|
| Nissan PAtrol 3.3td super-roof - hva skal~ Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-01-06 14:47 |
| | |
Ukendt (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-01-06 14:50 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:u8nfr1p5i3cn1084urgkrvu526bbec0k41@dtext.news.tele.dk...
> Halløj i hytterne
>
> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>
> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>
> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
Et stort tankanlæg i lokalområdet
Hva er det fordi du kører ud på de magnetiske marker at du skal over til
4x4?
Den ser ellers billig ud
--
Tom
| |
jan@stevns.net (01-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-01-06 14:56 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>Et stort tankanlæg i lokalområdet
Det haves ovre i stalden - sådan en 5000 liters penge ;)
>Hva er det fordi du kører ud på de magnetiske marker at du skal over til
>4x4?
Mjoehhhhh, også fordi vi har noget forbistret store ting, der
jævnligt skal flyttes rundt med, heste i trailer, stor campingvogn,
etc.
>Den ser ellers billig ud
Ja - det gør den - og hvorfor monstro - det er jo det
Jeg kender nada til de æsker....
Måske jeg skal et smut til Kruså i morgen ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Mureren (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Mureren |
Dato : 01-01-06 15:09 |
|
> >Et stort tankanlæg i lokalområdet
>
> Det haves ovre i stalden - sådan en 5000 liters penge ;)
Det er svjv smask-hamrende ulovligt og potentielt dødbringende!
(jvf. Tekniske Forskrifter for Brandfarlige væsker)
Mvh.
Mureren
(ansat ved et benzin- og olieselskab)
| |
jan@stevns.net (01-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-01-06 15:07 |
|
"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev :
>Det er svjv smask-hamrende ulovligt og potentielt dødbringende!
>(jvf. Tekniske Forskrifter for Brandfarlige væsker)
Det da ved den søde grød, det ikke er !
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Mureren (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Mureren |
Dato : 01-01-06 19:24 |
|
> >Det er svjv smask-hamrende ulovligt og potentielt dødbringende!
> >(jvf. Tekniske Forskrifter for Brandfarlige væsker)
>
> Det da ved den søde grød, det ikke er !
Hov...der står jo 3,3td, så det er diesel vi snakker om...my bad!
Diesel er en klasse III væske med et flammepunkt på 57-70 grader celsius, og
der må opbevares indtil 120 oplagsenheder (á 50 liter pr. enhed = 6.000
liter) i det fri.
4.3.1 Oplag på indtil 800 oplagsenheder af klasse III-1.
a.. a) Oplag skal indrettes i stueetage eller kælder.
Oplagsstedet skal adskilles fra andre lokaliteter med mindst BD-bygningsdel
60, og åbninger til andre lokaliteter skal lukkes med mindst BD-dør 60.
Overflader på loft og vægge må ikke være ringere end overflader på klasse 1
beklædning.
a.. b) Døråbninger (også til det fri) skal forsynes med så høje, tætte
tærskler, at en væskemængde, svarende til det maximale rumindhold af den
største tank, forhindres i at flyde ud fra oplagsstedet.
Tærskelkravet bortfalder, hvis muligheden for udflydning af væske udelukkes
ved anbringelse af tankene i væsketætte bassiner af ubrændbare materialer.
Anbringelse af tanke i fyrrum må kun ske i sådanne bassiner.
a.. c) På oplagsstedet må der ikke oplagres andre brandfarlige væsker.
Under alle omstændigheder vil jeg opfordre til at du sikrer dig med et besøg
fra den lokale brandmyndighed, og får vished for at anlægget er lovligt,
ellers risikerer du at stå i en forsikringsmæssigt kedelig situation ved et
uheld.
Mvh.
Mureren
| |
jan@stevns.net (01-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-01-06 19:30 |
|
"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev :
>Under alle omstændigheder vil jeg opfordre til at du sikrer dig med et besøg
>fra den lokale brandmyndighed, og får vished for at anlægget er lovligt,
>ellers risikerer du at stå i en forsikringsmæssigt kedelig situation ved et
>uheld.
Det er såmænd sikkert nok oplagret, da det befinder sig i en godkendt
tank, så jeg er ganske rolig.
Havde det været bensin, havde jeg været lidt mere "følsom"
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Holten (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 01-01-06 15:17 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:u8nfr1p5i3cn1084urgkrvu526bbec0k41@dtext.news.tele.dk...
> Halløj i hytterne
>
> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>
> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>
> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
Har ikke så meget forstand på rust, men selve bilen er pisse sjov, og lyden
fra de 6 cylindre og turbo er suveræn.
Måske Michael fra Nyborg kan kommer med lidt info, han havde jo sådan en i
en del år.
MVH
Holten
| |
tom jensen (01-01-2006)
| Kommentar Fra : tom jensen |
Dato : 01-01-06 15:23 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:u8nfr1p5i3cn1084urgkrvu526bbec0k41@dtext.news.tele.dk...
> Halløj i hytterne
>
> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>
> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>
> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
>
>
>
> --
> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
hej
jeg havde for ca 7 år siden en patrol 3.3td pickup årgang 89 og kørte i den
på ca 3 1/2 år 90000km.
tjek rust ( rammen og bunden er bilen )
4 hjulstræk, virker det i højt /lavt og kobler det fra igen på forhjulene,
og er der mislyde i 4 hjulstræk.
gearkasse , støj, mislyde i de forskellige gear .
motor , den har altid haft lidt af en tikke lyd , men den kører kanon sådan
en 3.3 td.
bagtøj,larmer det ved 80-100 km/t.
den jeg havde kørte ca 8-10 km/l men da den kan rumme 80liter kan den godt
nå lidt rundt på en tankfuld
men ellers en dejlig bil , jeg savner min helt vild hver vinter og den
dejlige 6 cylindrede motor hvor man rigtig kunne høre når turboen slog til
mvh tom
--
slet ged i emailadresse ved svar
| |
Uffe Ravn (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 01-01-06 15:32 |
|
<jan@stevns.net> skrev
> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>
> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>
> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
Jeg kender intet til dyret, men ville det være relevant at kontrolere at
rammen rent faktisk er lige?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-01-06 16:36 |
|
jan@stevns.net skriver:
>
> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
_Og_ alle andre steder
En kammarats kones tabte næsten bagdøren pga af rust i bagstolpen. Bilen
blev til sidst kasseret pga rust overalt.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Uffe Ravn (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 01-01-06 16:44 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> En kammarats kones tabte næsten bagdøren pga af rust i bagstolpen. Bilen
> blev til sidst kasseret pga rust overalt.
DEN synsrapport ville gerne have set
Mvh. Uffe Ravn
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-01-06 16:51 |
|
Uffe Ravn skriver:
>
> DEN synsrapport ville gerne have set
Mekanikeren kasserede den inden syn, så kan man nemlig få
skrotningspræmie for den
Det gjorde han så ikke, da en anden kunde ved meknikeren manglede noget
mekanik (motor osv var ganske frisk) så min kammerat fik overraskende
god "skrotningspræmie" for den
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Uffe Ravn (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 01-01-06 17:10 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> > DEN synsrapport ville gerne have set
>
> Mekanikeren kasserede den inden syn, så kan man nemlig få
> skrotningspræmie for den
>
> Det gjorde han så ikke, da en anden kunde ved meknikeren manglede noget
> mekanik (motor osv var ganske frisk) så min kammerat fik overraskende
> god "skrotningspræmie" for den
Skrotning efter mit hjerte
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans L. Jørgensen (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 01-01-06 20:33 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:u8nfr1p5i3cn1084urgkrvu526bbec0k41@dtext.news.tele.dk...
> Halløj i hytterne
>
> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>
> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>
> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
>
¨
Kender ikke selv dens mekaniske svagheder, men dog ved jeg at den har en
udetinget svaghed for rust i undervognen når du nævner den tilbage fra
firserne, find evt. en med nummerplader på, check via registreringsnummer på
Aplus+ dens 10 mest forekommende svagheder/fejl, det giver på sådan en
gammel bil et godt statistik matriale.
