Ude at lege i sneen - med det hemmelige vå~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 19:48

Hej folkens

Var lige en tur ude mod Stevns i dag - for at opsøge noget sne, som man
kunne køre fast i - selv med forhjulstræk og det bedste af vinterdæk.
Formålet var at sidde i en situation, hvor man intet kunne gøre - for så at
afprøve vores "hemmelige våben" til sidst.. )

Det lykkedes langt om længe at finde noget, vi ikke bare kunne køre
igennem - nede i et hul - en dal - for enden af en lille lukket vej, hvor de
lokale lige havde hentet nogle andre beboere op fra med en traktor.

"Kan man køre fast dernede...?", råbte min kammerat og jeg frejdigt ud af
sidevinduet fra hver vores bil.

"Ja, I kommer aldrig op igen", svarede de flinke lokale beboere.

"Fedt - så kører vi derned med det samme", svarede vi - og som sagt - så
gjort.

Bakken var ret stejl, og på vej ned af den, kørte vi igennem et tykt lag
tø-sne, der er det værste at køre i. På halvvejen stoppede vi, og opdagede,
at kun jeg faktisk kunne bakke. Da vi var nået ned i bunden, var det -
ganske som de lokale havde forudsagt - fuldkommen umuligt at op igen.

(På det her tidspunkt er der to af de lokale, der står oppe for enden af
bakken og tænker på, om de to gutter nede i bunden er splitterravende
sindssyge.)

Min aldrende Opel Vectra viste sig at stå bedre fast end min kammerats
Berlingo HDi - men dette skyldes alene dækkene, tror jeg. Michelin Alpin A2.

Anyway - da vi var hélt sikre på, at vi ikke kunne køre op igen, åbnede jeg
bagagerummet og frem kom det hemmelige våben - snekæderne der ikke har været
i brug det seneste par år. Efter 2 minutter havde vi lagt kæder på begge
Vectra´ens forhjul,
og der var sat træktov mellem Vectra og Berlingo.

Nu var spørgsmålet så, om Vectra´en uden problemer kunne køre op af bakken -
med sig selv - og en hjælpeløs Berlingo på krogen.

Faktisk tvivlede jeg lidt - og hvis vi fortsat sad fast, måtte vi jo til at
være RIGTIG kreative.

Jeg satte mig ind - lagde den i første gear - og satte forsigtigt i gang.

Berlingoen stod lidt skævt, så først "rettede Vectra´en dens næse ind - og
så tøffede Vectra´en ellers afsted - op af bakken - uden at sætte så meget
som eet hjul rundt på vejen - det´ ingen problem´, då..!

Totalt overlegent..!!

P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en
ikke bare slæbte Berlingoen op..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-12-05 19:54

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev

> [...]
> afprøve vores "hemmelige våben" til sidst.. )

> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en

Ringet til Jan@stevns ?

Han måtte da kunne trække jer op i en af hans baghjulstrækkere

--
Mvh. Uffe Ravn
Rigtige mænd holder ikke op med at lege.

Fra : Juul

Dato : 29-12-05 20:00

> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en
> ikke bare slæbte Berlingoen op..?

I havde vel brugt elastik-effekten i træktovet. Bakke lidt tilbage i
Vectra'en. Fuld pedal og et godt tilløb. Når tovet strammer virker Vectraen
som en 1000 kg torshammer der river godt gang i Berlingoen (i hvert fald de
første 2 meter)...

Prøvede iøvrigt samme øvelse som jer som passager for mange mange år siden
på en totalt isglat og meget lang bakke syd for Hovden i Norge. Midt på den
flere km lange bakke stoppede alle. Det var så glat husker jeg at min fars
bil med pigdæk kun undgik at skride sidelæns ned af bakken med os i hvis man
holdte bilen bremset på alle 4 hjul.

Min onkel som var med i hans gamle SAAB 99GL havde lige købt tigerklør før
ferien. Med dem spændt for trak han begge fuldlastede biler op af bakken.
Det var lidt mere dramatisk end jeres øvelse. Det foregik med to mand på
motorhjelmen - speederen HELT i bund i første gear og så meget hjulspin at
asfaltstumper og gnister stod ud af hjulkasserne da kløerne havde gravet sig
ned til vejen.

DET - virker fandme og jeg husker de chokerede tilskuere som selv stod helt
hjælpeløse med deres egne fastkørte biler...

VH Juul

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 20:05

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> [...]
> - og så tøffede Vectra´en ellers afsted - op af bakken - uden at sætte
> så meget som eet hjul rundt på vejen - det´ ingen problem´, då..!

Det er afgjort. Jeg skal ud og have kæder i morgen og så skal jeg ud og
finde noget mere sygt end det jeg fandt i dag

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : tom jensen

Dato : 29-12-05 20:43

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er afgjort. Jeg skal ud og have kæder i morgen og så skal jeg ud og
> finde noget mere sygt end det jeg fandt i dag
>
> --
> Martin Johansen [6000]

hej.
men pas nu på at det ikke ender som en fra min nabo by for nogle år siden

..
har havde også fået kæder på bilen ( en bx) og har var jo bare så hård for
han kunne jo køre igennem alle driver og den fik ikke for lidt .

men han var ikke så hård da en af kæderne sprang ,med resultatet at der blev
ødelagt en forskærm.

om de sprang fordi han havde kørt rådden med dem eller fordi de var for
billige ,ved jeg ikke .

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 23:03

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> wrote in

> hej.

Hej :)

> men pas nu på at det ikke ender som en fra min nabo by for nogle år
> siden

Jeg skal forsøge :)

> om de sprang fordi han havde kørt rådden med dem eller fordi de var
> for billige ,ved jeg ikke .

Næh okay. Det må guderne vide :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-05 20:10

> [...]

>Formålet var at sidde i en situation, hvor man intet kunne gøre - for så at
>afprøve vores "hemmelige våben" til sidst.. )

Jeg kan udlede at i fandt et sted hernede

Da jeg kørte mod Køge om formidddagen - havde vi en gummiged forrest i
karavanen.

>"Ja, I kommer aldrig op igen", svarede de flinke lokale beboere.

>"Fedt - så kører vi derned med det samme", svarede vi - og som sagt - så
>gjort.

De står vist endnu og snakker om jer ;)

Om snekæder :

>Totalt overlegent..!!

Det kan jeg kun give dig (jer) ret i - jeg kørte på kæder idag, og kom
gennem alle dyngerne på hjemvejen

(*1)

>P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en
>ikke bare slæbte Berlingoen op..?

Ringet til mig, så var jeg kommet med 2 hestekræfter ;)

*1 - så jeg nævnte i telefonen - ser man en stor dynge sne på vejen,
har jeg erfaringer for at man ikke bare skal sætte knald på læggehønen
og brase gennem bunken - sørgelig historie ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 20:19

Jan W Nielsen wrote:
> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis
> Vectra´en ikke bare slæbte Berlingoen op..?

Kørt op med Vectra'en.
Pillet kæderne af, og satte dem på Berlingoen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 20:49

> Pillet kæderne af, og satte dem på Berlingoen...

Berlingoen kørte på nogel ektremt store hjul, så den var ikke gået.

Løsning 1:
Vi havde bakket Vectra´en op af bakken - med træktovet sat i næsen på
Vectra´en - og til næsen af Berlingoen..
Utroligt så meget mere, den står fast på forhjulene, når man bakker den op.

Løsning 2:
Havde ringet til Jan (Stevns) og råbt om hjælp på de to brygger-heste..

Løsning 3: Var gået op til de lokale og tilbudt dem at tage billeder, så de
mange år kunne fortælle, om de to tåber fra København.. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 21:04

Jan W Nielsen wrote:
> Løsning 3: Var gået op til de lokale og tilbudt dem at tage billeder,
> så de mange år kunne fortælle, om de to tåber fra København.. )

Det kommer bilerne sgu da ikke op af...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 22:09

> Det kommer bilerne sgu da ikke op af...

Løsning 3,5: Derefter trygler man om, at starter traktoren op igen.. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 22:10

Jan W Nielsen wrote:
> Løsning 3,5: Derefter trygler man om, at starter traktoren op igen..
> )

Godt så...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-05 20:50

On Thu, 29 Dec 2005 19:47:43 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hej folkens

[Snip - fin historie.. Hehe.. Sjov!]

>Totalt overlegent..!!

Sidste vinter... Vores vældige BMW 530dA touring var kørt fast i
indkørslen i en kombination af lidt for høj sne og lidt for meget
smelte-sne. Sådan en gang baghjulstræk og automatgear er ikke for cool
når man sidder godt fast.

Hvad gør man så??!

Jo - den fine lille Citroen Saxo 1.4i med hele 75 hk, der står i
garagen havde jo kæder på allerede, såeeh.. Tøf-tøf.. Træktov..
Trææææække - og jeps så var BMW'en på højkant igen

....så kan svenskerne grine nok så meget over vores lille underlige
Citroën...

** Lars

Fra : Peter Weis

Dato : 29-12-05 21:05

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> Formålet var at sidde i en situation, hvor man intet kunne gøre - for så at
> afprøve vores "hemmelige våben" til sidst.. )

Du havde ikke behøvet at køre så langt. jeg kunne anvise dig flere
steder i vores skov syd ved Herfølge.
Sne over dybe hjulspor med vådt mudder i bunden. Så ville end ikke
snekæder have hjulpet, for I ville have manglet frihøjde.

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 22:41

> [...]
> Sne over dybe hjulspor med vådt mudder i bunden. Så ville end ikke
> snekæder have hjulpet, for I ville have manglet frihøjde.

Jeg kørte sågar ud på en mark - så længe der er fast grund (eller sne) under
hjulene, kører bilen..

Så hvis der er dybe hjulspor, så kører man bare ud på marken..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 09:15

Jan W Nielsen wrote:

> Så hvis der er dybe hjulspor, så kører man bare ud på marken..

Nej, så kører man ned i grøften; dybde 1 - 1½ m.

mvh
Peter

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 29-12-05 23:05

> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en
> ikke bare slæbte Berlingoen op..?

Undladt at skrive denne tråd...

Fra : Mathias

Dato : 29-12-05 23:22

Børn, børn, børn... bliv nu voksne og få jer et liv!!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-05 23:33

"Mathias" <nospam@please.com> skrev :

>Børn, børn, børn... bliv nu voksne og få jer et liv!!

Hør hov - det er jo netop kendetegnet på de fleste af skribenterne

Vi er og bliver store legebørn ;)

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 29-12-05 23:43

On Thu, 29 Dec 2005 23:33:26 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hør hov - det er jo netop kendetegnet på de fleste af skribenterne
>
>Vi er og bliver store legebørn ;)

Og ifølge Monrad og Rislund er en voksen = et barn der er blevet
sindsygt!

Så nej tak, jeg skal ikke være voksen.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-05 23:47

Morten From Søndergaard <from@nospam.dk> skrev :

>Og ifølge Monrad og Rislund er en voksen = et barn der er blevet
>sindsygt!

>Så nej tak, jeg skal ikke være voksen.

Øehh citat :

Jeg sætter stortset Land-Rover'en fast hver gang der er snevejr, jeg
kender en del skov og markveje omkring Ebeltoft hvor sneen bliver
liggende til den smelter og så er det bare at prøve til af mere og
mere umulige veje, indtil man sidder fast. Frem med skovlen og 15 min.
efter er bilen fri.

tsk tsk ..... grin

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 30-12-05 00:15

On Thu, 29 Dec 2005 23:47:10 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>liggende til den smelter og så er det bare at prøve til af mere og
>mere umulige veje, indtil man sidder fast. Frem med skovlen og 15 min.

Der er jo ingen grund til at skjule at man endnu ikke er blevet
voksen.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-05 07:22

Morten From Søndergaard <from@nospam.dk> skrev :

>Der er jo ingen grund til at skjule at man endnu ikke er blevet
>voksen.

Næeh - jeg skal da gerne indrømme jeg er blevet endnu mere legebarn,
efterhånden som årene sætter sit præg på hårtoppen

Måske fordi man nu har bedre råd til løjerne, bevares - brormanden og
jeg, holdt os vist heller ikke tilbage i vore unge dage ;)

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 04:02

Mathias wrote:
> Børn, børn, børn... bliv nu voksne og få jer et liv!!

