Det er satme smart!
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-12-05 19:54

Selvom man kan synes at Citroëns hydraulik-system er komplet skørt og
vanvittigt, så har det altså sine fordele. En af dem er at man kan ændre
frihøjden med et snuptag. Vupti, så har man mere frihøjde end de fleste
café-firhjulstrækkere. Og det er altså sagen når der er høj sne!

Her i eftermiddag var jeg lige i Kongelunden, sammen med fruen og sønnik
- han skulle ud og se rigtig sne for første gang i sit liv. Selvom der
var temmelig dyb sne på parkeringspladsen ved skoven, så var det intet
problem. Havde jeg haft en almindelig bil havde jeg siddet fast fordi
bilen havde lagt sig oven på sneen.
Det viste også sin nytte inde i byen senere, da jeg kunne snuppe
parkeringspladser som andre havde opgivet pga. at snerydderne havde
lavet snevolde uden om.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Zilly ink

Dato : 29-12-05 20:12

Lars L. Hansen wrote:
> [...]
> kunne
> snuppe parkeringspladser som andre havde opgivet pga. at
> snerydderne havde lavet snevolde uden om.

Yep - ditto her.
Normalt ville jeg aldrig køre op til sommerhuset, men med hævet undervogn
gled den hen over alle forhindringer på "hjul-spors-vejen"
--
zillyink.dk
Weber C5 v.2

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 04:06

Lars L. Hansen wrote:
> [...]
> frihøjden med et snuptag. Vupti, så har man mere frihøjde end de fleste
> café-firhjulstrækkere. Og det er altså sagen når der er høj sne!

Er vel smartest at gemme som trumf til når man sidder fast med
normalhøjde :-/

Kan også bruges som tyverisikring (mod uindviede): Kør ind i/over en
drive på højben og "land" bilen ved at sænke den, hvorefter hydraulikken
efterlades i dén position

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-06 12:51

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> problem. Havde jeg haft en almindelig bil havde jeg siddet fast fordi
> bilen havde lagt sig oven på sneen.

Dét var ellers noget af et postulat! Mon ikke det har mere med chaufføren,
dækmontering, træk, vægt m.v. at gøre?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg