Parkering i sne
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-12-05 13:40

Hvordan er det med regler for parkering i båse, hvis hverken
parkeringsvagterne eller en selv kan se hvor striberne er henne?
Vi snakker Parkering København.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-05 13:57

On Thu, 29 Dec 2005 13:39:49 +0100, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Hvordan er det med regler for parkering i båse, hvis hverken
>parkeringsvagterne eller en selv kan se hvor striberne er henne?
>Vi snakker Parkering København.

[Ironi]

Præcist som de finder på at give dig en parkeringsafgift fordi du
holder 9,50 meter fra en sidevej er det sikkert også din opgave som
billist at skrabe vejen fri så du kan se striberne.

[/Ironi]

** Lars

Fra : Broegger

Dato : 29-12-05 14:30

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev

> [...]
> holder 9,50 meter fra en sidevej er det sikkert også din opgave som
> billist at skrabe vejen fri så du kan se striberne.

Og at sørge for at striberne er snefri så længe din bil holder der!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 29-12-05 18:43

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message

> [...]
> holder 9,50 meter fra en sidevej er det sikkert også din opgave som
> billist at skrabe vejen fri så du kan se striberne.

Tja det sørgelige er jo at jeg har fået en bøde for at holde 8.7 meter fra
et kryds.
Hvad sker der lige der? Jeg kan sku da ikke måle så fucking præsist, der var
cirka 10 skridt og det er faenme ikke så mange pladser på østerbro,

Skide møg svin er hvad de er ....

Jonas der overvejer at slibe sine vindusviskere.

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-05 18:59

"Jonas R." skriver:

> Tja det sørgelige er jo at jeg har fået en bøde for at holde 8.7 meter fra
> et kryds.

Sådan er det, der skal være 10 meter.

> Hvad sker der lige der?

Du skal holde 10 meter væk.

> Jeg kan sku da ikke måle så fucking præsist,

Så må du jo finde et andet sted at parkere, hvis du er i tvivl.

> der var cirka 10 skridt

Du har nu lært at din skridtlængde er ~87 cm

> og det er faenme ikke så mange pladser på østerbro,

Ærgerligt, flyt på landet, der er der plads nok.

> Skide møg svin er hvad de er ....

Nej, du udfører bare deres arbejde.
Du ville have godt af kampangen der har kørt i Århus: Vis respekt !

Der står 10 meter, det vil sige at det er 10 meter og ikke 9 meter fra
krydset du skal parkere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 19:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du har nu lært at din skridtlængde er ~87 cm '

Og dét gør sig gældende for de fleste af os: 80-85 cm pr skridt, og
trask hellere med disse vanlige skridtlængder ved en given opmåling, end
at tage laaange skridt á antagelige 1,0 meter :-|

--
Armand.

Fra : JS

Dato : 30-12-05 10:32

Armand wrote:

> Og dét gør sig gældende for de fleste af os: 80-85 cm pr skridt, og
> trask hellere med disse vanlige skridtlængder ved en given opmåling,
> end at tage laaange skridt á antagelige 1,0 meter :-|

Man kan vel bare tage ca. 11 skridt + et mere for en sikkerheds skyld, så
man er sikker på ikke at få en bøde. Regler er regler og den her slags kan
ikke fortolkes uden problemer.

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 16:43

JS wrote:

> Man kan vel bare tage ca. 11 skridt + et mere for en sikkerheds skyld, så
> man er sikker på ikke at få en bøde. Regler er regler og den her slags kan
> ikke fortolkes uden problemer.

Hvis jeg skal fastholde mine ord, vil det snarere dreje sig om
mindst(!)12½ skridt for de fleste :-|
Det er langtfra alle der overhovedet har en fornemmelse for længder og
distancer, som håndværkere oftest har; men i erkendelse deraf kan man jo
så gøre noget ved dét, og man behøver ikke det lange 20-meters målebånd
til jobbet, men derimod blot en tommestok ell. alm. målebånd til at måle
flisestørrelsen på nærmeste fortov (indkørslen?) og derefter tælle
fliser til 10meter eller nærmeste runde tal derover og efterfølgende
traske(!) distancen mens man tæller skridt!

--
Armand.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 10:42

> Nej, du udfører bare deres arbejde.
> Du ville have godt af kampangen der har kørt i Århus: Vis respekt !

Det kan være svært, hvis man grundlæggende finder ordningerne - og
forvaltningen af disse - usympatiske.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-05 10:44

Jan W Nielsen skriver:

> Det kan være svært, hvis man grundlæggende finder ordningerne - og
> forvaltningen af disse - usympatiske.

Åbenbart.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 11:05

> Åbenbart.

Jeg ved positivt, at kommunalpolitikerne (og dermed forvaltningen) i en
række af Danmarks største byer betragter p-indtægterne som "pengemaskiner" -
og ikke kun som adfærdsregulerende foranstaltninger.

(Jeg har personligt i arbejdsmæssig sammenhæng talt med cheferne for
p-kontrollen i flere danske byer - ligesom jeg har talt med en række af
deres politiske chefer.)

Jeg ved også, at den øverste chef for et af de største foretagender af den
slags i Danmark direkte har foreslået hans politiske chefer, at de "skruer
ned" for nidkærheden i p-kontrollen, for ikke at fremstå som regide i
offentligheden - men at han fik "nej", fordi man ikke ville undvære
indtægten fra folk, der parkerede 40 cm forkert.

