|
| Det var slemt! Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 16:34 |
|
Nytårsaftensdag midt på eftermiddagen ringer telefonen.
Det var fra "embedet". Kan du ikke lige køre til Stockholm og tømme en
trailer der kommer sydfra? Du overtager den kl. 20:00 i aften!!
Naaaarh. Fruen har købt hummer og rødt kød!?!?
Vi ringer igen om lidt.
15 minutter senere ringes der igen.
Du kan laste i morgen tidligt i Kastrup til Warzawa. OK, den køber
jeg.
Er der nogen der er klar over hvor svært det er at få sovet ordentligt
nytårsnat? *LOL*
Nå, nu er det så heldigt at der i Polen er køreforbud nytårsdag indtil
kl. 22:00, så disponenten mente at jeg lige så godt kunne tage
9-timers hvilet lige før grænsen ved Frankfurt/Oder. Det var jo
herligt, for det er jo ikke så farligt langt.
I Gedser Færgehavn møder jeg så en kollega, der har overtaget en bil
fra Oslo, med samme destination. Så var vi da to.
Ingen problemer i at nå Frankfurt/Oder, og bestemt heller ingen
problemer med at sove i alle 9 timer.
Kl. 05:00 starter vi op, med kurs mod Warzawa. Første hindring er, at
der skal købes vignet på grænsen, for at bruge de ca. 50 km. motorvej
der er, ud af lidt over 500 km. ialt, fra grænsen og til Warzawa.
Problemet består i at der er stopforbud på hele området, så langt øjet
rækker! Hva' fa'en tænker de på?
Vejene i Polen bærer meget præg af, at det er et land med mange
lastbiler. Der er sporriller så dybe som en mellemsvær plovfure næsten
overalt. Mange steder dybere.
Trafikken kan næsten ikke beskrives. Der køres totalt råddent.
Forbikørsel lige med det samme, uanset om der er plads eller ej.
Skulle der dukke et helleanlæg op, så napper man det venstre om, også!
Hestekærrer, cyklister og fodgængere midt på vejen. Alt sammen uden
lys og refleks!
Og så har de en ufattelig mængde politibetjente.
De stopper til gengæld stort set kun biler fra Vesteuropa, da de er de
eneste der har penge at betale med.
Jeg måtte personligt erlægge 200 Zloty for at køre 78 km/t. i en
60-zone - sammen med ca. 15 mere lokale lastbiler som naturligvis ikke
blev stoppet.
Ingen returlæs før Berlin, så efter at have ventet ca. 1 døgn kørte
jeg så mod grænsen igen.
De ca. 500 km. tager godt 8 timer at køre, incl. 6 km. kø for at komme
ud over grænsen!
Så var det slut med at nå Berlin i ét hug.
Med frisk skive og meget ren samvittighed starter jeg så mod Berlin i
går morges, kun for at blive stoppet af politiet på Berliner-ring.
Nah, tænkte jeg. de kan s'gu bare kontrollere. Her er der ingen
slinger i valsen.
Det gør de så. Alt. Vognpapirer, 4 dages skiver og kørekort. Det så jo
vældigt fornuftigt ud alt sammen.
Jeg pakker hele molevitten sammen, og vender mig for at gå, da den ene
betjent siger: Du skylder os 30 Euro.
For hvad??!!
Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
De vinder hver eneste gang, de r*vh..... *LOL*
Venlig hilsen
og godt nytår
Folmer
| |
Emil Jensen [2100] (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 05-01-06 16:59 |
|
> Jeg pakker hele molevitten sammen, og vender mig for at gå, da den ene
> betjent siger: Du skylder os 30 Euro.
>
> For hvad??!!
>
> Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
>
> De vinder hver eneste gang, de r*vh..... *LOL*
Jeg går ud fra at du skal betale bøden af egen lomme, firmaet betaler vel
ikke for dig?
Mvh
Emil
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:00 |
|
On Thu, 5 Jan 2006 16:58:35 +0100, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:
>> Jeg pakker hele molevitten sammen, og vender mig for at gå, da den ene
>> betjent siger: Du skylder os 30 Euro.
>>
>> For hvad??!!
>>
>> Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
>>
>> De vinder hver eneste gang, de r*vh..... *LOL*
>
>Jeg går ud fra at du skal betale bøden af egen lomme, firmaet betaler vel
>ikke for dig?
>--
Nej, det kunne de s'gu ikke finde på i disse to tilfælde. Det er jo
helt min egen beslutning.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans L. Jørgensen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 05-01-06 17:18 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ttcqr1pd2uc6gv2ojt53dr4ir09jubre9e@4ax.com...
