911 udstødning?
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 11:55

Hej

Har længe spekuleret over hvordan en 1.8L 4 cyl bil kommer til at lyde hvis
man monterer bagpotten fra en 3.5L 6 cyl 911 porsche?
Får man noget af de rigtig skønne Porsche lyd, eller vil det bare lyde som
en hver anden Brian potte?

Nogen som VED om det er muligt at få et strøg af prosche lyden flyttet over
på en mindre bil?

--
Tom

Fra : Per Krabbe

Dato : 28-12-05 12:04

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com>
> [...]
> en hver anden Brian potte?
>
> Nogen som VED om det er muligt at få et strøg af prosche lyden flyttet

Tsk tsk tsk - hvorfor prøver du ikke først med en Ferrari lydpotte - måske
vil det give noget 12 cyl lækker lyd i din ???? 4 cyl.

mvh
Per
Porsche 911 - men kun som fritidsbil.

Fra : Brian A.

Dato : 28-12-05 12:05

> [...]
som
> en hver anden Brian potte?
> Nogen som VED om det er muligt at få et strøg af prosche lyden flyttet

Mon ikke det er lyden fra en boxermotor du savner? Det kan ikke sådan lige
eksporteres til en anden bil :)

Den har indtil videre sparet mig for at få 32045 spam-mails.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-05 12:16

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev i en meddelelse

Det kan ikke sådan lige
> eksporteres til en anden bil :)

Et udgangspunkt vil være at konvertere til en VW-käfer, boble, men der
mangler 2 propper. Så det bliver aldrig helt det samme :).

Fra : HKN

Dato : 28-12-05 12:54

> Mon ikke det er lyden fra en boxermotor du savner? Det kan ikke sådan lige
> eksporteres til en anden bil :)

Det er ikke helt rigtigt - der findes flere steder på nettet hvor man kan
downloade lyden fra f.eks. en Maranello, og med et ordentligt anlæg i bilen
som kan afspille MP3, så kan selv de forbipasserende høre denne prægtige
lyd!!

-Henrik

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-12-05 13:18

> [...]
> downloade lyden fra f.eks. en Maranello, og med et ordentligt anlæg i
> bilen som kan afspille MP3, så kan selv de forbipasserende høre denne

Jeg så faktisk en gang i et eller andet teknologi program i fjerneren et
anlæg der kunne kobles til omdrejningstælleren. Dette anlæg havde så
indbygget forskellige slags motorlyde, bla. flere forskellige sportsvogne.
Lyden blev så afspillet alene, eller oveni musikken fra anlægget. Endvidere
var der tillige "noise-cancelling" indbygget så man faktisk helt kunne
fjerne vejstøj og lyden fra den motor der nu engang lå ude i motorrummet.
Iflg. journalisten var det en ret overbevisende effekt, men selvfølgelig kun
inde i kabinen........

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 00:46

Tom wrote:
> [...]
> en hver anden Brian potte?
>
> Nogen som VED om det er muligt at få et strøg af prosche lyden flyttet over

Det har du allerede: Din 1,8'er lyder efter al sandsynlighed akkurat som
en 924'er

Betænk lige hvilken forskel der er på V8-lyden fra en amerikaner og
f.eks. en Mercedes (Kouros-raceren undtaget): Hvis krumtap-layout'et kan
medføre så forskellig motorlyd, hvorledes skulle man så kunne få en
R4'er til at lyde som en sekscylindret boxer :-/

Næh,. du. Begynd hellere at spare op til the real thing!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 09:47

> [...]
> til at lyde som en sekscylindret boxer :-/
>
> Næh,. du. Begynd hellere at spare op til the real thing!

Udstødningen kan vel ikke "se" om luften kommer fra en rækkemotor eller en
boxer?
Jeg vil mene der ligger meget af lyden gemt i udstødningen, som er porsches
kendetegn.....ellers har jeg da sparet op til et rigtigt 911 udstødning
)

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 29-12-05 10:12

Tom wrote:
> Udstødningen kan vel ikke "se" om luften kommer fra en rækkemotor
> eller en boxer?

Jo, for "rytmen" luften kommer med er anderledes og det er lyden også.

> Jeg vil mene der ligger meget af lyden gemt i udstødningen, som er
> porsches kendetegn.....ellers har jeg da sparet op til et rigtigt 911
> udstødning

Spar videre og køb en ældre 911'er fra efter 1976

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Thomas J.

Dato : 06-01-06 09:14

Den Thu, 29 Dec 2005 00:45:31 +0100 sendte Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk> følgende røgsignaler:

>Næh,. du. Begynd hellere at spare op til the real thing!

Hvordan lyder en Subaru Impreza 2,0 R AWD ?

For sådan én kan erhverves fra ny for ca. 300.000 kr.
Den er godt nok kun 4-cylindret, men den har dog boxermotor.

(Den findes også i en 2,5 liters turbo-udgave (boxer + turbo lyder vel
lidt derhen af ?) til et par hundrede tusinde mere.)

Men en Porsche bliver det aldrig...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04