Ford Escort går dårligt i tomgang
Fra : Henning

Dato : 04-01-06 19:58

Hej.
Jeg har en Ford Escort 1,6 fra 94' Den har lidt svært ved at gå i tomgang.
Den kan køre fint i flere minutter og så pludselig står den og kører op og
ned i omdrejninger.
Hvis jeg kommer kørende og bremser op så kan den finde på at gå i stå.
Problemet er størst når den er kold.

Jeg kan oplyse at den har kørt ca. 250.000 km.

Hvad er der galt med min bil ??????

Hilsen Henning

Fra : martin bjerre

Dato : 04-01-06 20:47

"Henning" <pxxc@laika.pc> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er størst når den er kold.
>
> Jeg kan oplyse at den har kørt ca. 250.000 km.

Start med at se på bagklappen...FORD (FoundOnRoad..Dead)
pjat, er den med indprøjtning skal du nok have renset tomgangsventilen.

Martin

Fra : Henning

Dato : 04-01-06 21:01

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43bc264a$0$8859$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>>
> Start med at se på bagklappen...FORD (FoundOnRoad..Dead)
> pjat, er den med indprøjtning skal du nok have renset tomgangsventilen.

Hehe. din bandit.

Den er med indsprøjtning, så du har nok ret.
Er det noget som man selv kan gøre eller skal man hen til den lokale FORD
pusher og derefter i banken.
Gode råd og forslag modtages gerne.

Henning

Fra : Mikael Hansen

Dato : 05-01-06 19:10

> [...]
>
> Den er med indsprøjtning, så du har nok ret.
> Er det noget som man selv kan gøre eller skal man hen til den lokale FORD

Hej Hening

Jeg er næsten sikker på det er din Krumtapsudluftnings ventil, jeg har
skiftet den på en 97 model med samme problem.

Her har du ford's nr på disse, der er en slange man også plejer at skifte
(disse nummer er for en 97 model, det sikkert ikke de samme nummer du skal
bruge)
000001065894 Krumtapsudluftnings ventil. Billede kan ses her
http://www.istore.com.pl/prods/200327.jpg

Mikael

Fra : Henning

Dato : 05-01-06 21:08

"Mikael Hansen" <michaelmanndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge)
> 000001065894 Krumtapsudluftnings ventil. Billede kan ses her

Hej igen.

Er den til at komme til at skifte ? og hvad koster sådan en fætter ??

Henning

Fra : Mikael Hansen

Dato : 05-01-06 22:23

> [...]
FORD

> Hej igen.
>
> Er den til at komme til at skifte ? og hvad koster sådan en fætter ??

Hej Henning

Det er meget nem at skifte, den er monteret i krumtaphuset (nok ca samme
højde som din olie pind) og har en slage der går til din indprøjtning.
Den koster ikke meget 2-300 kr mener jeg.
Men jeg ved ikke om du har sådan en fyr på din bil, men der en på min gamle
serria fra 91.
Krumtapsudluftnings ventilen inderholder bare en fjerder og en lille metal
skive. Hvis du finder den på din motor så prøv at tage slagen af og hør om
det lyder som, det lyder når du har fejlen, du kan også prøve at trykke på
slangen, det kan også være en dårlig slange et sted, det kan du finde ud af
med noget pronto.
Er det en Zetec motor du har?

Mikael

Fra : Henning

Dato : 05-01-06 22:42

> [...]
> slangen, det kan også være en dårlig slange et sted, det kan du finde ud

Hej Mikael.

Det er en DOHC motor

Ellers tak for hjælpen

Henning

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-01-06 22:54

Hej!

Henning wrote:
> Det er en DOHC motor

Ja, det er alle maskiner fra ca. '90 Det er jo bare dobbelt overliggende
knastaksler.

En Escort '97 har mig bekendt en Zetec-maskine, ganske som '96'eren (som jeg har
:)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-01-06 16:44

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Ja, det er alle maskiner fra ca. '90 Det er jo bare dobbelt
> overliggende knastaksler.

Nej nej nej
Escort MK5 er, i modsætning til Sierra, lavet med 8V SOHC (de første
årgange) og 16V DOHC.
Sierra'en (af de sidste årgange 89-93) havde jo netop en 8V DOHC'er i 2,0
udgaven.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-01-06 11:33

Hej!

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> årgange) og 16V DOHC.
> Sierra'en (af de sidste årgange 89-93) havde jo netop en 8V DOHC'er i 2,0

Okay, så fik jeg generaliseret lige lovligt meget

Anyway, chancen for at Hennings maskine er en SOHC er forsvindende lille

(Om ikke andet så fordi han selv skriver det )

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 01:26

Mikael Hansen wrote:
> [...]
> bruge)
> 000001065894 Krumtapsudluftnings ventil. Billede kan ses her

Hvis det er fejlen, skulle man kunne kontrollere om motoren løber mere
jævnt når man afmonterer olie-påfyldningsproppen (hvorved at der er fuld
atmosfærisk adgang til krumtaphuset)!

--
Armand.