/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mange omdrejninger - Vento93.
Fra : Mads Breddam


Dato : 30-12-05 17:01

Hej.

Vores Vw Vento 1,8 GL fra 1993 har følgende problem: Når man kobler ud,
typisk i starten af accelerationen, går motoren helt amok - dvs. den sætter
fulde omdrejninger på. Lige som hvis man giver fuld gas med koblingen nede.
Eneste løsning er at slukke motoren. Starter vi så motoren igen sker det
samme, medmindre man har "pumpet" speederen et par gange. Så er der ingen
problemer og man kan fint køre videre.

Nogen der har en idé om hvad det er og hvad løsningen er (i kr.)? Skal
naturligvis ikke have en pris, bare om det er 10.000 og 1.000 kr. det
handler om, hvis man har nogen anelse. Det ville bare være rart at holde
nytår med en formodning om, at næste uge ikke har en af de store biludgifter
ventende.

--
Mvh.:
Mads Breddam
madsbreddam@punkt.ku.dk



 
 
Ukendt (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-05 17:19


"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43b559a6$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Vores Vw Vento 1,8 GL fra 1993 har følgende problem: Når man kobler ud,
> typisk i starten af accelerationen, går motoren helt amok - dvs. den
> sætter
> fulde omdrejninger på. Lige som hvis man giver fuld gas med koblingen
> nede.
> Eneste løsning er at slukke motoren. Starter vi så motoren igen sker det
> samme, medmindre man har "pumpet" speederen et par gange. Så er der ingen
> problemer og man kan fint køre videre.
>
> Nogen der har en idé om hvad det er og hvad løsningen er (i kr.)? Skal
> naturligvis ikke have en pris, bare om det er 10.000 og 1.000 kr. det
> handler om, hvis man har nogen anelse. Det ville bare være rart at holde
> nytår med en formodning om, at næste uge ikke har en af de store
> biludgifter
> ventende.

Da min Sierra lavede dette nummer, var det lambdasonden der var defekt. Men
i princippet kan det sagtens være en af de andre sensorer til
motorstyringen. En fejlkodeudlæsning kan hurtigt sige hvilken sensor det er
galt med.

--
Tom



Armand (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-05 17:49

Mads Breddam wrote:
> Hej.
>
> Vores Vw Vento 1,8 GL fra 1993 har følgende problem: Når man kobler ud,
> typisk i starten af accelerationen, går motoren helt amok - dvs. den sætter
> fulde omdrejninger på. Lige som hvis man giver fuld gas med koblingen nede.
> Eneste løsning er at slukke motoren. Starter vi så motoren igen sker det
> samme, medmindre man har "pumpet" speederen et par gange. Så er der ingen
> problemer og man kan fint køre videre.

Tilfrosset speederkabel??

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste