DET ER HEEEEEEEEEEEEEEELT VILDT! (Sne)
Fra : Morgan Jones

Dato : 29-12-05 09:40

Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)

Morgan

Fra : TDN

Dato : 29-12-05 09:43

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
> Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)
>
> Morgan

Midt Djursland 9 cm. sne på jorden og kraftigt snevejr......

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-12-05 09:53

TDN wrote:
> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Midt Djursland 9 cm. sne på jorden og kraftigt snevejr......

Jeg ved ikke hvor mange centimeter vi har her i Horsens, men de rare
sneplovfolk har spærret min bil inde, det vil sige, der ligger en lille
vold af frossen sne, vel på 30 cm, på siden af min bil, og uden
sneskovl, så gider jeg altså ikke gå at sparke sne væk, for at få bilen
ud - så, første gang med bybus i 9 år!

Skal dog lige nævne, at jeg nok godt kunne have fået bilen fri, men
vejene omkring min arbejdsplads fyger 100% sikkert til i løbet af dagen,
og så skal jeg sgu ikke have bilen holdene herude...

Lars B

Fra : BJ

Dato : 29-12-05 11:41

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal dog lige nævne, at jeg nok godt kunne have fået bilen fri, men vejene
> omkring min arbejdsplads fyger 100% sikkert til i løbet af dagen, og så
> skal jeg sgu ikke have bilen holdene herude...

Kommer lige fra Horsens.

Hovedvejene er yderst farbare.

Jeg har ikke bemærket antydningen af fygning af betydning.

Kører nu til Odense.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-12-05 12:03

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kommer lige fra Horsens.

Du kunne da have kigget ind på Stofa til en kop kaffe :)

> Hovedvejene er yderst farbare.

Jeps, det ser ikke slemt ud lige nu.

> Jeg har ikke bemærket antydningen af fygning af betydning.

Nej, ikke endnu, men iflg. DMI's radar, er det heller ikke nået hertil
endnu, det som de "lovede" skulle nå hertil, altså :)

Jeg ville bare ikke tage chancen, og igen skulle lade bilen blive her,
som jeg måtte i starten af året :)

> Kører nu til Odense.

God tur! :)

Lars B

Fra : BJ

Dato : 29-12-05 14:54

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kunne da have kigget ind på Stofa til en kop kaffe :)

Det gjorde jeg da også.

Jens J. var sandelig vært ved både kaffe og røg..)

> God tur! :)

Tak.

Er lige ankommet.

Omkring Odense er der sne på motorvejen. Det sner rimelig godt.

Jo tættere man komme Lillebæltsbroen jo rene vej.

Der er rigelig plads på motorvejen. Folk må være blevet hjemme..

Bevares, det er glat og der ligger sne, men snerydningen kører i pendulfart
og er rimelig effektiv.

Jeg vil tro ude på prærien og på Lars Tyndskids marker, det kan være
vanskelig at komme frem, hvis ingen sneplov kører.

Nå vel hjemme i varmen og kaffen er klar..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-12-05 19:27

> Der er rigelig plads på motorvejen. Folk må være blevet hjemme..

Jeps, var i IKEA i dag, kun ca halvt så mange som der plejer at være. Nok
fordi folk ikke tør at køre i "snestormen", men lækkert for os andre som
skal i byen...

Mvh

Emil

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-12-05 08:51

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det gjorde jeg da også.
>
> Jens J. var sandelig vært ved både kaffe og røg..)

Ja, det vil jeg gerne tro :)

> Nå vel hjemme i varmen og kaffen er klar..

Altid rart - jeg fik selv kørt med bybus for første gang i 9 år i går,
men havde jeg vidst at vejret ikke var blevet værre, havde jeg nok
fundet en skov, og gravet Mazdaen fri :)

Lars B

Fra : Brian

Dato : 29-12-05 14:42

BJ wrote:

> Kommer lige fra Horsens.
>
> Hovedvejene er yderst farbare.
>
> Jeg har ikke bemærket antydningen af fygning af betydning.

Det er der heller ikke lige nu, vejene var noget flottere end i
morges. Den snestorm er da vist rent hysteri

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 29-12-05 14:48

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Den snestorm er da vist rent hysteri

Har vi ikke den snak hvert eneste år herinde?
Er det ikke kun journalister der kan peppe den historie op hver vinter?

Fra : Brian

Dato : 29-12-05 15:08

Thomas H. wrote:

> Har vi ikke den snak hvert eneste år herinde?

Jow

> Er det ikke kun journalister der kan peppe den historie op hver
> vinter?

Nogen steder har der åbenbart været sne - med tilhørende
magnetisme i marker. Men at kalde det en landsdækkende
snestorm, og at hele Danmark er lammet, er vist en journalistisk stramning.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 29-12-05 15:08

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er der heller ikke lige nu, vejene var noget flottere end i
> morges. Den snestorm er da vist rent hysteri

Alt er naturligvis relativt.

Radarbilledet giver et fint billede af situationen og underbygger min nylig
overståede tur til og fra Odense:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas H.

Dato : 29-12-05 10:02

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
> Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)

Ahh her ved København ligger der da et ret pænt lag (20-30 cm) jeg smilede
hele vejen til arbejde i morges, hold kæft jeg synes stadig det er sjovt at
køre i sne ...og for en gangs skyld synes jeg faktisk at hastighedsgrænserne
passede!
Når man har et sæt gode vinterdæk på, kan jeg altså ikke rigtig få øje på
panikken, her på jobbet er der kun to der kører på sommerdæk - de to chefer.

Thomas H. - der godt ville køre baghjulstræk i disse dage

Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-05 11:51

> Når man har et sæt gode vinterdæk på, kan jeg altså ikke rigtig få øje på
> panikken, her på jobbet er der kun to der kører på sommerdæk - de to
chefer.

Sommerdæk ala Goodyear Eagle F1, og Continental SportContact? For de kan jo
ikke engang køre i 1cm sne, eller mener du helårs dæk som GoodYear Vector,
Toyo Vario, osv? Hvis det er førstnævnet, så er det da utroligt de er kommet
på arbejde?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 29-12-05 12:17

> [...]
> ikke engang køre i 1cm sne, eller mener du helårs dæk som GoodYear Vector,
> Toyo Vario, osv? Hvis det er førstnævnet, så er det da utroligt de er

Ved ikke hvad det er, men lameldæk er det ikke!

Fra : Henning

Dato : 29-12-05 10:10

On Thu, 29 Dec 2005 09:39:45 +0100, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
>Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)

Kbh K - 20 cm sne overalt på bilen, og oliefyret har ikke kunnet
smelte det

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 29-12-05 11:41

Jeg har lige ryttet vores villa vej med en hjemme lavet sneplov (palle med
en plade på på forkanten)
Det virker fint, men den blev også trukket med en Toyota Hilux 4x4

Kør forsigtigt derude.

Henrik

Fra : Kim S

Dato : 29-12-05 11:39

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
> Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)

Jamen så få dog en hund med længere ben
8cm ben og halvvejs op....Hmm skal der kun 4 cm sne til før
det er heeelt vildt ??

Mvh, Kim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-12-05 12:10

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message
> Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
> Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)
>
> Morgan

20 cm. her i Skovlunde.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 29-12-05 12:30

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev

> 20 cm. her i Skovlunde.

Ja, hvad kan man sige, kør Quattro

Her i Århus, er der sne, hvor meget har jeg ikke lige målt efter, men det
hjælper at have træk på alel fire hjul når man bor på toppe en de største
bakker syd for byen. men endnu er der ikke problemer for nogen (tror jeg) at
komme op af bakkerne.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-12-05 14:17

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> det hjælper at have træk på alel fire hjul når man bor på toppe en de
> største bakker syd for byen. men endnu er der ikke problemer for nogen

Tjaa, min gamle golf havde nu heller ikke de store problemer i morges,
kørte fra Trige til Risskov. Det eneste sted hvor der var lidt problemer
var venstresvingsbanen på Randersvej (lige efter Ikearundkørslen). Der var
løst+fast sne så der skulle speederen bearbejdes meget forsigtigt for ikke
at den spant.

Det har nu sneet ganske stille og roligt her hele dagen, men der er IMO
ikke kommet meget mere end totalt 10cm sne. Det virker heller ikke som om
det blæser, så fygningen er vist meget moderat

Thomas

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-12-05 20:41

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
> bakker syd for byen. men endnu er der ikke problemer for nogen (tror jeg)

"Nøjes" med en spritny Mondeo 2.0. Pæn bil.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Gert

Dato : 29-12-05 14:35

> [...]
> Vores gravhund står i sne op til halvejs på dens 8 centimeter lange ben...
> Wow.... Hvilket kaos. Og vi har stadig sommerdæk på bilen... ;)

tja her på Bornholm, har vi da fået en sjat har ikke lige mål på det,
men havde en meget lang drive der på dybeste sted var over 1m,
den startede ved mit hus og gik hele vejen op til den asfalterede vej og
det er så ca mellem 150-200m
det lykkedes da os at parkere min lille Volvo BM 425 på mavsen fordi remmene
der driver hydraolik var slappe så skuffen ik kom højt nok.
så der måtte en "voksen" traktor med 4hjuls træk til hjælp, så er det rigtig
godt at have gode naboer.

han kom lige og hev min lille traktor fri, kørte et par træk igennem vejen
med frontskuffen
så nu ka jeg selv holde den åben.

men dytten ja den blir hvor den står, tør slet ik ta chancen med at køre ud
:-/

Mvh
Gert
Pedersker, på landet
Bornholm

Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 29-12-05 15:55

Møldrup på 13éren: 10 cm sne og lidt fygning. Jeg var en tur i Hobro for
indkøb, vejen er ved at fyge til. Har netop solgt min Transit og fået en
Zafira istedet. I sneen er det et særdeles dårligt bytte. Må jeg bede om en
transit, her i sneen. Det virker. Måtte lige en tur ud på en mark med den
forhjulstrukne Zafira. Ingen skade sket, men lidt overraskende. Har kørt
samme vej med Transit 1000 gange uden mindste slinger. Pt. et dårligt bytte.
Vi får se til aften når stormen rammer os, om alt lukker til.
Asger k

Fra : Stefan

Dato : 29-12-05 17:28

> [...]
> der driver hydraolik var slappe så skuffen ik kom højt nok.
> så der måtte en "voksen" traktor med 4hjuls træk til hjælp, så er det

Min MF31'er ville heller ikke noget, så hjem og hente Leyland'en og 600 kg
foran og ½ palle tagsten på liften, så kan man få ved Der skal noget
vægt og gode dæk til i det her vejr.

Stef