|
| Import af Volvo fra Tyskland Fra : Dinovo |
Dato : 05-01-06 20:34 |
|
Hej i gruppen,
Jeg går og overvejer at importere en brugt Volvo V70 R (evt AWD men
ikke et krav) fra Tyskland.
Jeg har fundet nogle mulige emner på mobile.de samt autoscout.de
Prisen for de udgaver jeg er ude efter ligger på mellem 9500-11.000
Euro (alt efter km stand). Bilen skal importeres og ombygges til
van/gul pladebil.
Jeg har prøvet at søge hos Skat i de tidligere vurderinger af denne
som Van, men der findes ingen
Dernæst prøvede jeg på bilpriser.dk at lave en burdering af hvad
bilen kunne købes for hos en forhandler i DK (indreg som gulplade) med
samme km stand, farve, årgang osv osv. Den oplyser en pris på ca.
170.000,- inkl moms.
Ved i om dette er et meget fair fingerprej, eller vil Skat banke prisen
et godt stykke længere op, da der jo er tale om en lidt speciel bil
(ihvertfald på de danske veje).
Derudover vil jeg høre jer om hvad man skal regne med ca at punge ud
for at få bilen ombygget til Van/gulplade bil?
På forhånd tak.
/Dinovo
| |
Thomas (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-01-06 20:40 |
|
> Derudover vil jeg høre jer om hvad man skal regne med ca at punge ud
> for at få bilen ombygget til Van/gulplade bil?
10-15 tkr. koster det typisk for en Porsche Cayenne, Mercedes ML mv. Men du
bestemmer selv kvaliteten, som sjovt nok hænger sammen med prisen :)
--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav
| |
Thomas (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-01-06 20:42 |
|
> Ved i om dette er et meget fair fingerprej, eller vil Skat banke
> prisen
> et godt stykke længere op, da der jo er tale om en lidt speciel bil
> (ihvertfald på de danske veje).
http://bilimport.tkrath.dk/
"Omkring gulpladebiler findes der tre forskellige afgiftsklasser:
1 - For biler med en totalvægt (egenvægt + lasteevne) over 2 ton betales kun
30% afgift. Du skal være opmærksom på at der ikke må være tale om en
personvognslignende bil som f.eks. VW Passat TDI, BMW 5-serie Touring mv.
Derimod er biler som BMW X5, Mercedes ML mfl. iflg. ToldSkat ikke
personvognslignende biler, hvorfor afgiften på 30% kan anvendes.
2 - For personvognslignende gulpladebiler betales der en afgift på 95%.
3 - For biler med en totalvægt mellem 3-4 tons betales en fast afgift på kun
56.800 kr. uanset bilens nyvognspris. Et eksempel på en bil der falder inden
for denne kategori er en VW Touareg V10.
Det kan endvidere tilføjes at der for gulpladebiler, som anvendes for
private, findes en tillægsafgift. Tillægsafgiften for privat anvendelse
opkræves sammen med vægtafgiften af CMR og gælder for biler som er
registreret første gang efter 2. juni 1998, og som er registreret med
anvendelsen "Godstransport privat" eller "Godstransport privat/erhverv", jf.
politi.dk
Udgangspunktet for størrelsen registreringsafgiften er altid handelsværdien
i Danmark inkl. afgift og ikke nyvognsprisen i Danmark eller
anskaffelsesprisen uden afgift. Din besparelse skal derfor hentes i
anskaffelsesprisen uden afgift."
--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav
| |
Dinovo (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Dinovo |
Dato : 05-01-06 20:53 |
|
Thomas wrote:
> 10-15 tkr. koster det typisk for en Porsche Cayenne, Mercedes ML mv. Men du
> bestemmer selv kvaliteten, som sjovt nok hænger sammen med prisen :)
Det er jo også en slat som skal tages med i overvejelserne - er det
bare den lokale mekaniker man henvender sig til for at få dette lavet,
eller findes der special værksteder som laver den slags?
| |
Morten Fruergaard (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 05-01-06 21:22 |
|
Dinovo wrote:
> Det er jo også en slat som skal tages med i overvejelserne - er det
> bare den lokale mekaniker man henvender sig til for at få dette lavet,
> eller findes der special værksteder som laver den slags?
Alt efter evner er der ingen der har noget imod, at du laver det selv - det
har jeg lige gjort ved en Nissan Patrol...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Armand (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-01-06 01:46 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Dinovo wrote:
>
>>Det er jo også en slat som skal tages med i overvejelserne - er det
>>bare den lokale mekaniker man henvender sig til for at få dette lavet,
>>eller findes der special værksteder som laver den slags?
>
>
> Alt efter evner er der ingen der har noget imod, at du laver det selv - det
> har jeg lige gjort ved en Nissan Patrol...
Og hvad er det lige at der skal til for at den kan godkendes til gule
plader?
Jeg mener: Er det ikke tilstrækkeligt blot at fjerne bagsæderne??
--
Armand.
| |
Morten Fruergaard (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-06 07:29 |
|
Armand wrote:
> Og hvad er det lige at der skal til for at den kan godkendes til gule
> plader?
> Jeg mener: Er det ikke tilstrækkeligt blot at fjerne bagsæderne??
Varerummet skal være fladt.
Der skal være rumadskildelse bag føreren.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Armand (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-01-06 14:58 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Armand wrote:
>
>>Og hvad er det lige at der skal til for at den kan godkendes til gule
>>plader?
>>Jeg mener: Er det ikke tilstrækkeligt blot at fjerne bagsæderne??
>
>
> Varerummet skal være fladt.
> Der skal være rumadskildelse bag føreren.
Hvis man kan spare for 15.000,- karosserimager, kunne jeg godt leve med
en hjemmegjort bund af krydsfiner :-|
--
Armand.
| |
Morten Fruergaard (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-06 16:25 |
|
Armand wrote:
> Hvis man kan spare for 15.000,- karosserimager, kunne jeg godt leve
> med en hjemmegjort bund af krydsfiner :-|
Også her..
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Thomas (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 08-01-06 11:34 |
| | |
jan@stevns.net (08-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-01-06 11:37 |
|
"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :
>Hvad kan en rumadkildelse bestå af??
Gitter, plexiglasplade, metalplade ....... sågar en spånplade dur
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Morten Fruergaard (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 08-01-06 13:13 |
|
jan@stevns.net wrote:
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :
>
>> Hvad kan en rumadkildelse bestå af??
>
> Gitter, plexiglasplade, metalplade ....... sågar en spånplade dur
Jep.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Thomas (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 08-01-06 13:30 |
| | |
jan@stevns.net (08-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-01-06 13:40 |
|
"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :
>Behøver jeg kun plexiglas??
Hvis bare adskillelsen er stærk nok, er en plexiplade tilstrækkeligt
(den er også noget kønnere at se på)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Ukendt (09-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-01-06 09:20 |
|
"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
"Re: Import af Volvo fra Tyskland"
> >Behøver jeg kun plexiglas??
Nej !
> Hvis bare adskillelsen er stærk nok, er en plexiplade tilstrækkeligt
Ikke i en Camaro, hvor begge dele kræves !
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Morten Fruergaard (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 08-01-06 13:41 |
|
Thomas wrote:
>>> Gitter, plexiglasplade, metalplade ....... sågar en spånplade dur
>>
>> Jep.
>
> Okay - jeg har plexiglas og metalgitter! Behøver jeg kun plexiglas??
Sikkert ikke. Der skal nok være en stålkant for at gøre den
stærkt/ubøjelig..
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Peter Weis (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 08-01-06 17:19 |
|
jan@stevns.net wrote:
> Gitter, plexiglasplade, metalplade ....... sågar en spånplade dur
Hvor man kan få lavet sådant et gitter?
mvh
Peter
| |
jan@stevns.net (08-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-01-06 19:04 |
|
Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :
>Hvor man kan få lavet sådant et gitter?
