Montering + Afbalancering af vinterdæk: Hv~
Fra : Carl Astrup

Dato : 28-12-05 17:11

Har lige ringet rundt til alverdens større dækcentre der kan ovenstående,
men damn nogle priser. AGL vil have 735 kr for at afbalancere dæk + montere
dem..

Hvor får man det gjort til en rimelig penge i københavns området?

på forhånd tak

eCarlos.net

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-12-05 17:19

Carl Astrup wrote:
> [...]
> dem..
>
> Hvor får man det gjort til en rimelig penge i københavns området?

Jeg gav 400,- hos Eriks dækservice i frederikssund.

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 28-12-05 17:21

"Carl Astrup" <caNOSPAMTAK@ukendt.dk> wrote in message
> Har lige ringet rundt til alverdens større dækcentre der kan ovenstående,
> men damn nogle priser. AGL vil have 735 kr for at afbalancere dæk +
montere
> dem..
Hvem kan finde på at bruge AGL.

Prøv:
Scan-X er også på Frederikssundsvej.
Eller er der ingen vej udenom: du må til Farum: Ivar Jensen.
+45 44 95 85 55
Så kan du ringe og få pris, men det er vel i sidste ende ikke den der er
afgørende:

(pris glemmes, kvalitet huskes) Derfor Ggemmer jeg aldrig AGL -> har været
der kommer der aldrig mere)

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 17:22

On Wed, 28 Dec 2005 17:11:27 +0100, "Carl Astrup"
> [...]

>dem..
>
>Hvor får man det gjort til en rimelig penge i københavns området?

Hvori består det urimelige?

Det er 185 kr. pr. hjul incl. moms. 140 kr. uden moms.

Der kan ikke være tale om fortjeneste på selve salget.

Der kan derimod godt blive tale om et helvedes renderi ang. klager
over dæk som firmaet slet ikke har solgt.

Jeg véd det fordi jeg kender én der er i branchen.

Folk kan opføre sig helt utroligt dumt nogen gange.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Verner Johnsen

Dato : 28-12-05 22:48

On Wed, 28 Dec 2005 17:22:27 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>over dæk som firmaet slet ikke har solgt.
>
>Jeg véd det fordi jeg kender én der er i branchen.
>
>Folk kan opføre sig helt utroligt dumt nogen gange.

Hæ - det får mig til at tænke på den gamle vulkanisør vi havde her i
byen dengang før verden gik af lave.
Der kunne man godt handle lidt (meget) om prisen, men en ting var helt
sikkert, kvalitet og service var helt i top.

En dag, hvor jeg var endnu en gang havde været udsat for den gamle
vulkanisørs høje serviceniveau, spurgte jeg ham om han mærkede noget
til konkurrencen fra de der moderne lavpris dækfirmaer, der var
begyndt at dukke op ude omkring Aalborg.

"Njah, de er såmænd ikke så farlige - det folk sparer ved at handle
derude, kommer de godt og vel til at betale her, når de kommer for at
få hjulene afballanceret - og det gør de ! "

I dag er firmaet overtaget af en af de store kæder, og kvaliteten er
røget helt i bund - jeg kommer der ikke mere.

Godt nytår
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Carl Astrup

Dato : 30-12-05 14:52

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Hvori består det urimelige?
> Venlig hilsen
> Folmer

Kan godt være det bare er mig der ikke ved nok, men det skulle tage ca. 20
minutter, så anser jeg 730kr for en væsentlig stor timeløn ?, der er (går
jeg ud fra), intet materiale forbrug udover strøm etc.

Er jeg helt gal på den ??

//eCarlos

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-05 15:25

Carl Astrup skriver:

> Kan godt være det bare er mig der ikke ved nok, men det skulle tage ca. 20
> minutter, så anser jeg 730kr for en væsentlig stor timeløn ?, der er (går
> jeg ud fra), intet materiale forbrug udover strøm etc.

Og husleje, indkøb af afbalanceringsmaskine der skal forrentes,
vægtkloder til hjulene osv ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-12-05 17:58

Carl Astrup wrote:

> [...]
> ca. 20 minutter, så anser jeg 730kr for en væsentlig stor timeløn ?,
> der er (går jeg ud fra), intet materiale forbrug udover strøm etc.

Ja det synes jeg.
Det kan ikke gøres på 20 minutter, hvis man tager det hele med i
betragtning.
F.eks. indskrivning, bilen køres ind, evt tilpasning af lift, hejse bil op,
tage hjul af, afmontere gamle dæk, rensning af fælgkant osv osv.
Samtidig er der jo også andet end tidsforbruget der skal betales.
F.eks. husleje, betaling af værkstedsinventar/værktøj (lift,
afbalanceringsapp, dækapp, kompressor, forsikringer osv).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Rune Larsen

Dato : 28-12-05 18:19

http://www.daekonline.dk/Daek.html

Klik på "Dine dæk monteringsvirksomheder!"

MvH Rune Larsen
Honda Civic 1.5 VTEC

Fra : Henning

Dato : 28-12-05 22:50

On Wed, 28 Dec 2005 18:18:45 +0100, Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com>
wrote:

>http://www.daekonline.dk/Daek.html
>
>Klik på "Dine dæk monteringsvirksomheder!"

Husk lige at holde firmaet op på priserne! Jeg fik monteret mine dæk
for et par uger siden hos Bil2 i Ballerup. Prisen står til 440,- incl.
bortskafning af gamle dæk. Indehaveren ville rigtig gerne bonne mig
550,- i stedet - prisen på Daekonoline var uden moms mente han! Kun
fordi jeg protesterede fik jeg det til 440,- Til gengæld var det
kontant afregning og ingen faktura...

Henning
hsb(at)image.dk