tanken om, at jeg
snart skulle igennem samme tur, da jeg havde set min søster miste kontakten
med snescooteren, og kun hænge fast i chauføren.
Nå Det gik nu meget godt, og da vi fangede dem igen, hold de for at justere
bremsen, så den kom til at virke.!!! Så kørte vi lidt, mødte andre, holdt
pause snakkede, og videre igen. En af dem vi havde fulgtes med, et stykke
tid efter nedkørslen, fulgtes så med nogle andre, og da vi mødte dem igen,
var hans vindskærm erstattet af noget gaffatape. Det var noget med at man
ikke skulle trille ned af fjeldsiderne.
Et andet sted var vi stoppet, fætteren skulle lige prøve, om han kunne nå en
fjeldtop, som var lidt stejl. Da vi så stod der, og kikkede ned af den
lodrette fjeldside (500-600meter) nævnte chefen lige, at der da lige var en
som havde kørt ud over her. Det havde været tåget, og han mente godt at
kunne finde vej. Det behøver han så ikke mere.
Nå vi køte videre og nu, skulle vi passagere prøve. Det var det sjoveste jeg
nogensinde har prøvet, og grunden til, at jeg i år fik taget det
motorcykelkørekort. Men det var i feldene og jeg var forsigtig, kun 80 km/h.
Jeg synes, at de små sten, som var rundt omkring i sneen lignede for meget
store klippestykker som bare lige stak op af sneen, til at jeg turde det
helt vilde. Nå en god dag var slut, og vi skulle hjem. Chauførerne
diskuterede, om de kunne køre op ad nedkøslen med passagere, men bestemte,
at det sikkert var bedst at stoppe nedenfor, og så måtte vi gå op. Da vi
nåede derhen, havde de åbenbart glemt denne beslutning, for vi kom op med
alt, hvad de kunne trække, og lige slippe gassen på det hop, som er næste
oppe, så vi ikke blav luftbårne, og oppe var vi.

> Jeg skrev en artikel om turen:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2409

Rigtig god artikel, jeg er ret misundelig på den tur. Jeg vil gerne til
Svalbart.

Mvh

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 06-12-05 23:36

> Da vi kome et lille stykke uden for byen, skulle vi ned af noget som bare
> hed Nedkørslen, havde engang et link til en beskrivese af stedet, men ikke
> engang google har kunne hjælpe mig med at finde det igen.

www.qamutit.gl og www.qamutit.com er vores lokale scooterklub i Nuuk.
Der er der en del beskrivelser af alle de sjove steder.
For info så betyder qamutit, slæde..(-:
Der er ret mange gode billeder også.
Mvh
Rasmus

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 06-12-05 23:45

> www.qamutit.gl og www.qamutit.com er vores lokale scooterklub i Nuuk.
Ups..
..com siden er vist blevet lukket eller er nede.
Det var ellers der de bedste billeder var...
Rasmus

Fra : Peter Skov

Dato : 07-12-05 08:13

> Ups..
> .com siden er vist blevet lukket eller er nede.
> Det var ellers der de bedste billeder var...

Jeg tror at det var der jeg i sin tid havde fundet de billeder som jeg
egentlig gerne ville have vist i forbindelse med beretningen.

Da jeg var med på tur i Nuuk, var det med Bjarne og Keld fra Codan, er det
nogen du kender?

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 07-12-05 21:37

> Da jeg var med på tur i Nuuk, var det med Bjarne og Keld fra Codan, er
det
> nogen du kender?

ikke lige umiddelbart,desværre
Rasmus