Hulk, min Seat Altea smadret af racerbølle~
Fra : RuneR

Dato : 28-12-05 20:43

Ja igår aftes d 28.12.2005 blev min Seat Altea smadret godt efter lidt ræs
min min gade her i København.
Den nåede at blive 5000km og 3 mdr. gammel inden en synes han skulle tage
den venstre omkring et helleanlæg. hørte braget oppe fra lejligheden

Altea'en blev skubbet ca 15m frem den havde trukket håndbremse og stod i
1gear. Fører af racerbilen havde et lille sår i panden, og hans kæreste så
Ok ud,
men dejsede om da hun stod ud af bilen. 2 ambulancer 1 lægebil og en
brandbil var på plettet

Er lidt i tvivl omkring de knæk den har fået i stolpen over begge bagdøre.
Mon den er totalskadet ?

Se billeder på dk.binaer.motor.

Nogen som har været igennem møllen med så ny en bil så hører jeg gerne
på erfaringer fra gruppen.

Mvh Rune som ellers bare plejer at lure i gruppen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-12-05 21:06

Se billeder på dk.binaer.motor.

> Nogen som har været igennem møllen med så ny en bil så hører jeg gerne
> på erfaringer fra gruppen.

Jep det var jeg sidste år også Seat....
http://seat.the-man.dk/ibiza/skrammet/index.htm
Ingen problemer der, det er jo det vi betaler i dyre domme til
forsikringsselskaberne for at klare.

Jan

Fra : Thomas

Dato : 28-12-05 21:40

"Jan Pedersen" <andet@cuk.dk> wrote in message
> [...]
> http://seat.the-man.dk/ibiza/skrammet/index.htm
> Ingen problemer der, det er jo det vi betaler i dyre domme til

hm .... du fik ikke brug for airbag'en ser jeg ?? Kan en bil virkelig
blive så skrammet uden den kommer frem ?

Mvh

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-12-05 22:04

On Wed, 28 Dec 2005 21:40:11 +0100, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>hm .... du fik ikke brug for airbag'en ser jeg ?? Kan en bil virkelig
>blive så skrammet uden den kommer frem ?

Hvis bilen ikke er tændt/startet er airbag'en nok heller ikke aktiv?

** Lars

Fra : Henning

Dato : 29-12-05 09:59

On Wed, 28 Dec 2005 22:04:21 +0100, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

>Hvis bilen ikke er tændt/startet er airbag'en nok heller ikke aktiv?

Ligger grænsen ikke på ~25km/t før airbaggen aktiveres?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-12-05 22:20

> hm .... du fik ikke brug for airbag'en ser jeg ?? Kan en bil virkelig
> blive så skrammet uden den kommer frem ?

Ja bildoktoren sage at man skal rammes meget lige på for at den går af...
men er nu også meget glad for at jeg ikke også fik den i hovedet.... men det
undrede også mig, men de i siden gik af...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-12-05 22:04

On Wed, 28 Dec 2005 20:43:18 +0100, "RuneR" <pomfrit@gugu.dk> wrote:

> [...]
>Den nåede at blive 5000km og 3 mdr. gammel inden en synes han skulle tage
>den venstre omkring et helleanlæg. hørte braget oppe fra lejligheden

Av-av.... Hvor er det dog surt !

> [...]
>Ok ud,
>men dejsede om da hun stod ud af bilen. 2 ambulancer 1 lægebil og en

Man kan trods alt være glad for at de ikke kom værre til skade!

> [...]
>Mon den er totalskadet ?
>
>Se billeder på dk.binaer.motor.
>
>Nogen som har været igennem møllen med så ny en bil så hører jeg gerne

Jeg ville håbe på totalskade... Og så bare få en ny bil. Jeg fik en
skade på en Xsara VTS for nogen år siden, næsten ny firmabil - hvor
en god tung Saab overså at trafikken stoppede og mosede op bag i højre
side af den lille Citron... Jeg havde en væld af problemer med vand i
kabinen, vand i ledningerne og andet pis derefter som helt sikkert
kunne tilskrives skaden. Hold op hvor brugte jeg meget tid og ærgelser
på det.

