Advarsel på vaskeanlæg..... Ell
Fra : Lars [6710]

Dato : 18-12-05 16:39

Hejsa

Jeg var lige inde hos den lokale HydroTexaco og vaske bilen, og mens jeg
står og venter ser jeg dette skilt på anlægget:

http://www.hoerlyck.dk/hydrotexaco/hydrotexaco.jpg

Nu var ejeren der ikke, kommer først imorgen, så jeg må styre min
nysgerrighed indtil da.

Men hvad mon det lige er der kan ske i den vaskehal ??

Der skete altså ikke noget med min bil (andet end at den blev ren) og
den var ikke låst

Mvh

Lars

Fra : Ole Axelsen

Dato : 18-12-05 16:57

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg var lige inde hos den lokale HydroTexaco og vaske bilen, og mens jeg
> står og venter ser jeg dette skilt på anlægget:
>
> http://www.hoerlyck.dk/hydrotexaco/hydrotexaco.jpg

De har sikkert haft dårlige erfaringer. Jeg vasker en del biler på mit
arbejde, og der er faktisk mange biler, hvor der ikke skal andet end et
lille tryk på klappen før den åbner. Advarslen virker selvfølgelig kun for
biler, hvor centrallåsen også låser tankdækslet.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Lars [6710]

Dato : 18-12-05 17:00

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> lille tryk på klappen før den åbner. Advarslen virker selvfølgelig kun for
> biler, hvor centrallåsen også låser tankdækslet.

Nåååh... så er der måske lidt mening med galskaben

/Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-12-05 17:20

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> lille tryk på klappen før den åbner. Advarslen virker selvfølgelig kun for
> biler, hvor centrallåsen også låser tankdækslet.

Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås på
tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et "skrue"
under klappen ;).

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:21

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås
> på tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et
> "skrue" under klappen ;).

Derfor vil du vel stadig blive ked af at miste klappen?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-12-05 17:32

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor vil du vel stadig blive ked af at miste klappen?
Self., men det hjælper jo ikke at låse min bil . Hvis børsterne tager den,
tager de den, om bilen så stod i gear, og jeg på hovedet ;).

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-12-05 17:26

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås
> på tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et
> "skrue" under klappen ;).

Jeg har centrallås på mit dæksel og så et skruelåg uden lås indenunder.
Man skal dog trække i dækslet for at åbne, så det åbner ikke ved et tryk.

Niels

Fra : Brian

Dato : 18-12-05 18:41

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har
> c.lås på tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til
> gengæld et "skrue" under klappen ;).

Så er jeg ked af det, men jeg må bryde din illusion om at alle VAG
biler i bund og grund er ens. Golf 3 med fabriksmonteret centrallås,
har lås på tank'en

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-05 19:05

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås på
> tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et "skrue"
> under klappen ;).

Hmm, det har jeg haft i de sidste 7½ år med golferne

Tror da nærmest at det er standard med fabriksmonteret centrallås.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-12-05 23:00

> Tror da nærmest at det er standard med fabriksmonteret centrallås.

Jeg har fjernbetjent, elektrisk, men den er ikke tilsluttet centrallåsen.
Måske fordi så behøves man ikke huske at låse bilen i vaskehallen? ;).

Fra : Brian

Dato : 19-12-05 07:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg har fjernbetjent, elektrisk, men den er ikke tilsluttet
> centrallåsen. Måske fordi så behøves man ikke huske at låse bilen i
> vaskehallen? ;).

Nææ, medmindre du åbner dækslet f.eks inde fra kabinen vha. en wire,
har du da nøjagtig samme problem.

/Brian

Fra : Torben E

Dato : 18-12-05 21:23

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås
> på tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et
> "skrue" under klappen ;).

Min har, 91´er SAAB 9000

Torben E
Rigtige vinterbiler har over 400 hk

Fra : Broegger

Dato : 18-12-05 21:26

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har
> c.lås på tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til
> gengæld et "skrue" under klappen ;).

Volvo V40 har også.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-12-05 23:43

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås på
> tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et "skrue"
> under klappen ;).

Begge Citronerne har det (se sign.).

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 18-12-05 17:28

> Det vil self. udelukke et par potentielle uheld. Men hvor mange har c.lås på
> tankdækslet, er det normalt?. jeg har nemlig ikke, til gengæld et "skrue"

Ved ikke hvor mange, der har det, men f.eks. Audi A3 har det. Under
klappen er der også et skruelåg til tanken, men da behøver man ikke
at stå og fedte med nøglen for at dreje det af...

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 18-12-05 17:46

Jacob Buus Smidt wrote:

> Ved ikke hvor mange, der har det, men f.eks. Audi A3 har det.

Min 405'er havde det og Opel Zafira har det, men 206'eren har det ikke!
Egentligt er dét et beroligende brud på tanknings-proceduren der måske
kan redde én for at hælde bensin på p.g.a. en tanketorsk :-/

--
Armand.