Skoda 2.0 TDI eller Toyota 2.2 diesel ???
Fra : JMN

Dato : 29-12-05 15:02

Hej

Jeg har nu fået sporet mig frem til valget mellem disse
2 nye biler:

Skoda Octavia 2.0 TDI, Elegance St.car eller
Toyota Avensis 2.2 (150 hk) Dielsel, St.car.

Efter lidt forhandling er prisen nu:

Skoda 361 T
Toyota 378 T

Skodaen får tilført udstyr så begge modeller har det samme.

Hvilken ville I vælge. Må indrømme jeg er meget imponeret af Skoda-motoren.
Til gengæld har jeg altid haft japanerbiler pga. driftssikkerhedden og
garantien.
Kvaliteten på Toyotaen mener jeg også er lidt højere.
Bare det at lukke dørene er faktisk lydløst. På den anden side opfylder
Skodaen alle mine behov. Derudover kører den længere på en liter diesel.

Lad mig høre fra jer, gerne med erfaringer fra bilerne.

vh.
JMN

Fra : Broegger

Dato : 29-12-05 15:17

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev

> Efter lidt forhandling er prisen nu:
>
> Skoda 361 T
> Toyota 378 T
>
> Skodaen får tilført udstyr så begge modeller har det samme.

Hvilket udstyr? Jeg har lige skrevet slutseddel på en Skoda magen til.
Men den sluttede i 360K med en temmeligt lang udstyrsseddel.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : JMN

Dato : 29-12-05 15:38

> Hvilket udstyr? Jeg har lige skrevet slutseddel på en Skoda magen til.
> Men den sluttede i 360K med en temmeligt lang udstyrsseddel.

Udover det der er som standard får jeg bakspejl med antiblænd/regnsensor,
Cd-stream afspiller, multiratbetjening med maxidots i display samt trækkrog.

Ligner det din ?

Fra : Broegger

Dato : 29-12-05 23:15

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev

> Udover det der er som standard får jeg bakspejl med
> antiblænd/regnsensor, Cd-stream afspiller, multiratbetjening med
> maxidots i display samt trækkrog.
>
> Ligner det din ?

Jeg får:
Trækkrog
Skånepakke model lux
Bakspejl med regnsensor/antiblænd
Sidespejle med antiblænd
Maxi dot
forlygte spuler
tagræling
opvarmet sprinkler

Jeg fravalgte radioen pga. den dårlige omtale den har fået, Istedet
smider jeg en blaupunkt i.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : JMN

Dato : 29-12-05 23:56

Tør jeg spørge hvilken forhandler ?

Dit tilbud ser en del bedre ud end mit.

Fra : Broegger

Dato : 30-12-05 09:06

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev news:43b4696d$0$38626
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Tør jeg spørge hvilken forhandler ?

Skoda i Skanderborg.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : JMN

Dato : 30-12-05 11:24

> Jeg får:
> Trækkrog
> Skånepakke model lux
> Bakspejl med regnsensor/antiblænd
> Sidespejle med antiblænd
> Maxi dot
> forlygte spuler
> tagræling
> opvarmet sprinkler

Hvad er skånepakke model lux ?

Fra : Broegger

Dato : 30-12-05 11:59

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev news:43b50acb$0$38649
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvad er skånepakke model lux ?

Måtter, metalbeskyttere i dørkarmene, og så er der vist også et eller andet
i bagagerummet.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 15:50

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skodaen alle mine behov. Derudover kører den længere på en liter diesel.
>
> Lad mig høre fra jer, gerne med erfaringer fra bilerne.

Skoda'ens motor er noget meget larmene og traktoragtig, men til gengæld
længere på literen!
Skoda'en er en mindre bil, da den jo er bygget på en VW Golf platform, så
Avensis'en er egentlig en størrelse imellem Octavia og Superb!

Hvis jeg selv stod i situationen, ville jeg nok overveje en VW Passat
Comfortline som alternativ evt. med den lille 1.9 TDI 105 hk. eller give den
merpris en 2.0 TDI 140 hk. nu koster!

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 15:56

> [...]
> Skodaen alle mine behov. Derudover kører den længere på en liter diesel.
>
> Lad mig høre fra jer, gerne med erfaringer fra bilerne.

Jeg ville nok også tage et kig på en Peugeot 407 2.0 HDI samt Ford Mondeo
2.0 TDCi evt. 2.2 TDCi...

Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-05 16:22

> Jeg ville nok også tage et kig på en Peugeot 407 2.0 HDI samt Ford Mondeo
> 2.0 TDCi evt. 2.2 TDCi...
Peugeot brænder, og Ford ruster. Så er de udelukket? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : JMN

Dato : 29-12-05 16:41

> Peugeot brænder, og Ford ruster. Så er de udelukket? :)

Enig. Franske biler er ikke mig. For mange irriterende småfejl. Om Ford
ruster ved jeg ikke, men de har for mit vedkommende været for tunge med
garantien. Nu er de så klar med 2 år, men det har taget for lang tid.

Nej, jeg holder mig til en af de oprindelige 2 mulige valg.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 18:38

> [...]
> garantien. Nu er de så klar med 2 år, men det har taget for lang tid.
>
> Nej, jeg holder mig til en af de oprindelige 2 mulige valg.

