Over-sportsvognen nu til salg...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-01-06 14:23

Hej folkens

Så er "Der Über GT" til salg i USA:

http://www.infocast.dk/jp/jp.php?id=1368&offset=&category=ALL&q=

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-06 14:49

Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens
>
> Så er "Der Über GT" til salg i USA:

Er der nogensinde nogen, som har testet den gade version af Porsche 962
LeMans, som blev lavet i starten af 90'erne ?
Jeg har kun nogle fabriksopgivelser og de siger 0-100 km/t på 2,8 sekunder
og topfarten er bare beskrevet som "over 380 km/t".
Det kunne være sjovt at se , om dens 670 HK/700 NM til 980 kg (fuldt tanket
og køreklar) kunne hamle op med f.eks. Bugatti'en.
Jeg har iøvrigt et klip liggende, med Jeremy Clarkson (Top Gear), hvor han
er ude og køre i en Aerial Atom og han siger (råber) at det er den
fedeste/sjoveste/sejeste/hurtigeste bil, han nogensinde har testet. Jeg tror
ikke dens tophastighed er så høj, men svjh er 0-100 km/t omkring 2,5
sekunder.

--
Mvh Per - som bestod sin teoriprøve i dag
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 05-01-06 15:14

"Per Beer Hansen" skrev
> [...]
> fedeste/sjoveste/sejeste/hurtigeste bil, han nogensinde har testet. Jeg
> tror ikke dens tophastighed er så høj, men svjh er 0-100 km/t omkring 2,5

Er det den der bil, der stort set kun er en karros ?

--

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-06 15:15

Peter Frost - Gregand wrote:

> Er det den der bil, der stort set kun er en karros ?

Jeps.
Det er i den hvor Jeremy får totalt "ommøbleret" sit ansigt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-06 18:53

Per Beer Hansen wrote:

> Det er i den hvor Jeremy får totalt "ommøbleret" sit ansigt

Se billede her:
www.perbeer.dk/images/jeremy.jpg
Der er tale om seriøst modvind

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-01-06 17:27

Peter Frost - Gregand wrote:

> Er det den der bil, der stort set kun er en karros ?

Naaah, den er vel stort set kun chassis :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-01-06 18:51

Den Thu, 5 Jan 2006 14:48:53 +0100, skrev Per Beer Hansen :

> Er der nogensinde nogen, som har testet den gade version af Porsche 962
> LeMans, som blev lavet i starten af 90'erne ?

Det må være Dauer 962 LM du tænker på. Oprindeligt planlagt i 50
eksemplarer, men om de alle blev bygget ved jeg ikke.

Testet i Autobild sommeren 2003.

Tekniske data:
6 cylindret 3 liters boxer motor med 2 turboladere. 730 hk, 700 Nm. 1130
kg. 5 trins racing gearkasse med tiptronic styring. Baghjulstræk.

Målte præstationer:
0-100 km/t: 2.8 sek.
0-200 km/t: 7.3 sek.
Topfart: 404,6 km/t.(uden et særligt "topspeed-mode" som Bugatti)

Bilen blev lanceret i 1993, Porsche var så begejstrede for projektet at
de satte den ind i GT1 klassen ved Le Mans 1994, og vandt! Ikke alene
GT1 klassen men også totalt. I 2003 kunne man stadig købe sig et
eksemplar for den nette sum af 1 mill. Euro. Plus danske afgifter
forstås.

--
Kent Oldhøj
Qoute fix til Outlook Express:

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-06 18:57

Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> alene GT1 klassen men også totalt. I 2003 kunne man stadig købe sig et
> eksemplar for den nette sum af 1 mill. Euro. Plus danske afgifter

Det er sikkert den samme bil, men de data jeg har (fra 1993) ser sådan her
ud:
www.perbeer.dk/images/962.jpg
Men det er ikke "rigtige" test data, det er kun fabriksopgivelser.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 14:45

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Over-sportsvognen nu til salg..."

> Så er "Der Über GT" til salg i USA:
> www.infocast.dk/jp/jp.php?id=1368&offset=&category=ALL&q=

Havde jeg haft min egen PC mellem hænderne, kunne
jeg sende dig et link til en tysk forhandler, der
har sådan een til salg...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-06 14:51

DJ Bobo wrote:

> Havde jeg haft min egen PC mellem hænderne, kunne
> jeg sende dig et link til en tysk forhandler, der
> har sådan een til salg...

Det skulle vel ikke være ham her:
http://www.autosalon-singen.de/Fahrzeuge_RecordView.cfm?PageNum=1&marke=Bugatti&modell=&select=0&languageID=GB
Hvad han ikke har, det er ikke værd at snakke om

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-01-06 16:21

> Det skulle vel ikke være ham her:
> http://www.autosalon-singen.de/Fahrzeuge_RecordView.cfm?PageNum=1&marke=Bugatti&modell=&select=0&languageID=GB
> Hvad han ikke har, det er ikke værd at snakke om

Bilen er simpelthen for vild - dne har 350 hk allerede ved 2.000 o/min - og
festen slutter først ved 6.000 o/min.

Der er dømt STABIL forskydning....!!!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Steen F.

