Honda CR-V
Fra : Morgan Jones

Dato : 29-12-05 21:54

Er der nogen der ved hvornår den nye model kommer? De faceliftede den jo for
et par år siden. Jeg tænkte den måske var en god efterfølger til Toyo'en.

Fra : Nicolaj C.

Dato : 29-12-05 23:27

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Er der nogen der ved hvornår den nye model kommer? De faceliftede den jo
> for et par år siden. Jeg tænkte den måske var en god efterfølger til
> Toyo'en.

Øhh, Den er da vist kommet. Flot bil.

Fra : Herman Persson

Dato : 30-12-05 04:18

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Øhh, Den er da vist kommet. Flot bil.

Nej, der kom en helt ny model for godt tre år siden, og jeg ventede på at

en leveret efteråret 02.
Nu er den blevet face lifted.

Er der noget du vil vide om den?

Hilsen Herman.

Fra : Morgan Jones

Dato : 30-12-05 07:54

> Nej, der kom en helt ny model for godt tre år siden, og jeg ventede på at
> [...]

Ok, jeg troede egentlig at den var ældre. ;) Er den rimelig at køre i til
hverdags kørsel? Hvilken model er det du har? Jeg overvejede lidt 2.2 Diesel
versionen i ex udgaven.

Mvh Morgan

Fra : Herman Persson

Dato : 30-12-05 10:16

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, jeg troede egentlig at den var ældre. ;)

Nej, den blev vist på 'Biler i Bellacenteret' i det tidlige forår 02, og
jeg
faldt for den lige på stedet. Da jeg troppede op hos en Honda-forhandler
et
par dage efter, måtte han igen, igen, igen forklare, at det var en
udstillingsmodel, som var sendt tilbage til UK. Der var virkelig interesse
for den.

Er den rimelig at køre i til
> hverdags kørsel?

Ja, den er komfortabel, lydsvag, relativt hurtig og har en usædvanlig
lille
venderadius, men den vil altså ha' noget for det: 10 km/L med automatgear,
og det er næsten uanset, hvordan jeg kører den (dog forsvindende lidt
bykørsel).
Jeg vidste godt, at forbruget ville ligge der omkring, og da jeg kører
relativt lidt, var det okay.
Følgende er jeg utilfreds med: Mit ryglæn kan kun justeres i trin; lampen
til varme i el-spejlene sidder så tåbeligt, at man overser den og lyset i
askebægeret er for svagt.

Hvilken model er det du har?
'Udstyrsmodellen' på gule plader. Nu er der vist kommet én med endnu mere
udstyr.

Jeg overvejede lidt 2.2 Diesel
> versionen i ex udgaven.

Ud fra det, jeg har læst om den motor, ville jeg i dag nok vælge den. Men,
men - du skal nok være opmærksom på, at (ukvalificeret gæt) om 2-3 år er
der
en helt ny model. Og det vil få brugtprisen til at falde noget.

I disse dage er det skægt at lege med 4x4, som jo er af den 'bløde' type.
Den er umådelig svær at køre fast

Hilsen Herman.

Fra : SGF

Dato : 30-12-05 16:25

Jeg kan KUN tilslutte mig Hermans udsagn. Jeg kører 100+ km/dag i min 2002
Cr-V Aut. og jeg ELSKER hver eneste køretur. Den klarer sig til UG på
motorvejen og er næsten umulig at køre fast i sne eller mudder...især med
gode vinterdæk. Og nåh, ja....de 10km/l....pyt - det er det værd!!!

Mvh
Søren

Fra : Morgan Jones

Dato : 30-12-05 20:27

> [...]
> venderadius, men den vil altså ha' noget for det: 10 km/L med automatgear,
> og det er næsten uanset, hvordan jeg kører den (dog forsvindende lidt

Det lyder godt. Vores avensis 1.8 kører ca. 10-12 / l i real-life - og det
er fint for mig. Det er mere Cayenne's 3,5km/L der skræmmer mig. ;)
Automatgear er et plus for os. (Specielt når det ikke er en "performance"
bil)

> [...]
> til varme i el-spejlene sidder så tåbeligt, at man overser den og lyset i

Ok, askebægeret er lidt underordnet for mig. :) (irriterende fanatisk
ikke-ryger)

2.2 ex iflg. listen ->

Fjernstyret centrallås med bagagerumsåbning...
Forsæder, elopvarmelige...
Antenne, mikroantenne på taget...
Førersæde, højdejustering...
Fartpilot-..
Ratbetjent radio...
Højtalere, 4 stk....
Tweeter, 2 stk.-..
Campingbord i bagagerummet...
Klimaanlæg med pollenfilter-..
Cd-afspiller...
Midterkonsol med kopholder (nedfældelig)...
Udetemperaturmåler...
Håndbremsegreb monteret i instrumentpanelet...
Gulv uden midtertunnel...
Højdeindstilleligt rat...
Elsideruder, for og bag*...
Tankdæksel, der kan åbnes fra kabinen...
12 volts eludtag i bagagerummet...
Varmedyse til bagsædegulvet*...
Elsidespejle med varme...
Rude i bagklappen, der kan åbnes inde fra kabinen og med fjernbetjening...
Armlæn forsæder...
Læderbetræk--.
Soltag, el-betjent--.
Navigationsystem--.
Hotgasvarmesystem...

Andet
Letmetalfælge-..
Dørhåndtag i chrom-..
Lakerede sidespejle-..
Lakerede sidelister på dørene-..
Lakerede skørter og nederste sidelister--.
Metallic-look ved instrumentpanel og døre...
Bagagerumsafdækning*-..
Nedfældeligt bagsæderyglæn (60-40)*...
Nedfældede bagsæder kan vippes op imod forsædernes ryg*...
Bagsæder, justerbare i længderetningen*...
Bagrudevisker/-vasker...
Elektrisk foldbare sidespejle--.
Tagspoiler...

Der er tilsyneladende ikke elektroniske / memory sæder. Det har jeg lidt
ønsket mig. gad vide om navi'en er en CD navi eller DVD navi ?

Mvh Morgan

Fra : Herman Persson

Dato : 31-12-05 00:50

> [...]
> er fint for mig. Det er mere Cayenne's 3,5km/L der skræmmer mig. ;)
> Automatgear er et plus for os. (Specielt når det ikke er en

Det har været fuldstændig umulig at få den under 8 km/L - og det uanset
hvor
hårdt og meget, jeg har accellereret, bremset unødigt osv. Vel at mærke
hovedsagelig ved landevejskørsel.

> 2.2 ex iflg. listen ->
>
> Fjernstyret centrallås med bagagerumsåbning...

Åbning af vinduet i bagdøren er fint, når man lige skal smide et par ting
ind - og der sidder en hund på spring.

> Klimaanlæg med pollenfilter-..

Mit kører året rundt, og der er aldrig dugproblemer.

> Håndbremsegreb monteret i instrumentpanelet...

Det er jeg nu ikke så vild med - ville have foretrukket et almindeligt til
højre for sædet, men dér er der jo et fikst lille bord med kopholdere og
plads til cigaretter, ligthere og andet livsnødvendigt

> Armlæn forsæder...

De er lækre og giver sådan lidt lænestolsfornemmelse.

> Letmetalfælge-..

Fik mig til at købe fire stålfælge til vinterbrug.

> Elektrisk foldbare sidespejle--.

Ku' være lækkert i små vaskemaskiner.

> Der er tilsyneladende ikke elektroniske / memory sæder. Det har jeg
> lidt ønsket mig. gad vide om navi'en er en CD navi eller DVD navi ?

Aner det ikke, for min er udstyret med et laset KRAK-kort.

HH