|
| Erfaringer - Audi A4 1,8 T 2001 - haster :~ Fra : Jesper |
Dato : 19-12-05 20:07 |
|
Hej
Jeg er ved at købe mig en Audi A4 1,8 T (150 hk) fra 2001 - altså den
"næstnyeste" model. Den har gået 100.000 km. Er der nogen der har erfaringer
med denne eller ved, hvad man skal være opmærksom på/sikre sig? Handler
sikkert imorgen så hurtige input foretrækkes :)
På forhånd tak.
Jesper
| |
Thomas (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 19-12-05 20:17 |
|
> Jeg er ved at købe mig en Audi A4 1,8 T (150 hk) fra 2001 - altså den
> "næstnyeste" model. Den har gået 100.000 km. Er der nogen der har
> erfaringer med denne eller ved, hvad man skal være opmærksom på/sikre
> sig? Handler sikkert imorgen så hurtige input foretrækkes :)
Forhør dig på vagcars.dk.
--
Mvh/TK
| |
audici (19-12-2005)
| Kommentar Fra : audici |
Dato : 19-12-05 20:22 |
|
Vær opmærksom på om omdrejningstælleren står stabilt på tomgang.
Kør med lave omdrejninger og se/mærk om den hakker, ryster ved lidt
gas. Se også om bilen trækker godt nok uden at hakke ved alle
omdrejninger. Kontroller gear stangen om der noget stram gearskifte,
især 1. 2. gear. Kør på på en lige vej og slip rattet. Bilen skal
køre ligeud et par hundrede meter, uden at trække til en af siderne.
Spørg om det har skiftet bærarm bøsningen foran. Hvad koster den ?.
Det er en god valg.
| |
Jesper (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 19-12-05 20:39 |
|
"audici" <zekeriyatamer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1135020106.358001.188180@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Vær opmærksom på om omdrejningstælleren står stabilt på tomgang.
Kør med lave omdrejninger og se/mærk om den hakker, ryster ved lidt
gas. Se også om bilen trækker godt nok uden at hakke ved alle
omdrejninger. Kontroller gear stangen om der noget stram gearskifte,
især 1. 2. gear. Kør på på en lige vej og slip rattet. Bilen skal
køre ligeud et par hundrede meter, uden at trække til en af siderne.
Spørg om det har skiftet bærarm bøsningen foran. Hvad koster den ?.
Det er en god valg.
Den koster ca. 255K - er det ok?
Jesper
| |
Henrik B. (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-12-05 20:48 |
|
"audici" <zekeriyatamer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1135020106.358001.188180@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Vær opmærksom på om omdrejningstælleren står stabilt på tomgang.
Kør med lave omdrejninger og se/mærk om den hakker, ryster ved lidt
gas. Se også om bilen trækker godt nok uden at hakke ved alle
omdrejninger. Kontroller gear stangen om der noget stram gearskifte,
især 1. 2. gear. Kør på på en lige vej og slip rattet. Bilen skal
køre ligeud et par hundrede meter, uden at trække til en af siderne.
Spørg om det har skiftet bærarm bøsningen foran. Hvad koster den ?.
Det er en god valg.
Og få den så chippet, de det ellers er en lidt sløv æske.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Jesper (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 19-12-05 20:56 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43a70e55$0$8821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Og få den så chippet, de det ellers er en lidt sløv æske.
Hehe..... der er mere spark i end hvad jeg kommer fra Har du selv
erfaringer med den?
Jesper
| |
Henrik B. (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-12-05 22:33 |
|
"Jesper" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43a7105d$0$38728$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Og få den så chippet, de det ellers er en lidt sløv æske.
>
> Hehe..... der er mere spark i end hvad jeg kommer fra Har du selv
> erfaringer med den?
Har prøvet en enkelt tur i en - og så fra hvad andre fortæller.
Kører selv fuldtryksturbo, som der sker væsentligt mere i.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Lars L. Hansen (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 19-12-05 22:36 |
|
Henrik B. wrote:
> Kører selv fuldtryksturbo, som der sker væsentligt mere i.
Jeg har hørt om højtryk- og lavtryksturbo. Men hvad er en
fuldtryksturbo? En der komprimerer luften så meget at den er lige ved at
skifte tilstand og blive til en væske? :D
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Henrik B. (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-12-05 23:05 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a727bb$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kører selv fuldtryksturbo, som der sker væsentligt mere i.
>
> Jeg har hørt om højtryk- og lavtryksturbo. Men hvad er en fuldtryksturbo?
> En der komprimerer luften så meget at den er lige ved at skifte tilstand
> og blive til en væske? :D
En lavtryksturbo er en motor der kører på grundladetryk - d.v.s. at der ikke
kompenceres for trykket i motorstyringen, som sådan. Den yder typisk 0,3 -
0,4 bar.
Hen højtrykker kører typisk med >0,7 bar. Tager du f.eks. Martin Johansen's
og min, så er hans en lavtrykker og min en fuldtrykker, men ellers 100%
identisk motor. Martin's yder 170 Hk, min 200 Hk. Martin's moment er 260 Nm
ved godt 300 rpm, hvor mit er 330 Nm fra 1800 - 4500 rpm.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Martin Johansen [600~ (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 19-12-05 23:16 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43a72e73$0$8852$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> Martin's
> moment er 260 Nm ved godt 300 rpm,
Godt nok synes jeg den trækker fint fra bunden...meeeeen )
--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Thomas (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 19-12-05 23:16 |
|
> Martin's moment er 260 Nm ved godt 300 rpm,
Det var alligevel en hurtig turbo der, hva' ;)
--
Mvh/TK
| |
Lars Bisgaard (19-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 19-12-05 23:27 |
|
>
> Hen højtrykker kører typisk med >0,7 bar. Tager du f.eks. Martin
> Johansen's og min, så er hans en lavtrykker og min en fuldtrykker, men
> ellers 100% identisk motor. Martin's yder 170 Hk, min 200 Hk. Martin's
> moment er 260 Nm ved godt 300 rpm, hvor mit er 330 Nm fra 1800 - 4500 rpm.
Så ville jeg da til en hver tid vælge martins... 260 Nm ved 300 rpm.. damn
den må være vild.. når den har et sådan moment bare ved at køre på starteren
:))))
MVH
Lars Bisgaard.
Som også laver skrive fejl :)
| |
Lars L. Hansen (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 20-12-05 00:07 |
|
Henrik B. wrote:
> En lavtryksturbo er en motor der kører på grundladetryk - d.v.s. at der ikke
> kompenceres for trykket i motorstyringen, som sådan. Den yder typisk 0,3 -
> 0,4 bar.
Jepjep - jeg har 440 mbar Garret T3 på CX'eren og 1300 mbar Garret på
Xantia'en.
>
> Hen højtrykker kører typisk med >0,7 bar. Tager du f.eks. Martin Johansen's
> og min, så er hans en lavtrykker og min en fuldtrykker, men ellers 100%
> identisk motor. Martin's yder 170 Hk, min 200 Hk. Martin's moment er 260 Nm
> ved godt 300 rpm, hvor mit er 330 Nm fra 1800 - 4500 rpm.
Jeg undrede mig alene over ordet FULDtryksturbo. Normalt hører man kun
LAVtryksturbo eller HØJtryksturbo.
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
|
|