Suzuki Swift brummer
Fra : HL

Dato : 29-12-05 14:11

Jeg tog chancen og kørte på arbejde i min ca 6 md. gammel suzuki swift (årg.
2005), og det gik da også fint....
Næsten da... Af en eller anden grund så "brummet" bilen engang imellem,
altså en virkelig HØJ brummen, som egentlig også kunne mærkes i hele
bilen...

Det skete som regel nå jeg kørte på ren sne, og det fortsatte lidt efter,
selvom jeg havdet koblet ud og kørte lige ud, så ikke noget sidelæns kørlse
:)

Den eneste bil jeg ellers har kørt i snevejr i, var min Skoda Felicia, og
den gjord ikke sådan noget.

Bilen skulle såvidt jeg ved ikke have noget special teknisk anti ud
skridning sjov ala ESP, og jeg brugte ikke bremsen så det var ikke ABS'en
der kørte...

Nogen der har en ide om hvad det kunne være?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-12-05 14:20

"HL" <none@none.com> wrote in

> Bilen skulle såvidt jeg ved ikke have noget special teknisk anti ud
> skridning sjov ala ESP, og jeg brugte ikke bremsen så det var ikke
> ABS'en der kørte...
>
> Nogen der har en ide om hvad det kunne være?

Min gamle bil gør det nu også hvis jeg køre lidt for hurtigt på fastkørt
sne, tror det er i tilfælde af at der er opstået nogle små riller, så
kommer støddæmpere og lign. på overarbejde og det giver lidt rysten og
brummen i bilen. Måske er det sådan noget du også er udsat for?

Thomas

Fra : ThomasT

Dato : 29-12-05 14:52

Anti-spin, måske?

Kender ikke bilen, men synes den er et stort skridt frem, i udseende, i
forhold til tidligere modeller.

ThomasT

Fra : RpR

Dato : 29-12-05 15:26

> Anti-spin, måske?
>
> Kender ikke bilen, men synes den er et stort skridt frem, i udseende, i
> forhold til tidligere modeller.

Har selv den nye Swift og den har ikke antispin, det er helt 100
Har ikke haft den brummen HL beskriver, ville tage en snak med min
forhandler om det hurtigst muligt.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-12-05 20:50

"HL" <none@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kørte...
>
> Nogen der har en ide om hvad det kunne være?

Prøv at se hvor meget sne der sætter si bag hjulene - det kommer hurtigt til
at ligne bremseskoenepå et tog.
Måske de når ind på dækkene før de brækker af ?
Har for et par år siden oplevet at sådan en klods sne/is brækkede
afgangsrøret ud af bagpotten !

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : HL

Dato : 30-12-05 08:42

Ok...der må grines..... :)

Jeg har nemlig fundet ud af hvad det var der fik min bil til at "brumme"...
Hvis jeg nu siger motorvej og men ikke rigtig kan se vejstriberne......

....gættet det inu?...
..
..
..
..
..

..
..
nød...spor....striberne....I ved...dem der skal gøre en opmærksom på at man
er ved at køre ud i nødsporet... o_O

ok...skal nok ladevær med at skriver her mer...eller et stykke tid bare :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-05 08:42

HL skriver:

> ok...skal nok ladevær med at skriver her mer...eller et stykke tid bare :)

Næh nej, skriv du bare, vi andre har brug for et godt grin en gang i
mellem

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 30-12-05 09:01

HL skrev i meddelelsen
> Ok...der må grines..... :)
>
> Jeg har nemlig fundet ud af hvad det var der fik min bil til at
> "brumme"... Hvis jeg nu siger motorvej og men ikke rigtig kan se
> vejstriberne......

Hi hi, det er en af de der AHA, oplevelser

Det kan godt være du føler dig lidt "dum", over at dele det med os andre.
Men respekt for at du lader os andre grine lidt med. LOL

Kenn H. Jensen
Sædvanligvis skabslæser herinde

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 15:58

HL wrote:
> Ok...der må grines..... :)
>
> Jeg har nemlig fundet ud af hvad det var der fik min bil til at "brumme"...

Godt at du skærer det sådan ud i pap. Så kan det være at du måske
erindrer det næste gang også

Men rank alligevel ryggen lidt: Det er langtfra alle der udviser en
sådan fingerspitzengefühl så de reagerer endsige ligefrem tænker over
sådan en småting :-|

--
Armand.