Baghjuls lejer ?
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 08:00

Hejsa Alle

Jeg har lige hentet min nye bil i tyskland igår.. savle...
Nå men sælger sagde at den rumlede bagfra pga dækkene (vinterdæk) men de
biler jeg har haft med dårlige baghjulslejer der har man kunne få lyden til
at holde op/ændre sig når man svingede, men det gør den her ikke.. kan jeg
så udelukke baghjulslejerne ? det bliver noget svagere oppe omkring en
160-170 stykker.. og er slemmest ved en 80-130 stykker..
Det er sådan en irriterende rungelyd..
I bykørsel hører man det ikke så meget...

Mvh
Morten

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 07-01-06 10:57

On Fri, 6 Jan 2006 07:59:46 +0100, "Juel" <him> wrote:

> [...]
>160-170 stykker.. og er slemmest ved en 80-130 stykker..
>Det er sådan en irriterende rungelyd..
>I bykørsel hører man det ikke så meget...

Hvis det er en baghjulstrækker kan det være differencialet, der ikke
længere har det så godt!
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 13:10

> Hvis det er en baghjulstrækker kan det være differencialet, der ikke
> længere har det så godt!

Det er det ikke..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 16:57

"Juel" <him> skrev i en meddelelse
> [...]
> 160-170 stykker.. og er slemmest ved en 80-130 stykker..
> Det er sådan en irriterende rungelyd..
> I bykørsel hører man det ikke så meget...

Så skift begge hjullejer ....længere er den vel ikke.....men du er SIKKER på
at det ikke kommer fra forhjulene?

--
Tom