Husqvarna motard
Fra : Framerate

Dato : 22-11-05 20:37

Nogen der har erfaringer med husqvarna motard´erne.

Har set 2 på den blå avis til ca 50000 kr. Er første gangs mc køber, og
har ingen planer om at køre fra længere stræk på motorvejen.

Hvad er der er at fotælle om denne ekstremt rå mc ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-11-05 21:37

Framerate <brianhoppenielsen@hotmail.com> writes:

> [...]
> og har ingen planer om at køre fra længere stræk på motorvejen.
>
> Hvad er der er at fotælle om denne ekstremt rå mc ?

Du må hellere prøve sådan en inden du handler, for komforten er nok et
sted mellem ringe og elendig og det skal man nok helst være afklaret
med fra starten. Men nu er komfort jo heldigvis heller ikke det samme
som køreglæde
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Framerate

Dato : 22-11-05 22:17

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> sted mellem ringe og elendig og det skal man nok helst være afklaret
> med fra starten. Men nu er komfort jo heldigvis heller ikke det samme

Hvis jeg ville have komfort havde jeg købt en goldwing eller en anden
morfar cykel.. Den skal bruges til by-landevejs kørsel, hvor jeg måske
kører 2-3 timer i stræk.

Det jeg er ude efter er at få at vide hvilke typiske skavanker jeg skal
se / lytte efter. Modellen er ikke ligefrem den man ser flest af, så jeg
tænkte der var nogle enduro / motard drenge herinde der kunne give nogle
råd.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-11-05 09:26

"Hvis jeg ville have komfort havde jeg købt en goldwing eller en anden
morfar cykel"

Heldigvis opfattes komfort også forskelligt. Jeg mener den bedste komfort
findes på sportsMC'er. Jeg får ondt i r.. og ryg når jeg kører på choppere
og sikkert også andre motorcykler med oprejst kørestilling...

Mht. dit spørgsmål skal du vist gå efter de nyeste modeller. Men det er der
sikkert andre der ved mere om end jeg.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 22-11-05 23:10

Hej

Kig ind på www.dormk.dk det er Off-road klubben hjemmeside, der er masser
af
svar på dine spørgsmål.

Men ellers skal den være af nyrer dato, da der så er oliefilter på, og
ikke
skal have lavet service for hver 1000km.

Hilsen
Torben

ps. og jow, den er vildt rå, og trækker som ind i h......
og så vil du få en masse forklaringer på at en KTM er bedre, det evige
mærke
dyrkelse...............

Fra : Framerate

Dato : 23-11-05 04:03

Underbjerg / Andersen wrote:
> [...]
> mærke
> dyrkelse...............

> Den har indtil videre sparet mig for at få 118 spam-mails.

Tror du har givet mig den forkerte side. Den eksisterer ikke. Har også
prøvet www.dork.dk og www.domk.dk / kunne være du havde skrevet forkert.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-11-05 07:16

http://www.dormck.dk/

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-05 09:48

> http://www.dormck.dk/

Det er måske også lidt at hente i forummet på www.tenere.dk - der er
ihvertfald 5 tråde

Fra : Framerate

Dato : 23-11-05 17:27

Anders Majland wrote:

> Det er måske også lidt at hente i forummet på www.tenere.dk - der er
> ihvertfald 5 tråde

Ser ud til at man skal passe lidt på hvilke modeller man køber. Man skal
have fat i de modeller med olie filter og el start ellers kan man se
frem til en del service eftersyn.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-11-05 21:33

Den jeg havde var en 610 Tc og ganske rigtigt SERVICE, SERVICE og så SERVICE
IGEN....
Den havde en mani med at gå i stå og brænde tændrør af i eet væk, nogen
gange kunne jeg kører 1000 Km andre bare 10 Km, skal du ud og trille lidt
længere ture skal du huske et mindre arsenal af pærer og tændrør... for du
kommer ikke hjem igen uden.
Alt i Alt en Mc der bestemt ikke egner sig til at køre på vejen med, men
hvad kan man forvente af en Crossmaskine med Nr plader på. Det skulle liiige
være en frygtelig masse sjov og en hulans masse skruen hele tiden.
Jeg tror du som første gangs køber er bedre tjent i længden med en Xt 600
XL, Dr og hvad de nu hedder, desværre er husqvarna´en ganske enkelt alt for
meget Cross maskine og alt for lidt Mc.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Framerate

Dato : 25-11-05 20:28

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> 600 XL, Dr og hvad de nu hedder, desværre er husqvarna´en ganske enkelt
> alt for meget Cross maskine og alt for lidt Mc.

Super !!

Det var det svar jeg gerne ville have. Jeg hopper sgu på en xt 600 eller
en kle 650 som jeg kørte på en hel uge i Alanya.