Alfa Romeo 156 - en rustbunke
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 09:52

Hej folkens

Der har været lit uenighed her i grupen om, hvorvidt Alfa Romeo havde fået
løst sine problemer med rust.

Eksperterne har sagt, at det har Alfa Romeo IKKE - og her er efter min
mening er ret kraftigt indicium:

http://tinyurl.com/c8eyq (Linket snuppet fra tråd længere nede)

Dét der er efter min mening FULDKOMMEN uacceptabelt. Det er jo værre end
Opel Vectra fra 1989.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-12-05 10:04

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev :

>http://tinyurl.com/c8eyq (Linket snuppet fra tråd længere nede)

Nøj hvor må det være bittert ....

>Dét der er efter min mening FULDKOMMEN uacceptabelt. Det er jo værre end
>Opel Vectra fra 1989.

Hvori består det uacceptable ?

At ejeren ikke har givet den supplerende rustbeskyttelse, eller at
vedkommende måske er kommet på værksteder der kun kigger med øjnene ?

Givetvis har den nok ikke ab fabrik været beskyttet, men det bliver
dælme ikke bedre af at den senere hen har været efterset af "fjolser"

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 11:11

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Givetvis har den nok ikke ab fabrik været beskyttet, men det bliver
> dælme ikke bedre af at den senere hen har været efterset af "fjolser"

Jeg synes de er lovligt undskyldte.
Så ny en bil, i så fin stand på overflade,
det er ikke der, mistanken om gennemtæring
vil falde mig først ind heller.

Men ja, undevognsbehandling er et must.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 11:20

> Hvori består det uacceptable ?

What - kan du virkelig ikke se, det er uacceptabelt, at en bil fra 1998 er
bundrådden..?

> At ejeren ikke har givet den supplerende rustbeskyttelse, eller at
> vedkommende måske er kommet på værksteder der kun kigger med øjnene ?

Den var rådden under den beskyttelse, som bilen havde fra fabrikken. Det er
da en katastrofe. Det have kun hjulpet en smule at give den behandling
overpå fabrikken eget lag - hvis du spørger mig.

Det er selve pladen, der ikke har været seriøst behandlet - og så er det
fabrikkens gummihud, der har været utæt for dernæst at holde på fugten.

Min opfattelse: Skandale - fuldkommen skandale.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-12-05 18:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev :

>What - kan du virkelig ikke se, det er uacceptabelt, at en bil fra 1998 er
>bundrådden..?

Det kommer da an på hvilke øjne der ser.

Er det nybilsejeren der kun vil beholde æsken i 3år, og derefter tørre
problemerne af på andre, jamen, så er vedkommende jo bedøvende
ligeglad, hvilket mange bilers tilstand bærer præg af.

Er det staklen der "køber aben" - så er det da klart, det er
brandærgeligt, men man kunne jo måske have kigget sig bedre for ?

Hvis jeg skulle købe en bil, og kun bruge den 3 år, hvad skulle så
motivere mig til at kaste nogle penge efter den, som jeg ikke får ind
ved salget ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 11:41

> Hvori består det uacceptable ?
> At ejeren ikke har givet den supplerende rustbeskyttelse, eller at
> vedkommende måske er kommet på værksteder der kun kigger med øjnene ?

Der er i øvritg en anden, der skriver:

"Har desværre også set en hel del 156ere årgang 2000 med
gennemtæringer"

Fuldkommen sindssygt..!!!

Se på Audi A4 og Peugeot 406 fra 1995 - uden behandling er de stadig
fuldkommen rustfrie..

Sådan skal det gøres - det der Alfa-gøgl er noget værre lort, IMO.

/Jan W Nielsen - træt af "den røde pest" efter 5½ år med gammel Opel.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 11:48

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in news:43a93150$0$9303
$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> det der Alfa-gøgl er noget værre lort, IMO.

Det var hyggeligt at kende dig Jan - håber du får det godt der hvor du
kommer hen... LOL

Jeg kender ikke så meget til Alfa, men hvis det er mere reglen end
undtagelsen med gennemtærringer så er jeg meget glad for jeg ikke fik købt
mig netop sådan en 156'er fra omkring 98.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:02

> Det var hyggeligt at kende dig Jan - håber du får det godt der hvor du
> kommer hen... LOL

Ha-ha.. Du mener, jeg bliver slagtet nu - og bliver sendt hinsides..?

