Ny Bil :-)
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 00:59

Hej NG.

Ja så fik jeg også bestilt en ny bil, valget faldt på en Seat Altea Van 2,0
TDi/DSG i Sølvmetallic med lidt ekstra godter =
Aft. træktøj
16" vinterhjul
Ekstra tonede ruder bag
2 zone Climatronic
Multi rat/anlæg med Bluetooth, MP3 og 6 (8?) højtalere
Sport Up pakke med 17" (sommer) dæk
Nødhjul
originalt sænkningssæt
det var det nu er der fandme lang tid til den 28 dec. hvor dyret kan
hentes !..........

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 06:02

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skriver:

> Ja så fik jeg også bestilt en ny bil, valget faldt på en Seat Altea Van 2,0
> TDi/DSG i Sølvmetallic med lidt ekstra godter =

Fin bil

> Aft. træktøj

Forståeligt, selvom det koster $$$$

> Multi rat/anlæg med Bluetooth, MP3 og 6 (8?) højtalere

Er det ikke 10 ?
Min "traktor" har 3 i hver fordør og 2 i hver bagdør.
Standard er vidst 6 i alt.

> Nødhjul

Gad vide om du nogensiden kommer til at bruge det ?
Forhåbentligt ikke, men det er da rart at have med alligevel.

> det var det nu er der fandme lang tid til den 28 dec. hvor dyret kan
> hentes !..........

Pjat !
I morgen er der kun 1 uge til

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:24

> Ja så fik jeg også bestilt en ny bil, valget faldt på en Seat Altea Van
> 2,0 TDi/DSG i Sølvmetallic

Tillyke med dyret, jeg tror du bliver glad for den.

> med lidt ekstra godter =
> Aft. træktøj
> 16" vinterhjul
> Ekstra tonede ruder bag
> 2 zone Climatronic
> Multi rat/anlæg med Bluetooth, MP3 og 6 (8?) højtalere
> Sport Up pakke med 17" (sommer) dæk
> Nødhjul
> originalt sænkningssæt

Et såkaldt survival kit :)

> det var det nu er der fandme lang tid til den 28 dec. hvor dyret kan
> hentes !..........

Underlig dato at få ny bil på, lyder lidt som noget firma afskrivnings
noget.
Alm. private folk venter til der står 2006 på kalenderen.

På onsdager er det ......... der er længe, længe til.........
Igen tillykke :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:26

> Aft. træktøj

Er det ikke bare pop ? dem jeg kender får sq ikke taget lortet af når de har
brugt det, og jeg ved da at jeg ikke gad ligge og pille skidtet af igen..

Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Bare nysgerrig.. det er ligesom de nye mobil telefoner der kan 1mia ting, og
de fleste ringer/sms'er kun hehe

Ellers tillykke med den lille ny Dennis..

Mvh
Morten

Fra : Anders

Dato : 20-12-05 08:40

"Juel" <him> wrote in message

> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Hver gang. Sætter trækket på når traileren trækkes skal på og tager trækket
af når traileren skubbes i graragen igen.
Det tager ikke længere tid at tage trækket af end det tager at sætte en
beskytter på trækket.... ihvertfald ikke ret meget.

> Mvh
> Morten

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:59

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Hver gang, jeg bruger det ca. 1. gang md. . Det er også et
sikkerhedssprgs., for bilens kollisionszone er "kortsluttet" af den
jydekrog.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-12-05 10:37

> Hver gang, jeg bruger det ca. 1. gang md. . Det er også et
> sikkerhedssprgs., for bilens kollisionszone er "kortsluttet" af den
> jydekrog.

Det er ikke helt nok bare at fjerne krogen - De fleste biler har stadig en
ekstra bjlæke boltet på til at monter det aftagelige træk i så sikkerheden
er stadig "modificeret.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 08:51

Juel skriver:

> Er det ikke bare pop ? dem jeg kender får sq ikke taget lortet af når de har
> brugt det, og jeg ved da at jeg ikke gad ligge og pille skidtet af igen..
>
> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Omvendt - jeg sætter det kun på, når det skal bruges. Når traileren er
koblet af, ryger trækket tilbage ned i det dertil indrettede hul i
bagagerummet. Det tager vel enorme 2 minutter at gøre. Til gengæld er
man fri for at rende ind i "knoppen" når man skal i bagagerummet.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-12-05 09:58

> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Hver gang, for det er ikke godt for skinnebenene hver gang jeg skal i
bagagerummet. Det er nok også en god idé at tage trækket af her i København,
man ved jo aldrig hvad der kan ske (tyveri). Bruger den kun til cykelstativ,
så det er sjældent trækket bruges, måske 1-2 x om måneden.

Mvh

Emil

Fra : JS

Dato : 20-12-05 11:07

Juel wrote:

> [...]
> ting, og de fleste ringer/sms'er kun hehe
>
> Ellers tillykke med den lille ny Dennis..

Fast træk forhindrer også en del parkeringsskader.
Jeg synes også at aftageligt træk er poppet. Det ser ikke grimmere ud med
fast træk IMO. Man kan lige så godt stå ved at man har i stedet for at
forsøge at skjule det

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 11:21

JS skriver:

> Fast træk forhindrer også en del parkeringsskader.

Næh, der skader modparten synligt og din bil usiynligt, hvis trykket er
stort nok.

> Jeg synes også at aftageligt træk er poppet. Det ser ikke grimmere ud med
> fast træk IMO. Man kan lige så godt stå ved at man har i stedet for at
> forsøge at skjule det

Lad mig sige det sådan, min Golf har en lille klap i stedet for en stor
jernkugle. Jeg er ikek i tvivl om, hvad der er pænest.

Klaus (nu med aftageligt træk på 7. år.)

Fra : JS

Dato : 20-12-05 15:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> Næh, der skader modparten synligt og din bil usiynligt, hvis trykket
> er stort nok.

Når jeg siger parkeringsskader mener jeg lavhastighedsskader, hvor der kun
kommer ridser, prikbuler m.m. Det kan trækket forhindre. Mange er ligeglade
med ridser i kofangeren og bulede nummerplader. Det er jeg ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 16:01

JS skriver:

> Når jeg siger parkeringsskader mener jeg lavhastighedsskader, hvor der kun
> kommer ridser, prikbuler m.m. Det kan trækket forhindre. Mange er ligeglade
> med ridser i kofangeren og bulede nummerplader. Det er jeg ikke.

Hellere en flækket kofange, end en bukket vange.

Desuden er det vidst mange år siden jeg sidst har haft en
"lavhastighedsskade".

Fra : JS

Dato : 20-12-05 17:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> Hellere en flækket kofange, end en bukket vange.
>
> Desuden er det vidst mange år siden jeg sidst har haft en
> "lavhastighedsskade".

Jeg bor i Århus C og parallelparkerer hver dag i en gade hvor det er svært
at finde pladser. Der er rigtig mange (kvinder m/k) der ikke kan finde ud af
at passe på andres biler. Rigtig ofte har jeg set anhængertrækket blive
brugt som stopklods. Og når det sker med 2 km/t er det altså ikke større
belastning for vangen end at bakke med en trailer med 500+ kilo på.

Fra : Brian

Dato : 20-12-05 18:35

JS wrote:

> Rigtig ofte har jeg set
> anhængertrækket blive brugt som stopklods. Og når det sker med 2 km/t
> er det altså ikke større belastning for vangen end at bakke med en
> trailer med 500+ kilo på.

Hvad navigerer man så efter - lyden som trækket laver på den anden bil ?

/Brian

Fra : JS

Dato : 21-12-05 00:25

Brian wrote:

> Hvad navigerer man så efter - lyden som trækket laver på den anden
> bil ?

Det er dem der parkerer der bruger vores bil som stopklods. Når den ikke kan
kommer længere er der ikke mere plads, må være reglen... Kvinder!!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-05 12:22

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Jeg synes også at aftageligt træk er poppet. Det ser ikke grimmere ud
> med fast træk IMO. Man kan lige så godt stå ved at man har i stedet

Jeg tillader mig at tro, du har set de forkerte aftagelige... For ja der er
nogle aftagelige som er tudegrimme og så er der dem der er skjulte.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Brian

Dato : 20-12-05 12:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg tillader mig at tro, du har set de forkerte aftagelige... For ja
> der er nogle aftagelige som er tudegrimme og så er der dem der er
> skjulte.

Mit ligner lidt røvhullet på en kat, så det må være en af den grimme
slags

Det foretrækker jeg dog frem for en fast montering alligevel. Jeg ved
ikke hvor mange bukser jeg har ødelagt på det skidt.

Har du fået træk på din, eller gik du kold over prisen på et
aftageligt ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-05 13:11

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43a7effb$0$15781$14726298
@news.sunsite.dk:

> Mit ligner lidt røvhullet på en kat, så det må være en af den grimme
> slags

LOL

> Det foretrækker jeg dog frem for en fast montering alligevel. Jeg ved
> ikke hvor mange bukser jeg har ødelagt på det skidt.

Ja enten ødelagt eller som jeg plejer: At få dem smurt ind i fedt fra
knoppen

> Har du fået træk på din, eller gik du kold over prisen på et
> aftageligt ?

Jeg gik kold over prisen så jeg kom ikke videre - for i år. Men til foråret
håber jeg at få det monteret. Jeg har ikke manglet det specielt i år så der
er nogle ting jeg skal have før jeg får træk og trailer.

Prisen er jeg så småt ved, at acceptere :)

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 01:12

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Der er da dækplade med til et aftageligt træk.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-05 10:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43a89de6$0$8798
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er da dækplade med til et aftageligt træk.

Det var så ikke mig der skrev det du citerede.. bare for lige at fjerne
enhver misforståelse :)

Fra : Brian

Dato : 21-12-05 14:48

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det var så ikke mig der skrev det du citerede.. bare for lige at
> fjerne enhver misforståelse :)

Det var sgu nok mig så - men jeg kan nu ikke se relevansen i det
Henrik skriver. Han må være skæv af dampene fra en brændende
tændingskassette

/Brian

Fra : Brian

Dato : 20-12-05 12:46

Juel wrote:

> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Jeg tilslutter mig de andre - jeg lader det ligge i bagagerummet
til jeg skal bruge det. For det første slipper man for at rende
skinnebenet imod kuglen, for det andet er det grimt med en krog

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 13:39

> Jeg tilslutter mig de andre - jeg lader det ligge i bagagerummet
> til jeg skal bruge det. For det første slipper man for at rende
> skinnebenet imod kuglen, for det andet er det grimt med en krog

Jeg må sige at jeg er overrasket, jeg går aldrig ind i min krog, så ser det
ikke som et problem..

Men overrasket kan man altid blive

Mvh
Morten

Fra : OZ7PUS

Dato : 20-12-05 13:56

> Jeg må sige at jeg er overrasket, jeg går aldrig ind i min krog, så ser
> det ikke som et problem..
>
> Men overrasket kan man altid blive
>
> Mvh
> Morten

Krogen er nu også rart at have når der skal laves pakering tæt op af en mur
fx. Trækket holder til mere som en kofanger

OZ3BTO

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-12-05 14:05

> Jeg må sige at jeg er overrasket, jeg går aldrig ind i min krog, så ser
> det ikke som et problem..

Hvis det er en fastmonteret krog du har, så har du vænnet dig til den, så du
ikke går ind i den :)

> Men overrasket kan man altid blive

Nah, det handler vel om at vænne sig til tingene...

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 14:22

> Nah, det handler vel om at vænne sig til tingene...

nej overrasket over at folk gidder at pille krogen af og på hele tiden
hehe..

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 20-12-05 15:49

Juel wrote:

> nej overrasket over at folk gidder at pille krogen af og på hele tiden
> hehe..

Alt efter model, tager det max et par minutter - under 30 sekunder for
de smarte af dem

Har man først én gang haft aftageligt træk, er det svært at undvære.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 20-12-05 18:15

Juel wrote:

> nej overrasket over at folk gidder at pille krogen af og på hele tiden
> hehe..

Aftageligt eller ej er dels et komfort-valg og en besutning ud fra
udseende; men meget ofte skyldes det aftagelige træk et krav fra
synsmyndighederne: På 405'eren var det fordi bageste nummerplade sidder
så lavt at kuglen generer aflæsningen, og på 206'eren skyldes det at den
skygger for den centralt placerede tågebaglygte!
Men du hár ret og jeg har da også været 99% tæt på at få et kryds i
synspapirerne fordi jeg oftest kørte med trækket fastmonteret på
405'eren, og derfor også ved synsfremstilling (men slap da jeg ærgelig
afmonterede den straks.

Og så er der lige det med landsdelene: Her i Jylland ser man så mange
træk moteret at man nærmest ikke ænser dem, hvorimod de stikker fælt i
øjnene på københavnere, som ikke er vant til dem i samme grad!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 18:58

> [...]
> og derfor også ved synsfremstilling (men slap da jeg ærgelig afmonterede

tænkte ikke lige over at nogle har nummerplade dernede eller lygter.. det er
da ikke så smart gjort af bilproducenten.. :o/

Mvh
Morten

Fra : Jens U. K.

Dato : 20-12-05 13:50

"Juel" <him> wrote in message

> Jeg må sige at jeg er overrasket, jeg går aldrig ind i min krog, så ser
> det

Tro mig, når du har prøvet det _en gang_, så tager du dig det ekstra
besvær at af/på-montere den efterfølgende!

Bevares, du kan da være heldig at den sidder så langt inde under
kofangeren at man ikke kan komme til at støde skinnebenet på den - så
holder det argument selvfølgelig ikke.

> Men overrasket kan man altid blive

Jeg ville nok have brugt i stedet

/Jens Ulrik

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-12-05 15:58

Juel wrote:

> Er det ikke bare pop ? dem jeg kender får sq ikke taget lortet af når de har
> brugt det, og jeg ved da at jeg ikke gad ligge og pille skidtet af igen..
>
> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Aldrig! Det er sikkerhedsudstyr ved (andres) parallelparkeringer her på
Vesterbro :D

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-12-05 11:44

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Aldrig! Det er sikkerhedsudstyr ved (andres) parallelparkeringer her på
> Vesterbro :D

Jep og en enorm sikkerheds risiko for dig hvis du bliver påkørt bagfra...

Fra : Niels Pein

Dato : 20-12-05 18:44

"Juel" skrev ...

> Hvor mange af jer der har det tager trækket af ??

Her! Hver gang.
--
Mvh.Niels

Fra : Armand

Dato : 20-12-05 18:16

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> Nødhjul
> originalt sænkningssæt
> det var det nu er der fandme lang tid til den 28 dec. hvor dyret kan

Tillykke!
Skulle der ikke have været automatgear på den næste??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 19:56

> Tillykke!
> Skulle der ikke have været automatgear på den næste??

DSG er vel en form for automatgear.

Mvh. Allan

Fra : Armand

Dato : 20-12-05 23:09

Allan Møller wrote:

> DSG er vel en form for automatgear.

Den mulighed overså jeg
Men efterfølgende investigering har kun klarlagt for mig at det drejer
sig om en dobbeltkobling-gearkasse med konstant fat i næste gear og
derfor øjeblikkelige skift.
Men om det er automatisk, og frem for alt á automatisk tilkobling, som
en tidligere snak har gået på, kan jeg ikke se nogetsteds!

Dennis??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 01:22

> [...]
> Men om det er automatisk, og frem for alt á automatisk tilkobling, som en
> tidligere snak har gået på, kan jeg ikke se nogetsteds!

Hej Kim.

Det funker som et alm. automatgear, "set" fra førerpladsen, med kun speeder
og bremsepedal, fruen glæder sig nærmest til kø kørslen fra Haslev til
Hvidovre

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Thomas

Dato : 20-12-05 19:26

> [...]
> Nødhjul
> originalt sænkningssæt
> det var det nu er der fandme lang tid til den 28 dec. hvor dyret

Tillykke!

Du kan købe et orig. navi via ebay.de til ca. 8.000 kr. og tilslutte på 15
min.! Når du har multirattet, vil navien automatisk blive overført til
displayet i speedometeret.

--
Mvh/TK

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-12-05 11:45

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Tillykke!
>
> Du kan købe et orig. navi via ebay.de til ca. 8.000 kr. og tilslutte på 15
> min.! Når du har multirattet, vil navien automatisk blive overført til
> displayet i speedometeret.

Husk en ramme du får hos din seat pusher og held og lykke med at vælge en på
ebay... vælg den med DVD og crome knapper er den nyeste model.. men pas på
derude.. manger fupper..

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-12-05 11:47

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
> [...]
> Ekstra tonede ruder bag
> 2 zone Climatronic
> Multi rat/anlæg med Bluetooth, MP3 og 6 (8?) højtalere

Tillykke, har en spand magen til - kører som en drøm DSG er for sjovt, og
bluetooth sættet virker ikke - jo bluetooth delen virker, men microfonen har
de sat ved bakspejlet og den fanger alt støj fra motor.. og smc biler har nu
opgivet efter at have bøvlet med 5-6 kundebiler og sendt "aben" videre til
Seat i dk..

Jeg lever så med øresnegl igen.. træls.. men resten spiller bare så må jeg
jo leve med det problem til de får det løst.. fx med en svanehals mic der er
monteret korrekt..

Du kan jo altid lade Thomas Landberg chippe din når du tør... jeg vil liiige
vente til min garanti alligevel er stået af..

Fra : Torben Nielsen

Dato : 21-12-05 13:57

Flemming Lynggaard wrote:
> Tillykke, har en spand magen til - kører som en drøm DSG er for sjovt,

Enig!

> [...]
> jo leve med det problem til de får det løst.. fx med en svanehals mic der er

Jeg har heldigvis ikke haft den slags problemer. Til gengæld
påstår den af og til at jeg modtager et opkald, uden at det har
hold i virkeligheden, og jeg kan hverken svare eller afvise. Det
eneste der hjælper er at slukke og tænde for bluetooth.

> Du kan jo altid lade Thomas Landberg chippe din når du tør... jeg vil liiige
> vente til min garanti alligevel er stået af..

Jeg går også med tanker om chiptuning af en Altea, men hvordan
ser det ud med lovligheden efter 1/4-06 (vistnok)? Det kniber jo
så med at få chippet den efter garantiens udløb. Derfor har jeg
talt med forhandleren og han henviste til Lindgaard - Pedersen
A/S, som overtager fabriksgarantien på drivlinjen, mens
forhandleren stadigvæk står for garantien på resten af bilen. Se
produktet på http://www.lpas.dk/bilprodukter_optimering_divo.htm
Værkføreren hos forhandleren havde tidligere arbejdet på et
værksted hvor de monterede netop dette produkt, og sagde at der
ikke var problemer med det. Men jeg mangler en uvildig reference
før jeg smider 7000-8000 kr. efter en montering.

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-12-05 15:54

"Torben Nielsen" <tor_niel@fjernes.msn.com> wrote in message

> [...]
> de monterede netop dette produkt, og sagde at der ikke var problemer med
> det. Men jeg mangler en uvildig reference før jeg smider 7000-8000 kr.

Ja prisen er godt nok noget højere, hvad lover de af effekt?

Jeg har nu ikke hørt om nogen der har problemer med bilsyn på de ODB tuning
der laves idag?