Grundlæggende udspringer denne adfærd fra det offentlige sides af nogle
politikeres afsky mod bilister - samt deres manglende mod til at
prioritere - og deres patetiske ønske om ikke at blive "sat af" næste gang.

Det er altså dette "beskidte" systems håndlangere, som "folk" reagerer
imod - og det er det, som p-vagterne mærker, når de går på gaden.

Århus Kommune siger man: "Vis respekt".

Jeg siger: "Ja, tak - hvornår begynder de rød-grønne på det..?"

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 14:49

> Men at han fik "nej", fordi man ikke ville undvære indtægten fra folk, der
> parkerede 40 cm forkert.

P.S: Der blev sagt: "Vi kan kigget budgettrne igennem, og vi ikke undvære
pengene. Der må ikke komme færre penge ind, end forventet/estimeet".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-05 19:43

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message

> [...]
>
> Skide møg svin er hvad de er ....
>
> Jonas der overvejer at slibe sine vindusviskere.

Det er vel ikke Parkering Københavns opgave, det med 10 meter til sidevej.
Er det ikke politiet, da det er færdselsloven?

Jesper

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 10:56

> Det er vel ikke Parkering Københavns opgave, det med 10 meter til sidevej.

Jo.

> Er det ikke politiet, da det er færdselsloven?

Parkering København (og andre kommunale parkeringsvagter) fik den 01. okt.
udvidet sine beføjelser endnu mere - nu kan de også give bøder, når du
holder i anden position mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Nordahl

Dato : 30-12-05 13:48

> [...]
>
> Parkering København (og andre kommunale parkeringsvagter) fik den 01. okt.
> udvidet sine beføjelser endnu mere - nu kan de også give bøder, når du

Jeg prøver lige at spørge:: Jeg mener at før i tiden (altså for ikke så
længe siden) kunne man eksempelvis holde foran en indkørsel / el. port, så
var det ikke de emsige parkeringsvagter område - men derimod politiets
opgave.
Mvh. Per nordahl. (en der trods alt prøver at udfører sit håndværk, inde i
byen,Kbh. m.v.) Og godt Nytår.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 14:09

> [...]
> længe siden) kunne man eksempelvis holde foran en indkørsel / el. port, så
> var det ikke de emsige parkeringsvagter område - men derimod politiets

Det kan jeg ikke huske - desværre.

Jeg ved dog, at politiet i Kbh stort set altid har tid til at smutte forbi
med en å-bøde, når folk holder foran porten..

Heldigvis kan nogle af jer I håndværkere jo få en særlig
parkeringstilladelse, der giver mulighed for parkering, så længe, der ikke
er standsningsforbud..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 29-12-05 20:58

Jonas R. wrote:

> Hvad sker der lige der? Jeg kan sku da ikke måle så fucking præsist, der var
> cirka 10 skridt og det er faenme ikke så mange pladser på østerbro,

Hvis du er så kortbenet, kunne du overveje at geopfinde moden med
plateau-såler

mvh
Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-12-05 20:10

On Thu, 29 Dec 2005 18:43:09 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

> [...]
>Hvad sker der lige der? Jeg kan sku da ikke måle så fucking præsist, der var
>cirka 10 skridt og det er faenme ikke så mange pladser på østerbro,

I know.. I know.. Parkerer i området dagligt. Og rigtig festligt, nu
sætter de taksten op til omkring 2.100 kr/md (fra 700 kr/md i dag) for
en måske-plads hvor man ikke har en chance for at vurdere om man nu
holder 9,50 eller 10,00 meter fra t-krydset....

Det mindste rimelige at gøre var da at markere på kantstenen hvor man
må holde! Og med de ustyrlige summer Københavns Kommune hiver ind i
parkeringsafgifter burde det være muligt syntes jeg!

** Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-12-05 00:11

Lars Knudsen wrote:

> Det mindste rimelige at gøre var da at markere på kantstenen hvor man
> må holde! Og med de ustyrlige summer Københavns Kommune hiver ind i
> parkeringsafgifter burde det være muligt syntes jeg!

Jeps og det burde endda kunne gøres med aktiveret abejdskraft.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-12-05 07:37

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Jeps og det burde endda kunne gøres med aktiveret abejdskraft.

De vil bare påberåde sig fare for hjerneskade (?) pga malingen, eller
påstå at det ikke er meningsfyldt arbejde.......

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-12-05 09:31

On Sat, 31 Dec 2005 07:36:50 +0100, jan@stevns.net wrote:

>De vil bare påberåde sig fare for hjerneskade (?) pga malingen, eller
>påstå at det ikke er meningsfyldt arbejde.......

Plus at sådan er tiltag er frygtelig underminerende for den enorme
indtægt der er på udskrivning af afgift for ulovlig parkering.

** Lars

Fra : KNT

Dato : 29-12-05 23:48

Hvordan kan du overhovedet vide det er en P-plads du er på?

Knud

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-12-05 20:12

On Thu, 29 Dec 2005 23:48:20 +0100, "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk>
wrote:

>Hvordan kan du overhovedet vide det er en P-plads du er på?

Det kan være skiltet. Hvis man holder der dagligt ved man det.

** Lars

Fra : Peter

Dato : 30-12-05 14:38

> [...]
> Hvordan er det med regler for parkering i båse, hvis hverken
> parkeringsvagterne eller en selv kan se hvor striberne er henne?

Da jeg i sin tid sad med private p-afgifter var holdningen at bilisten må
sørge for, at hans bil holder i en p-bås.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Uni Bull