** Lars

Fra : Hans Chr. Hansen

Dato : 28-12-05 22:47

For nogle år siden oplevede jeg tilsvarende ved at blive påkørt bagfra af en
bus i min 8 måneder gamle bil.
Selv om det var tæt på, blev den ikke dømt totalskadet. I så fald havde jeg
fået en ny bil kvit og frit.
Da jeg brokkede mig til mit forsikringsselskab over, at bilen efter så stor
en skade ville faldt urimeligt meget i værdi, blev jeg gjort opmærksom på,
at man kunne få det erstattet fra modpartens forsikringsselskab, men at man
SELV SKAL ANMODE om det.
Med andre ord - selv om det er ens eget forsikringsselskab der behandler
sagen via kaskoforsikringen, holder de åbenbart sammen om, ikke uopfordret
at fortælle om muligheden. Det er jo penge ud af kassen..

Held og lykke med sagen
Hans

Fra : Thomas

Dato : 28-12-05 23:03

> Er lidt i tvivl omkring de knæk den har fået i stolpen over begge
> bagdøre. Mon den er totalskadet ?

Ud fra billederne ser den meget totalskadet ud!

--
Mvh/TK

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 18:16

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ud fra billederne ser den meget totalskadet ud!

Uanset hvad, kører manden rundt i en lappet vogn bagefter...
Få den lavet, sælg den, og håb den ikke har tabt alverden...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-05 23:14

RuneR wrote:
> [...]
> Den nåede at blive 5000km og 3 mdr. gammel inden en synes han skulle
> tage den venstre omkring et helleanlæg. hørte braget oppe fra

Surt...

> Se billeder på dk.binaer.motor.

Nogen der smider dem et sted, hvor os uden binaer kan se dem?

Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-05 01:30

> Nogen der smider dem et sted, hvor os uden binaer kan se dem?

www.seth-enoch.dk/Skadet_Seat/page_01.htm

sådanner.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 08:12

Klaus G. wrote:

> www.seth-enoch.dk/Skadet_Seat/page_01.htm
>
> sådanner.

takker...

Trist
Men ja, den er sikkert færdig...
Er der ikke noget med, at en så ny bil kun må skades 50 % eller er det mig?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-12-05 09:16

meddelelse news:43b38c29$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Men ja, den er sikkert færdig...
> Er der ikke noget med, at en så ny bil kun må skades 50 % eller er det
> mig?

Jo, hvis han er første ejer på bilen, skal svjh han tilbydes en ny ved 50 %

Kent Nielsen

Fra : RuneR

Dato : 29-12-05 09:44

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:43b38c29$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Jo, hvis han er første ejer på bilen, skal svjh han tilbydes en ny ved 50

Ja har haft den fra ny af

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 10:46

Klaus G. wrote:

> www.seth-enoch.dk/Skadet_Seat/page_01.htm
> sådanner.

Gånnok - For jeg fik kun den røde at se på .binær - 2/3 af Altea'en
forsvandt i grå linier, og andre indlæg var kun kodet tekst!

Hvor hurtigt kan knægtrøven have kørt?
Hvis det kun har været marginalt over byzone-fartgrænse, lyder det i
mine øren som forskrækkende hvis Altea'en ender som totalskade =

--
Armand.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-12-05 10:56

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:TaOsf.3435$Cl2.96565
@news000.worldonline.dk:

> Hvor hurtigt kan knægtrøven have kørt?
> Hvis det kun har været marginalt over byzone-fartgrænse, lyder det i
> mine øren som forskrækkende hvis Altea'en ender som totalskade =

Hvorfor? Det er jo egentlig det vigtigste at en bil kan gøre, nemlig at
mose sammen hvis den bliver påkørt. Al energi der går til at krølle bilen
når jo ikke føreren, og han/hun bliver derfor skånet. Selv hvis de vitale
komponenter er forskudt ganske få millimeter vil bilen jo stadig være
totalskadet da den ikke vil kunne rettes ud uden et seriøst værdifald.

Thomas

Fra : RuneR

Dato : 29-12-05 11:10

> [...]
> Hvis det kun har været marginalt over byzone-fartgrænse, lyder det i mine
> øren som forskrækkende hvis Altea'en ender som totalskade =

Desværre tror jeg har har været oppe på omkring 80-90 km/t god bred vej med
et helleanlæg for enden har det med indbyde racerkører til ræs, venstre om
et helleanlæg/fodgænger prøver at rette op inden nyt helleanlæg (5 vejs
kryds) venstre hjulpar over hellen mister kontrolen, hviiiiin - bang - bang
(hører det fra lejligheden)

Småkage Rune's fine nye Altea smadret, fjolset som kørte står på fortorvet
og griner smøret mens hans kæreste er dejset om på fortovet. Giver kasket
til en kammerat som selvfølgelig står lidt i baggrunden og som ikke er der
da politiet dukker op. Naboen så det hele ske. Jeg har stået på fortovet og
set folk kører med over 100km/t på den vej. Flokmentaliteten bygger de op
ovre på tanken, og så får den ellers smæk ned af gaden.