> Nytårsaftensdag midt på eftermiddagen ringer telefonen.
>
> Det var fra "embedet". Kan du ikke lige køre til Stockholm og tømme en
> trailer der kommer sydfra? Du overtager den kl. 20:00 i aften!!
>
> Naaaarh. Fruen har købt hummer og rødt kød!?!?
>
> Vi ringer igen om lidt.
>
> 15 minutter senere ringes der igen.
>
> Du kan laste i morgen tidligt i Kastrup til Warzawa. OK, den køber
> jeg.
>
> Er der nogen der er klar over hvor svært det er at få sovet ordentligt
> nytårsnat? *LOL*
>
> Nå, nu er det så heldigt at der i Polen er køreforbud nytårsdag indtil
> kl. 22:00, så disponenten mente at jeg lige så godt kunne tage
> 9-timers hvilet lige før grænsen ved Frankfurt/Oder. Det var jo
> herligt, for det er jo ikke så farligt langt.
>
> I Gedser Færgehavn møder jeg så en kollega, der har overtaget en bil
> fra Oslo, med samme destination. Så var vi da to.
>
> Ingen problemer i at nå Frankfurt/Oder, og bestemt heller ingen
> problemer med at sove i alle 9 timer.
>
> Kl. 05:00 starter vi op, med kurs mod Warzawa. Første hindring er, at
> der skal købes vignet på grænsen, for at bruge de ca. 50 km. motorvej
> der er, ud af lidt over 500 km. ialt, fra grænsen og til Warzawa.
>
> Problemet består i at der er stopforbud på hele området, så langt øjet
> rækker! Hva' fa'en tænker de på?
>
> Vejene i Polen bærer meget præg af, at det er et land med mange
> lastbiler. Der er sporriller så dybe som en mellemsvær plovfure næsten
> overalt. Mange steder dybere.
>
> Trafikken kan næsten ikke beskrives. Der køres totalt råddent.
> Forbikørsel lige med det samme, uanset om der er plads eller ej.
> Skulle der dukke et helleanlæg op, så napper man det venstre om, også!
>
> Hestekærrer, cyklister og fodgængere midt på vejen. Alt sammen uden
> lys og refleks!
>
> Og så har de en ufattelig mængde politibetjente.
>
> De stopper til gengæld stort set kun biler fra Vesteuropa, da de er de
> eneste der har penge at betale med.
>
> Jeg måtte personligt erlægge 200 Zloty for at køre 78 km/t. i en
> 60-zone - sammen med ca. 15 mere lokale lastbiler som naturligvis ikke
> blev stoppet.
>
> Ingen returlæs før Berlin, så efter at have ventet ca. 1 døgn kørte
> jeg så mod grænsen igen.
>
> De ca. 500 km. tager godt 8 timer at køre, incl. 6 km. kø for at komme
> ud over grænsen!
>
> Så var det slut med at nå Berlin i ét hug.
>
> Med frisk skive og meget ren samvittighed starter jeg så mod Berlin i
> går morges, kun for at blive stoppet af politiet på Berliner-ring.
>
> Nah, tænkte jeg. de kan s'gu bare kontrollere. Her er der ingen
> slinger i valsen.
>
> Det gør de så. Alt. Vognpapirer, 4 dages skiver og kørekort. Det så jo
> vældigt fornuftigt ud alt sammen.
>
> Jeg pakker hele molevitten sammen, og vender mig for at gå, da den ene
> betjent siger: Du skylder os 30 Euro.
>
> For hvad??!!
>
> Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
>
> De vinder hver eneste gang, de r*vh..... *LOL*
>
Der kan du selv se Folmer verden er sgu' da ikke blevet mere fremkommelig
fordi Lastbilerne er blevet mere komfortable, dejligt - du bekræfter blot
mig blot i at det var tide da jeg stoppede med det cirkus.
Jul & Nytår hjemme - uden forstyrende indgreb. Har sgu også prøvet det
cirkus, hjemme juleaften kl.1930 ud igen anden juledag til middag,
nytårsaften i England. Bortset fra det var det nogle hyggelige mennesker at
fejre nytår sammen med. Sådan - bare droppe ind på en landevejskro, fortælle
hvor man kommer fra, derefter lukket ind som "en
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:05 |
|
On Thu, 5 Jan 2006 17:18:07 +0100, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@get2net.dk> wrote:
>> De vinder hver eneste gang, de r*vh..... *LOL*
>>
>
>Der kan du selv se Folmer verden er sgu' da ikke blevet mere fremkommelig
>fordi Lastbilerne er blevet mere komfortable, dejligt - du bekræfter blot
>mig blot i at det var tide da jeg stoppede med det cirkus.