Få et liv??
Det er da opløftende at erfare at der stadig er nogen der er indstillet
på at gøre sig sine egne erfaringer :-|

--
Armand.
(Kun med kæder på den hedengangne Bedford; men den havde tvilling-hjul

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-05 07:23

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>(Kun med kæder på den hedengangne Bedford; men den havde tvilling-hjul
>hvorfor det var relativt enkelt at sætte den fast á stå på de inderste
>kædeløse hjul når kæderne havde fræset alt sne indenfor rækkevidde væk!)

Det er en af de ting der vist hører under "aha!" oplevelserne ;)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 29-12-05 23:38

">
> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en
> ikke bare slæbte Berlingoen op..?

Så skulle den bare blive stående, og så kunne manden gå ud og købe sig en
rigtig bil.

Michael

:c)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-05 23:45

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev :

>Så skulle den bare blive stående, og så kunne manden gå ud og købe sig en
>rigtig bil.

Det er da en rigtig bil (på godt og ondt)

Set på en bagrude streamer :

Jeg kører Opel - de andre kommer senere

:)

Fra : Stefan

Dato : 30-12-05 00:32

> Totalt overlegent..!!

Ja det er en skam en sjov lege ting, har nu slidt 2 sæt op ;.-)

Stef

Fra : BJ

Dato : 30-12-05 11:06

KLIP

> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis Vectra´en
> ikke bare slæbte Berlingoen op..?

Holdt Nytårsaften i et hul i jorden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 12:26

> Holdt Nytårsaften i et hul i jorden.

Jul (og nytår) med Poul og Nulle i hullet..

Eller evt oppe på gården med kartoffelavleren Oluf Sand og hans kone
Gertrud.. ;_))

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-01-06 10:49

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse news:43b518b5$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jul (og nytår) med Poul og Nulle i hullet..
>
> Eller evt oppe på gården med kartoffelavleren Oluf Sand og hans kone Gertrud.. ;_))

Ha! - nu kan jeg endelig huske hvor det er jeg har set dig
før - det er jo dig der er nå'såern (hmm stavemåde)!

/Jakob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-01-06 12:15

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-12-05 13:52

Jan W Nielsen wrote:

> P.S: Spørgsmålet til 48:000 kroner - hvad havde vi gjort, hvis
> Vectra´en ikke bare slæbte Berlingoen op..?

Så skulle i bare have ventet i en lille halv times tid, så var Vectraen
rustet op og kæderne kunne med lethed være flyttet over på Berlingeren

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 14:12

> Så skulle i bare have ventet i en lille halv times tid, så var Vectraen
> rustet op og kæderne kunne med lethed være flyttet over på Berlingeren

He-he...

Netop derfor vælger jeg min næste bil blandt de, der er mest ruststærke..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-12-05 14:10

Jan W Nielsen wrote:

> He-he...
>
> Netop derfor vælger jeg min næste bil blandt de, der er mest
> ruststærke..

Jamen den du har nu, er den ikke også meget rust stærk ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-12-05 16:01

Fri, 30 Dec 2005 14:11:42 +0100, skrev Jan W Nielsen, på 12 linier, i
<43b5318a$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>He-he...
>
>Netop derfor vælger jeg min næste bil blandt de, der er mest ruststærke..

Ja jeg vil sgu heller have en ordenlig bil der ruster.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 19:15

> Ja jeg vil sgu heller have en ordenlig bil der ruster.

Jeg vil helst have en ordentlig bil, der ikke ruster.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 19:17

> Jeg vil helst have en ordentlig bil, der ikke ruster.

Det vil sige en kombination af det bedste fra Ford og Trabant )

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 19:32

> Det vil sige en kombination af det bedste fra Ford og Trabant )

Hmmm..... )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 30-12-05 20:03

Tom wrote:

> Det vil sige en kombination af det bedste fra Ford og Trabant )

Altså en Forbant med 2 taktsmotor og rust i dørene ?

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-12-05 20:21

"Brian" <ellers@tak.du> skrev

> Altså en Forbant med 2 taktsmotor og rust i dørene ?

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : KASO

Dato : 31-12-05 12:12

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Fri, 30 Dec 2005 14:11:42 +0100, skrev Jan W Nielsen, på 12 linier, i
> <43b5318a$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> Ja jeg vil sgu heller have en ordenlig bil der ruster.

"Nyd det - lige så længe det varer......"

Fra : Peter Weis

Dato : 31-12-05 14:06

KASO wrote:

> "Nyd det - lige så længe det varer......"

Alfasud rules ... nåeh, nej ... Alfasud ruled.

mvh
Peter

Fra : KASO

Dato : 31-12-05 12:11

> He-he...
>
> Netop derfor vælger jeg min næste bil blandt de, der er mest ruststærke..

Vil det sige, at du skifter til Renault?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-01-06 15:26

> Vil det sige, at du skifter til Renault?

Ja, en Laguna har strejfet mine tanker - men igen - det er der en håndfuld,
der har.

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 04-01-06 08:43

> Ja, en Laguna har strejfet mine tanker - men igen - det er der en
> håndfuld, der har.

Det er skam heller ikke noget ringe køretøj - og den faceliftede er svjh.
oven i købet med partikelfilter i 130hk dieselversionen (som nu er "skruet
op" til samme niveau som i Scénic - dvs. m. 300 Nm (mod 270Nm tidligere)).

Den faceliftede Mazda 6 skulle også være blevet rigtigt god - men hvor
ruststærk den er, ved jeg desværre ikke (hidtil har det ikke været deres
stærke side...).

Men der er mange gode biler derude - kun bankbogen sætter begrænsningen (hos
de fleste)....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-01-06 16:24

> [...]
> op" til samme niveau som i Scénic - dvs. m. 300 Nm (mod 270Nm tidligere)).

Jeg ville i givet fald nok købe en brugt - medmindre jeg skulle til at køre
rigtig meget - så ville jeg købe en fabriksny, og så ville det ikke blive
Laguna..

Jeg ville i prioriteret rækkefølge vælge Laguna for følgende: Prisbillig som
brugt pga ringe tillid, god ruststyrke, god passiv sikkerhed, god undervogn.

> Den faceliftede Mazda 6 skulle også være blevet rigtigt god - men hvor
> ruststærk den er, ved jeg desværre ikke (hidtil har det ikke været deres
> stærke side...).

Den er udelukket - for meget termokande med pumpe og billigt joggingtøj over
bilens image, IMO.

> Men der er mange gode biler derude - kun bankbogen sætter begrænsningen
> (hos de fleste)....

Det gør den ikke hos mig - men jeg sparer stadig til den dag, hvor jeg skal
købe et hus..

/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 05-01-06 20:30

> [...]
>
> Jeg ville i prioriteret rækkefølge vælge Laguna for følgende: Prisbillig
> som brugt pga ringe tillid, god ruststyrke, god passiv sikkerhed, god

Gode argumenter - omend lav brugtpris kun er en fordel, hvis man agter at
beholde bilen til den ikke kan mere - men det regner jeg med, at du har
tænkt på.

> Den er udelukket - for meget termokande med pumpe og billigt joggingtøj
> over bilens image, IMO.

Hmm - det forbinder jeg mere med forgængeren - og det er vel ikke værre end
en "grønthandlervogn"

> Det gør den ikke hos mig - men jeg sparer stadig til den dag, hvor jeg
> skal købe et hus..

Det klarede jeg heldigvis mens de var til at betale (husene)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-01-06 20:42

> Hmm - det forbinder jeg mere med forgængeren - og det er vel ikke værre
> end en "grønthandlervogn"

Ja, den var endnu værre - men Mazda "rykker" bare ikke rigtig hos mig.

> Det klarede jeg heldigvis mens de var til at betale (husene)

Ja, det er ikke let efterhånden, hvis man er førstegangskøber, og man gerne
vil have mellem 80 og 110 kvm i det centrale Kbh.

Der skal slippes 3-4 mio.

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 06-01-06 07:55

> Ja, den var endnu værre - men Mazda "rykker" bare ikke rigtig hos mig.

Denne variant ser ellers ud til at rykke ganske pænt
http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4266

Men OK - det er mange penge, hvis man ikke bryder sig om den...

> Ja, det er ikke let efterhånden, hvis man er førstegangskøber, og man
> gerne vil have mellem 80 og 110 kvm i det centrale Kbh.
>
> Der skal slippes 3-4 mio.

Ja - det er grimt!

Jeg skal forskåne dig for, hvor lidt jeg betalte for vores hus for ca. 14 år
siden.....