Min kobling piver...
Fra : Dak

Dato : 22-12-05 12:36

Men kun ude i motorrummet.

Indeni kabinen kan jeg ingenting hører men det skyldes nok at den er blevet
lydisoleret pænt meget af den tidligere ejer. Men når jeg åbner vinduet
eller motorrummet og træder i den afgiver den et pænt kraftigt piv.

Uheldigvis så mangler jeg kapitel 6-9 i min haynes og da koblingkablet står
under kapitel 6 så har jeg lige nogen spørgsmål.

Hvordan smører man sådan en fætter? og hvordan tager man det af hvis det
blir tilfældet?

Og hvis der er nogen som har de manglende kapitler liggende online så sig
lige til.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 00:16

Dak wrote:
> [...]
> under kapitel 6 så har jeg lige nogen spørgsmål.
>
> Hvordan smører man sådan en fætter? og hvordan tager man det af hvis det

Det lyder unægteligt som udrykker-lejet der er ved at være færdigt á
tørt
Har du den uvane at køre med foden hvilende på koblingspedalen, kan det
i væsentlig grad tilskrives dig selv, for udrykkerlejet er normalt ikke
en ting der går itu før koblingen er slidt ned.
Det kan dog være at sidste koblingsskifte (om noget?) er foretaget uden
at forny lejet samtidig, hvorved det så viser træthedstegn nu (og er
omtrent lige så vanskelig at skifte som koblingen (derfor
tommelfingerregelen om at udskifte sammen))!

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 23-12-05 00:30

> [...]
> væsentlig grad tilskrives dig selv, for udrykkerlejet er normalt ikke en
> ting der går itu før koblingen er slidt ned.

Okay men nu har jeg jo lige fået anskaffet mig bilen for ikke så lang tid
siden 1-2 måneder siden. Kan jeg havde slidt det ned på så kort tid? :-/

> [...]
> lige så vanskelig at skifte som koblingen (derfor tommelfingerregelen om

Hvor meget koster sådan en operation? eller er det noget ala speederkablet,
fordi så kan jeg selv.

Eller evt. hvor meget koster koblingskablet samt udrykkerleje?

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 01:48

Dak wrote:

> [...]
> fordi så kan jeg selv.
>
> Eller evt. hvor meget koster koblingskablet samt udrykkerleje?

DONNO!
Prøv lige selv at søge på nettet, f.eks. ved T-Hansen!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-05 05:48

Dak skriver:

> Indeni kabinen kan jeg ingenting hører men det skyldes nok at den er blevet
> lydisoleret pænt meget af den tidligere ejer. Men når jeg åbner vinduet
> eller motorrummet og træder i den afgiver den et pænt kraftigt piv.

Det er altså den mekaniske bevægelse, det vil sige at den piver, selvom
du har stoppet bilen og jokker på koblingen ?

Prøv at tage fat i armen på gearkassen og bevæg den uden brug af kabel,
piver den så oså ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 23-12-05 11:18

> Det er altså den mekaniske bevægelse, det vil sige at den piver, selvom
> du har stoppet bilen og jokker på koblingen ?

Ja men den piver vistnok også selvom motoren kører men det er svært at høre.
Men ja den piver.

> Prøv at tage fat i armen på gearkassen og bevæg den uden brug af kabel,
> piver den så oså ?

Ja nu kommer vi til det problem at jeg ikke lige ved hvad du mener med
armen? :-/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-12-05 13:21

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>Ja nu kommer vi til det problem at jeg ikke lige ved hvad du mener med
>armen? :-/

Koblingsudløserarmen - altså den arm koblingskablet ender i (øehh i
den ende af kablet, der er længst væk fra koblingspedalen that is )

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !