60.000 km service Ford Focus C-MAX...
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 15:33

Jeg har netop haft min C-MAX til service.

Jeg har måttet bøde kr. 4000,- for dette, heraf kr. 500,- for
bremseeftersyn - begge priser incl. moms.

Der er tale om et lille værksted i det nordjyske.

Er det prisen - eller er det lidt i overkanten?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-12-05 15:37

<Rune Nicolajsen> wrote in news:43ac0abc$0$2085
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er det prisen - eller er det lidt i overkanten?

Det er både prisen samt i overkanten, men sådan er det desværre at køre sin
bil til service.

Er det pga. garantien du har haft den på værksted? For ellers kan man med
kæmpe gevinst udføre det hele selv.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 20:32

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det pga. garantien du har haft den på værksted? For ellers kan man med
> kæmpe gevinst udføre det hele selv.

Det er med disse eftersyn som med TDC.
De færreste (ældre) vil af med fastnettelefonen
og gladelig betale for abonnement og måske leje
af telefonen, selvom denne er 30 år gammel.

Hvis man ved hvad sådan et eftersyn går ud på,
så få det gjort sort.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-12-05 21:11

"Olesen" <n/a> wrote in

> Hvis man ved hvad sådan et eftersyn går ud på,
> så få det gjort sort.

Sort bliver man ihvertfald...

Fra : OZ7PUS

Dato : 24-12-05 07:29

> "Olesen" <n/a> wrote in

> Sort bliver man ihvertfald...
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ikke nødvendigvis....
Måske hvis man køre saab for nissanen kan man ihvertfald skifte olie på UDEN
at få beskidte fingre
Et motorum skal være rent :P

OZ3BTO

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-05 12:25

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in

> Ikke nødvendigvis....

Joooov :)

> Måske hvis man køre saab for nissanen kan man ihvertfald skifte olie
> på UDEN at få beskidte fingre

Jeg tvivler på du vil røre ved noget hvidt bagefter uden at vaske fingre :)

> Et motorum skal være rent :P

Totalt enig - rent motorrum spiller max!

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 12:58

Det har jeg hverken tid eller evner til.

> Hvis man ved hvad sådan et eftersyn går ud på,
> så få det gjort sort.

Næ, så kommer jeg til at betale mere i skat - det er jeg bestemt ikke
interesseret i.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-12-05 21:07

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> De færreste (ældre) vil af med fastnettelefonen
> og gladelig betale for abonnement og måske leje
> af telefonen, selvom denne er 30 år gammel.

Jeg har lige været hos TDC med en gammel telefon der var i stykker og fik en
spritny .... gør man også på den måde med biler?

;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Binnerup

Dato : 25-12-05 20:49

> Jeg har lige været hos TDC med en gammel telefon der var i stykker og fik
> en spritny .... gør man også på den måde med biler?

Det kunne man nok godt hvis man i 15 år betalte 10.000 kr. i leje pr. måned,
så man havde betalt sin bil ca. 10 gange....

Det svarer lidt til det du har gjort med lejen af telefonen.

Mvh

Brian

Fra : Hans Jensen

Dato : 24-12-05 09:13

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremseeftersyn - begge priser incl. moms.
>
> Der er tale om et lille værksted i det nordjyske.
>
> Er det prisen - eller er det lidt i overkanten?

Syntes da at det er en fair pris for et 60,000 km service, dog skriver du
ikke noget om det er benzin eller diesel.

Der er jo betalt moms ( troede ikke man brugte det i Jylland ) der skal jo
også 4-5 liter overpris olie ( typisk 80-120.- literen )

Mvh Hans
Ny med Ny Suzuki Grand Vitara 4x4

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 12:44

> Der er jo betalt moms ( troede ikke man brugte det i Jylland )

How how.

>der skal jo også 4-5 liter overpris olie ( typisk 80-120.- literen )

Det kostede ca. kr. 100 incl. moms og tror den fik 4 liter.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 12:56

> Syntes da at det er en fair pris for et 60,000 km service, dog skriver du
> ikke noget om det er benzin eller diesel.

Diesel: 1,6 TDCI

Jeg syntes selv prisen var lige i overkanten - det er naturligvis også
derfor jeg lige sprøger herinde.

Dog var jeg positivt overrasket over prisen for 20.000 og 40.000 km service.
Det kostede omkring kr. 2.400 incl. moms. pr. gang - det syntes jeg ikke var
slemt.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-12-05 13:03

<Rune Nicolajsen> wrote in message

> Dog var jeg positivt overrasket over prisen for 20.000 og 40.000 km
> service. Det kostede omkring kr. 2.400 incl. moms. pr. gang - det syntes
> [...]

Må man spørge hvor henne?? Har nemlig selv netop investeret i en C-Max, så
det kunne jo være rart at vide om der er stor forskel på priserne?

Jeg bor selv i Randers, og her er det Nellemann der forhandler Ford, og de
er ikke ligefrem de billigste så vidt jeg har forstået....

\Michael

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 16:42

> Må man spørge hvor henne??

Tjo. Ford i Aars (Jens Buus A/S)

>Har nemlig selv netop investeret i en C-Max

Kan jeg godt forstå

>så det kunne jo være rart at vide om der er stor forskel på priserne?

Er der helt sikkert.

Du kunne evt. give mig en mail adresse. Så kunne vi da udveksle
servicepriser løbende. Så har man da lidt at gå efter.

Hvis der er flere C-MAX ejere herinde, er det da også velkomne.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-12-05 09:10

> Du kunne evt. give mig en mail adresse. Så kunne vi da udveksle
> servicepriser løbende. Så har man da lidt at gå efter.
>
> Hvis der er flere C-MAX ejere herinde, er det da også velkomne.

Hej Rune. Lyder som en god ide. Du kan bruge min mail som er:

hej punktum jenner snabel a gmail punktum com.

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : tom jensen

Dato : 24-12-05 14:21

> [...]
> bremseeftersyn - begge priser incl. moms.
>
> Der er tale om et lille værksted i det nordjyske.
>
> Er det prisen - eller er det lidt i overkanten?

hej rune
prøv at kigge her .
der er godtnok ikke focus c-max ,men der er nogle af de andre ford modeller
og sammenligne med.

http://www.kia-skive.dk/

herefter værksted og service priser.

mvh tom