Skema til udregning af fordel ved ny bil?
Fra : Per Olsen

Dato : 06-01-06 13:07

Hej NG

Jeg sidder og overvejer om det er ved at være tid for en ny bil, jeg har pt.
en Nissan Almera 1.6SR fra 96 der har kørt 190.000 km (benzin)
- jeg har pt. lånt en Peugot 206 HDI fra 2005 som jeg syndes køre fint, og
økonomien i den er jo os en del bedre end Nissan'en - Peugot'en køre omkring
20Km på en liter hvor Nissan kun omkring 13-14 km.
Dog er den halvårlige ejerafgift højre ved peugot (2.000kr) og Nissan
(1.420kr)

Mit daglige kørselsforbrug er pr ca 100 km om dagen, så det bliver til en
del benzin.

- Er der nogle der har et skema hvor man kan taste sit kørselsforbrug,
Benzin pris, km pr liter, ejerafgift ind og Lån ind således man kan beregne
hvad man vil spare ved køb af ny bil.

Hvad mener i om en Peogot 206? er det et godt køb eller skal man se efter en
anden diesel? fejl osv..?

Mvh Per

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-01-06 13:18

http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp

> Hvad mener i om en Peogot 206? er det et godt køb eller skal man se efter en
> anden diesel? fejl osv..?

Inden koret 'The Usual Suspects' herinde begynder at synge om at en HDi
umuligt kan være økonomisk (for det har de hørt et eller andet sted) og
at Peugeot 206 er verdens værste bil og at du skal købe Skoda Fabia i
stedet, så lad mig lige sige at jeg synes:
1) HDi'en er en fed motor (har kun prøvet DW10TD og DW10ATED (2.0'ere))
2) 206'eren er en fed bil (omend lidt 'gammel' i designet) der kører
rigtig godt.
3) Kombinationen af de to ovenstående er ret vellykket.

Se http://www.hi-speed.dk/206.html for en ret udførlig liste over
modellens kendte fejl osv.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Ken Sørensen

Dato : 06-01-06 16:11

klip
> rigtig godt.
> 3) Kombinationen af de to ovenstående er ret vellykket.

Hej Per.

Én af mine kammerater har en pug 206hdi, han er glad for den. Det skal
siges. Men efter at han lånte min punto 1.9 jtd, er hans udsagn at han
hellere ville have sparet lidt penge og nappet en punto. vi er begge blevet
enige om at puntoen er sjovere at køre og den har et lidt mere "bisset"
design. men der er jo mange muligheder, prøv dig frem.

her er lidt faktum om min punto: 10 sprunge pærere i højre forlygte over 19
mdr!!! men ellers INTET overhovedet at komme efter...jo fire nye dæk...og er
lige gået fejlfrit gennem syn uden jeg klargjorte noget som helst, selvom
jeg har kørt 72000 km og bilen 145000. jeg er tilfreds :)

mit bedste råd: se væk fra bilens logo og mærk om du føler dig tilpas og
tilfreds i bilen. ovenstående modeller kører SAGTENS over 20 og du bliver
fantastisk glad for en lille momentstærk dieselpotte ;)

mvh Ken

Fra : Rado

Dato : 06-01-06 17:35

On Fri, 6 Jan 2006 16:10:32 +0100, "Ken Sørensen"
<ken_s123@hotmail.com> wrote:

>mit bedste råd: se væk fra bilens logo og mærk om du føler dig tilpas og
>tilfreds i bilen. ovenstående modeller kører SAGTENS over 20 og du bliver
>fantastisk glad for en lille momentstærk dieselpotte ;)

Jeg formoder det må være 20 år og ikke 20 km/t? :)

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Brian Jensen

Dato : 06-01-06 18:32

> Jeg formoder det må være 20 år og ikke 20 km/t? :)
>

> --
> Gætter nok mere på 20km/l

Brian jensen

Fra : *** Calle ***

Dato : 06-01-06 23:01

Rado wrote:

> Jeg formoder det må være 20 år og ikke 20 km/t? :)

km/l

--
*** Calle ***

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-01-06 15:11

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> så lad mig lige sige at jeg synes:
> 1) HDi'en er en fed motor (har kun prøvet DW10TD og DW10ATED (2.0'ere))

HDI' motoren kan jeg give dig ret i er en fed motor, 206'eren derimod har
kun een styrke er dens pige look - alle piger er jo vilde med en 206
Teknisk set og kvalitets mæssigt har en 206 aldrig været noget værd, viser
alle tests også, den bliver solgt på udseenet,

Men skal den vælges så er det den rette model du kigger på, da benzin
motor-udgaverne er helt håbløse..

Fra : KNT

Dato : 07-01-06 10:25

"Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> - Er der nogle der har et skema hvor man kan taste sit kørselsforbrug,
> Benzin pris, km pr liter, ejerafgift ind og Lån ind således man kan

Hvordan kan du konkludere at man vil spare? Det kunne jo lige så vel blive
væsentlig dyrere.

Knud

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 07-01-06 11:43

> Hvordan kan du konkludere at man vil spare? Det kunne jo lige så vel blive
> væsentlig dyrere.

...og måske er det derfor han vil have fat i sådan et skema, så han kan
beregne om der er noget at spare... ikk?

Fra : KNT

Dato : 07-01-06 14:04

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43bf9b15$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> ..og måske er det derfor han vil have fat i sådan et skema, så han kan
> beregne om der er noget at spare... ikk?

Muligvis - men det er ikke det han skriver. Teksten lægger op til at det er
en fastslået kendsgerning at der spares - bare ikke hvor meget.

Knud

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-01-06 15:19

KNT wrote:
> [...]

> Muligvis - men det er ikke det han skriver. Teksten lægger op til at det er
> en fastslået kendsgerning at der spares - bare ikke hvor meget.

Dr. Flueknep slår til igen....

> Knud

Lars B