Lovkrav om nummerplader?
Fra : Rune Christiansen

Dato : 06-01-06 20:55

Hej NG.

Skulle blot høre hvordan loven er omkring nummerplader? SKAL der være både
en foran og bagpå? Eller er det nok med den bageste

/Rune

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-01-06 21:02

On Fri, 6 Jan 2006 20:55:19 +0100, "Rune Christiansen"
<larz_prime@hotmail.com> wrote:

>Hej NG.
>
>Skulle blot høre hvordan loven er omkring nummerplader? SKAL der være både
>en foran og bagpå? Eller er det nok med den bageste

>--

Hvad tror du selv, i et land med ATK? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 06-01-06 21:07

"Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com> wrote:

>Skulle blot høre hvordan loven er omkring nummerplader? SKAL der være både
>en foran og bagpå? Eller er det nok med den bageste

Der skal være en i begge ender. Og de skal være synlige og rengjorte,
den på bagenden skal være belyst.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : S.B.

Dato : 06-01-06 23:59

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Selv om mange åbenbart har tabt den forreste - underligt nok

/Søren

p.s. Et godt svar du gav der Folmer

Fra : Benny Højvælde

Dato : 07-01-06 01:55

"S.B." <sfb@FJERN-DETTEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Selv om mange åbenbart har tabt den forreste - underligt nok

Hvis det er for at ungå fartfælden så glem det. Et tryk på knappen inde i
bilen og du bliver blitzet bagfra. Hvordan tror du at de blitzer
motorcykler?

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 18:54

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er for at ungå fartfælden så glem det. Et tryk på knappen inde i
> bilen og du bliver blitzet bagfra. Hvordan tror du at de blitzer
> motorcykler?

Sådan er alle vognene nu ikke indrettet. Svigerfar sidder personligt i sådan
en vogn hver 2. uge, og den kan ikke ..

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-06 20:48

Så har de fremadrettet videokamera
Flemming Jacobsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-06 03:30

"S.B." <sfb@FJERN-DETTEtele2adsl.dk> wrote in message

> Selv om mange åbenbart har tabt den forreste - underligt nok

Angående det med at tabe nummerpladder.. Fatter ikke de der plastik holdere
til nummerpladder...

man kan lige tage nummerpladen ud af holderen uden brug af værktøj, og
holderen sidder ofte og dasker... sku noget bedre med dem gamle måde hvor
nummerpladen sidder direkte på bilen, så er man da også fri for reklame fra
forhandleren, grim plastig og at nogle skulle hukke pladerne for dereftert
at drøne over øresundsbroen eller noget i den retning.

Fra : S.B.

Dato : 07-01-06 12:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra forhandleren, grim plastig og at nogle skulle hukke pladerne for
> dereftert at drøne over øresundsbroen eller noget i den retning.

Nogen steder er de nu smarte nok, gik og arbejdede inde i byen, pludselig
kom naboen hjem med en bule foran i hans saab, mindre uheld sagde han, ikke
noget at snakke om, hvorefter han tog en taxa væk.
5 min efter var politiet der, han var stukket af fra uheldet, men tossen
havde tabt forreste nr. pladen ved sammenstødet, så tog dem ikke langt tid
at regne ud hvem han var.

Søren

Fra : GiWeo

Dato : 15-01-06 13:21

Hejsa

>den på bagenden skal være belyst.

Hvor står det `
Kravet er bare at den skal være synlig fra mindst 20 meters afstand

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-01-06 13:36

>Hvor står det `

I udstyrsbekendtgørelsen

>Kravet er bare at den skal være synlig fra mindst 20 meters afstand

Du glemte noget af teksten

6.03.006, NUMMERPLADELYGTER
(1) Nummerpladelygte
a) skal afgive lys af hvid farve, og
b) skal belyse den bageste nummerplade således, at denne er læselig
mindst 20 m bag køretøjet.

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : GiWeo

Dato : 17-01-06 13:58

Hejsa

>6.03.006, NUMMERPLADELYGTER
>(1) Nummerpladelygte
> a) skal afgive lys af hvid farve, og
> b) skal belyse den bageste nummerplade således, at denne er læselig
> mindst 20 m bag køretøjet.

Og i tilfælde af at man kan læse den UDEN lys ??

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-01-06 17:40

GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> skrev :

>Og i tilfælde af at man kan læse den UDEN lys ??

det ændrer sågy da ikke noget ved at

1: lampen skal afgive lys af "hvid farve"
2: lyset skal ramme nummerpladen

............ stakkels ged......... ;)

ad pkt1 ligger det vel også underforstået, at lampen skal lyse.

Fra : Aksel

Dato : 07-01-06 12:49

"Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Skulle blot høre hvordan loven er omkring nummerplader? SKAL der være
> både en foran og bagpå? Eller er det nok med den bageste
>
> /Rune

I nogle tilfælde er det nok med den bagerste.

Hilsen Aksel

På motorcykler