Magnetiske marker ? En lille historie
Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-05 22:02

G'aften i hytterne

Kan i huske Thomas Strandtoft, og hans magnetiske marker ?

Tjaehhhhhh
http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/marker/index.htm

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 22:29

On Wed, 28 Dec 2005 22:01:42 +0100, jan@stevns.net wrote:

>G'aften i hytterne
>
>Kan i huske Thomas Strandtoft, og hans magnetiske marker ?

> [...]

Se det var jo en opbyggelig historie.

Jeg går ud fra at turen foregik på sommergummi?

Er brormanden holdt op med at grine?

Er du altid i Hundested-habit når du skal i byen?

Bliver du så hjemme nu, når de fraråder al unødvendig udkørsel?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-05 22:35

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Se det var jo en opbyggelig historie.

Nemlig

>Jeg går ud fra at turen foregik på sommergummi?

helårsdæk

>Er brormanden holdt op med at grine?

Nejda - har du glemt hans typiske opførsel ?

>Er du altid i Hundested-habit når du skal i byen?

Nej

>Bliver du så hjemme nu, når de fraråder al unødvendig udkørsel?

Nej - fruen må ej sulte/mangle cigaretter, så bliver hun da helt
umulig

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 23:15

On Wed, 28 Dec 2005 22:34:41 +0100, jan@stevns.net wrote:

>helårsdæk

>--

Det ved du jo godt at jeg ikke er tilfreds med.

>--

>Nejda - har du glemt hans typiske opførsel ?

>--

Jo tak. Den glemmer man aldrig.

>--

>Nej

>--

Den er s'gu go' å ha' af og til.

>--

>Nej - fruen må ej sulte/mangle cigaretter, så bliver hun da helt
>umulig

>--

Ja tak. Også det kender jeg hjemmefra.

Det kan drive én ud i al slags vejr.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 22:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> G'aften i hytterne
>
> Kan i huske Thomas Strandtoft, og hans magnetiske marker ?

jada

> Tjaehhhhhh
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/marker/index.htm

LOL, du lever da et spændende derovre i sibirien

> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

hehe, NÅR de kører

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-05 23:06

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>LOL, du lever da et spændende derovre i sibirien

Jeg har jo før nævnt at jeg bestemt ikke keder mig ;)

>hehe, NÅR de kører

Se - nu var det jo endnu en baghjulstrækker der kom og kørte mig hjem
igen. Endda med en af mine motorer ombord ;)

På den anden side, skulle den ene holde stille, er der 2 andre at
trække på, så det går nok

At det så er første gang i min bilende tilværelse, jeg er røget i
marken, tager jeg såmænd ikke som noget ondt varsel , hehe

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 09:55

> [...]
>
> At det så er første gang i min bilende tilværelse, jeg er røget i
> marken, tager jeg såmænd ikke som noget ondt varsel , hehe

Havde du slet ikke din GPS med siden at du skulle helt ud i marken?

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-05 23:18

jan@stevns.net wrote:
> Kan i huske Thomas Strandtoft, og hans magnetiske marker ?
>
> Tjaehhhhhh
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/marker/index.htm

Træls du bor så langt væk ellers kom jeg straks og trak dig fri...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-05 06:30

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Træls du bor så langt væk ellers kom jeg straks og trak dig fri...

Mægtigt pænt af dig - i første omgang prøver vi om ikke 2 af hestene,
har kræfter nok til at "hive den i land" :)

(Ellers er der masser af traktorer i området)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 08:22

jan@stevns.net wrote:

> Mægtigt pænt af dig - i første omgang prøver vi om ikke 2 af hestene,
> har kræfter nok til at "hive den i land" :)
>
> (Ellers er der masser af traktorer i området)

Jep. Men det er nu sjovt at lege med 4x4. Håber at jeg finder nogen i løbet
af dagen, som skal trækkes fri...

Jeg er klar:
http://billeder.bilbasen.dk/annoncer350/751497.jpg

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 10:56

Morten Fruergaard wrote:

> Jep. Men det er nu sjovt at lege med 4x4. Håber at jeg finder nogen i løbet
> af dagen, som skal trækkes fri...
> Jeg er klar:
> http://billeder.bilbasen.dk/annoncer350/751497.jpg

Hvor er kæderne??

--
Armand.
(med en skjult drøm om en gammel militær GMC 6x6 på standby til lign.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-05 11:05

Armand skriver:

> Hvor er kæderne??

Snekderne er vel ikke monteret, Det er sku da ikke vinter endnu.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 11:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Armand skriver:

> Snekderne er vel ikke monteret, Det er sku da ikke vinter endnu.

"klar" indikerer ikke "klar til at blive klar", men at man står i
startskoene - Og ud fra hvad der venter os det næste døgn, er den ikke
udpræget "i startskoene"

--
Armand.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 11:29

Armand wrote:
> "klar" indikerer ikke "klar til at blive klar", men at man står i
> startskoene - Og ud fra hvad der venter os det næste døgn, er den ikke
> udpræget "i startskoene"

Kom fordi, så skal jeg tage dig igennem, hvor du ikke ville tro det var
muligt - UDEN SNEKÆDER.

4x4, 100% spær, rigtige grove dæk, frihøjde samt spil er rigeligt...

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-12-05 12:49

meddelelse news:43b3ba62$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Kom fordi, så skal jeg tage dig igennem, hvor du ikke ville tro det var
> muligt - UDEN SNEKÆDER.
>
> 4x4, 100% spær, rigtige grove dæk, frihøjde samt spil er rigeligt...
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Frihøjde har den sku da ikke for meget af

OZ3BTO

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 14:47

OZ7PUS wrote:
> Frihøjde har den sku da ikke for meget af

Nå. Hvad er meget?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 11:16

Armand wrote:

> Hvor er kæderne??

Kæder er for tøsedrenge...

Jeg har endnu ikke haft brug for dem.

Fra : Peter Weis

Dato : 29-12-05 20:49

Morten Fruergaard wrote:

> Jep. Men det er nu sjovt at lege med 4x4. Håber at jeg finder nogen i løbet
> af dagen, som skal trækkes fri...

Det fik jeg lov til i dag, nede i skoven. En Sportsvan gled lige så
stille sidelæns på vej hen af en skovvej og endte halvt nede i grøften.
Så må den små Suzuki spændes for og hale Toyota'en op på vejen igen.

Desværre havde jeg kun et reb at binde imellem bilerne. Det er som
stærkt nok, men knuderne er umulige at løsne bagefter, og de må skæres
op. Så rebet bliver stille og roligt kortere.

mvh
Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-12-05 21:18

Peter Weis wrote:

> [...]
> stærkt nok, men knuderne er umulige at løsne bagefter, og de må skæres
> op. Så rebet bliver stille og roligt kortere.

Man binder da ikke knuder, men knob istedet... til sådan en opgave ville
jeg nok starte ud med et alm. pælestik, de plejer at kunne hives op
selvom der har været et gevaldig træk på. Alternativt kan der måske
laves en såkaldt baghånd hvor selve knobet ikke bære læsset men
simpelthen den måde man lægger tovet.

På vores dykkerkutter (15 meter tidl. fiskekutter) har vi et par
standard knob til at binde kutteren med, og vi har til dato ikke haft
problemer med at de ikke kunne bindes op igen, end ikke hvis vi har
trukket gevaldigt i tovværket.

Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 09:07

Thomas Rasmussen wrote:

> Man binder da ikke knuder, men knob istedet...

Ja, ja ... jeg var knob-mester i Vesterbro division som ulveunge i
slutningen af 60'erne, så der blev bundet knob.

> ... til sådan en opgave ville
> jeg nok starte ud med et alm. pælestik, de plejer at kunne hives op
> selvom der har været et gevaldig træk på.

Det vil jeg prøve næste gang.

> Alternativt kan der måske
> laves en såkaldt baghånd hvor selve knobet ikke bære læsset men
> simpelthen den måde man lægger tovet.

Kræver det ikke en pulltert, eller noget andet "stort" at slå rebet om?

mvh
Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-12-05 10:04

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote in news:43b4f030$0$15786$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det vil jeg prøve næste gang.

Jeg tror det vil hjælpe dig gevaldigt. Jeg har til dato ikke været udsat
for at jeg ikke kunne binde et pælestik op igen.

> Kræver det ikke en pulltert, eller noget andet "stort" at slå rebet om?

Njooo... men hvis tampen er tilstrækkelig lille så vil jeg nok godt kunne
binde den (eller en variation) til et øje, men det kræver nok et fornuftigt
størrelse øje da tovet vil skulle trækkes igennem et par gange.

Men prøv et pælestik næste gang, det tror jeg dur, hvis ikke så overvej
måske en tilpas stor sjækel, så kan du da lade øjet være på tovværket og så
sjæklen omkring trækpunktet på bilen.

Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 14:13

Thomas Rasmussen wrote:

> Men prøv et pælestik næste gang, det tror jeg dur, hvis ikke så overvej
> måske en tilpas stor sjækel, så kan du da lade øjet være på tovværket og så
> sjæklen omkring trækpunktet på bilen.

I så fald kan jeg jo bare splejse en løkke på tovenden.

mvh
Peter

Fra : Jens

Dato : 30-12-05 17:44

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

> I så fald kan jeg jo bare splejse en løkke på tovenden.

Hvis det er gået med dine evner som "splejser" som med evnerne til
knobmageri, skal Du måske overlade det til en anden
--

Jens F

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 21:55

Jens wrote:

> Hvis det er gået med dine evner som "splejser" som med evnerne til
> knobmageri, skal Du måske overlade det til en anden

Ikke forstået ... mine knob er stadig korrekt udførte, også selv om jeg
ikke husker samtlige 25 fra divisionsturneringen udenad.

mvh
Peter

Fra : Jens

Dato : 30-12-05 22:49

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

> Ikke forstået ... mine knob er stadig korrekt udførte, også selv om jeg
> ikke husker samtlige 25 fra divisionsturneringen udenad.

Du skrev tidligere i tråden:

<citat>
Desværre havde jeg kun et reb at binde imellem bilerne. Det er som
stærkt nok, men knuderne er umulige at løsne bagefter, og de må skæres
op. Så rebet bliver stille og roligt kortere.
</citat>

Kan hænde, at dine knob er korrekt udført - hvis de ikke er til at løse,
er de ikke korrekt valgt til situationen.
--

Jens F

Fra : Peter Weis

Dato : 31-12-05 08:54

Jens wrote:

> Kan hænde, at dine knob er korrekt udført - hvis de ikke er til at løse,
> er de ikke korrekt valgt til situationen.

Det er jeg enig i ... men knuden holdt, så der ingen grund til at tro at
en slejsning ikke vil det. Den har endda fordelen at den ikke skal
løsnes igen.

mvh
Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-12-05 09:40

Peter Weis wrote:

> Det er jeg enig i ... men knuden holdt, så der ingen grund til at tro at
> en slejsning ikke vil det. Den har endda fordelen at den ikke skal
> løsnes igen.

En splejsning (korrekt udført) vil sikkert være mindst ligeså holdbar
som en knude, men her var humlen jo ligesom at du gerne ville kunne
genbruge dit tov. man _kan_ jo være udsat for at sjæklen ikke kan komme
på den bil der skal trækkes fri, så er det bedre at der er bundet et
pælestik som kan løsnes end at skulle til at skære i tovværket igen.
Hvis pælestikket er 'gammelt' så skal det måske overbevises med en
hammer, men jeg vil vove påstanden at det _altid_ kan løsnes.

Knuder hører ikke hjemme på tovværk

Thomas

Fra : Armand

Dato : 31-12-05 17:09

Thomas Rasmussen wrote:

> En splejsning (korrekt udført) vil sikkert være mindst ligeså holdbar
> som en knude,

Mere holdbar!!
På krankursus blev vi forevist at en knude (selv et pælestik) klipper
sig selv over ved ca 40% af hvad pågældende 6mm nylonreb havde af
trækstyrke
Til hårdt træk er splejsninger sagen!!

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 21:13

Armand wrote:
> Mere holdbar!!
> På krankursus blev vi forevist at en knude (selv et pælestik) klipper
> sig selv over ved ca 40% af hvad pågældende 6mm nylonreb havde af
> trækstyrke

Blev samme prøvet med et hampreb?

Nylon er jo ikke ukendt for at have problemer af den slags.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Armand

Dato : 12-01-06 21:05

Finn Guldmann wrote:

> Blev samme prøvet med et hampreb?
>
> Nylon er jo ikke ukendt for at have problemer af den slags.

Tjaeh :-/

Jeg regner klippet som lige fatalt for begge typer :-/
Anyhow, hvem står lige med st stykke hampereb når problemerne melder sig ??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 16:17

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> selvom der har været et gevaldig træk på. Alternativt kan der måske
> laves en såkaldt baghånd hvor selve knobet ikke bære læsset men

Man fører da blot rebet gennem bilernes trækøjer på samme måde som
flagline gennem øjet på banneret: á et flag(!)knob :-|

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 29-12-05 22:47

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Det er som
>stærkt nok, men knuderne er umulige at løsne bagefter, og de må skæres
>op.

Så må du lære at binde de rigtige knob.
Et pælestik er en af de stærkeste knuder, der findes. Og det kan altid
løsnes igen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-05 09:10

Leonard wrote:

> Et pælestik er en af de stærkeste knuder, der findes. Og det kan altid
> løsnes igen.

Tak for rådet. Jeg vil prøve det næste gang. Hvis det ikke kan løsnes
alligevel må jeg jo finde så et andet system med en sjækel e.lign.

mvh
Peter

Fra : DJ Bobo...

Dato : 29-12-05 06:50

<jan@stevns.net> wrote in message

> G'aften i hytterne

G'morn

> Kan i huske Thomas Strandtoft, og hans magnetiske marker ?

Jow jow...
Hvad er der blevet af ham?
Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-05 07:40

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Jow jow...
>Hvad er der blevet af ham?

det ved jeg ikke - det er da længe siden han har skrevet.