så kom snestormen (ikke)
Fra : Troels Hansen

Dato : 29-12-05 08:22

Så tog meterologerne (og medierne) fejl igen.
Hørte lige at de havde fundet en der havde været ude i en PMV og redde
en gammel dame da ambulancen kørte fast. HVILKEN HELT!!!

Vi har fået 3 cm sne i løbet af natten og næsten ingen fygning på
lolland, som skulle blive hårdest ramt (har godt set at sydsjælland har
fået sne).

Fra : Kito

Dato : 29-12-05 08:33

Hej Troels jeg kan ikke se hvad der er galt i at forebygge. Forsvaret har
køretøjerne, så det er vel ok at være på forkant med en snestorm.
Godt nok er metrologerne dygtige, men de kan vel ikke styre vejret 100%
endnu.

godt nytår
Poul

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-12-05 08:42

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Troels Hansen" <idle@invalid.email> wrote in message
> [...]
> som skulle blive hårdest ramt (har godt set at sydsjælland har fået sne).

Tjaaa, jeg glæder mig også til at se hvordan det kommer til at holde stik i
Herning, indtil nu ligger her ca 2cm sne og det er næsten vindstille.
Desuden så fatter jeg ikke deres "snestorm i hele landet" varsel, jeg hørte
lige at for at det kan kaldes en snestorm, skal der falde 10cm på 6 timer
mener jeg det var, og varslet lyder på 5-10 cm i vestjylland for hele
torsdag.

Men det lyder da bedre med "Danmark lammet af snestorm" end "Lokale dele af
danmark fik over 15 cm sne"

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 10:25

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele torsdag.
>
> Men det lyder da bedre med "Danmark lammet af snestorm" end "Lokale dele

Ja, jeg skal godt nok ikke ud af køre og risikere noget. Her på ALS har det
sneet så meget at selv PMV'er vil have deres problemer. Et forsigtigt skøn
siger at der ligger sne på mindst 0,5 cm til 1 cm

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-12-05 10:32

Thu, 29 Dec 2005 10:25:05 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 33 linier, i
<43b3ab72$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>Ja, jeg skal godt nok ikke ud af køre og risikere noget. Her på ALS har det
>sneet så meget at selv PMV'er vil have deres problemer. Et forsigtigt skøn
>siger at der ligger sne på mindst 0,5 cm til 1 cm

Ja i Horsens har vi da fået 10-15 cm inat.
optil 20 cm siden igår eftermiddag

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 10:59

> Ja i Horsens har vi da fået 10-15 cm inat.
> optil 20 cm siden igår eftermiddag

I næstved er her da også en del efterhånden, og det blæser godt..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 11:26

Karsten Andersen wrote:
> [...]
> <43b3ab72$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

> Ja i Horsens har vi da fået 10-15 cm inat.

Mon ikke at morgendagens indlæg er helt ovre i den anden skuffe :-/
Som vejrkortet og rapporterne ser ud, er det næsten kun Jylland der er
eneste sted nord for Alperne der ikke er blevet ramt (endnu) af snehelvedet!

--
Armand.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-12-05 11:24

Thu, 29 Dec 2005 11:25:41 +0100, skrev Armand, på 21 linier, i
<ZLOsf.3438$Cl2.96647@news000.worldonline.dk>, :

Hvor er Horsens ?
20 cm syntes jeg er nok.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Gaakeligak

Dato : 29-12-05 14:40

10-15 cm snedække i Aalborgs vestlige udkrads....

Heftigt snefald og masser af vind der hvirvler det hele rundt.

Et søle - de fleste veje saltet flere gange, men hverken
skrabet eller fejet, så det er en omgang slush-ice at køre i.

Var lige ude på øv'erten for at hente lidt energi til hals og maveregion.
Det vil jeg ikke anbefale nogen.

/Knud

Fra : Brian

Dato : 29-12-05 14:48

Karsten Andersen wrote:

> Hvor er Horsens ?
> 20 cm syntes jeg er nok.

Men vejene er jo fint gjort rene her i byen - der er sgutte meget
at gå i snekaos over.

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-12-05 16:47

Thu, 29 Dec 2005 14:48:26 +0100, skrev Brian, på 11 linier, i
<43b3e90d$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Men vejene er jo fint gjort rene her i byen - der er sgutte meget
>at gå i snekaos over.

Næ med alt det salt de smider på vejene hjælper det jo..
Jeg så heller de udlod og bruge salt og nøjes med sand.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 29-12-05 17:17

Karsten Andersen wrote:

> Næ med alt det salt de smider på vejene hjælper det jo..
> Jeg så heller de udlod og bruge salt og nøjes med sand.