Jeg kan få min smed til at lave et, hvis jeg spørger ham, så mon ikke
man kan bruge dem til det ? Det skulle jeg mene.
Alternativt ved forhandleren (importøren) måske de bruger
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Peter Weis (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 08-01-06 19:27 |
|
jan@stevns.net wrote:
> Alternativt ved forhandleren (importøren) måske de bruger
Dem har jeg prøvet, men de er ikke "samarbejdsvillige".
Vi ville gerne have et gitter i hele bilens bredde til erstatning for
den relativt smalle plexiglasplade bag førersædet. Men de henviser til
standardløsninger med net eller gitre som placeres bag det bagsæde, som
ikke findes i bilen (gule plader).
Jeg må se om vi har nogen smede her i området.
mvh
Peter
| |
jan@stevns.net (08-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-01-06 19:42 |
|
Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :
>Jeg må se om vi har nogen smede her i området.
Hvis det mislykkedes, så giv et pip
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Peter Weis (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 08-01-06 21:29 |
|
jan@stevns.net wrote:
> Hvis det mislykkedes, så giv et pip
Det minder mig om en historie:
Hvad siger en fugl på 10 g? - "pip"
Hvad siger en fugl op 1 kg? - "PIP"
Hvad siger en fugl op 100 kg? - "TV-Avisen, Bruxelles".
Så i givet fald hører du nok fra DR
mvh
Peter
| |
jan@stevns.net (08-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-01-06 22:10 |
|
Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :
>Hvad siger en fugl på 10 g? - "pip"
>Hvad siger en fugl op 1 kg? - "PIP"
>Hvad siger en fugl op 100 kg? - "TV-Avisen, Bruxelles".
;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Folmer Rasmussen (08-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-01-06 22:50 |
|
On Sun, 08 Jan 2006 21:29:21 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:
>jan@stevns.net wrote:
>
>> Hvis det mislykkedes, så giv et pip
>
>Det minder mig om en historie:
>
>Hvad siger en fugl på 10 g? - "pip"
>Hvad siger en fugl op 1 kg? - "PIP"
>Hvad siger en fugl op 100 kg? - "TV-Avisen, Bruxelles".
>
>Så i givet fald hører du nok fra DR
>--
Den store fugl har jeg mødt engang.
Jeg bakkede lige så stille ind i en port, til hun var gået forbi - af
angst for at løbe tør for brændstof, ved forbikørsel.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Thomas (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-01-06 21:46 |
|
> Det er jo også en slat som skal tages med i overvejelserne - er det
> bare den lokale mekaniker man henvender sig til for at få dette lavet,
> eller findes der special værksteder som laver den slags?
Der er en række firmaer som tilbyder det.
--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav
| |
Dinovo (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Dinovo |
Dato : 05-01-06 20:56 |
|
Thomas wrote:
> http://bilimport.tkrath.dk/
>
> "Omkring gulpladebiler findes der tre forskellige afgiftsklasser:
Jeg har læst ovenstående side igennem et par gange, og der er en
masse nyttig info på Men den giver jo som sådan ikke et konkret
svar på mit spørgsmål (jeg ved godt at jeg kun kan få et 100%
sikkert svar når jeg får brevet og girokortet fra Skat - men
alligevel)
| |
Armand (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-01-06 01:50 |
|
Dinovo wrote:
> Thomas wrote:
>
>> http://bilimport.tkrath.dk/
>>
>>"Omkring gulpladebiler findes der tre forskellige afgiftsklasser:
>
>
> Jeg har læst ovenstående side igennem et par gange, og der er en
> masse nyttig info på Men den giver jo som sådan ikke et konkret
> svar på mit spørgsmål (jeg ved godt at jeg kun kan få et 100%
> sikkert svar når jeg får brevet og girokortet fra Skat - men
> alligevel)
Hvad angår konverteringen til varevogn, kan man vel blot henvende sig
til T&S omkring krav m.v. - Uden at det behøver at gå op i
afgiftsforespørgsel :-/
--
Armand.