I så fald bliver det ikke første gang - og i modsætning til Jesus, så står
jeg ikke først op på tredje-dagen..

> Jeg kender ikke så meget til Alfa, men hvis det er mere reglen end
> undtagelsen med gennemtærringer så er jeg meget glad for jeg ikke fik købt
> mig netop sådan en 156'er fra omkring 98.

Synd - for på mange andre måder, er det jo en kanon bil..

Man skulle have ladet Alfas designe den, VAG konstruere den og Toyota Samle
den..

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 12:12

> Ha-ha.. Du mener, jeg bliver slagtet nu - og bliver sendt hinsides..?

Noget i den stil ja )

> I så fald bliver det ikke første gang - og i modsætning til Jesus, så
> står jeg ikke først op på tredje-dagen..

LOL

> Synd - for på mange andre måder, er det jo en kanon bil..

Ja den har jo sjæl og designet er så hammerfedt at man savler.

Men jeg kan med min gode vilje ikke eje en bil som giver mig grå hår.

Der skulle næsten samles en liste over ALLE den slags problemer her ved de
forskellige bilmærker... ikke mandagsbil.dk og den slags og heller ikke
fdm.. men problemer som der berettes om herinde i gruppen og som synes at
forekomme lidt for tit til at det kan være tilfældigt.

> Man skulle have ladet Alfas designe den, VAG konstruere den og Toyota
> Samle den..

Ahh det kan vel diskuteres hvem der skal konstruere den :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:15

> Ahh det kan vel diskuteres hvem der skal konstruere den :)

Overhovedet ikke..

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 12:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in news:43a9392a$0$11696
$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> Overhovedet ikke..

Jo :))

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:51

> Jo :))

Vedr optimal konstruktion af undervognen (ingen gemmesteder til snavs og
fugt) og regulær rustbeskyttelse (galvanisering samt rigtig god
voksbehandling) findes der vel næppe nogen bedre end VAG.

Se blot på de 10-11 år gamle A4´ere.

Sådan skal det gøres..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 12:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fugt) og regulær rustbeskyttelse (galvanisering samt rigtig god
> voksbehandling) findes der vel næppe nogen bedre end VAG.

Med det én mente, er det faktisk utrolig, Volvo bryster sig med +21 års
levetid på deres potter.:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 13:45

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Se blot på de 10-11 år gamle A4´ere.
>
> Sådan skal det gøres..

Een i familien har netop sådan en A4, og jeg har da fundet
første rustplet, endda i dørfalsen...en nydelig lille prik.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 14:23

> Een i familien har netop sådan en A4, og jeg har da fundet
> første rustplet, endda i dørfalsen...en nydelig lille prik.

Nu sidder du vist og digter, hva Olesen..?

Gad vide om han har slået døren sammen om et støvsugerrør..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:02

> Nu sidder du vist og digter, hva Olesen..?
>
> Gad vide om han har slået døren sammen om et støvsugerrør..?

Nej. En Audi kan skam også ruste.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 16:48

> Een i familien har netop sådan en A4, og jeg har da fundet
> første rustplet, endda i dørfalsen...en nydelig lille prik.

Og i selvsamme øjeblik fortrød dit familiemedlem bittert, at han måtte nøjes
med en gammel rusten Audi A4 og ikke kørte i en Sierra fra 1986?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 16:52

> Og i selvsamme øjeblik fortrød dit familiemedlem bittert, at han måtte
> nøjes med en gammel rusten Audi A4 og ikke kørte i en Sierra fra 1986?

Naturligvis...

P.S.: Kan du i grunden chippe en ny Golf GTi 2,0 TFSI (Benzin)
--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 16:54

KLIP

Det kan: http://www.bsrab.se/products/n3114/t862/

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 16:59

> Det kan: http://www.bsrab.se/products/n3114/t862/

.....men en decideret omkodning af motoren dur vel ikke, hvis man får den som
firmabil, og det skal være hæm´li-næm´li....og man vil tage boksen af, før
service....?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 17:00

> [...]

> som firmabil, og det skal være hæm´li-næm´li....og man vil tage boksen af,

Læs nu og blive klogere: PPC...

