BMW diesel biligere end benzin
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 13:47

TopGear eller var det 5.th gear i går aftes på 3+.
Testede en diesel bmw mod en benzin.

Kan det passe, dieslen var 10% billigere end benzinen ???
I UK ?

Fra : Brian

Dato : 21-12-05 14:45

Olesen wrote:
> TopGear eller var det 5.th gear i går aftes på 3+.
> Testede en diesel bmw mod en benzin.
>
> Kan det passe, dieslen var 10% billigere end benzinen ???
> I UK ?

Jeps, jeg studsede også over det, så jeg fandt den engelske BMW
side, og det er sgutte helt forkert

http://www.bmw.co.uk/bmwuk/modelselector_flash/0,4630,1156_1484__,00.html

/Brian

Fra : tb

Dato : 21-12-05 14:59

tilgengæld er dielse dyere end benzin (vi har vist lavere afgift på diesel
herhjemme end på benz)

Fra : Henning

Dato : 21-12-05 17:31

On Wed, 21 Dec 2005 14:59:22 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>tilgengæld er dielse dyere end benzin (vi har vist lavere afgift på diesel
>herhjemme end på benz)

Der er ikke derfor - i England styres tankstationerne af "købmænd",
ikke at staten. Vil folk betale 10 kr. for en liter diesel, hvorfor så
sælge den til 8,-? Dieselbiler kører længere på literen, derfor er
bilisterne naturligt indstillede på at betale mere pr. liter
brændstof.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik

Dato : 22-12-05 11:28

"tb" skrev i en meddelelse

> (vi har vist lavere afgift på diesel herhjemme end på benz)

Ja ...

Diesel Benzin
kr./l kr./l
kostpris (fra raffianderiet) 3,00 3,00