Eberspächer fjernbetjening+ur
Fra : Poul

Dato : 06-01-06 22:51

Jeg har et Eberspächer fyr, hvor jeg indtil nu har brugt Mini-clock til at
styre fyret med. Men nu har jeg lige købt en EasyStart R+ fjernbetjening på
Ebay.
I manualen er det vist at man bruge både det nye EasyStart T ur og EasyStart
R+ fjernbetjening sammen.
Men ved nogen om jeg kan koble/bruge mit "gamle" (Mini-clock) ur og den nye
fjernbetjening (EasyStart R+) sammen? Så evt. hvordan?
Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-06 07:42

Poul wrote:
> [...]
> Men ved nogen om jeg kan koble/bruge mit "gamle" (Mini-clock) ur og
> den nye fjernbetjening (EasyStart R+) sammen? Så evt. hvordan?

hvis det virker som på mit gamle system, så er der en enkelt ledning, der
bestemmer hvornår fyret skal starte. Fyret er tændt, når der er + i denne
ledning.

Hvis det fungerer på samme måde, så kan du - du skal bare have lokaliseret
den ledning...

Fra : Peter Kar$toft

Dato : 11-01-06 08:29

Jeg har et tilsvarende fyr (EB D5W) med mini ur. Der sidder en blå ledning,
som er til remote tænd. Er der nogle der ved om den bare skal have 12 volt?
Jeg har nemlig en aux på min central lås fjernbetjening, der sender et kort
signal ved tryk. Det ville jo være fedt hvis jeg kunne tænde af den vej. Det
kunne spare mig for to fjernbetjeninger, samt omkostningen til købet af en
EB remote.

Peter

--
PS. Der er "fejl" i min mail adresse

meddelelse news:43bf62b5$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-01-06 09:32

> [...]
> nye
> fjernbetjening (EasyStart R+) sammen? Så evt. hvordan?

Det tror jeg ikke er et problem.
Jeg har monteret en Eberspächer TP5 fjernbetjening på et Ardic fyr parallelt
med det originale tidur.
Som Morten skriver giver enten uret eller fjernbetjeningsmodtageren et
signal om at fyret skal tænde, disse to kobler man bare sammen.

Niels

Fra : Morten Dahl

Dato : 07-01-06 13:10

Jeg har selv lige stået i samme problem, jeg er ved at montere et komplet
fyr, og har fået både et mini ur og en Easystart R+ med. Men jeg er blevet
enig med mig selv om at jeg vil have pengene retur for mini uret. for hvad
skal man med et døgnur når R+ er med et 7 døgns ur?
Jeg skal ikke bestemme hvordan du gør det, men jeg har valgt at lade være
med at montere mini uret.

Mvh
Morten Dahl

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-01-06 13:34

> [...]
> skal man med et døgnur når R+ er med et 7 døgns ur?
> Jeg skal ikke bestemme hvordan du gør det, men jeg har valgt at lade være

Nu er spørgerens udgangspunkt at uret allerede er monteret.
At afmontere det er da spild af tid og man får i hvert fald inge penge igen.

Niels

Fra : Michael Hansen

Dato : 07-01-06 21:35

Jeg har også overvejet at fjerne uret igen, men det var som sagt inst. da
jeg kørte med det indtil i går hvor jeg fik mont. min fjernbetjening. Men
det kunne jo også være "sjovt" hvis det kunne køre sammen.
Michael

Fra : Propellen

Dato : 09-01-06 23:24

Poul skrev:
> Jeg har et Eberspächer fyr, hvor jeg indtil nu har brugt Mini-clock til at
> styre fyret med. Men nu har jeg lige købt en EasyStart R+ fjernbetjening på
> Ebay.

Godtnok Webasto, men der fungerer ur & fjernbetjening sammen uden
problemer.. Tror da osse det vil på et Eberspächer.

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"