Kilrem Piver?
Fra : Kenneth

Dato : 21-12-05 23:11

Hej NG.

Min kilrem som kører bla. over generator mm.
er begyndt at pive og komme med en form for
skærelyd her i disse kolde tider. Den ser ellers
okay ud, så jeg tænke om man kan spraye med
et eller andet, f.eks. WD40?

Nogen forslag?

Mvh. Kenneth.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 21-12-05 23:20

> Min kilrem som kører bla. over generator mm.
> er begyndt at pive og komme med en form for
> skærelyd her i disse kolde tider. Den ser ellers
> okay ud, så jeg tænke om man kan spraye med
> et eller andet, f.eks. WD40?

NEEEEJJ!! Endelig ikke. WD-40 for den jo til at glide. Prøv at sprøjte noget
på din cykelsadel.

Stram remmen. Tager 3 min. Eller endnu bedre: Skift rem. Den er sikkert
slidt nu.

FOC

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 23:22

On Wed, 21 Dec 2005 23:10:35 +0100, "Kenneth"
<abc_kenneth.dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er begyndt at pive og komme med en form for
>skærelyd her i disse kolde tider. Den ser ellers
>okay ud, så jeg tænke om man kan spraye med

Den er enten slidt eller ikke stram nok.

Jeg ville, i betragtning af at det ikke er særligt dyrt, skifte
remmen, eller få den skiftet.

Den kan sikkert også strammes op, men ikke for hårdt. Det kan evt.
ødelægge lejet i generatoren.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 21-12-05 23:23

Kenneth wrote:
> Nogen forslag?

Silikonespray..

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 23:33

On Wed, 21 Dec 2005 23:22:59 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Silikonespray..

>--

Skuffende, John.

Du véd lige så godt som mig, at det er som at tisse i bukserne for at
holde varmen. Det holder ikke længe.

Principielt skal en kilerem skiftes, når den én gang har hylet.

Det er da ikke nogen herregård.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 21-12-05 23:55

Folmer Rasmussen wrote:
> Skuffende, John.

Undskyld

> Du véd lige så godt som mig, at det er som at tisse i bukserne for at
> holde varmen. Det holder ikke længe.

Klart, men for nogen er det kun overkommeligt med en spray, så at blande
værktøj ind i det lige med det samme kan være lidt overkill

> Principielt skal en kilerem skiftes, når den én gang har hylet.

Enig.

> Det er da ikke nogen herregård.

Nej ikke for en der gør det selv. Jeg ved dog af gode grunde ikke hvad
det koster på et værksted.

Fra : Kito

Dato : 22-12-05 07:27

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Enig.

> Nej ikke for en der gør det selv. Jeg ved dog af gode grunde ikke hvad det

OK men så skal det være harpis på spray. Der fås specielt spray til
kileremme og jeg vil tro det koster lige så meget som en ny rem. Men i en
nødsituation kan det bruges.>

vh
Poul

Fra : /Bluch

Dato : 22-12-05 00:39

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> [...]
> holde varmen. Det holder ikke længe.
>
> Principielt skal en kilerem skiftes, når den én gang har hylet.

Silikonespray får vel bare remmnen til at glide bedre. Er der ikke lidt
ligesom at smøre sine bremser -(((.
/Bluch

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-12-05 00:42

"/Bluch" <christian_rahbekFJERN@mail.dk> wrote in

> Silikonespray får vel bare remmnen til at glide bedre. Er der ikke lidt
> ligesom at smøre sine bremser -(((.

Nej det kan du slet ikke sammenligne.

Silikonespray er vejen frem indtil den evt. springer eller gør andre
unoder. Så indtil man får den skiftet kan man med god ro i sindet sprøjte
lidt silikonespray på den.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 23:32

"Kenneth" <abc_kenneth.dk@hotmail.com> wrote in news:43a9d2dd$0$38616
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Min kilrem som kører bla. over generator mm.
> er begyndt at pive og komme med en form for
> skærelyd her i disse kolde tider. Den ser ellers
> okay ud, så jeg tænke om man kan spraye med
> et eller andet, f.eks. WD40?

Silikonespray kan fjerne den hylen for en stund. Men den fjerner ikke
årsagen til hylen.

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-12-05 00:11

Gav 313,- i sidste uge for en udskiftning. Og det var sørme, meget imod min
vilje, MED moms Grrr...

/Jasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-12-05 00:38

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in

> Gav 313,- i sidste uge for en udskiftning. Og det var sørme, meget
> imod min vilje, MED moms Grrr...

Ja det moms der er noget grov noget

Fra : Kenneth

Dato : 22-12-05 01:16

Det er ikke pivelyden der er den værste,
men den skærelyd? Lyder virkelig som et
leje der er meget meget slidt hvis i kan forestille
jer det? Det er det så ikke, ny generator for
under 4 mdr. siden. Remmen er stram nok, ca.
én cm. frigang er det ikke hvad de anbefaler
for ikke at belaste lejet? Lyder tørt og skærende
når den kører. Har noget Silicone som jeg købte
til at sprøjte på lister i dørene så de ikke skulle
fryse fast her til vinter, sker der noget ved at prøve
at sprøjtre det på mens den står i tomgang?

Kenneth.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-12-05 01:19

"Kenneth" <abc_kenneth.dk@hotmail.com> wrote in news:43a9f046$0$38622
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> fryse fast her til vinter, sker der noget ved at prøve
> at sprøjtre det på mens den står i tomgang?

Det værste der kan ske er, at motoren springer i luften og du må sende
julehilsener fra skadestuen, men jeg tror nu ikke det går så galt..

Eller sagt på en anden måde = prøv det bare. Det burde intet skade.

Fra : DJ Bobo...

Dato : 22-12-05 06:27

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message

> Det værste der kan ske er, at motoren springer i luften

Åh, mon dog...

> Eller sagt på en anden måde = prøv det bare. Det burde intet skade.

Man kan blot give rem/skive lidt bremsevædsken - så er dén potte ude.
Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-12-05 10:16

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:43aa390e$0
$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Åh, mon dog...

Jeg skrev også at det var det værste der kunne ske...