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 17:08

> Læs nu og blive klogere: PPC...

Ahh...

Lyder spændende...

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 17:08

KLIP

> Ahh...
>
> Lyder spændende...

Det er det eneste rigtige..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 17:21

> Det kan: http://www.bsrab.se/products/n3114/t862/

På et eller andet niveau er sådan en PPC-boks smart, men man må håbe, at BSR
giver deres kunder en grundig vejledning med til hvordan man skal
strømforsyne sin bil og samtidig medsender en lader på minimum 25 ampere.
For det at programmere via OBD-porten er ikke nogen speciel ufarlig
operation og hvis man f.eks. gør det ved en for lav eller for høj spænding
risikerer man, at styreboksen går død og bilen ikke længere kan køre.

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 18:20

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43a980ec$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> På et eller andet niveau er sådan en PPC-boks smart, men man må håbe, at
> BSR giver deres kunder en grundig vejledning med til hvordan man skal
> strømforsyne sin bil

Det gør de vel.

> og samtidig medsender en lader på minimum 25 ampere.

Du skal ikke tænde alt lys på bilen.

> For det at programmere via OBD-porten er ikke nogen speciel ufarlig
> operation og hvis man f.eks. gør det ved en for lav eller for høj spænding
> risikerer man, at styreboksen går død og bilen ikke længere kan køre.

Hvis man tænder alt lys på bilen samt har et dårligt batteri.

Jeg har nu haft min potte på Volvos diagnose- og programmeringssystem et
utal af gange og her er det ikke normalt at fjernforsyne potten med strøm.

Jeg ville også tro, BSR ville ophøre med at sælge indretningen, hvis
kunderne fik problemer.

De er altså ikke hvem som helt ud i optimering af biler.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 21:18

> Det gør de vel.

En velegnet strømforsyning koster fra ca. 2.500kr og opefter. Det er meget
individuelt hvor meget strøm en bil sluger når man sætter den til tænding og
det er meget forskelligt hvilken spænding batterierne holder, så man skal
ikke have den billigste lader fra Thansen.

> Du skal ikke tænde alt lys på bilen.

Tak for tippet. Tror dog godt jeg selv har en anelse om hvordan man holder
strømforbruget nede når bilen er sat til tænding. Men der er altså mange
biler der har svært ved at holde 12V når de er sat til tænding. Falder
spændingen til under 11.5V har man skandalen (sådan grundliggende, i en BMW
skal man ikke under 13V) og så vil løsningen ofte være en ny styreboks til
ca. 10.000kr.

> Hvis man tænder alt lys på bilen samt har et dårligt batteri.

Igen.... Det er sket mere end en enkelt gang at en opdatering er gået galt
på et autoriseret værksted.

> Jeg har nu haft min potte på Volvos diagnose- og programmeringssystem et
> utal af gange og her er det ikke normalt at fjernforsyne potten med strøm.

Kender ikke så meget til Volvoer, men de er måske udstyret med
monster-batterier? Tager man 10 stk. VW TDi'er med en alder på max. 1 år og
sætter dem alle til tænding på kold motor, så vil der nok kun være en enkelt
af dem som holder en spænding på over 12V. Har endda oplevet en Peugeot
406HDi have et så stort forbrug at spændingen faldt til 11.6V med lader på.

> Jeg ville også tro, BSR ville ophøre med at sælge indretningen, hvis
> kunderne fik problemer.

Hvor får du den ide fra? Det er vel altid et spørgsmål om hvor mange
problemer et firma kan acceptere?

> De er altså ikke hvem som helt ud i optimering af biler.

Nej jeg kender godt BSR og jeg har også kunder som har været hos BSR før....

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 22:24

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43a9b85b$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> enkelt af dem som holder en spænding på over 12V. Har endda oplevet en
> Peugeot 406HDi have et så stort forbrug at spændingen faldt til 11.6V med

På Saab'erne er det også bare en håndbåren enhed, uden ekstern
strømforsyning.

Men der er garanteret forskel på, hvor følsomme de forskellige biler er.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 17:24

> Det kan: http://www.bsrab.se/products/n3114/t862/

Nu er jeg ikke uddannet i svensk, men så vidt jeg kan regne ud, så betyder:
"Notering: Programmeringen utförs av BSR i Växjö. PPC-enheten är ännu inte
klar för leverans men skickas hem till Er så fort den producerats." at de
heller ikke er helt klar endnu...

