Mazda3 erfaringer søges...
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-01-06 23:13

Jeg har i dag været ude at køre en tur i en Mazda3 sport.

Generelt er jeg ganske positiv over bilen, selvom jeg dog ikke er helt
tilfreds med at man skal købe kohuder til sæderne for at få
Boselydanlægget og at zenonlygter hører til sportudgaven som også
klistres til i større kofangere, skørter og spoiler.

Well til sagen.... Det var som sagt en sportudgave som jeg kørte i og
den leveres med 205/50x17 som da ganske vist visuelt klæder bilen
udemærket, men som (selv efter dæktrykket blev justeret til korrekt
værdi) giver en del rullestøj i kabinen.

Støjer disse dæk lige så meget om sommeren hvor temperaturen passer
bedre til deres konstruktion?

Hvor meget mere komfort (læs primært lavere støjniveau) får man ved at
vælge Touring plus udgaven som kører på 205/55x16 i stedet?

Mvh
Claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-01-06 10:53

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor meget mere komfort (læs primært lavere støjniveau) får man ved at
> vælge Touring plus udgaven som kører på 205/55x16 i stedet?

Måske er det bare mig der er blind men jeg syntes ikke Mazda 3 rigtig er at
få øje på i gadebilledet, så der er nok ikke meget erfaring med sådan en
bandit. Men der findes test af modellen rundt omkring, her
http://www.bilnorge.no/pdf/2004_-_BILS_TESTER/01-04_Corolla+Mazda_3+Golf.pdf
er der en med 1,6 mod Corolla og Golf hvor 3 også beskrives og måles som
støjende hvilket jeg også har bemærket i andre tests af 3. Overvejer du
sådan et køretøj ville jeg også kaste et blik på den nye Civic, den ser
bestemt konkurrencedygtig ud på alle måder.

Med venlig hilsen Kim