Motorproblem Suzuki Grand Vitara Active 2.~
Fra : The old man

Dato : 07-01-06 13:07

Jeg har et problem som forhandleren ikke kan knække. Hvis jeg kører
langsomt
hen over en trafikbump går motoren ofte i stå og motorlampen lyser. Jeg
kan
efterfølgende starte og køre videre. Lampen lyser dog stadig men
forsvinder
når bilen har stået stille i et stykke tid. Af en kammerat har jeg fået
oplysninger om at der ved denne type motor (Peugeot) er en form for
væltesikring som kan blive ustabil og forårsage dette motorstop. Det har
jeg
så forlagt forhandleren der ikke kender til dette. Jeg kan heller ikke
selv
finde denne vælte sikring.
Nu er mit spørgsmål så : Er der nogen her i gruppen der kender dette
fænomen
og måske har en løsning på det??
mvh Per

Fra : Thomas J.

Dato : 07-01-06 13:14

Den Sat, 7 Jan 2006 13:06:37 +0100 sendte "The old man"
<oz6hq@oz6hq.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>oplysninger om at der ved denne type motor (Peugeot) er en form for
>væltesikring som kan blive ustabil og forårsage dette motorstop.

Det lyder godt nok lidt langt ude....en 4-hjulstrækker der ikke kan
"tåle" at køre i ujævnt terræn.

Men mange SUV'er kører jo også fortrinsvist on-road, så hvorfor
ikke...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Morten Dahl

Dato : 07-01-06 13:22

Hej Per
Jeg kender ikke til lige den der vælte-"peter", men hvis der kommer en alarm
fra motoren, så kan de da læse den nøjagtige fejl ud på deres computer? Det
er da bare at koble stikket i og så starte en dianose. Så må de da kunde
finde fejlen!? Har selv lige haft en periodiskfejl i systemet på min Mazda,
jeg kørte ned på værkstedet (ca en uge efter) og de læste fejlen ud, og
delen blev byttet, slut prut finale. Det må de da kunne gøre med din bil
også??

Mvh
Morten Dahl

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-01-06 18:05

"Morten Dahl" <hvolgaarden@mail.dk> skrev i en meddelelse

Det må de da kunne gøre med din bil
> også??

Ofte er den ikke lagret, så hvis tændingen afbrydes er der ikke noget at
læse.

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-01-06 19:45

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Morten Dahl" <hvolgaarden@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det må de da kunne gøre med din bil

> Ofte er den ikke lagret, så hvis tændingen afbrydes er der ikke noget at
> læse.

Da det læses som om at fejlen ofte opstår ved kørsel over vejbump, burde
det være mulig at få værkstedet med ud på en lille kørertur, over et
bump, og så tilbage på værkstedet og udlæse fejlen - der skrives jo at
check-lampen lyser et stykke tid efter.

Lars B

Fra : Henrik B.

Dato : 07-01-06 19:54

> [...]
> fejlen ud, og delen blev byttet, slut prut finale. Det må de da kunne gøre

Og kan forhandleren ikke løse det, må de tage fat i den tekniske chef hos
importøren. Et sådan problem SKAL løses! Man kan ikke bare slå ud med armene
og så sige: "Det kan vi ikke finde ud af".

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Peter Weis

Dato : 07-01-06 17:45

The old man wrote:
> Jeg har et problem som forhandleren ikke kan knække. Hvis jeg kører
> langsomt

Vi har ikke haft præcist dette problem, men et beslægtet. Vores
motorstyringslampe kunne også begynde at lyse helt umotiveret.

Helt umotiveret var det så alligevel ikke. Det skyldtes en eftermonteret
fartpilot, hvis kabel kunne kortslutte til en sensor på motoren (det er
min kones bil, så det var hende der fik forklaringen og mere præcist
blev den ikke gengivet).

mvh
Peter