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 18:16

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43a981a6$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> ännu inte klar för leverans men skickas hem till Er så fort den
> producerats." at de heller ikke er helt klar endnu...

....men at den vil blive fremsendt.

Du kan sagtens få den til alle de "gamle", men der er netop kommet 3 nye
biler på listen .... herunder Golfen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 17:19

> P.S.: Kan du i grunden chippe en ny Golf GTi 2,0 TFSI (Benzin)

Det kan jeg meget snart. I øjeblikket kan jeg kun ved at åbne styreboksen og
omprogrammere den vej, men det er en lidt voldsom måde at gøre det på. Men
om ganske kort tid forventer jeg at kunne gøre det via diagnosestikket.
Problemet er, at der pt. findes systemer der kan gøre det via
diagnosestikket, men at disse systemer er en smule ustabile og går det først
galt den vej, så kan man rode sig ud i noget værre noget.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 22:22

> Det kan jeg meget snart.

Ok - det vil jeg skrive mig bag øret..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 22:34

> Ok - det vil jeg skrive mig bag øret..

Du har vel ikke planer om sådan en halvsløv spritbrænder?

Prøvede en Leon TFSi 185hk. Nuvel, den var da kvik, men i forhold til en
2.0TDi chippet til 190hk virkede den noget brystsvag. Ville til enhver til
foretrække TDi'en, uanset hvem der betalte drivmidlet. Men ok, en TFSi
chippet til 250hk begynder vel at vågne?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 22:42

> Du har vel ikke planer om sådan en halvsløv spritbrænder?

Mnjahh... Det kommer lidt an på, hvordan tingene udvikler sig det kommende
halve års tid..

> TFSi chippet til 250hk begynder vel at vågne?

Ja, så har den mere effekt op gennem registeret end R32 - og den var jeg ret
godt tilfreds med at futte rundt i.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Michael

Dato : 22-12-05 09:22

On Wed, 21 Dec 2005 22:33:42 +0100, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

> [...]
>2.0TDi chippet til 190hk virkede den noget brystsvag. Ville til enhver til
>foretrække TDi'en, uanset hvem der betalte drivmidlet.

Det forstår jeg ikke, det er vel bare et sprøgsmål om at rykke 1-2
gear ned og så er den skid slået og farvel til den fiskekutter.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 22-12-05 10:27

> Det forstår jeg ikke, det er vel bare et sprøgsmål om at rykke 1-2
> gear ned og så er den skid slået og farvel til den fiskekutter.

Så er din fysiske forståelse ikke alt for stor. En tunet 2.0 16V TDi har
godt 190hk og et moment på 440nm. En TFSi i en Leon har 185hk og et
maksimalt moment på 270nm. Hvordan vil du så lige få sidstnævnte til at
accelerere forbi? Det kræver vist magiske evner med gearstangen for du kan
røre lige så tosset du vil i suppen, den rammer aldrig samme effekt som den
chippede TDi.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-12-05 10:57

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43aa7161$0$162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> røre lige så tosset du vil i suppen, den rammer aldrig samme effekt som

Som jeg forstår det mener Michael at benzineneren går ned i gear mens
dieselen bliver hvor den er, og så kan det vel godt passe.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 24-12-05 01:46

> [...]

> røre lige så tosset du vil i suppen, den rammer aldrig samme effekt som

Jo da, der skal da bare en chip i TFSI'en også.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 24-12-05 02:33

KLIP

> Jo da, der skal da bare en chip i TFSI'en også.

Det er jo snyyyddd...

Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Thomas Landberg

Dato : 24-12-05 10:06

> Jo da, der skal da bare en chip i TFSI'en også.

Det er helt korrekt og så bliver den sikkert også hurtig. Man kan ikke
sammenligne en chippet bil med en ikke-chippet på den måde. Men for mig vil
de 190hk i en chippet TDi være nok. Den fåes alligevel ikke med 4x4 og så
bliver det svært at få mere i vejen.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-12-05 12:42

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43ad0f61$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er helt korrekt og så bliver den sikkert også hurtig. Man kan ikke
> sammenligne en chippet bil med en ikke-chippet på den måde.