Dato : 05-01-06 23:08

Jan W Nielsen wrote:
> Bilen er simpelthen for vild - dne har 350 hk allerede ved 2.000
> o/min - og festen slutter først ved 6.000 o/min.
>
> Der er dømt STABIL forskydning....!!!

Ja, man må ikke håbe at de har brugt de gamle hjulophæng fra Passaten...
(Nå, jeg kører jo selv VW)

Derudover synes jeg ikke ligefrem den Veyron udstråler 1001 HK. Jeg ville
hellere sidde i sådan én her http://www.koenigsegg.se/ med 1001 HK i ryggen.
En Veyron ligner jo nærmest en Bentley

MVH Steen

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 06-01-06 11:45

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> (Nå, jeg kører jo selv VW)
>
> Derudover synes jeg ikke ligefrem den Veyron udstråler 1001 HK. Jeg ville

Har lige besøgt ovenstående hjemmeside. Der er en film som jeg har
downloaded. De siger at der er en lang film som kun pressen kan få fat i. Er
der nogle der har set den film?

Benny

Fra : Steen F.

Dato : 07-01-06 15:42

Benny Hojvaelde wrote:
> Har lige besøgt ovenstående hjemmeside. Der er en film som jeg har
> downloaded. De siger at der er en lang film som kun pressen kan få
> fat i. Er der nogle der har set den film?

Den gad jeg også godt se. Den lille wma-film på 16Mb på deres hjemmeside er
en god teaser...

Fra : hanzen

Dato : 05-01-06 16:16

> Det skulle vel ikke være ham her:
> http://www.autosalon-singen.de/Fahrzeuge_RecordView.cfm?PageNum=1&marke=Bugatti&modell=&select=0&languageID=GB
> Hvad han ikke har, det er ikke værd at snakke om

Det giver ordet *brugtvognshandler* en helt anden klang
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-01-06 16:35

Hej!

Per Beer Hansen wrote:

> Det skulle vel ikke være ham her:
> http://www.autosalon-singen.de/Fahrzeuge_RecordView.cfm?PageNum=1&marke=Bugatti&modell=&select=0&languageID=GB
> Hvad han ikke har, det er ikke værd at snakke om

Pff, der er jo ikke engang en Dodge Charger

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas

Dato : 05-01-06 18:08

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Pff, der er jo ikke engang en Dodge Charger
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

men det er der her, hvis du står og mangler en

http://www.american-dreamcars.dk/charger69black.htm

Det var dengang de kunne lave biler på den anden side af atlanten.

Mvh

Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-01-06 18:12

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:dpjjud$7tj$1@news.net.uni-c.dk...

> men det er der her, hvis du står og mangler en
>
> http://www.american-dreamcars.dk/charger69black.htm

Hold da op - 420000 kr - det er da en slat....

/Jakob

Fra : Thomas

Dato : 05-01-06 18:36

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> Hold da op - 420000 kr - det er da en slat....
>
> /Jakob

hehe ej så galt er det nu ikke... Der står afgift 23000,- .... den kommer jo
under veteranafgift

så lidt over 200.000 og så er man stilfuldt kørende ;)

Mvh

Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-01-06 19:34

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:dpjlj9$877$1@news.net.uni-c.dk...

> hehe ej så galt er det nu ikke... Der står afgift 23000,- .... den kommer jo under veteranafgift

Akja - øjnene er som bekendt det første man bliver
blind på

> så lidt over 200.000 og så er man stilfuldt kørende ;)

Ja - den er feeeeed.

/Jakob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-01-06 18:34

Thomas wrote:

> men det er der her, hvis du står og mangler en
>
> http://www.american-dreamcars.dk/charger69black.htm

Man får jo helt lyst til at smide Bullit på DVD'eren i aften

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-01-06 19:19

Hej!

Thomas wrote:

> men det er der her, hvis du står og mangler en
>
> http://www.american-dreamcars.dk/charger69black.htm

Nice! Den skal bare lige piftes op med et sæt Mopar-fælge (ikke lavprofil) og så
er den faktisk kørende.

Nå ja, og så skal der installeres et ordentligt sæt bremser...

> Det var dengang de kunne lave biler på den anden side af atlanten.

Mjaeh, det kan de da stadig. Se bare den nye musse...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Basil

Dato : 05-01-06 15:41

Jan W Nielsen skrev d. 05-01-2006 i meddelelse
<43bd1d13$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Hej folkens

> Så er "Der Über GT" til salg i USA:

> http://www.infocast.dk/jp/jp.php?id=1368&offset=&category=ALL&q=

Så tjek denne, også en sød lille (retro-)sag.
http://www.slotforum.com/forums/index.php?showtopic=12576&hl=
Kai

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-01-06 23:18

Den Thu, 05 Jan 2006 15:40:38 +0100, skrev Basil :

> Så tjek denne, også en sød lille (retro-)sag.

Umiskendeligt Miura. En af denne verdens smukkeste sportsvogne. Men de
blev vist lidt hurtigt færdige. Ihvertfald minder fælgene fælt om noget
der sad på alle Matchbox biler da jeg var dreng.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-01-06 18:58

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> Hej folkens
>
> Så er "Der Über GT" til salg i USA:
>
> http://www.infocast.dk/jp/jp.php?id=1368&offset=&category=ALL&q=

Så er det bare synd at den har fået passat baglygter, men et sted skulle VW
vel spare :)

Jacob