>
>Jul & Nytår hjemme - uden forstyrende indgreb. Har sgu også prøvet det
>cirkus, hjemme juleaften kl.1930 ud igen anden juledag til middag,
>nytårsaften i England. Bortset fra det var det nogle hyggelige mennesker at
>fejre nytår sammen med. Sådan - bare droppe ind på en landevejskro, fortælle
>hvor man kommer fra, derefter lukket ind som "en
>--
Som du ser er der en del smileys i mit indlæg.
Det er mit første bidrag til bødekassen siden 1994, så det går mig
ikke på nerverne.
Hvad angår det med at være ude eller hjemme i de forskellige højtider,
er det heller ikke noget der går hverken fruen eller mig på nerverne.
Men du er glad for den beslutning du traf, og så er jeg glad på dine
vegne. Så er vi to.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Juul (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Juul |
Dato : 05-01-06 18:01 |
|
> Trafikken kan næsten ikke beskrives. Der køres totalt råddent.
> Forbikørsel lige med det samme, uanset om der er plads eller ej.
> Skulle der dukke et helleanlæg op, så napper man det venstre om, også!
>
> Hestekærrer, cyklister og fodgængere midt på vejen. Alt sammen uden
> lys og refleks!
Polen har sammen med Grækenland og Spanien Europas dårligste
trafiksikkerhedsstatistik (antal dræbte per bil per 1000 indbyggere, antal
skadede i trafikken per 1000 indbyggere osv.)
Sverige ligger iøvrigt helt i bund sammen med Norge og Island.
VH Juul
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:08 |
|
On Thu, 5 Jan 2006 18:00:49 +0100, "Juul" <crap@hellhole.com> wrote:
>> Trafikken kan næsten ikke beskrives. Der køres totalt råddent.
>> Forbikørsel lige med det samme, uanset om der er plads eller ej.
>> Skulle der dukke et helleanlæg op, så napper man det venstre om, også!
>>
>> Hestekærrer, cyklister og fodgængere midt på vejen. Alt sammen uden
>> lys og refleks!
>
>Polen har sammen med Grækenland og Spanien Europas dårligste
>trafiksikkerhedsstatistik (antal dræbte per bil per 1000 indbyggere, antal
>skadede i trafikken per 1000 indbyggere osv.)
>
>Sverige ligger iøvrigt helt i bund sammen med Norge og Island.
>--
Det lyder plausibelt i mine ører. Man skal eddermaneme være oppe på
dupperne, når man kører i Polen.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Emer (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Emer |
Dato : 06-01-06 01:10 |
|
> Det lyder plausibelt i mine ører. Man skal eddermaneme være oppe på
> dupperne, når man kører i Polen.
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Eller også skal man være polak til at følge polakkernes stil. De kører bare
dynamisk istedet for at sove bag rattet, som det er i Danmark.
Og vejene, tja de er dårlige. Min familie fra Polen, når de kommer til Dk,
siger altid, at der ingen forskelle er mellem de to lande, kun det, at
Danmark har bedre veje..
Hilsener
Polak
| |
Folmer Rasmussen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 06-01-06 10:45 |
|
On Fri, 6 Jan 2006 01:10:13 +0100, "Emer" <emer@city.dk> wrote:
>
>> Det lyder plausibelt i mine ører. Man skal eddermaneme være oppe på
>> dupperne, når man kører i Polen.
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>Eller også skal man være polak til at følge polakkernes stil. De kører bare
>dynamisk istedet for at sove bag rattet, som det er i Danmark.
>--
Der er jo ikke meget sjov ved dynamisk kørsel, hvis man dør eller
bliver lemlæstet af den.
>--
>Og vejene, tja de er dårlige. Min familie fra Polen, når de kommer til Dk,
>siger altid, at der ingen forskelle er mellem de to lande, kun det, at
>Danmark har bedre veje..
>--
Jamen det ser man også tydeligt. Man kan bare kigge lidt på de
bebyggelser der ligger langs vejene. Der er ingen forskel.
Eller kigge lidt på alle de ældre der krumbøjede og stort set tandløse
går langs vejene. De ligner danskere til forveksling.
Hvis jeg må være lidt ironisk?
Men der er jo uden tvivl også, ligesom i alle andre lande,
klasseforskelle. Det kan man se med det blotte øje, bare ved at kigge
på bilparken.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Emer (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Emer |
Dato : 06-01-06 11:52 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ehesr1dftc1i9g7q598l919jj14cn4qh4h@4ax.com...
> On Fri, 6 Jan 2006 01:10:13 +0100, "Emer" <emer@city.dk> wrote:
>
>>
>>> Det lyder plausibelt i mine ører. Man skal eddermaneme være oppe på
>>> dupperne, når man kører i Polen.
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Folmer
>>
>>Eller også skal man være polak til at følge polakkernes stil. De kører
>>bare
>>dynamisk istedet for at sove bag rattet, som det er i Danmark.
>
>>--
>
> Der er jo ikke meget sjov ved dynamisk kørsel, hvis man dør eller
> bliver lemlæstet af den.
>
>>--
>
>>Og vejene, tja de er dårlige. Min familie fra Polen, når de kommer til Dk,
>>siger altid, at der ingen forskelle er mellem de to lande, kun det, at
>>Danmark har bedre veje..
>
>>--
>
> Jamen det ser man også tydeligt. Man kan bare kigge lidt på de
> bebyggelser der ligger langs vejene. Der er ingen forskel.
>
> Eller kigge lidt på alle de ældre der krumbøjede og stort set tandløse
> går langs vejene.
Tager du hensyn til deres historie, så har du forklaring på det. Jeg kan
ikke forstå, at der findes overhovedet nogle tandløse danskere i så højt
udviklet land.
> Hvis jeg må være lidt ironisk?
Ja, det må du gerne, synes jeg, for det er jeg også ))
> Men der er jo uden tvivl også, ligesom i alle andre lande,
> klasseforskelle. Det kan man se med det blotte øje, bare ved at kigge
> på bilparken.
Og så må man jo tage højde for, at polakkerne startede sit nye liv for bare
17 år siden. Før har de levet i en helt anden realitet - og slet, slet ikke
af eget valg. Desuden så læg mærke til, at de kun betaler 19% i skat, så der
er laaangt mindre penge til at opbygge og vedligeholde infrastruktur, bl.a.
vejnet. Jeg synes - måske ikke helt upartisk - at de klarer det trods alt
fint.
Hilsener fra Thy
Marek
P.S. stort set så er jeg meget træt af al den urimelig kritik af mit
Fædreland og polakkerne i Danmark. Det ser ud, som om danskere lever
stadigvæk i den kolde krigstid, hvor propaganda har gjørt sit. Det erfarer
jeg i hvert fald på arbejde.
| |
Folmer Rasmussen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 06-01-06 12:16 |
|
On Fri, 6 Jan 2006 11:52:17 +0100, "Emer" <emer@city.dk> wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:ehesr1dftc1i9g7q598l919jj14cn4qh4h@4ax.com...
>> On Fri, 6 Jan 2006 01:10:13 +0100, "Emer" <emer@city.dk> wrote:
>> Eller kigge lidt på alle de ældre der krumbøjede og stort set tandløse
>> går langs vejene.
>
>Tager du hensyn til deres historie, så har du forklaring på det. Jeg kan
>ikke forstå, at der findes overhovedet nogle tandløse danskere i så højt
>udviklet land.
>--
Jamen det véd jeg jo godt, det der med polakkernes historie.
Tandløse danskere? Det er da fordi der af uransagelige grunde ikke
gives samme gratis behandling til tandpleje som til al anden sygdom,
eller forebyggelse deraf.
Du har vel lagt mærke til danskernes "ikke-behov" når de selv skal til
lommerne? Jvf. bl.a. debatterne om nødvendigheden af vinterdæk.
>--
>> Hvis jeg må være lidt ironisk?
>
>Ja, det må du gerne, synes jeg, for det er jeg også ))
>--
Ironi og sarkasme er godt, hvis det bliver brugt rigtigt.
>--
>> Men der er jo uden tvivl også, ligesom i alle andre lande,
>> klasseforskelle. Det kan man se med det blotte øje, bare ved at kigge
>> på bilparken.
>
>Og så må man jo tage højde for, at polakkerne startede sit nye liv for bare
>17 år siden. Før har de levet i en helt anden realitet - og slet, slet ikke
>af eget valg. Desuden så læg mærke til, at de kun betaler 19% i skat, så der
>er laaangt mindre penge til at opbygge og vedligeholde infrastruktur, bl.a.
>vejnet. Jeg synes - måske ikke helt upartisk - at de klarer det trods alt
>fint.
>--
Du har ret, men jeg opponerede også kun mod at din familie påstår at
der kun er vejene til forskel på de to lande. Det synes jeg ikke er
korrekt, men selvfølgelig er der sket store fremskridt i Polen på de
17 år, og det stopper heller ikke her.
Der er fuld fart på dernede.