Ikke desto mindre er det dét Jan W. gør...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Thomas Landberg

Dato : 24-12-05 13:44

> Ikke desto mindre er det dét Jan W. gør...

Jo jo, men det jeg kommenterede var, at der var en der skrev, at man i en
TFSi med 185hk blot gearede et eller to trin ned, så ville det være farvel
til en TDi med godt 190hk. Og sådan hænger verden nu ikke sammen.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-12-05 13:50

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43ad4289$0$102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> TFSi med 185hk blot gearede et eller to trin ned, så ville det være farvel
> til en TDi med godt 190hk. Og sådan hænger verden nu ikke sammen.

Bilnorge sammenligner en 307 HDi 2,0 90 hk med en 1,6 110 hk, forskellen på
de to er nok større end på de to VW-produkter. Men 1,6 må på intet tidspunkt
give fortabt, selv om der bliver valgt samme gear fra 40-100 i 3 gear samt
70-100 i 3, 4 og 5 gear. Min 1,4 benzin med 90 hk vil ifølge samme medies
målinger, tabe med 0,2 sek. 40-100 i 3 gear til HDi men vinde 70-100 i samme
gear med 0,5 sek. 70-100 i 4 og 5 gear vil jeg vinde med 2,4 og 1,1 sek.
såfremt jeg går et gear under.

Focus TDCi 1,8 115 hk tager min i alle de målte discipliner hvis der bliver
valgt samme gear, ved 70-100 i 5 gear (for TDCi) skal jeg to gear ned for at
vinde med 1,6 sek. Så jeg havde da regnet med at en TFSi på en nedgearing
eller to, ville være i stand til at klare sig mod en TDi med ca. den samme
ydelse samt en højere gearing i det hele taget samt en formodentlig højere
vægt?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:05

> Naturligvis...

Ingen i min familie kører Vectra...,o)
Den eneste jeg kender, som havde en Vectra,
køer Fusion nu..

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:04

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43a97905$0$99996$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Og i selvsamme øjeblik fortrød dit familiemedlem bittert, at han måtte
> nøjes med en gammel rusten Audi A4 og ikke kørte i en Sierra fra 1986?

Hehe..sjovt netop DU siger det. Manden,
som iøvrigt er af tysk oprindelse, havde faktisk en
HVID Sierra FØR han købte Audi'en...*LOL*.
Og den var han meget glad for, men solgte den
til konens lillebor som kørte den helt ned.

Så jo, det går jo godt, og konen har forreten
denne Ford KA jeg omtalte for et par måneder siden
da vi snakkede rust i KA mv...

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 16:40

> [...]
> fugt) og regulær rustbeskyttelse (galvanisering samt rigtig god
> voksbehandling) findes der vel næppe nogen bedre end VAG.

Tjah - trist at VAG forlod den linie. Iflg. "Vi Bilägare" er de nyere
modeller (Golf V og frem - også hos Audi) ikke lige så godt beskyttet som
deres forgængere (omend stadig bedre end mange/de fleste andre). Det er dog
kun en prognose - så lad os se om 10 år, om de vitterligt er blevet
dårligere....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 16:51

> [...]
> deres forgængere (omend stadig bedre end mange/de fleste andre). Det er
> dog kun en prognose - så lad os se om 10 år, om de vitterligt er blevet

Ja, det bliver spændende at se - det lyder dog mystisk.

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 16:58

> Ja, det bliver spændende at se - det lyder dog mystisk.

Tjah - både og!

Se blot MB W124 vs. deres nyere modeller - nogle gange går
sparebesparelserne ud over kvaliteten...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 17:51

Jan W Nielsen skriver:

> Ja, det bliver spændende at se - det lyder dog mystisk.

De er bange for inderskærmene af fibre....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 20:02

> Jan W Nielsen skriver:

> De er bange for inderskærmene af fibre....

Det er næppe hele forklaringen - Renaults nyere modeller - som også har
filtinderskærme - får alle 5 stjerner mod VAG's 4.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 20:21

KASO skriver:

> Det er næppe hele forklaringen - Renaults nyere modeller - som også har
> filtinderskærme - får alle 5 stjerner mod VAG's 4.

Jeps, selvom de får flere kommentarer andre steder....

Igen, det er kun gætterier.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 12:13

Jan W Nielsen skriver:

> Man skulle have ladet Alfas designe den, VAG konstruere den og Toyota Samle
> den..

Det ville nok være fornuftigt...

Fra : Lars Holst

Dato : 21-12-05 12:15

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> said in

> [...]
> undtagelsen med gennemtærringer så er jeg meget glad for jeg ikke fik
> købt mig netop sådan en 156'er fra omkring 98.

bare rolig.
Det er undtagelsen.

Der kan være tale om en person som har sløset med sin bil.
Der findes eksempler på at en rustbehandling har tilstoppet drænhuller.
Der har været eksempler på at vædskeindtrængen er forekommet gennem
sprækker på de tidlige udgaver. Det var noget som Alfa udbedrede fordi det
var at regne for en konstruktionsfejl.
Skete det så ville tæpperne være våde og specielt våde ville de være på
undersiden.

Lad os antage at ejeren har haft et af de problemer uden at gøre noget ved
det.
Så ville bunden nemt komme til at se sådan ud.

Men i så fald er det ejerens egen dumhed.

Hvis ikke det er tilfældet er jeg overbevist om at fabrikkens
gennemtæringsgaranti vil kompensere ejeren for sit tab.

Jeg vil dog mene at uanset mærke bør biler i DK rustefterbehandles med det
rette produkt.

--
Lars Holst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 12:36

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote in

> Jeg vil dog mene at uanset mærke bør biler i DK rustefterbehandles med
> det rette produkt.

Helt enig. Dog køber nogen en bil for at eje den i 3 år, og så mener de
ikke det er nødvendigt... se det er det heller ikke - for dem altså. Men
for os andre som køber bilen bagefter er det ærgerligt.

Min egen blev behandlet kort tid efter jeg fik den hjem.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 14:51

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Min egen blev behandlet kort tid efter jeg fik den hjem.

Ja for satan - min blev på det nærmeste kørt fra Bayern til Dinitrol.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 15:12

On Wed, 21 Dec 2005 14:51:25 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

>Ja for satan - min blev på det nærmeste kørt fra Bayern til Dinitrol.

>--

Jeg ved hvor Bayern ligger, men kan du ikke lige hjælpe mig med
Dinitrol? *LOL*

Én eller anden dag skal man sikkert hente eller levere dér, og så er
det rart at vide hvor det ligger.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:14

KLIP

> Jeg ved hvor Bayern ligger, men kan du ikke lige hjælpe mig med
> Dinitrol? *LOL*
>
> Én eller anden dag skal man sikkert hente eller levere dér, og så er
> det rart at vide hvor det ligger.

Det er en provins til Rustenborg..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:18

> Det er en provins til Rustenborg..

Ja, det har sikkert også et par Dinitrol i Ålborg, hvor Rustenborg som
bekendt ligger.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:21

KLIP

> Ja, det har sikkert også et par Dinitrol i Ålborg, hvor Rustenborg som
> bekendt ligger.

Der er sågar universitetsuddannede, der har gået på Rustenborg som ligger
som et lysende eksempel på rust ..... i Odense..:)

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 15:25

On Wed, 21 Dec 2005 15:20:50 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der er sågar universitetsuddannede, der har gået på Rustenborg som ligger
>som et lysende eksempel på rust ..... i Odense..:)

Og i Farum.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:28

KLIP

> Og i Farum.

Samme årgang og arkitekt..?..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:32

> Og i Farum.

Dér er det vist mest hukommelsen, der er rusten.. )

(Når Brixtofte og Frimann afgiver vidneforklaring i retten)

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:27

> Der er sågar universitetsuddannede, der har gået på Rustenborg som ligger
> som et lysende eksempel på rust ..... i Odense..:)

http://www.tv2nord.dk/?id=10851&kategori1=regnews

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:32

KLIP

> http://www.tv2nord.dk/?id=10851&kategori1=regnews

Hvornår er det nu lige Odense Universitet er bygget..?

http://www.sdu.dk/Odense/index.shtml

Tydeligvis har man ikke lært noget fra den gang ... lidt li´som med
dyrlægebiler..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:31

> Der er sågar universitetsuddannede, der har gået på Rustenborg som ligger
> som et lysende eksempel på rust ..... i Odense..:)

Skulle lige til at skrive det...

...og så er der dem, der bare har været på Rust. (Østerbro i Kbh)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 21-12-05 16:49

> Ja for satan - min blev på det nærmeste kørt fra Bayern til Dinitrol.

Er verden af lave eller er din bil ikke konstrueret og produceret i
Trollhättan?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 22:24

> bare rolig.
> Det er undtagelsen.

Muligvis - men 156 får dumpekarakterer for rustbeskyttelse i alle
undersøgelser.

(Det kan muligvis godt lade sig gøre at holde den nogenlude alligevel - men
så skal man altså være efter den)

Nogenlunde som Sierra og Vectra af tidlig årgang.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 10:15

> [...]
> fået løst sine problemer med rust.
>
> Eksperterne har sagt, at det har Alfa Romeo IKKE - og her er efter min

Føj for satan, dén var led!!

> Dét der er efter min mening FULDKOMMEN uacceptabelt. Det er jo værre end
> Opel Vectra fra 1989.

Et rigtig godt eksempel på, at ALLE biler på det danske marked SKAL
efterbehandles - basta!

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Brian Binnerup

Dato : 21-12-05 10:50

> Et rigtig godt eksempel på, at ALLE biler på det danske marked SKAL
> efterbehandles - basta!

Hvor hurtigt? Den dag de forlader forhandleren, efter 1. år, 2. år?

Mvh

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 11:08

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor hurtigt? Den dag de forlader forhandleren, efter 1. år, 2. år?

Hurtigst muligt.
Det handler om at beskytte skærmkanter mv. mod stenslag,
så lakken er beskyttet. Derfor skal det gøres hurtigst muligt.

Nuvel, der findes vel mærker, som skal modnes, dvs. tørre
helt op før de får et lag beskyttelse, men i princippet skal
de ha' hurtigst muligt.
At min egen Sierra fra 86 kørte de syv første år i Esbjerg
uden beskyttelse og stadig er i tiptop form, er en helt ande
(suvo-ren) historie.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 11:55

Olesen skriver:

> Hurtigst muligt.

Altså inden for de 7 første år i følge nedenstående ?

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 12:39

> Olesen skriver:

> Altså inden for de 7 første år i følge nedenstående ?

Nu er det jo en Sierra af de bedre, så nej, kan ikke
anbefales på andre modeller.
Min ER et unikum af de helt store oplevelser.
Da den havde gået 250.000 spurgte
den aut. mekaniker mig, og motoren var
skiftet, for den gik rigtig rigtig pænt i ventilerne..
Og ja, man ha lov at være heldig, men det gør det
ikke alene.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:22

Olesen skriver:

> Min ER et unikum af de helt store oplevelser.

Ja, den er ikke rustet væk ?

> Da den havde gået 250.000 spurgte
> den aut. mekaniker mig, og motoren var
> skiftet, for den gik rigtig rigtig pænt i ventilerne..
> Og ja, man ha lov at være heldig, men det gør det
> ikke alene.

Nej, pæn kørsel og vedligehold er en del af det.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 13:44

> Olesen skriver:

> Ja, den er ikke rustet væk ?

Præcis. Glædeligt du holder dig til en del af emnet.

> Nej, pæn kørsel og vedligehold er en del af det.

Det er ikke dêt alene. Held har også en del at sku' ha' sagt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 11:59

Brian Binnerup skriver:

> Hvor hurtigt? Den dag de forlader forhandleren, efter 1. år, 2. år?

Nogle biler er gevaldigt godt beskyttet fra fabrikken, andre slet ikke.

Jeg solgte i foråret en Golf fra 1997, der var rust i 1 låseskive til
noget plasticskjold, ellers intet. Den har ikke set andet end fabrikkens
beskyttelse.

Astra model "allerførsteligeefterkadett" var rustne inden de blev
leveret til kunden. Huyndai er eksempelvis ikke beskyttet, men den er jo
så billig at man kan smide den omkring et rustcenter inden man får den
leveret (så er man også fri for at betale 180% afgift af
rustbeskyttelsen).

Fra : DJ Bobo...

Dato : 21-12-05 22:01

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in message

> Hvor hurtigt? Den dag de forlader forhandleren, efter 1. år, 2. år?

Tæt på min bolig i Sverige landsættes et magisk antal nye biler
(ca. 7 "færger" pr. uge med hvér 5-6.000 biler), beregnet for
det nordiske marked. På samme område ligger et undervogns-
behandlingsfirma, der giver bilerne en gang "lak", inden de fragtes
videre. Det kan simpelthen ikke gå stærkt nok...
Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 11:31

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in

> http://tinyurl.com/c8eyq (Linket snuppet fra tråd længere nede)

Fy for den lede... det er jo lige til, at græde snot over

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-12-05 12:02

> [...]
>
> http://tinyurl.com/c8eyq (Linket snuppet fra tråd længere nede)
>
> Dét der er efter min mening FULDKOMMEN uacceptabelt. Det er jo værre end

*SHIT*

Man for sq næsten ondt i maven af at se de billeder

Gad vide, hvad det kommer til at koste ?

Stakkels fyr :-/

Hygge
MJ

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:11

> Man for sq næsten ondt i maven af at se de billeder

Jep...

> Gad vide, hvad det kommer til at koste ?

Skal vi gætte på 20-30.000 kroner - inkl. lakering af paneler...?

......men som vi, der er ejere af gamle Opel´er, ved, så kommer rusten jo
igen - så ejeren får problemer igen om et år eller to. Hvis ikke i bunden -
så et andet sted...

Bilen er syg af "kræft" - det er blot et spørgsmål om tid....og penge...

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-12-05 08:40

> [...]
> bunden - så et andet sted...
>
> Bilen er syg af "kræft" - det er blot et spørgsmål om tid....og penge...

He he - Uha ja - har selv haft en Vectra A - solgte den til en ven - han
skiftede vanger , og havde den i 2 år, så kunne han godt se, hvor det bar
hen :-/
Han ringer iøvrigt stadig til mig sometider , men det er nok også fordi jeg
advarede ham om fejlene inden han købte den

Men den Alfa - Det må da være et Polen projekt.

Hygge
MJ

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 09:06

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Men den Alfa - Det må da være et Polen projekt.

Det er bare at parkere et sted med, og "glemme" at låse el lade et vindue
stå på klem. HA, så kan de lære det.....;).

Fra : Anders Majland

Dato : 21-12-05 13:47

Eller lige så slem som en mazda 626 st. car fra 1990 - Den havde ikke set
skygge af undevognsbehandling og jeg opgav den sidste år - men der er blevet
synet igen og kører stadig på de originale plader ....

Vores skoda fabia 2004 fik en supplerende behandling dinitrol (sprøjtet hvor
det kunne gøres under at lave nye huller) sidste efterår inden den første
vinter satte ind ...

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-05 13:17

BJ wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Med det én mente, er det faktisk utrolig, Volvo bryster sig med +21 års
> levetid på deres potter.:)

Men "potter" mener du vel biler og ikke lydpotter ?

--

Christian

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:19

KLIP

> [...]

Jep.

Alt under en pris på 2.5 mill. kr. er potter. Alt over er biler..

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 18:09

> Der har været lit uenighed her i grupen om, hvorvidt Alfa Romeo havde fået
> løst sine problemer med rust.
>
> Eksperterne har sagt, at det har Alfa Romeo IKKE - og her er efter min
> mening er ret kraftigt indicium:

Fy for py for!

Jeg læste lige tråden igennem, det ser ud som om at der har været andre der
har set rust i 156'eren, se bare denne kommentar: PS: Prøv at svinge
hammeren i hjulkassen foran!!

Og denne:
Jeg stod selv og så op i bunden på den og der var intet at se. Flot flot
bund.
Men da jeg skulle sætte anlæg i, opdagede jeg at den sejlede i vand under
filtmåtterne i passagersiden. Kørte omgående på værksted, der ved at skrabe
gummihuden væg, konstaterede at den var ræverød nedenunder
og med gennemtæringer i den plade, der løber parallelt med panellet.

Surt! Det er jo ellers en lækker bil sådan en 156'er.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Per Wildau

Dato : 21-12-05 19:16

> [...]
> løst sine problemer med rust.
>
> Eksperterne har sagt, at det har Alfa Romeo IKKE - og her er efter min

Her er en voksen måde at behandle sådan en på:

http://alfisti.net/274.5.html

P3R
--
http://www.perwildau.dk/