Et hint, kan du finde en fra det sydlige Tyskland er der aldrig rust i
undervognen, ser ofte nogle importerede der nede fra som er fantastisk
flotte.
MVH Hans
| |
Hans L. Jørgensen (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 01-01-06 20:37 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:a8Wtf.710$2w1.403@news.get2net.dk...
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:u8nfr1p5i3cn1084urgkrvu526bbec0k41@dtext.news.tele.dk...
>> Halløj i hytterne
>>
>> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>>
>> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>>
>> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
>>
> ¨
> Kender ikke selv dens mekaniske svagheder, men dog ved jeg at den har en
> udetinget svaghed for rust i undervognen når du nævner den tilbage fra
> firserne, find evt. en med nummerplader på, check via registreringsnummer
> på Aplus+ dens 10 mest forekommende svagheder/fejl, det giver på sådan en
> gammel bil et godt statistik matriale.
>
> Et hint, kan du finde en fra det sydlige Tyskland er der aldrig rust i
> undervognen, ser ofte nogle importerede der nede fra som er fantastisk
> flotte.
en anden ting du skal være opmærksom på, flere af Nissan's modeller kan være
næsten umulige at fremskaffe stumper til.
MVH Hans
| |
Ukendt (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-01-06 20:43 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:a8Wtf.710$2w1.403@news.get2net.dk...
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:u8nfr1p5i3cn1084urgkrvu526bbec0k41@dtext.news.tele.dk...
>> Halløj i hytterne
>>
>> Sådan en gammel fætter, som en Nissan PAtrol
>>
>> ( http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807024&page=3)
>>
>> Hvad skal man se specielt efter, bortset fra rust i rammen ?
>>
> ¨
> Kender ikke selv dens mekaniske svagheder, men dog ved jeg at den har en
> udetinget svaghed for rust i undervognen når du nævner den tilbage fra
> firserne, find evt. en med nummerplader på, check via registreringsnummer
> på
hehe LC 89 317
> Et hint, kan du finde en fra det sydlige Tyskland er der aldrig rust i
> undervognen, ser ofte nogle importerede der nede fra som er fantastisk
> flotte.
De er jo ikke gratis at hente og indregistrere m.m.
--
Tom
| |
jan@stevns.net (01-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-01-06 20:53 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :
>Et hint, kan du finde en fra det sydlige Tyskland er der aldrig rust i
>undervognen, ser ofte nogle importerede der nede fra som er fantastisk
>flotte.
joehhh - det er nok også til nogle andre priser. fred med det :)
Jeg tror nu alligevel jeg dropper *den* der - det er en de har til
salg i forretningen "for en kunde", kunden er åbenbart en af de
ansatte, så den må de tørre af på en anden stakkel.
Havde den været reel, havde de såmænd nok selv lavet den klar, og
tjent nogle grunker på.
Der er jo bjerge af biler derude - så en eller anden dag, hitter jeg
nok en , jeg gider ikke lige "projekter" for tiden.
Vejrliget, og en dum markvej, fik mig til at tænke tanker ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Uffe Ravn (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 01-01-06 21:00 |
|
<jan@stevns.net> skrev
Vidste du at din mailserver er nærmest uindtagelig?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Anders Majland (02-01-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-01-06 13:45 |
|
> Der er jo bjerge af biler derude - så en eller anden dag, hitter jeg
> nok en , jeg gider ikke lige "projekter" for tiden.
>
> Vejrliget, og en dum markvej, fik mig til at tænke tanker ;)
Hehe - og til 10kkr var det jo lige før den bare skulle indkøbes som legetøj
og have fast monteret sneskraber Når det er relevant at bruge den er
chancen for at møde en betjent nok ikke stor (selvom der jo er det
forsikringsmæssige aspekt i at lege med tonstungt stål) - Men mon ikke en
gammel traktor også kan fåes i det prisleje.... Eller måske man skulle
kigge efter en lille lastbil
| |
|
|