| |
Dinovo (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Dinovo |
Dato : 05-01-06 21:03 |
|
Jeg har sådan set også lige et tillægsspørgsmål
Nu hvor jeg sidder og kigger i Told & Skat's database over tidligere
vurderinger kan man se 3 tal: Afgiftspligtig værdi ,
Registreringsafgift , Handelspris inkl. afgift. De 2 sidste er jeg helt
med på, men den første er jeg i tvilv om. Er det udfra dette tal de
beregner afgiften? Dvs det er dette tal som de vil vurdere ved en evt.
import af bilen - derefter tager de så den procentssats som skal
bruges (95% i mit tilfælde) og beregner reg. afgift?
Og skal man oplyse nogle om hvad man selv har givet for bilen, når man
skal have den vurderet?
| |
u.m.s [3460] (05-01-2006)
| Kommentar Fra : u.m.s [3460] |
Dato : 05-01-06 21:18 |
|
"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1136491372.494559.20880@g49g2000cwa.googlegroups.com...
Jeg har sådan set også lige et tillægsspørgsmål
Nu hvor jeg sidder og kigger i Told & Skat's database over tidligere
vurderinger kan man se 3 tal: Afgiftspligtig værdi ,
Registreringsafgift , Handelspris inkl. afgift. De 2 sidste er jeg helt
med på, men den første er jeg i tvilv om. Er det udfra dette tal de
beregner afgiften? Dvs det er dette tal som de vil vurdere ved en evt.
import af bilen - derefter tager de så den procentssats som skal
bruges (95% i mit tilfælde) og beregner reg. afgift?
Og skal man oplyse nogle om hvad man selv har givet for bilen, når man
skal have den vurderet?
Tror det er ligegyldigt om du har givet 1 krone eller 1000.000 for den.. de
laver deres egen vurdering som så er fundamentet for afgift osv.
Du kan få en midlertidig vurdering (som ikke er helt gældende) ved at
henvende dig til Told/skat og give præcise specifikationer på bilen.
| |
Thomas (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-01-06 21:47 |
|
Dinovo wrote:
> Jeg har sådan set også lige et tillægsspørgsmål
>
> Nu hvor jeg sidder og kigger i Told & Skat's database over tidligere
> vurderinger kan man se 3 tal: Afgiftspligtig værdi ,
> Registreringsafgift , Handelspris inkl. afgift. De 2 sidste er jeg
> helt
> med på, men den første er jeg i tvilv om. Er det udfra dette tal de
> beregner afgiften?
De bruger ikke din indkøbspris på bilen til noget - det er som sagt der din
fortjeneste skal findes.
--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav
| |
Ivar (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 05-01-06 23:31 |
|
Dinovo skrev:
> (95% i mit tilfælde)
Du skal altså ca. betale halvdelen af hvad en tilsvarende bil koster i
Danmark. Ca. 85.000 kr i dit tilfælde (hvis bilpriser.dk's priser
holder, hvad de jo normalt ikke gør)
Ivar Magnusson
--
Er du træt af Outlook Express'?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress/
| |
Dinovo (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Dinovo |
Dato : 06-01-06 09:34 |
|
Ivar skrev:
> Du skal altså ca. betale halvdelen af hvad en tilsvarende bil koster i
> Danmark. Ca. 85.000 kr i dit tilfælde (hvis bilpriser.dk's priser
> holder, hvad de jo normalt ikke gør)
Det er netop det der er problemet - der findes ingen til salg i DK af
samme type (heller ikke på hvide plader) ... der findes kun en ældre
model (3 år ældre) med ca samme km tal, til en pris a 120.000,-
Det er dog nu lykkedes mig at finde et eksempel på en tidligere
importeret bil hos T&S (ved ikke hvorfor jeg ikke kunne finde den
tidligere). Der er i Januar 2004 blevet importeret en 2000 model
(altså også en model periode nyere end den jeg kigger på) men
umiddelbart af samme type som den jeg kigger på (model betegnelse),
som har gået 123.000 km. Der blev reg afgift vurderet til 155.800,-.
Dette er som sagt så på en 3 år nyere bil/model, der har kørt lidt
mindre, og så er det ca. 1 år siden den vurdering blev lavet.
| |
Benny Hojvaelde (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Benny Hojvaelde |
Dato : 06-01-06 10:12 |
|
"Dinovo" <lundable@gmail.com> wrote in message
news:1136536434.929309.107870@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Ivar skrev:
>> Du skal altså ca. betale halvdelen af hvad en tilsvarende bil koster i
>> Danmark. Ca. 85.000 kr i dit tilfælde (hvis bilpriser.dk's priser
>> holder, hvad de jo normalt ikke gør)
>Det er netop det der er problemet - der findes ingen til salg i DK af
>samme type (heller ikke på hvide plader) ... der findes kun en ældre
>model (3 år ældre) med ca samme km tal, til en pris a 120.000,-
>Det er dog nu lykkedes mig at finde et eksempel på en tidligere
>importeret bil hos T&S (ved ikke hvorfor jeg ikke kunne finde den
>tidligere). Der er i Januar 2004 blevet importeret en 2000 model
>(altså også en model periode nyere end den jeg kigger på) men
>umiddelbart af samme type som den jeg kigger på (model betegnelse),
>som har gået 123.000 km. Der blev reg afgift vurderet til 155.800,-.
>Dette er som sagt så på en 3 år nyere bil/model, der har kørt lidt
>mindre, og så er det ca. 1 år siden den vurdering blev lavet.
Min erfaring er at km antallet er de ligeglad med:
En af mine gamle kolleger købte 2 identiske SAAB 9000 turbo i Litchenstein.
Der var ca 2 mdr. forskel i alder. Den ene var køreklar, den anden havde
gået 75 kkm mere og motoren skulle have en ny top inden den kunne køre. På
den med den døde motor fik han 1000 kr "rabat" som vuderingsmanden kaldte
det.
Benny
| |
John Sahl (06-01-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-01-06 10:51 |
|
Benny Hojvaelde wrote:
> Min erfaring er at km antallet er de ligeglad med:
>
> En af mine gamle kolleger købte 2 identiske SAAB 9000 turbo i
> Litchenstein. Der var ca 2 mdr. forskel i alder. Den ene var
> køreklar, den anden havde gået 75 kkm mere og motoren skulle have en
> ny top inden den kunne køre. På den med den døde motor fik han 1000
> kr "rabat" som vuderingsmanden kaldte det.
Det kommer helt an på alderen på bilen!
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Dinovo (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Dinovo |
Dato : 06-01-06 11:06 |
|
John Sahl wrote:
> Det kommer helt an på alderen på bilen!
dvs der er 99% ligeglade med hvad km tallet er når vi taler om en 8-9
år gammel bil?
Kan man så forvente at reg. afgiften vil falde meget på 4 år? (her
henviser jeg til den model jeg kigger på, samt den som jeg har omtalt
tidligere oppe som er blevet importeret af en anden)
| |
John Sahl (07-01-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 07-01-06 21:22 |
|
Dinovo wrote:
> dvs der er 99% ligeglade med hvad km tallet er når vi taler om en 8-9
> år gammel bil?
Nej, ikke 99%, men jo ældre bil, jo mindre indflydelse har kilometerne,
men de har selvfølgelig altid en indflydelse.
> Kan man så forvente at reg. afgiften vil falde meget på 4 år? (her
> henviser jeg til den model jeg kigger på, samt den som jeg har omtalt
> tidligere oppe som er blevet importeret af en anden)
Det vil jeg overlade til Morten at besvare
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
|
|