Fra : J.L.

Dato : 29-12-05 11:36

SNIP
> [...]
> (5 vejs kryds) venstre hjulpar over hellen mister kontrolen, hviiiiin -

med al sandsynlighed er han da heldigvis væk fra vejene i et stykke tid, for
han måp da med den handling - venstre om et helleanlæg - få frataget kortet
!!!!! Og hvis han oven i købet har kørt påviseligt for stærkt .... !!!

> [...]
> og set folk kører med over 100km/t på den vej. Flokmentaliteten bygger de
> op ovre på tanken, og så får den ellers smæk ned af gaden.

Så er han fan... også en præmieklovn ud over alle grænser, hvis han bare
står og griner smørret af hans medpassageres besvimelse ....... var der ikke
nogen der ruskede i ham !!?? .... det havde han ellers nok haft godt af !

Jeg håber for dig at den er totalskadet, idet der sandsynligvis - med den
skævhed er helt frem i fronten - skal skiftes vanger både for og bag, samt
et ny tag !!!!

Vanger rettes ikke op mere, idet de er konstrueret som stødabsoberende
sikkerhedszoner og de kan derfor ikke rettes op, men kun udskiftes. Netop
derfor ser du også at skaden bliver så voldsom at se på ....... alt på bilen
er konstrueret på en måde så de fleste deformationer så vidt det er muligt
plantes i karroseriet UDEN at skade passagerer !

Der kan laves rigtigt meget for 140.000 kr, men jeg tror at skaden kommer
tæt på.

Mvh J.L

Fra : alexbo

Dato : 29-12-05 11:44

"RuneR" skrev

> [...]
> (5 vejs kryds) venstre hjulpar over hellen mister kontrolen, hviiiiin -

Det vil sige at det helleanlæg lige foran din bil kørte han højre om, det
undrede mig faktisk også at han skulle have kørt venstre om og ramt din bil
bagi, så skulle du have parkeret modsat.
Så er det et spørgsmål om han overhovedet anklages for at køre venstre om et
tidligere anlæg, og hastigheden er svær at bevise, der kan ske meget skade
også ved 50 km/t.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-12-05 23:26

Armand wrote:

> Gånnok - For jeg fik kun den røde at se på .binær - 2/3 af Altea'en
> forsvandt i grå linier, og andre indlæg var kun kodet tekst!

Det er fordi billedet var delt op i flere stykke. De skal bare lægges
sammen. Kender ikke dit nyhedslæserprogram, men spørg i

mvh
Henning

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 04:14

Henning Præstegaard wrote:

> Det er fordi billedet var delt op i flere stykke. De skal bare lægges
> sammen. Kender ikke dit nyhedslæserprogram, men spørg i

(gen)kender ved eftertanke godt problemet!
Dér halter min Mozilla godtnok; meen jeg overlever vel lige dén detalje.

--
Armand.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 00:49

> Mon den er totalskadet ?

Det tror jeg ikke - i hvert fald ikke, hvis den er på hvide plader - så er
der værdi nok i bilen, til at de vil bygge den op igen.

....men skriv lige tilbage igen og fortæl, hvordan det gik..

P.S.: ..synd i øvrigt - når du lige havde fået en fin ny bil...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-12-05 01:22

> [...]
> brandbil var på plettet
>
> Er lidt i tvivl omkring de knæk den har fået i stolpen over begge

Av-av-av , den ser meget totalskadet ud herfra, hvilket vel også er at
foretrække når det kommer til stykket ?

Det ser ud til den er slået skæv helt ud i fronten, og så bliver den
ikke fixet i en håndevending - jeg mener at den max må være skadet for
50% af nypris (correct me if i´m wrong)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-05 01:33

> Se billeder på dk.binaer.motor.
Det er da bare en blød bule, den kan bare lige trækkes ud :)

Noget i den stil sagde en arbejdskolega(helt alvorligt faktisk) da han
bakkede ind i sidedøren på "min" Sprinter. Hans anhængertræk lavede en
ordenligt bule forneden i døren Det var overhovedet ikke noget der mindede
om en blød bule :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-12-05 02:03

Klaus G. wrote:

> Det er da bare en blød bule, den kan bare lige trækkes ud :)
>
> Noget i den stil sagde en arbejdskolega(helt alvorligt faktisk) da han
> bakkede ind i sidedøren på "min" Sprinter.

Jeps - den skummer vi bare lige op :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-12-05 02:07

Nåja: http://www.kansas.dk/tv/film/kansas_skum_gore.wmv

Fra : alexbo

Dato : 29-12-05 01:56

"RuneR" skrev

> Mon den er totalskadet ?

Næppe, en skade bagi er billigere end en frontskade, der er ikke noget dyrt
indenfor,
Frontskaden stammer vel fra at den blev skubbet op i en foranstående bil.
Hvis dørene kan åbne og lukke uden større problemer, vil jeg tro den ender
på 50-60.000 kr., og så er der langt til 50% af prisen for en ny.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 08:14

alexbo wrote:
> Næppe, en skade bagi er billigere end en frontskade, der er ikke
> noget dyrt indenfor,
> Frontskaden stammer vel fra at den blev skubbet op i en foranstående
> bil.

Hvilket jo er væsentligt...

Så til Rune...
Skaden i fronten skyldes den en anden bil/lygtepæl eller lign?

Fra : RuneR

Dato : 29-12-05 09:16

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis dørene kan åbne og lukke uden større problemer, vil jeg tro den ender
> på 50-60.000 kr., og så er der langt til 50% af prisen for en ny.

Fordøren i passager siden kan ikke åbnes, fordøren i pilot siden kan åbnes
det samme gør sig gældende bagved så noget er seriøst skævt, saglschef hos
Seat i Ballerup
vurderede at det nok kunne lavet ved et hurtig kig på den. Men det håber jeg
seriøst jo ikke den
kan. nypris for den er 276.000,- (hvide plader Seat Altea 1.6 Stylance)

skaden foran stammer fra den foran bil som alteaen skubbede op i , men
racerbilen har ramt skævt på
min bil så tror den er blevet meget skæv, og så håber jeg også på de seriøse
buler i tag rammen gør
at den bliver dødsdømt. Men ja der kan sku laves meget bule opretning for
knap 140.000,-

Jeg skal nok give besked når jeg ved nok mere konkret. Tak til den venlige
sjæl som lagde op
på sin egen side så alle kan se, også dem som ikke har adgang til binaer.

Men det positive er sku at se hvor smadret raverbilen er i fronten i forhold
til hvor lille skaden
så ser ud på min bil. Så har jeg da fået modellen crash testet.

Mvh Rune

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 10:12

> [...]
> seriøse buler i tag rammen gør
> at den bliver dødsdømt. Men ja der kan sku laves meget bule opretning for

der kan også laves meget skidt for de penge, så hvis den skal laves så få
den gået efter af feks fdm bagefter

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-05 08:50

"RuneR" <pomfrit@gugu.dk> wrote in

Uden at skulle lyde som et brokhoved, vær glad for at "synderen" stadig var
der.

Et familliemedlem har lige fået smadret sin bil i sine forældres indkørsel.
Inden de nåede ud til bilen var synderen væk. Ingen tabt nummerplade eller
andre dele der kan afsløre synderen.

Totalskadet, ingen kasko = en dyr jul.

Politiet gad ikke engang komme når der ikke var kasko på bilen.

/lars

Fra : Anders

Dato : 29-12-05 08:56

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> wrote in message
> [...]
> andre dele der kan afsløre synderen.
>
> Totalskadet, ingen kasko = en dyr jul.
>
> Politiet gad ikke engang komme når der ikke var kasko på bilen.

Hvordan kan man totalskade en bil i en indkørsel ?

Mvh
Anders

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-05 09:13

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote in

> Hvordan kan man totalskade en bil i en indkørsel ?

En bil kommer af vejen indkørslen løber ud i, og rammer den skadede bil i
siden. Denne skubbes op i en stor sten famillien har i haven (skader på
begge sider af bilen). Området ved midterstolpen er skubbet 40-50 cm ind i
bilen.

Bilen der forårsager skaden er ikke mere skadet end den kan køre ud af
haven den efterfølgende lander i, og forlade stedet.

/lars

Fra : Anders

Dato : 29-12-05 09:58

> [...]
>
> Bilen der forårsager skaden er ikke mere skadet end den kan køre ud af
> haven den efterfølgende lander i, og forlade stedet.

Ahh, den skadede bil har altså stået helt ude ved vejen... Den havde jeg
ikke lige luret

Anders

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-05 10:40

"RuneR" <pomfrit@gugu.dk> wrote in message
> [...]
> Ok ud,
> men dejsede om da hun stod ud af bilen. 2 ambulancer 1 lægebil og en

Ja kondolere med bilen, desværre overlevede fjolset jo så han kan gøre det
igen en anden gang...Har selv en bil magen til og cirka ligeså ny så jeg
forstår dig så udemærket..

Min tolerance overfor den slags ræs er meget lille efter jeg måtte til
begravelse i sommers efter ham der kørte ræs på frederikssundsvej ved
brøndshøj...

Fra : Brian Binnerup

Dato : 03-01-06 12:59

> Mon den er totalskadet ?

Giver du lyd fra dig når du får den takseret?

Mvh

Brian

Fra : RuneR

Dato : 06-01-06 17:12

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in message

> Giver du lyd fra dig når du får den takseret?
>
> Mvh
>
> Brian

Jeg fik så dommen, den blev IKKE totalskadet :( den var skadet for 41% og
den skal op på over 50% og selvom der skulle komme lidt til ud over de 41%
så når den desværre aldrig op over 50% Så den bliver rettet op og gjort ved.

Men jeg har ikke købt en ny bil for at køre i en bil som har haft så stor en
skade, selmom man kan rette meget op så vil jeg ikke have den så jeg har
snakket med værkstedet/forhandleren og er kommet frem til en løsning Jeg
køber mig en ny Seat Altea 1.9 TDi

Jeg kører selvfølgelig overfor modpartens forsikring selskab en sag omkring
værdiforringelse af bilen pga. skaden som løb op i ca 115.000,- muligheden i
sådan en sag er mellem 5-20% af skaden og jeg stiler selvfølgelig efter de
20% da det er så ny bil og jeg helt og aldeles var uden skyld i den skade.

Så nu går jeg og glæder mig til min igen nye Altea kommer (1 uges levering)
og ser frem til at prøve lykken som diesel bils ejer. Selvfølgelig mister
jeg nogle penge på den her omgang og det har jeg det skidt med, men jeg
ville aldrig føle mig tilfreds med en så ny en bil som havde været skadet.
Selvom garantien ville virke.

Så om ca. 1,5 mdr står der vist en tidligere skadet seat altea til salg et
sted, hvis nogen har den interesse

Mvh Rune

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 17:18

"RuneR" <pomfrit@gugu.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så nu går jeg og glæder mig til min igen nye Altea kommer

Nu har du vel bestilt den med RHR-sæder ... eller er det standard..?

Man vil jo ikke gå på kompromis med den personlige sikkerhed..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : RuneR

Dato : 06-01-06 17:52

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "RuneR" <pomfrit@gugu.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nu har du vel bestilt den med RHR-sæder ... eller er det standard..?
>
> Man vil jo ikke gå på kompromis med den personlige sikkerhed..;)

RHR ?

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 17:56

"RuneR" <pomfrit@gugu.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> RHR ?

Side 8:

http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : RuneR

Dato : 06-01-06 18:06

> "RuneR" <pomfrit@gugu.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Side 8:
>
> http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf

Ahh du mener at nakkestøtten er "aktiv" ja det er den på min nye, det er
standart så vidt jeg er orienteret

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 18:12

"RuneR" <pomfrit@gugu.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ahh du mener at nakkestøtten er "aktiv" ja det er den på min nye, det er
> standart så vidt jeg er orienteret

Jep, og så er systemet testet bedre end VW´s, hvad det så end skyldes...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-06 19:50

BJ skriver:

> Jep, og så er systemet testet bedre end VW´s, hvad det så end skyldes...

At det er det samme ?

At man ikke kan stole på testen af stole ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 19:55

KLIP

> At det er det samme ?
>
> At man ikke kan stole på testen af stole ?

Silly me ... hvorfor tænkte jeg ikke selv på ovennævnte...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Binnerup

Dato : 06-01-06 17:52

> Jeg køber mig en ny Seat Altea 1.9 TDi

Det er da lidt surt.

Hvor meget kommer det til at koste dig hvis de får de 20% i
værdiforringelse?

Mvh

Brian

Fra : RuneR

Dato : 06-01-06 18:07

> Det er da lidt surt.
>
> Hvor meget kommer det til at koste dig hvis de får de 20% i
> værdiforringelse?

Ærligt så har jeg ikke regnet på det eller også har jeg. Men kan ikke
huske det

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-01-06 23:52

> Jeg fik så dommen, den blev IKKE totalskadet :( den var skadet for 41% og
> den skal op på over 50%

I thought it enough...

> Så om ca. 1,5 mdr står der vist en tidligere skadet seat altea til salg et
> sted, hvis nogen har den interesse

Stakkels køber - man må huske at forhandleren husker at oplyse om det.

Tillykke med den nye..

/Jan W Nielsen