Holder den i retten ver.2
Fra : Sasa

Dato : 24-12-05 02:07

Hej Alle

Har talt med FDM og de siger at man sagtens kan købe en bil hos en
forhandler og efterfølgende sende den til test og så gå tilbage hvis der er
noget galt.

No Problemo baby!

Sasa

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-12-05 07:03

"Sasa" <sasa@domain.net> skrev :

>Har talt med FDM og de siger at man sagtens kan købe en bil hos en
>forhandler og efterfølgende sende den til test og så gå tilbage hvis der er
>noget galt.

Selvfølgeligt kan man det, men hvad skulle formålet være ?

Hvis du køber en BMW hos en forhandler, der alle andre steder koster
200.000.- for en bagatel af 30.000, så skal du næppe forvente at FDM
hjælper dig til at få bragt den bil i samme stand, som den du hos
andre forhandlere giver 7 gange så meget for

>No Problemo baby!

Nøehhhhhh - ikke sådan rigtigt ;)

Hvad er den dybere mening egentligt ?

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : DJ Bobo...

Dato : 24-12-05 07:13

<jan@stevns.net> wrote in message

> Selvfølgeligt kan man det

Skriver han jo netop :)

>men hvad skulle formålet være ?

At få en fejlfri bil, som forhandleren og ikke ejeren har bragt flot

> Nøehhhhhh - ikke sådan rigtigt ;)
> Hvad er den dybere mening egentligt ?

At manden nu har undersøgt sagen (det har jo været vendt herinde
utallige gange) og fået positiv tilbagemelding fra FDM... sikkert :)
Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-12-05 07:35

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Skriver han jo netop :)

Jep - deri er der jo intet nyt under solen ;)

>At få en fejlfri bil, som forhandleren og ikke ejeren har bragt flot

- jamen ..... det er jo ikke til at vide ;)

>At manden nu har undersøgt sagen (det har jo været vendt herinde
>utallige gange) og fået positiv tilbagemelding fra FDM... sikkert :)

FDM er vist altid positive, indtil de skal på arbejde ;)

(Det var så lidt groft sagt, men ikke helt uden grund)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-12-05 08:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> - jamen ..... det er jo ikke til at vide ;)

For det skal ses ifht prisen, bilens alder, almene stand. Nemlig...:).

Det er gl. nyt. Self. kan man gøre hvad man vil med bilen når den er købt,
men forhandleren behøves ikke rette sig efter FDM, hvis han har et andet syn
på sagen, og hvad der er "garanti-rep./ bør virke ifht prisen ;). Så det er
bedst at undersøge INDEN køb.

> FDM er vist altid positive, indtil de skal på arbejde ;)

Det er ikke helt forkert.

Fra : Sasa

Dato : 24-12-05 11:41

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Selvfølgeligt kan man det, men hvad skulle formålet være ?

Enkelt. Jeg skal til at købe en bil hos en forhandler til 300K. Nu kan jeg
roligt efterfølgende få den inspiceret og vende tilbage til forhandleren og
vise ham et evt. negativt resultat.

Det er jo rimlig logisk du ikke kan regne med at få lavet totalt rustarbejde
på en Simca du har købt til 750 kr. hos en cowboyforhandler fra Lemvig men
det er de biler i den dyre ende jeg taler om. En bil til 500K kan jo sagtens
fejle alverdens

God Jul
Sasa

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-12-05 11:59

"Sasa" <sasa@domain.net> skrev :

>Enkelt. Jeg skal til at købe en bil hos en forhandler til 300K. Nu kan jeg
>roligt efterfølgende få den inspiceret og vende tilbage til forhandleren og
>vise ham et evt. negativt resultat.

Se - det hjælper jo ligesom en kende på forståelsen ;)

>Det er jo rimlig logisk du ikke kan regne med at få lavet totalt rustarbejde
>på en Simca du har købt til 750 kr. hos en cowboyforhandler fra Lemvig men

Se - tror du mig, hvis jeg er overbevist om at der nok skal være folk
der tror det er sådan ? <grin>

>det er de biler i den dyre ende jeg taler om. En bil til 500K kan jo sagtens
>fejle alverdens

Prisen er såmænd underordnet i den sammenhæng - du kan få en brugt
SAAB99 der ikke kan bremse, det kan også ske med en Mercedes til
800.000 (og er da også sket)

Og god hjul til dig også ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-12-05 11:59

Sasa wrote:

> [...]
> cowboyforhandler fra Lemvig men det er de biler i den dyre ende jeg
> taler om. En bil til 500K kan jo sagtens fejle alverdens

Husk dog på, at det som regel er det bedste at informere forhandleren om FDM
testen, inden du køber bilen.
Der findes nok en del forhandlere, som helt sikkert vil stritte imod med næb
og kløer, hvis du, uden foregående aftale, bare kommer med en FDM attest og
forlanger at det hele skal laves.
Aftaler man det derimod i forvejen, så plejer det ikke at være et problem,
hvis ellers det er en seriøs forhandler.
Og der er jo ikke nogen grund til at gøre det mere besværligt for sig selv.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-12-05 12:01

Sasa wrote:

> Enkelt. Jeg skal til at købe en bil hos en forhandler til 300K. Nu kan jeg
> roligt efterfølgende få den inspiceret og vende tilbage til forhandleren og
> vise ham et evt. negativt resultat.

