|
| CBR 600 '88 vs. '91 (was Så er den sgu' hj~ Fra : Danniboy |
Dato : 25-11-05 16:11 |
|
Modelskiftet var som nævnt i '91 for CBR 600's vedkommende. Men er
forskellene så store? Jeg mener - er det værd at ofre 5-10000kr. ekstra for
at få en '91 fremfor ex. '88 eller '89?
Jeg søger ikke "lavere kilometer", "nyere mc" og lign. svar, men mere om der
er nogle rent funktionelle, store designmæssige, "sygdomme" og lign.
forskelle...
/Dan
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (25-11-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 25-11-05 17:34 |
|
> Modelskiftet var som nævnt i '91 for CBR 600's vedkommende. Men er
> forskellene så store? Jeg mener - er det værd at ofre 5-10000kr.
> ekstra for at få en '91 fremfor ex. '88 eller '89?
>
> Jeg søger ikke "lavere kilometer", "nyere mc" og lign. svar, men mere
> om der er nogle rent funktionelle, store designmæssige, "sygdomme" og
> lign. forskelle...
Hej Dan
Der store designmæssige forskelle. Motoren i versionen fra 1991 kaldet "F2"
blev beholdt med må ændringer frem til og med 1998, og var en sikker vinder.
Umærket ydelse, yderst god holdbarhed, jævn motorgang, lange service
intervaller.
Derudover var F2'eren 600cc modellen at slå i 4 år, hvilket er ret godt. Den
er HELT sikkert de 10.000kr mere værd, hvis man har dem.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
MKS - 74 (25-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-11-05 19:05 |
|
On Fri, 25 Nov 2005 17:33:59 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>Derudover var F2'eren 600cc modellen at slå i 4 år, hvilket er ret godt. Den
>er HELT sikkert de 10.000kr mere værd, hvis man har dem.
I concur captain!
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Brian Sørup (26-11-2005)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 26-11-05 01:38 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:7fkeo15jai2k6lq8fu7cn6l86rggstlt64@4ax.com...
> On Fri, 25 Nov 2005 17:33:59 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
> <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>
> >Derudover var F2'eren 600cc modellen at slå i 4 år, hvilket er ret
godt. Den
> >er HELT sikkert de 10.000kr mere værd, hvis man har dem.
>
> I concur captain!
Der er nok en der har set Crimson Tide i flimmerkassen....
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
MKS - 74 (26-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 26-11-05 14:20 |
|
On Sat, 26 Nov 2005 01:37:51 +0100, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>> I concur captain!
>
>Der er nok en der har set Crimson Tide i flimmerkassen....
What-what? .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (26-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-11-05 02:33 |
|
Danniboy wrote:
> Modelskiftet var som nævnt i '91 for CBR 600's vedkommende. Men er
> forskellene så store? Jeg mener - er det værd at ofre 5-10000kr. ekstra for
> at få en '91 fremfor ex. '88 eller '89?
Jup!
Det er 100HK's modellen (á efter '91) der har det gode rygte, som den
tidligere gemmer sig under!
F1'eren er ikke specielt ringe overfor sine samtidige; men det er
F2'eren og fremefter at folk virkelig har tæsket km's ind på uden
problemer :-|
--
Armand.
| |
Jacob Bunk Nielsen (26-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 26-11-05 19:51 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> On Sat, 26 Nov 2005 01:37:51 +0100, "Brian Sørup" wrote:
>
>>> I concur captain!
>>
>>Der er nok en der har set Crimson Tide i flimmerkassen....
>
> What-what? .
En middelmådig film med Denzel Washington og Gene Hackman, hvor de går
meget op i ordet "concur".
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Emil (27-11-2005)
| Kommentar Fra : Emil |
Dato : 27-11-05 19:52 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> > Modelskiftet var som nævnt i '91 for CBR 600's vedkommende. Men er
> > forskellene så store? Jeg mener - er det værd at ofre 5-10000kr.
> > ekstra for at få en '91 fremfor ex. '88 eller '89?
> Der store designmæssige forskelle. Motoren i versionen fra 1991 kaldet "F2"
> blev beholdt med må ændringer frem til og med 1998, og var en sikker vinder.
> Umærket ydelse, yderst god holdbarhed, jævn motorgang, lange service
> intervaller.
Og ikke nok med det, hvis du køber en F2er på danske plader, så kan
du tage et smut til dyskland og købe en 98 F3er og med lidt snilde få
flyttet hele F3eren over på F2 stellet.
En 98 F3er går for ca. €3500.
Så har du både en (ny) gade maskine og en til banen :D
Mvh.
Emil.
| |
|
|