Det er ikke kun Alfa....
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-01-06 12:03

For et stykke tid siden var der en tråd om an Alfa 156 med svære
rustproblemer.

VW har nu et lignende problem med en Golf VR6, hvis ejer har et
servicehæfte fuldt af stempler fra et aut. værksted, hvor han også
blev frarådet yderligere anti-rustbehandling p.gr.a. VW's fremragende
voksbehandling.

En ny sørgelig historie der står at læse i det nummer af Motor, som
lige er dumpet ind ad min brevsprække.

Og nej, jeg hetzer ikke mod VW eller andre, men det er åbenbart med
rust som med cancer, det rammer alle i flæng.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-01-06 14:20

> [...]
> servicehæfte fuldt af stempler fra et aut. værksted, hvor han også
> blev frarådet yderligere anti-rustbehandling p.gr.a. VW's fremragende

Det har længe været kendt, at de gamle folkevogne havde problemer med rust -
specielt Golf III. Passat var bedre.

VWs kvantespring op til toppen af poppen på rustsiden kom med Audi A4 i 1995
og Golf IV i 1997.

--
/Jan W Nielsen

Fra : TDN

Dato : 06-01-06 21:18

> [...]
>
> Og nej, jeg hetzer ikke mod VW eller andre, men det er åbenbart med
> rust som med cancer, det rammer alle i flæng.

Øh, det er en bil fra 1992 uden suplerende behandling og Golf 3 er kendt for
at kunne ruste. Det kan du da ikke sammenligne med Alfa fra slutningen af
1990'erne som er pilrådden. VW'en er 6-7 ældre en Alfa 156'eren der har
været omtalt.

Problemet i artikelen går vel mere på det dårlige VW værksted som ikke har
gjort ham opmærksom på rusten på trods af han har spurgt til det, end det at
bilen er rusten. Samt at de havde anbefalet ikke at give den suplerende
rustbeskyttelse. Så alt i alt dårlig VW rådgivning og dårligt VW værksted.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-06 23:12

TDN skriver:

> Så alt i alt dårlig VW rådgivning og dårligt VW værksted.

Hvilket er ganske normalt for de fleste VW værksteder i DK.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Benny Højvælde

Dato : 07-01-06 02:12

> TDN skriver:

> Hvilket er ganske normalt for de fleste VW værksteder i DK.

Det der kan jeg kun sige ja til. Har en bekendt der er hos et af de største
VW værksteder i nordjylland.

Han fortæller at sælgerne siger til kunderne at bilen ikke behøver
yderligere behandling i mange år, men kommer de tilbage efter en del år og
vil bytte vil han ikke betale fuld bytte pris da bilen ikke er
efterbehandlet.

Se det er kunde vejledning.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-06 09:25

"Benny Højvælde" skriver:

> [...]
> yderligere behandling i mange år, men kommer de tilbage efter en del år og
> vil bytte vil han ikke betale fuld bytte pris da bilen ikke er

Sidst jeg "byttede golf" var de ravruskende ligeglade om den havde fået
noget eller ej. De spurgte ikek efter det.

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-01-06 10:21

> [...]
>yderligere behandling i mange år, men kommer de tilbage efter en del år og
>vil bytte vil han ikke betale fuld bytte pris da bilen ikke er

Jeg kan kun være enig.
Jeg har nu to gange modtaget tilfredsheds spørgeskemaer fra SMC-biler,
begge gange med et "herligt" besøg på et af deres værksteder i frisk
erindring.
Jeg oplever ganske enkelt intet under mine besøg som lever op til de
målsætninger de ifølge skemaet har. Skræmmende.

Efter en rustinspektion ifbm et 30K eftersyn, kunne jeg faktisk få
mekanikeren til at indrømme at de overhovedet ikke havde set bilen
seriøst efter! Den havde ved eftersynet et mega stenslag på
førerdøren, ca. 5x10 mm helt ind til metallet. Den havde de ikke lige
observeret...

Møgbiks