Ja, men få nu afklaret det med forhandleren også, det kan godt være at
du har retten på din side, men hvis han nægter at gøre hans pligt, så
kan du stå med et stort juridisk tovtrækkeri efterfølgende. Men hvis
forhandleren acceptere at du sender den til FDM og han så skriver ind i
købskontrakten at han er forpligtet til at udbedre de fejl FDM måtte
finde, så vil du helt sikkert få en mere positiv oplevelse hvis der
findes fejl. Hvis forhandleren ikke vil acceptere den aftale på en bil
til fx. 300k, så vil jeg helt sikkert finde en anden forhandler.

Thomas

Fra : Sasa

Dato : 24-12-05 12:15

> [...]
> forhandleren ikke vil acceptere den aftale på en bil til fx. 300k, så vil
> jeg helt sikkert finde en anden forhandler.

Jeps det er nok en god ide. Nu må vi se hvad han siger
Og husk: En Ascona fyldt op med 10 store muskler og en FDM-attest skal nok
kunne overbevise de fleste forhandlere (Endnu et forslag fra FDM)
HEHEHEHE!!!!

Sasa

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-12-05 12:41

"Sasa" <sasa@domain.net> skrev i en meddelelse

> Og husk: En Ascona fyldt op med 10 store muskler og en FDM-attest skal nok
> kunne overbevise de fleste forhandlere (Endnu et forslag fra FDM)
> HEHEHEHE!!!!

Ascona, hvis du kan finde en ;), el. ej, selvtægt straffes MEGET hårdt. Tit
hårdere end det som forbrydelsen som udløste den, takseres til. Det
letteste, billigste, hvis du er i tvivl med bilen, forhandleren, er at holde
fingrene væk.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-12-05 12:42

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ascona, hvis du kan finde en ;), el. ej, selvtægt straffes MEGET
> hårdt. Tit hårdere end det som forbrydelsen som udløste den, takseres
> til.

Det kommer jo så an på, hvilken form for selvtægt der er tale om.
Der er meget selvtægt, som Politiet "ser gennem fingrene" med, dog ikke hvis
det drejer sig om vold.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-12-05 12:48

Sasa skriver:

> Og husk: En Ascona fyldt op med 10 store muskler og en FDM-attest skal nok
> kunne overbevise de fleste forhandlere (Endnu et forslag fra FDM)

Ja, han vil falde om af grin, når de 10 personer indsmurt i vaseline
plopper ud af bilen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : **** JENS ****

Dato : 24-12-05 13:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sasa skriver:

> Ja, han vil falde om af grin, når de 10 personer indsmurt i vaseline
> plopper ud af bilen.
>

> Klaus

Du har selv prøvet det ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 24-12-05 13:37

**** JENS **** wrote:

> Du har selv prøvet det ?

Warez-Klaus elsker vist glidekreme.

--
Ejvind

Fra : **** JENS ****

Dato : 24-12-05 14:54

Ejvind Kruse wrote:

> Warez-Klaus elsker vist glidekreme.

HA HA er det ikke kun til hans gummitøj ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 24-12-05 22:57

**** JENS **** wrote:

> HA HA er det ikke kun til hans gummitøj ?

Du ved hvad der skal til, kan jeg se.

--
Ejvind

Fra : **** JENS ****

Dato : 25-12-05 11:32

Ejvind Kruse wrote:

> Du ved hvad der skal til, kan jeg se.

vi fik da dit på til sidst, kan du slet ikke huske det METTE ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 26-12-05 11:00

**** JENS **** wrote:

> vi fik da dit på til sidst, kan du slet ikke huske det METTE ?

Jo, det var egentlig lidt for småt til dig, men så kom du jo med
vaselinen og så fik du det på.

--
Ejvind

Fra : **** JENS ****

Dato : 26-12-05 15:47

Ejvind Kruse wrote:

> Jo
ja det er jo det jeg siger METTE

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-12-05 16:44

> Ja, han vil falde om af grin, når de 10 personer indsmurt i vaseline
> plopper ud af bilen.

En person med to store bøffer, 10 bøffer giver da 5 personer :)

Emil

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 24-12-05 17:27

> En person med to store bøffer, 10 bøffer giver da 5 personer :)
>
> Emil

Hvor mange muskler er det nu lige et bare ET menneske har ??? :)

Mv og god jul hilsen :)

Lars Bisgaard

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 25-12-05 14:16

> [...]
> Og husk: En Ascona fyldt op med 10 store muskler og en FDM-attest skal nok
> kunne overbevise de fleste forhandlere (Endnu et forslag fra FDM)

De 10 muskler kan ikke være ret imponerende, idet en Ascona ikke er verdens
største bil, ja undskyld.
Så nøjes med tre, men så til gengæld nogen som kan ses i modlys.

Michael