Hmm... Jeg tror nu ikke en Skoda er meget bedre end en Peugeot!

Men hvad med en Passat?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-05 20:52

"Jesper" <-> skrev i en meddelelse

> Hmm... Jeg tror nu ikke en Skoda er meget bedre end en Peugeot!

Tror kan du gøre i kirken, følger du overhovet ikke med?, der er "himmelvid"
forskel. Octi2 og GolfV er ca. lig hinanden, både hvad konstruktion,
mekanik og størrelse angår.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 22:06

> Tror kan du gøre i kirken, følger du overhovet ikke med?, der er
> "himmelvid" forskel. Octi2 og GolfV er ca. lig hinanden, både hvad
> konstruktion, mekanik og størrelse angår.

Ja lige netop! En Octavia er noget mindre end en Avensis!

Og jeg mener der er lige så mange fejl på en VW som en Peugeot! Du kan være
uheldig at få en Peugeot med en masse fejl som driller og irriterer, men det
kan du såmænd også med en VW! Jeg kender flere med VW Passat, Touran og Golf
V, og fejlfrie kan man næppe kalde dem!

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 18:37

> Peugeot brænder, og Ford ruster. Så er de udelukket? :)

VW Touran brænder, jamen så må det jo være VW, Skoda, Seat og Audi man skal
holde sig fra???? Den holder vist ikke helt!

Hvilken Ford ruster? Den nyere model af Mondeo har haft nogle problemer med
dørerne, men er vel løst på garanti!

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 18:55

> [...]
>
> Hvilken Ford ruster? Den nyere model af Mondeo har haft nogle problemer
> med dørerne, men er vel løst på garanti!

Ja, men ingen ved hvad der sker om nogle år. Det er noget rigtigt svineri
hvad Ford har præsteret af manglende rustbeskyttelse på deres
biler.......det er ¤!"¤%& ikke alle ford-ejere som bor i spanien.

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-12-05 19:07

Jesper wrote:

> VW Touran brænder, jamen så må det jo være VW, Skoda, Seat og Audi man skal
> holde sig fra???? Den holder vist ikke helt!

Tag det ikke så højtideligt. Klaus er bare sur, fordi hans egen gamle
Peugeot drillede ham i sin tid.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-05 19:46

> Tag det ikke så højtideligt. Klaus er bare sur, fordi hans egen gamle
> Peugeot drillede ham i sin tid.

Min Mi16 kørte fint, og så var den ikke særlig rusten taget alderen i
betragtning(16år).

Men i har vist begge to overset min smiley...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 19:14

> Hvilken Ford ruster? Den nyere model af Mondeo har haft nogle problemer
> med
> dørerne, men er vel løst på garanti!

Dem alle, desværre.

Kun Kia og amerikanerne klarer sig dårligere i rust-tests.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-05 19:18

Jan W Nielsen skriver:

> Kun Kia og amerikanerne klarer sig dårligere i rust-tests.

Hov hov, du glemte Huyndai

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : tom jensen

Dato : 29-12-05 19:32

> Dem alle, desværre.
>
> Kun Kia og amerikanerne klarer sig dårligere i rust-tests.
>
> --
> /Jan W Nielsen

hej
ja og i de rust test jeg har set ,er det bla døre ,motorhjelm og bagklappen
som de mest går op i når de tjekker med rust i de test .

og jeg har pga den dårlige sealing som var i nogle årgange fået skiftet mine
2 døre ,motorhjelm og bagklap u/b af ford.

tror du ikke der var 2 forskellige resultater hvis min bil var til rusttest
før og efter udskiftning af de dele.

men surt at 3m fik lavet den dårlige sealing som blev brugt til samlingerne
i de dele.

en meget tilfreds ford ( focus 1.6 2/2000) ejer.

svjh er det også døre ,bagklappen og motorhjelmen som den nye mondeo døjede
med i nogle årgange.

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-05 17:02

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse

> Efter lidt forhandling er prisen nu:
>
> Skoda 361 T
> Toyota 378 T

Hvad sætter du som bytte, og hvon' forhandler du, argumenter?. For det er
mit indtryk at især Skoda er lidt "howskisnowski" og svære at få i tale- der
er gået VW i dem.

Fra : JMN

Dato : 29-12-05 17:05

> Hvad sætter du som bytte, og hvon' forhandler du, argumenter?. For det er
> mit indtryk at især Skoda er lidt "howskisnowski" og svære at få i tale-
> der er gået VW i dem.

Intet som bytte. Rigtigt at Skoda som udgangspunkt ikke ville give noget som
helst.
Men jeg blev bare ved med at sammenligne med Avensis, til sidst blev de vist
træt
af det. Han bad om mit nummer og ringede dagen efter med et tilbud.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 19:12

> [...]
>
> Skoda 361 T
> Toyota 378 T
>
> Skodaen får tilført udstyr så begge modeller har det samme

Hej.

Har du kikket hos Seat, samme motor som hos Skoda ?

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-12-05 19:23

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> Har du kikket hos Seat, samme motor som hos Skoda ?

Seat er ikke særligt stærke i st.car-genren.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 22:14

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Seat er ikke særligt stærke i st.car-genren.

Narhh...... ikke helt, de har den nye Toledo, der er en rimelig stor bil, så
er det bare om man kan li' designet

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen