Sne-situationen i landet ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-12-05 14:08

Lidt afledt af debatten de seneste dage, tænkte jeg om ikke vi kunne lave en
slags situationsrapport, så vi kan se hvilke steder der er sne og hvor der
ikke er ?
Jeg lægger ud med et par biller her fra Roskilde, som er taget for en lille
time siden:

www.perbeer.dk/snehelvede/bil.jpg
www.perbeer.dk/snehelvede/have.jpg

Her er vel kommet ca. 20-25 cm over de sidste par døgn.
Men ingen trafikale problemer af nogen art, andet end det er irriterende, at
man ikke kan se ud af ruderne når man kører

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Q

Dato : 30-12-05 15:15

> [...]
at
> man ikke kan se ud af ruderne når man kører

Aalborg:
Nu har jeg ikke været udenfor endnu, og kommer det heller ikke før jeg
triller på arbejde, men billederne ligner det jeg kan se fra altanen her..
Mængden passer nok meget godt..

Erfaringen fra i går er at folk kører meget langsomt, måske også lidt for
langsomt..

Der lå ca. 20 cm sne i går ved denne tid, og det har sneet yderligere iløbet
af formiddagen...

Jeg er mere spændt på at se hvordan det ser ud imorgen tidlig når jeg skal
mellem Hjørring og Aalborg ved 06-tiden..

/peter

Fra : Q

Dato : 31-12-05 08:09

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Aalborg:

Motorvej E39 - Hjørring-Aalborg her til morgen: Pletvis glat, ingen sne af
betydning

Mindre veje: Sne eller "gråt snask" i ca. 5 cm dybde.. Pænt fedtede.

Åbne områder: Let fygning med små driver..

/peter

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-12-05 15:20

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Men ingen trafikale problemer af nogen art, andet end det er irriterende, at
> man ikke kan se ud af ruderne når man kører

Jamen, jeg tog lige et par billeder med min mobiltelefon, her fra en
balkon på Stofa.

http://www.zulfo.dk/vinter1.jpg
http://www.zulfo.dk/vinter2.jpg

Her er vel også ca. 15-20 cm sne, hvor der ligger mest, i Horsens...

Lars B

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-12-05 14:05

> Her er vel kommet ca. 20-25 cm over de sidste par døgn.
> Men ingen trafikale problemer af nogen art, andet end det er irriterende,
> at man ikke kan se ud af ruderne når man kører

Gimming ved Randers 20-25 cm.

Stef

Fra : Anders Majland

Dato : 30-12-05 18:53

> Her er vel kommet ca. 20-25 cm over de sidste par døgn.

Mellem Klejtrup og Bjerregrav i møldrup kommune.

Fra 5-15cm på åbne steder til driver af 30-40cm hvor der er lidt læ.

I aftes var jeg efter pizza. Det er de færste par hundrede meter af egen
gårdsplads og derefter grusvejen der kan være et problem. Bilen vendte
forkert i garagen så det var helt frem i garagen og så tilløb ud på
gårdspladsn i bakgear igennem driverne foran porten. Det lykkedes også at
komme fremad igen ude på gårdspladsen og næste forhindring er så 90graders
svinget ud på grusvejen. Det er dumt sted da jeg skal imellem en høk og et
læhegn og der altid samles store driver der og vejen ligger lavere end
siderne. Det lykkedes at holde driv i den i 2.gear og komme ned af
grusvejen. Det er godt man kender vejen og ved det bare skal gå ligeud når
snedriverne lander på forruden Ude på asfalten var der ikke problemer
selvom driverne skrabede mod bunden af bilen. Sådan en skoda fabia har ingen
frihøjde ... Det lykkedes også at komme hjem i garagen igen.

Ja pizzaen var bare en undskyldning for at komme ud og lege i sneen Og
vinterdækkene (UG7) står helt klart bedre fast i sne end de fabriksmonterede
sommerdæk som vi kørte igennem sidste vinter på. På de dæk var vi sidste år
kørt fast i væsenligt mindre sne end det jeg kom igennem igår (og imorges)

Men sneen var også meget tør - havde det været våd tøsne så havde den nok
bare siddet på maven med hjulene snurrende ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-12-05 19:57

> [...]
> Men ingen trafikale problemer af nogen art, andet end det er irriterende,
> at man ikke kan se ud af ruderne når man kører

Bramming v/Esbjerg: 10 cm.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-05 20:38

Per Beer Hansen skriver:

> Lidt afledt af debatten de seneste dage, tænkte jeg om ikke vi kunne lave en
> slags situationsrapport, så vi kan se hvilke steder der er sne og hvor der
> ikke er ?

Nuværende snesituatuion i Hammel = ca 20 cm sne i baghaven og
indkørslen.

Noget er smeltet væk i dag, solen har været god, men lufttemperaturen
nok ikke over frysepunktet. Vejen foran huset er "snasksneogsalt" i ca 3
cm's tykkelse. Smed de en plov med skæret nede forbi, var der frisk vej
nedenunder.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe