ABS lampe i Golf III Joker...
Fra : TexasFlood

Dato : 05-01-06 16:50

Hej gruppe.

Skal snart til syn og vil derfor gerne have lavet så min ABS ikke melder
fejl mere.
Jeg ved godt jeg bare kan klippe ledningen til lampen, men jeg ville
egentlig gerne
lave det så ABS'en kommer til at virke igen.

Jeg har hørt at det højst sandsynligt er en af hjulsensorerne der er årsag
til at ABS'en lyser.
Hvor samles disse sensorer henne og hvordan skal man måle dem igennem
(ledningsnumre eller farver..)

Jeg kunne godt skille stikket ad nede på hjuleen og måle (Ohm) dem der, men
det ville være nemmere at
måle dem (afbrudt sæføli') oppe hvor de samles ved ABS'en.

Håber der er noen der kan hjælpe.

MVH

Carsten

Fra : Nippo

Dato : 05-01-06 17:05

"TexasFlood" <stevie@--- nospam ---mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det ville være nemmere at
> måle dem (afbrudt sæføli') oppe hvor de samles ved ABS'en.

Hejsa Carsten

Drop den lampe.
Jeg havde selv en 1.8 Joker som firmaslæde for et par år siden.
ABS lampen fuckede altid op. SMC I Herlev kunne ikke lave fejlen
på hverken min eller min kollegas.

Danadko i Hvidovre oplyste os siden om at det er en meget typisk fejl på
netop denne model.

Så mit råd er, drop lampen, men få for en sikkerhedsskyld tjekket dit ABS
system efter.

mvh
Nicolai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-06 17:13

Nippo skriver:

> Så mit råd er, drop lampen, men få for en sikkerhedsskyld tjekket dit ABS
> system efter.

Det er da let nok, kør frem og brems hårdt, skrider den og sparker ikke
igen på pedalen = nul ABS.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-06 17:09

TexasFlood skriver:

> Håber der er noen der kan hjælpe.

Kig lidt på min private hjemmeside, der finder du nok løsningen.

Fra : TexasFlood

Dato : 06-01-06 19:28

Tak Klaus - jeg vil nok fabrikere sådan een.

Jeg har kigget lidt på dit håndtegnet diagram og så Noxon's diagram.
Er der en grund til at de ikke er helt ens ?

Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-06 19:53

TexasFlood skriver:

> Tak Klaus - jeg vil nok fabrikere sådan een.

Det er ihvertfald nemt.

> Jeg har kigget lidt på dit håndtegnet diagram og så Noxon's diagram.
> Er der en grund til at de ikke er helt ens ?

De skulle gerne være ens, bortset fra komponenttyperne.

Hans diagram var noget forvirrende for mig, så derfor retegnede jeg det,
til de jeg selv skulle bygge det.

Fra : TexasFlood

Dato : 08-01-06 13:44

Jeg tæller 10 modstande på dit håndtegnede diagram og kun 9 på Noxon.s PDF
diagram...

MVH

Carsten