|
| Mange omdrejninger - Vento93. Fra : Mads Breddam |
Dato : 30-12-05 17:01 |
|
Hej.
Vores Vw Vento 1,8 GL fra 1993 har følgende problem: Når man kobler ud,
typisk i starten af accelerationen, går motoren helt amok - dvs. den sætter
fulde omdrejninger på. Lige som hvis man giver fuld gas med koblingen nede.
Eneste løsning er at slukke motoren. Starter vi så motoren igen sker det
samme, medmindre man har "pumpet" speederen et par gange. Så er der ingen
problemer og man kan fint køre videre.
Nogen der har en idé om hvad det er og hvad løsningen er (i kr.)? Skal
naturligvis ikke have en pris, bare om det er 10.000 og 1.000 kr. det
handler om, hvis man har nogen anelse. Det ville bare være rart at holde
nytår med en formodning om, at næste uge ikke har en af de store biludgifter
ventende.
--
Mvh.:
Mads Breddam
madsbreddam@punkt.ku.dk
| |
Ukendt (30-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-12-05 17:19 |
|
"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43b559a6$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Vores Vw Vento 1,8 GL fra 1993 har følgende problem: Når man kobler ud,
> typisk i starten af accelerationen, går motoren helt amok - dvs. den
> sætter
> fulde omdrejninger på. Lige som hvis man giver fuld gas med koblingen
> nede.
> Eneste løsning er at slukke motoren. Starter vi så motoren igen sker det
> samme, medmindre man har "pumpet" speederen et par gange. Så er der ingen
> problemer og man kan fint køre videre.
>
> Nogen der har en idé om hvad det er og hvad løsningen er (i kr.)? Skal
> naturligvis ikke have en pris, bare om det er 10.000 og 1.000 kr. det
> handler om, hvis man har nogen anelse. Det ville bare være rart at holde
> nytår med en formodning om, at næste uge ikke har en af de store
> biludgifter
> ventende.
Da min Sierra lavede dette nummer, var det lambdasonden der var defekt. Men
i princippet kan det sagtens være en af de andre sensorer til
motorstyringen. En fejlkodeudlæsning kan hurtigt sige hvilken sensor det er
galt med.
--
Tom
| |
Armand (30-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-12-05 17:49 |
|
Mads Breddam wrote:
> Hej.
>
> Vores Vw Vento 1,8 GL fra 1993 har følgende problem: Når man kobler ud,
> typisk i starten af accelerationen, går motoren helt amok - dvs. den sætter
> fulde omdrejninger på. Lige som hvis man giver fuld gas med koblingen nede.
> Eneste løsning er at slukke motoren. Starter vi så motoren igen sker det
> samme, medmindre man har "pumpet" speederen et par gange. Så er der ingen
> problemer og man kan fint køre videre.
Tilfrosset speederkabel??
--
Armand.
| |
|
|