>--
>P.S. stort set så er jeg meget træt af al den urimelig kritik af mit
>Fædreland og polakkerne i Danmark. Det ser ud, som om danskere lever
>stadigvæk i den kolde krigstid, hvor propaganda har gjørt sit. Det erfarer
>jeg i hvert fald på arbejde.
>--
Vores Dronning har sagt det så glimrende. Er dr noget vi danskere kan
til perfektion, så er det dumsmarte bemærkninger om alle andre end os
selv.
Det er tåkrummende pinligt af og til.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Emer (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Emer |
Dato : 06-01-06 12:39 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:enjsr194u8af7vkob8ctv99f7ka6fq3l5h@4ax.com...
> On Fri, 6 Jan 2006 11:52:17 +0100, "Emer" <emer@city.dk> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:ehesr1dftc1i9g7q598l919jj14cn4qh4h@4ax.com...
>>> On Fri, 6 Jan 2006 01:10:13 +0100, "Emer" >>--
>
> Ironi og sarkasme er godt, hvis det bliver brugt rigtigt.
100% enig!!!
> Du har ret, men jeg opponerede også kun mod at din familie påstår at
> der kun er vejene til forskel på de to lande.
Det var en del af ovenståenede (ironi).
>>P.S. stort set så er jeg meget træt af al den urimelig kritik af mit
>>Fædreland og polakkerne i Danmark. Det ser ud, som om danskere lever
>>stadigvæk i den kolde krigstid, hvor propaganda har gjørt sit. Det erfarer
>>jeg i hvert fald på arbejde.
>
>>--
>
> Vores Dronning har sagt det så glimrende. Er dr noget vi danskere kan
> til perfektion, så er det dumsmarte bemærkninger om alle andre end os
> selv.
Ingen tvivl om det - i hvert fald fra min side. Hendes Majestat har ret.
I øvrigt tak for konstruktiv og venlig dialog!
Hilsener
Marek
| |
Ukendt (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-01-06 13:32 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er tåkrummende pinligt af og til.
>
Enig, og det er de samme som hyler højest hver gang .
| |
Folmer Rasmussen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 06-01-06 13:55 |
|
On Fri, 6 Jan 2006 13:32:22 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>>
>> Det er tåkrummende pinligt af og til.
>>
>Enig, og det er de samme som hyler højest hver gang .
>--
Det er det sikkert.
Den seneste episode jeg har oplevet, var i Scandlines billetkontor i
Rostock.
De har i øjeblikket den ene færge på værft, og det giver naturligvis
lidt uorden i flow'et.
Så står der en dansk chauffør med sin rekvisition og vil løse billet.
(Han var fra Mors).
Han bliver pænt spurgt om han ikke vil vente et kvarter, fordi den
færge som sejler er lige ved at afgå, og de godt lige vil ha'
overblikket ude i opmarchbåsene før de lukker flere ind.
Så begyndte han fanneme med:
Ja, det havde s'gu aldrig forekommet i DDR-tiden, og han havde kørt
lastbil siden ruder konge var knægt osv. osv. - og aldrig oplevet
noget lignende.
Det ualmindeligt flinke kvindemenneske der betjente os blev lidt
anstrengt i ansigtet, men tog det ellers med fatning.
Jeg stod bag ham, men gik ind i den tilstødende café og drak en kop
kaffe, og gik så en halv time senere ind og løste billet - på chancen.
Er det nødvendigt at nævne, at da jeg som sidste bil kl. 00:45 kørte
ombord, holdt han stadig på kajen.
Næste afg. kl. 06:00 - Så lærte han lidt den nat også.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Emil Jensen [2100] (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 06-01-06 15:36 |
|
<snip en historie med morale>
> Er det nødvendigt at nævne, at da jeg som sidste bil kl. 00:45 kørte
> ombord, holdt han stadig på kajen.
>
> Næste afg. kl. 06:00 - Så lærte han lidt den nat også.
Det havde han sgu godt af! Alt for mange tror de befinder sig i verdens
centrum :(
Mvh
Emil
| |
JS (05-01-2006)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 05-01-06 18:46 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
Kører du tit uden sele?
| |
Propellen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Propellen |
Dato : 05-01-06 19:07 |
|
JS skrev:
>
> Kører du tit uden sele?
>
Tror jeg størstedelen i lastvogne gør. Jeg ser ihvertfald få der bruger
den. Jeg selv gør heller ikke.
--
/Propellen
"Don´t pull low... Unless you are!"
"The sky is not the limit. The ground is"
| |
Brian (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-01-06 19:30 |
|
Propellen wrote:
> Tror jeg størstedelen i lastvogne gør. Jeg ser ihvertfald få der
> bruger den. Jeg selv gør heller ikke.
