Bremser på Tipo 1,6ie.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-12-05 15:45

Hej og godt nytår.

Hvilke bremser har en Fiat Tipo 1,6ie fra '94?
Bilen har ABS, hvis det gør nogen forskel.

Sagen er at ved højre baghjul, er håndbremsen frosset fast.
Da jeg er dovent anlagt, så vil jeg gerne vide, hvad jeg skal angribe først

Jeg kan i instruktionsbogen se, at når den har ABS, så har den også skiver
bag.

Men hvordan virker håndbremsen?
Er det som på Sierra, at den også virker på skiven, eller hvad?

Næste spørgsmål:
Had kan jeg forvente, at kablet er frosset, eller noget ved hjulet?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-12-05 16:02

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Næste spørgsmål:
> Had kan jeg forvente, at kablet er frosset, eller noget ved hjulet?

Glemte helt:
Haynes er (endnu) IKKE indkøbt

Men billeder er meget velkomne til denne e-mail:
uffe.baerentsen _at_ gmail.com

Håber den kan tydes

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-12-05 16:24

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Hvilke bremser har en Fiat Tipo 1,6ie fra '94?

Mit umiddelbare vil være skiver for og tromler bag.

> [...]
>
> Jeg kan i instruktionsbogen se, at når den har ABS, så har den også skiver

Du kan vel se om der er skiver bagerst. Igen jeg tvivler.

> Næste spørgsmål:
> Had kan jeg forvente, at kablet er frosset, eller noget ved hjulet?

Svært at sige, har den stået i sne op omkring baghjulet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-12-05 20:45

> Du kan vel se om der er skiver bagerst. Igen jeg tvivler.

ABS = skiver ved alle 4 hjul.

> Svært at sige, har den stået i sne op omkring baghjulet ?

Nope, kun lidt sne ved forhjulene, ca. 5 cm.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-06 09:07

"Uffe Bærentsen" skriver:

> ABS = skiver ved alle 4 hjul.

Det var lige godt satans, var FIAT begyndt at smide om sig med
spildbremsekraft allerede dengang.

Jeg gætter på et frosset kabel.

Fra : Armand

Dato : 01-01-06 14:49

Uffe Bærentsen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> ABS = skiver ved alle 4 hjul.

Er det noget du mener at vide at Fiat plejer at bruge, eller et generelt
teknisk krav?
I sidstnævnte tilfælde, er du galt på den: Der er masser af nye biler i
trafikken med tromlebremser bagest, men næppe ingen uden ABS :-|

--
Armand.
(206HDi med både ABS; ESP og tromlebremser bagpå)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-06 20:06

> [...]
> I sidstnævnte tilfælde, er du galt på den: Der er masser af nye biler i
> trafikken med tromlebremser bagest, men næppe ingen uden ABS :-|

Jeg ved at instruktionsbogen for vores Tipo siger følgende:
ABS = skiver ved alle 4 hjul

Problemet løste sig selv.
Temperaturen steg nogle grader

Håndbremsen er herefter forbudt indtil nærmer undersøgelse har fundet sted.

Fra : Bo Velschow

Dato : 31-12-05 17:10

> [...]
> først
> Jeg kan i instruktionsbogen se, at når den har ABS, så har den også skiver

Iflg. Bilrevyen '94 har den skiver for og tromler bag - men det bør da nemt
kunne konstateres udefra!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-12-05 20:48

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Iflg. Bilrevyen '94 har den skiver for og tromler bag - men det bør da
> nemt kunne konstateres udefra!

ABS = skiver i alle 4 hjørner.
Har været ude og se efter.