Helt enig, men det må være for dyrt siden det er sjovere at smide salt.

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-12-05 17:22

Thu, 29 Dec 2005 17:16:34 +0100, skrev Brian, på 10 linier, i
<43b40c08$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Helt enig, men det må være for dyrt siden det er sjovere at smide salt.

Ja det er da også fordyrt og stoppe med salt.
Så ruster vores biler jo ikke

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Leonard

Dato : 29-12-05 17:30

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote:

>Ja det er da også fordyrt og stoppe med salt.
>Så ruster vores biler jo ikke

Jeg mødte lige en pæn rød Jaguar på sorte plader i dag. Det er godt
nok synd at tage sådan en fin bil ud i saltlaget ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 16:24

> [...]
> som skulle blive hårdest ramt (har godt set at sydsjælland har fået sne).

8 timer senere, hvordan ser det så ud på Lolland?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-12-05 21:59

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
> "Troels Hansen" <idle@invalid.email> skrev i en meddelelse
>
> 8 timer senere, hvordan ser det så ud på Lolland?

Jeg vil gætte på, at Troels bor på Vestlolland. Jeg bor på Østlolland og der
lå der 25 cm i morges, og nu er der over 40 cm. Det er sådan set noget l...
når man bor på en villavej, hvor kommunen endnu ikke har haft tid til at
komme.

Kurt

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 09:12

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> når man bor på en villavej, hvor kommunen endnu ikke har haft tid til at

Det er nu ikke altid nogen fordel at kommunen har været forbi. Hos os
giver det nemlig en ca. 1 m høj snevold, som spærrer indkørslen.

mvh
peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-05 10:20

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke altid nogen fordel at kommunen har været forbi. Hos os
> giver det nemlig en ca. 1 m høj snevold, som spærrer indkørslen.
>
> mvh
> peter

Enig, men da jeg bor i 2. sidste hus på en blind vej, så er 1 m sne i
indkørslen småting i forhold til, at jeg har 50 m vej med 40-50 cm tung sne,
inden jeg rammer en anden vej, hvor andre har lavet et spor, som jeg kan
hoppe med på.
Jeg har netop fået oplyst, at kommunen ( Nykøbing F) har besluttet, at man
slet ikke rydder villaveje mere af økonomiske årsager, så jeg burde faktisk
stå uden for og skovle vej nu, i stedet for at sidde her. Men jeg trækker
den nok lidt, idet ham der bor bag mig, måske kender en der kender en, som
kan gøre noget. Eller han skal et vigtigt ærinde, så han pløjer sig igennem
før mig.
Det er lige før man kan tale om, at der er nervekrig om at rydde vejen.

Godt nytår.

Kurt

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 14:16

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> inden jeg rammer en anden vej, hvor andre har lavet et spor, som jeg kan

Jeg har 25 m havegang ned til carporten og 15 m hen til snevoldene. Jeg
har faktisk lige siddet og browset efter små sneslynger. Dekan fås for 6
- 8 tkr.

mvh
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 30-12-05 14:45

Peter Weis wrote:
> Jeg har 25 m havegang ned til carporten og 15 m hen til snevoldene.
> Jeg har faktisk lige siddet og browset efter små sneslynger. Dekan
> fås for 6 - 8 tkr.

Gode links?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 21:57

John Sahl wrote:

> Gode links?

http://www.lytek.dk/shop/ ... vælg "Maskiner til have ..." og "sneslynger".

mvh
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-05 15:28

Peter Weis skriver:

> Jeg har 25 m havegang ned til carporten og 15 m hen til snevoldene. Jeg
> har faktisk lige siddet og browset efter små sneslynger. Dekan fås for 6
> - 8 tkr.

900 kr i Kvickly for en elektrisk.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 22:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> 900 kr i Kvickly for en elektrisk.

Jeg så også en elektrisk til ca samme pris andetsteds. Men den klarer
ikke særligt meget: 31 cm i bredden og max 18 cm nysne.

Kvickly's benz'er kunne måske bruges:
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=390&pf%5Fid=6064978.

mvh
Peter

Fra : Troels Hansen

Dato : 30-12-05 10:26

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> når man bor på en villavej, hvor kommunen endnu ikke har haft tid til at

Bor på midt lolland, og vi havde ca 30 cm, men alle veje farbare (dog
pisse glatte), men ingen problemer i at komme frem.