Kia Sorento 2.5 van og de andre
Fra : Tom Nielsen

Dato : 29-12-05 01:49

Hejsa,

Jeg har luret mig lun på BMW X5 og VW Tourag, men efter at have luret lidt
mere på hvad der ellers findes af den slags biler er jeg naturligvis stødt
på Kia Sorento 2.5, som frister en del mere. (prisen spiller jo nok en stor
rolle
Jeg har ikke brug for 4x4, stor trækevne og lign., så det er mere endu en
storby's offroader.
Praktisk taget kunne en st.car klarer dække mine behov, men hjertet vil have
en stor "sporty" klods af en bil.

Er der nogen der har erfaringer med sorento'en - godt og ondt. Og er der
alternativer jeg burde overveje ?

- Tom
--
www.ellebryg.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-12-05 02:24

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
have
> en stor "sporty" klods af en bil.
>
> Er der nogen der har erfaringer med sorento'en - godt og ondt. Og er der

Jeg ville alternativt se på Honda CR-V med dieselmotor, i billigste modeller
er der ca. 10.000 kr. i forskel. CR-V har dog en noget bedre
brændstoføkonomi, og præstationer i det hele taget nu du skriver "sporty". I
det hele taget plejer den at få en rigtig god medfart i tests, uanset om det
gælder ny eller brugt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jk

Dato : 29-12-05 06:57

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> stor
> have

der var en test i et engelsk bilmagasin (tv) for nogle måneder siden, og her
vandt Nissan X-trail foran bla. Sorento, Landrover, Rav4 og Honda'en. - selv
har jeg en Santa Fe som i parantes bemærket blev nummer 4 ud af de 10
mærker, som deltog i testen.

/JK

Fra : Tom Nielsen

Dato : 29-12-05 07:16

> [...]
> det hele taget plejer den at få en rigtig god medfart i tests, uanset om

Ja den havde jeg helt glemt.

Kan se at den står til 200K for den billigste diesel version, hvor Sorentoen
fås til 180K (de kører noget "silver edition" i kampen mod firmaet
mesterbiler's parallel import )

- Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-12-05 11:10

> [...]
Sorentoen
> fås til 180K (de kører noget "silver edition" i kampen mod firmaet

Så vidt jeg kan se koster billigste CR-V diesel 199.950 + moms 38.976
(238.926), mens den omtalte Silver Edition af Sorento 2,5 diesel koster
189.999 + moms 37.122 (227.121). Det er jo en forskel ifølge de to mærkers
hjemmesider på 11.805 kr. (med mindre der er noget jeg helt har overset),
skal du have dem med metallak er forskellen 9196,25 kr.

Som du kan se på de øvrigt indslag er der flere alternativer, så det er jo
bare at regne på, det læse tests og ud at prøvekører biler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 08:08

Tom Nielsen wrote:
> [...]
> vil have en stor "sporty" klods af en bil.
>
> Er der nogen der har erfaringer med sorento'en - godt og ondt. Og er

Alt efter krav osv. så prøv en Suzuki Grand Vitara. Den nye model synes jeg
personligt er rigtig pæn og man sidder og kører godt...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-05 10:23

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Alt efter krav osv. så prøv en Suzuki Grand Vitara. Den nye model synes
> jeg personligt er rigtig pæn og man sidder og kører godt...

Den er blevet pæn ja, og kører 1000 gange bedre end den anden gynge den
gamle model - men men - den er såååå langsom prøvede den med den "store" 2.0
og den kunne dårlige drive æsken, den har ingen esp og tror som city
ræser... vil du dø af kedsomhed i den .. men måske når diesel modellen
kommer?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-12-05 11:25

Flemming Lynggaard wrote:
> Den er blevet pæn ja, og kører 1000 gange bedre end den anden gynge
> den gamle model - men men - den er såååå langsom prøvede den med den
> "store" 2.0 og den kunne dårlige drive æsken,

En 4x4 er IKKE en racerbil!

Fra : Tom Nielsen

Dato : 30-12-05 12:55

> En 4x4 er IKKE en racerbil!

Subaru Forester XT 2.5 er lidt.

En kollega påpegede den, men den ser nu lidt for ombygget om - bare
adgangsmulighederne fra de to bagerstedøre er helt hen i skoven på
billederne.

men 0-½00 <6sek i sådan en klods kunne sikkert drille mange brian'er

- Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-12-05 22:36

Tom Nielsen wrote:
> Subaru Forester XT 2.5 er lidt.
>
> En kollega påpegede den, men den ser nu lidt for ombygget om - bare
> adgangsmulighederne fra de to bagerstedøre er helt hen i skoven på
> billederne.

Det er ikke en rigtig 4x4...

Men jo, der findes da nogle rigtige 4x4 med monster motorer...

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 10:21

> [...]
> have
> en stor "sporty" klods af en bil.
>
> Er der nogen der har erfaringer med sorento'en - godt og ondt. Og er der

Mercedes har eller også en MEGET billig 4x4 på programmet, hvis du vælger
gule plader. Der skulle angiveligt være rigtig mange danskere der allerede
har skrevet sig på ventelisten.
Ellers er Suzukien også en billig bil

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 12:25

> [...]
> have
> en stor "sporty" klods af en bil.
>
> Er der nogen der har erfaringer med sorento'en - godt og ondt. Og er der

SsangYong Rexton (www.ssangyong.dk) ville jeg nok kigge efter i de billige
klasser, men helt klart vil jeg da anbefale Porsche Cayenne, VW Touarag
eller BMW X5, hvis pengepungen er til det!

Jeg vil anbefale at købe Rexton'en i udstyrsversionen "Spirit" til 15000,- +
moms mere end det alm. udstyr hvor man får elektronisk multijusterbart
førersæde med memory funktion og memory funktion på sidespejlene, lædersæder
og sideairbags!