Erfaringer med Fiat Stilo JTD
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-12-05 10:49

Selvom jeg til dato har forsvoret det, har jeg i dag alligevel sneget mig
til at kigge i en brocure for Fiat Stilo JTD (Multi Wagon) - en bil der ser
ud til at kunne dække vores behov for en familiebil, der både er
designmæssigt lidt anderledes (uden at være en Multipla - verdens grimmeste
bil), har ok plads, komfort og motor, men alligevel ikke lider af
galloperende VW pris-syndrom.

Men... Ordet "Fiat" fremkalder i min underbevidsthed ord som:
- elproblemer
- rust
- elproblemer
- rust
- rust
- blik-fornemmelse
- raslelyde
- elproblemer
- gigantiske udgifter til tandremsudskiftning
- bøvl med garanti-rep - tvær importør
- etc.

Summa summarum - Fiat hører til syd for Alperne!

Men er det bare en fordom, der hører fortiden til?

Hvad er jeres dom - er den værd at kigge nærmere på, eller er man (stadig)
bedst tjent med at ignorere bilmærket?

Mvh
Michael

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 23-12-05 11:00

Jeg har ingen direkte erfaringer med den, men Lindholm biler har en helt ny
115 hk JTD udgave stående, til rigtigt billige penge. Iøvrigt kan jeg sige
at motoren er rigtigt lækker - jeg har prøvet den i en Alfa 156, og det
spiller bare. Masser af bundtræk og rigtigt fin acceleration. Iøvrigt skulle
den vist køre langt på literen (og holde det den lover).

/Kasper Hansen

Fra : Ivar

Dato : 23-12-05 13:25

Michael Jørgensen skrev:

> Men... Ordet "Fiat" fremkalder i min underbevidsthed ord som:
> - elproblemer

Fiat er ikke verdens bedste bil, men det er heller ikke rullende
problemer på fire hjul. Fiat står altid et stykke nede på listen,
over reklamationer på biler (hvor de bedste normalt står øverst).
Men det er ikke værre end at en 3 år gammel Fiat, har typisk
det samme antal fejl som en 5 år gammel VW.

> - rust

Fiat ruster ikke værre end hvad der typisk for fx japanske mærker.

> - blik-fornemmelse

Det må du selv kunne vurdere.

> - gigantiske udgifter til tandremsudskiftning

Generelt er Fiat ikke dyr i reservedele

> - bøvl med garanti-rep - tvær importør

Det ved jeg ikke. Mine erfaringer med "mors" Punto rækker kun
til at de skiftede alle bremserør på en 6 gammel Punto, vi havde
købt som brugt. Det var uden at jeg bad om det så det kan
jeg ikke brokke mig over.

> Summa summarum - Fiat hører til syd for Alperne!

Gennerelt synes jeg at man skal købe en bil, hvis man gerne vil
eje den. Hvis man holder sig fra Lada, kan man ikke sige at
der er ekstremme kvalitetsforskelle mellem de forskellige
mærker.

Ivar Magnusson

--
Er du træt af Outlook Express'?