Er det også argumentet om at du skal ind og ud af bilen hele
tiden, eller har du et bedre argument ?
/Brian
| |
Rasmus Lauritsen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 05-01-06 21:05 |
|
Brian wrote:
> Er det også argumentet om at du skal ind og ud af bilen hele
> tiden, eller har du et bedre argument ?
>
Jeg kører heller aldrig med sele når jeg er på arbejde. OG jeg bruger
gerne argumentet om at jeg skal ind og ud hele tiden. :)
Måske jeg skulle fortælle, at jeg er chauffør hos post.dk og på en 5-6
timers arbejdsdag har 30-40 stop, hvor man lige skal ud og tømme en
postkasse og så køre en km igen.
Rasmus
| |
Leonard (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 05-01-06 21:15 |
|
Rasmus Lauritsen <rasrsd@lsdfe.com> wrote:
>Måske jeg skulle fortælle, at jeg er chauffør hos post.dk og på en 5-6
>timers arbejdsdag har 30-40 stop, hvor man lige skal ud og tømme en
>postkasse og så køre en km igen.
Til gengæld vil jeg så gøre opmærksom på at det netop er på de korte
ture, at risikoen for uheld er størst, og der hvor de fleste uheld
uden sele forekommer.
Og du kan jo læse lidt i linket i min signatur om hvad konsekvensen
kan være, jeg brugte også argumentet om at jeg skulle ind og ud af
bilen hele tiden ...
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
Brian (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-01-06 21:43 |
|
Rasmus Lauritsen wrote:
> Jeg kører heller aldrig med sele når jeg er på arbejde. OG jeg bruger
> gerne argumentet om at jeg skal ind og ud hele tiden. :)
>
> Måske jeg skulle fortælle, at jeg er chauffør hos post.dk og på en 5-6
> timers arbejdsdag har 30-40 stop, hvor man lige skal ud og tømme en
> postkasse og så køre en km igen.
Det er også et mere forståeligt argument, men det skal en eksportchauffør
vel ikke. Jeg bruger dog selen ligemeget hvad.
Når den først har reddet ens liv én gang, glemmer man den aldrig igen
/Brian
| |
NS (05-01-2006)
| Kommentar Fra : NS |
Dato : 05-01-06 22:33 |
|
Brian skrev:
> Rasmus Lauritsen wrote:
>
>
>>Jeg kører heller aldrig med sele når jeg er på arbejde. OG jeg bruger
>>gerne argumentet om at jeg skal ind og ud hele tiden. :)
>>
>>Måske jeg skulle fortælle, at jeg er chauffør hos post.dk og på en 5-6
>>timers arbejdsdag har 30-40 stop, hvor man lige skal ud og tømme en
>>postkasse og så køre en km igen.
>
>
> Det er også et mere forståeligt argument, men det skal en eksportchauffør
> vel ikke. Jeg bruger dog selen ligemeget hvad.
> Når den først har reddet ens liv én gang, glemmer man den aldrig igen
>
> /Brian
Det synes jeg nu egentlig ikke det. Personligt, når jeg kører lastbil,
så spænder jeg altid sikkerhedselen lige gyldigt hvad. Jeg gør det endda
bare jeg skal fra den ene side af fragtcentralen til den anden og det
tager kun to min. Hellere sikker end lemlæstet. Jeg føler mig faktisk
dårligt tilpas når jeg kører uden sele. Hvis man kører ind i en anden
lastbil, så er det lige så slemt som, hvis to personbiler støder
frontalt sammen... jeg skal i hvert fald ikke nyde noget af, at sidde
ufastspændt i sådan en situation.
NS
| |
Brian (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-01-06 22:56 |
|
NS wrote:
> Det synes jeg nu egentlig ikke det (er).
Jeg synes heller ikke det er et godt argument for at springe selen
over, men jeg kan bedre forstå hvorfor man gør det.
/Brian
| |
JS (10-01-2006)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 10-01-06 17:20 |
|
Brian wrote:
> NS wrote:
>
>> Det synes jeg nu egentlig ikke det (er).
>
> Jeg synes heller ikke det er et godt argument for at springe selen
> over, men jeg kan bedre forstå hvorfor man gør det.
Det kan simpelthen udelukkende skyldes dovenskab. Det tager altså ikke mange
sekunder. Medmindre man er 40 kilo for tyk og i dårlig form, så man ikke kan
dreje sig uden gener.
| |
N/A (06-01-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 06-01-06 18:11 |
|
| |
Lars Frandsen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 06-01-06 18:11 |
|
"Rasmus Lauritsen" <rasrsd@lsdfe.com> skrev i en meddelelse
news:43bd7bdc$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian wrote:
>
>> Er det også argumentet om at du skal ind og ud af bilen hele
>> tiden, eller har du et bedre argument ?
>>
>
> Jeg kører heller aldrig med sele når jeg er på arbejde. OG jeg bruger
> gerne argumentet om at jeg skal ind og ud hele tiden. :)
>
> Måske jeg skulle fortælle, at jeg er chauffør hos post.dk og på en 5-6
> timers arbejdsdag har 30-40 stop, hvor man lige skal ud og tømme en
> postkasse og så køre en km igen.
>
> Rasmus
Jeg kender godt problemet. Jeg er ude af bilen op mod 150 gange på en dag!
(Samme firma - afløser i pakker og på land).
Når jeg kører ud og hjem har jeg _altid_ sele på. Det samme, når jeg kører
"langt" imellem afleveringsstederne. Jeg synes simpelthen, jeg sidder bedre
i bilen, når jeg er spændt fast.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk
| |
Rasmus Lauritsen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 06-01-06 19:57 |
|
Lars Frandsen wrote:
> Jeg kender godt problemet. Jeg er ude af bilen op mod 150 gange på en dag!
> (Samme firma - afløser i pakker og på land).
>
> Når jeg kører ud og hjem har jeg _altid_ sele på. Det samme, når jeg kører
> "langt" imellem afleveringsstederne. Jeg synes simpelthen, jeg sidder bedre
> i bilen, når jeg er spændt fast.
Jeg er enig med, at man sidder bedre når man er spændt fast, men jeg gør
det ligesom dig, kun når jeg skal køre længere strækninger. Jeg tænker
simpelthen ikke over det, når jeg tømmer postkasser i byerne. På de
længste stræk kører man måske 1-2 km, og der tænker jeg mere på hvordan
jeg nemmest kommer derover. Men når jeg skal køre længere ture som idag,
så bruger jeg altid selen. Når jeg kører privat, har jeg også ALTID sele
på. Jeg føler mig næsten nøgen, når jeg ikke har sele på i min egen bil,
men når jeg sidder i firmaets bil, så er det noget andet. (Hvilket jeg
selvfølgelig godt ved, at det ikke er... traffikken er jo den samme
ligegyldigt hvilket køretøj jeg sidder i..)
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:09 |
|
On Thu, 5 Jan 2006 18:46:23 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
>
>Kører du tit uden sele?
>--
Nej og ja.
Når jeg kører privat har jeg altid sele på, men i lastbilen har jeg
det næsten aldrig.
Jeg véd egentlig ikke helt hvorfor.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Leonard (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 05-01-06 20:38 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>Når jeg kører privat har jeg altid sele på, men i lastbilen har jeg
>det næsten aldrig.
Det er vel den falske følelse af tryghed ved at være hævet over alle
de andre ...
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:43 |
|
On Thu, 05 Jan 2006 20:37:36 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>Når jeg kører privat har jeg altid sele på, men i lastbilen har jeg
>>det næsten aldrig.
>
>Det er vel den falske følelse af tryghed ved at være hævet over alle
>de andre ...
>--
Det er en plausibel forklaring,
Det ligger mig bare fjernt at montere selen i lastbilen.
Jeg sad jo og tænkte, da jeg kørte bag politibilen med deres skilt -
BITTE FOLGEN - at de bare kunne kontrollere. der var ikke noget at
komme efter. Selen var slet ikke i mine tanker.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Lars Frandsen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 06-01-06 18:16 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:kgtqr1ltpi8psvhcu8c7kvminh61nmd9nu@4ax.com...
> On Thu, 05 Jan 2006 20:37:36 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:
>
>>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>>
>>>Når jeg kører privat har jeg altid sele på, men i lastbilen har jeg
>>>det næsten aldrig.
>>
>>Det er vel den falske følelse af tryghed ved at være hævet over alle
>>de andre ...
>
> Det er en plausibel forklaring,
>
....og have en dejlig stor forrude at flyve igennem? :-|
>
> Jeg sad jo og tænkte, da jeg kørte bag politibilen med deres skilt -
> BITTE FOLGEN - at de bare kunne kontrollere. der var ikke noget at
> komme efter. Selen var slet ikke i mine tanker.
>
Du tænkte heller ikke på at køre fra dem? ))
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk
| |
Folmer Rasmussen (06-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 06-01-06 19:38 |
|
On Fri, 6 Jan 2006 18:16:22 +0100, "Lars Frandsen"
<lars.nyheder@webspeed.dk> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:kgtqr1ltpi8psvhcu8c7kvminh61nmd9nu@4ax.com...
>> On Thu, 05 Jan 2006 20:37:36 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:
>>
>> Jeg sad jo og tænkte, da jeg kørte bag politibilen med deres skilt -
>> BITTE FOLGEN - at de bare kunne kontrollere. der var ikke noget at
>> komme efter. Selen var slet ikke i mine tanker.
>>
>
>Du tænkte heller ikke på at køre fra dem? ))
>--
Næh, jeg har jo lige prøvet at forklare dig, at jeg selv mente at jeg
havde den reneste samvittighed i verden.
Desuden er de mange flere end mig, så at stikke af ville kun bidrage
yderligere til at de kunne more sig på min bekostning.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 13-01-06 00:47 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
>>Kører du tit uden sele?
> Nej og ja.
> Når jeg kører privat har jeg altid sele på, men i lastbilen har jeg
> det næsten aldrig.
> Jeg véd egentlig ikke helt hvorfor.
>
En grund kunne være at en del at de ting vi skal nå under kørslen,
knapper m.v. ikke er placeret indenfor nå afstand hvis man ikke kan
læne sig frem.
Selv kører jeg aldrig med sele i lastbilen. Men ligesom Folmer altid i
personbil.
Grunden er logiske fysiske årsager.
Så logiske at selv betjente kan forstå dem.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Leonard (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 13-01-06 10:00 |
|
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>En grund kunne være at en del at de ting vi skal nå under kørslen,
>knapper m.v. ikke er placeret indenfor nå afstand hvis man ikke kan
>læne sig frem.
Hvis vi nu ser bort fra din fysiskes udformning og tager udgangspunkt
i en person med almindelig kropsbygning, hvilke ting er det så
chaufføren ikke kan nå fra siddende stilling med sele på?
- som er nødvendige for at fortsætte kørslen?
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
Finn Guldmann (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 13-01-06 14:08 |
|
Leonard wrote:
>>En grund kunne være at en del at de ting vi skal nå under kørslen,
>>knapper m.v. ikke er placeret indenfor nå afstand hvis man ikke kan
>>læne sig frem.
> Hvis vi nu ser bort fra din fysiskes udformning og tager udgangspunkt
> i en person med almindelig kropsbygning, hvilke ting er det så
> chaufføren ikke kan nå fra siddende stilling med sele på?
> - som er nødvendige for at fortsætte kørslen?
>
Det afhænger af hvilke mærke bil det handler om. Men i nogle lastbiler
er, f.eks., varmereguleringen anbragt midt i så man skal have de lange
arme frem hvis man skal nå det med sele på.
Men derudover mener jeg det er en fejl i sig selv at førerpladsen er
udformet til, alene, at passe til en person der er max 180 cm høj og
vejer max 80 kg.
Det er jo ikke unormalt i erhvervet at have en fremragende figur som
min.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Propellen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Propellen |
Dato : 05-01-06 19:09 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> Nytårsaftensdag ....
Troede da Polen var blevet noget mere vest-euro... Men det lyder da ikke
sådan.
--
/Propellen
"Don´t pull low... Unless you are!"
"The sky is not the limit. The ground is"
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:12 |
|
On Thu, 05 Jan 2006 19:08:51 +0100, Propellen <Not@Valid.Invalid>
wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>> Nytårsaftensdag ....
>
>
>Troede da Polen var blevet noget mere vest-euro... Men det lyder da ikke
>sådan.
>--
Det er en skønsom blanding af gammelt og nyt.
Er det gammelt, er det virkeligt gammelt, og er det nyt, så er det af
og til helt vulgært.
Venlig hilsen
Folmer
| |
jan@stevns.net (05-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-01-06 19:47 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
Så ka' du lære det, ka' du ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Folmer Rasmussen (05-01-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-01-06 20:12 |
|
On Thu, 05 Jan 2006 19:46:34 +0100, jan@stevns.net wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
>
>Så ka' du lære det, ka' du ;)
>--
Ja, det bliver man aldrig for gammel til.
Venlig hilsen
Folmer
| |
jan@stevns.net (05-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-01-06 20:17 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>Ja, det bliver man aldrig for gammel til.
Nej gudsketakoglovfordetda ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Jens (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 07-01-06 11:13 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
> On Thu, 05 Jan 2006 19:46:34 +0100, jan@stevns.net wrote:
>
> >Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
> >
> >>Jooooe, der var liiiige det der med sikkerhedsselen!
> >
> >Så ka' du lære det, ka' du ;)
>
> >--
>
> Ja, det bliver man aldrig for gammel til.
Det ved jeg ikke rigtig - endnu
--
Jens F
| |
|
|