import af BWM X5 VAN
Fra : Tom Nielsen

Dato : 28-12-05 01:09

Jeg overvejer mulighederne for at importere en BMW X5 3.0d fra tyskland, og
registrere den på guleplader.

Kan man godt bare hente en alm X5'er, og så pille bagsædet ud inden den
bliver registreret ? (er godt klar over at man ikke må eftermontere dem uden
at betale ny afgift)

- Tom
--
www.ellebryg.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-05 07:02

Tom Nielsen wrote:
> [...]
> den bliver registreret ? (er godt klar over at man ikke må
> eftermontere dem uden at betale ny afgift)

Ja, det kan jeg ikke se noget problem i...

Den kører jo som Van i forvejen...

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 28-12-05 15:15

> Kan man godt bare hente en alm X5'er, og så pille bagsædet ud inden den
> bliver registreret ? (er godt klar over at man ikke må eftermontere dem
> uden
> at betale ny afgift)

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på emnet, men prøver alligevel:

For at en bil kan indregistreres som gulpladebil skal "varerummet" vistnok
udformes efter nogle bestemte forskrifter med plan bund osv, så jeg tror
ikke, at du bare kan pille bagsæderne ud, for så er det jo stadig bare en
personbil, hvor bagsæderne er midlertidigt afmonteret...

--
Jacob

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-05 13:20

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> wrote in message

> [...]
> ikke, at du bare kan pille bagsæderne ud, for så er det jo stadig bare en
> personbil, hvor bagsæderne er midlertidigt afmonteret...

Korrekt, du skal lade den ombygge efter reglerne som du sikkert kan få hos
skat

Fra : Kim

Dato : 03-01-06 11:51

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man godt bare hente en alm X5'er, og så pille bagsædet ud inden den
> bliver registreret ? (er godt klar over at man ikke må eftermontere dem

Det er lidt "øv" at du ikke har fået svar på dit indlæg.
Jeg kan nemlig heller ikke hitte u' a' reglerne for import af
gulpladebiler.

mvh, kim