ny bil & billig forsikring?
Fra : Carsten

Dato : 18-12-05 12:43

Hej gruppe

Jeg tænker på at anskaffe en bil for første gang i mit liv, og har haft
korteti 11 år. Derfor betyder forsikringen derfor en del for mig, da jeg er
ude efter den billigste løsning jeg overhovedet kan få.

Jeg ved at Kia Picanto og Skoda har lavet aftaler med Topdanmark om billige
forsikringer til nybegyndere, men findes der andre mærker med "mini-biler"
som også laver disse aftaler?

Sikkerheden i Kia'en bekymrer mig dog, og skodaen er lidt dyr for mig

Det er et must for mig at bilen er billig, økonomisk og at der er mulighed
for en billig forsikring,

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak, Carsten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-12-05 13:01

Carsten wrote:
> [...]
>
> Sikkerheden i Kia'en bekymrer mig dog, og skodaen er lidt dyr for mig
>
> Det er et must for mig at bilen er billig, økonomisk og at der er mulighed

Hvor billig er billig? Skoda's forsikringer gælder også brugte biler (om
de skal købes hos skoda forhandler er jeg lidt i tvivl om). Fx. kan du
købe en brugt fabia 1.4 for omkring 100.000kr (fra 2000-2001) og drage
fordel af deres forsikringstilbud, så du 'slipper' 8000kr for kasko. Det
er ganske billigt som nybilist... men hvis det er bil til under 50.000kr
så er det ikke sikkert de kan hjælpe med forsikring, men der skal du nok
lige snakke med dem personligt... Det kan være de gerne vil hjælpe dig
alligevel.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 13:25

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er det ikke sikkert de kan hjælpe med forsikring, men der skal du nok
> lige snakke med dem personligt... Det kan være de gerne vil hjælpe dig

Meget under 50.000 Kr så kan det heller ikke svare sig at have
kaskoforsikring mere.

--
Tom

Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-12-05 13:32

Thomas Rasmussen wrote:

> Hvor billig er billig? Skoda's forsikringer gælder også brugte biler (om
> de skal købes hos skoda forhandler er jeg lidt i tvivl om).

Bilen behøver ikke at være købt ved en skodaforhandler. Jeg giver, som
førstegangsbilist, 7000 kr om måneden for kasko og ansvar. Det er vist
ret billigt, men har så en selvrisiko på grimme 10k.

--

Kasper Christensen
http://www.kasperc.dk

Fra : HKH Chr.

Dato : 18-12-05 14:23

> Bilen behøver ikke at være købt ved en skodaforhandler. Jeg giver, som
> førstegangsbilist, 7000 kr om måneden for kasko og ansvar. Det er vist ret
> billigt, men har så en selvrisiko på grimme 10k.

kr 7000,- om måneden lyder ret dyrt!...du mener vel kr 7000,- om året?

Fra : Tommy

Dato : 27-12-05 20:15

ved hvilket selskab og hvilken bil ????
tommy

Fra : Carsten

Dato : 18-12-05 14:31

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> wrote in message

> [...]
> så er det ikke sikkert de kan hjælpe med forsikring, men der skal du nok
> lige snakke med dem personligt... Det kan være de gerne vil hjælpe dig

Jeg tænker på en bil omkring de 100-120K, med en god brændstoføkonomi

/Carsten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-12-05 15:17

Carsten wrote:

> Jeg tænker på en bil omkring de 100-120K, med en god brændstoføkonomi

Hvis du kan 'leve' med en brugt, så ville jeg nok ligenetop tage et kig
på skoda fabia... fx

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=255000649&page=2

1.4L 101hk, det meste i udstyr, fra 2002 med 80000km på bagen. påstås at
gå 14km/l.

Hvis du skal køre meget så kan en diesel blive interessant, men der skal
man så lidt længere tilbage i årgange hvis man skal holde prisniveauet.
Alternativt er at spytte lidt mere i puljen, så er der mange bud på
fornuftige biler. Men i prisområdet 100k er der faktisk et rigtig godt
udvalg på biler. Afhængig af temperament og lign. kan det måske betale
sig at spekulere lidt i ligenetop forsikring. Hvis du fx. starter ud med
en billigere bil hvor man kan nøjes med ansvarsforsikring, og så køre i
den et par år, så bør der kunne forhandles gode priser hjem.

Men skal det være nyt, så begrænses udvalget naturligvis en hel del.

Hvis du er medlem af et fagforbund eller lign. kan det meget vel tænkes
at de kan tilbyde dig fornuftige priser på forsikring. Gennem fx.
Ingeniørforeningen (IDA) fås forsikringer der minder rigtig meget om
dem Skoda har, dog uden at være 'begrænset' af bilmærke.

Thomas

Fra : jones_net

Dato : 19-12-05 10:29

"Carsten" <casseNOSPAM@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sikkerheden i Kia'en bekymrer mig dog, og skodaen er lidt dyr for mig
>
> Det er et must for mig at bilen er billig, økonomisk og at der er mulighed

TopDanmark har aftaler med førlgende mærker:
Skoda
Fiat
Peugeot
Ford
Suzuki
Mazda
Alfa
Nissan
Kia
Daewoo (altså kun de modeller, som tidligere hed Daewoo)
Hyundai

Min erfaring med disse forsikringer begrænser sig til Skoda, men du kan købe
bilen privat, og så få tegnet forsikringen ved en autoriseret forhandler.
Skoda forsikrer også de gamle Favoritter, så prisen på bilen er underordnet.
Du kan også tegne uden kasko.

Det er ikke alle mærkerne, som har lige gode aftaler, men Skoda og Fiat er
de billigste, og du kan se priserne på Skodas her:
http://skoda.dk/Kundeservice/Forsikring.asp
Fiat er ca. 500,- dyrere end Skoda om året.

Der er dog kun priser for op til 4 år gamle biler, men jo ældre=jo
billiger
Ring evt. til Skoda i Skanderborg for præcise priser (og nej: jeg har ikke
aktier i firmaet, men de er utroligt flinke, så derfor tror jeg gerne de vil
hjælpe med at oplyse priserne)

/J

Fra : Broegger

Dato : 19-12-05 11:04

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev

> [...]
> ikke aktier i firmaet, men de er utroligt flinke, så derfor tror jeg
> gerne de vil hjælpe med at oplyse priserne)

Pudsigt. Det er der jeg skal have min Octavia leveret fra... Og ja, de er
flinke.

I forbindelse med dette køb tegner jeg også forsikringen hos Top. Det er
langt det billigste for mig. Jeg har tjekket en lang række selskaber, og
det næst billigste var ca 4000 dyrere pr år end Top.
Desuden er der redningstjeneste abonnement med i prisen.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Carsten

Dato : 19-12-05 19:54

> [...]
> aktier i firmaet, men de er utroligt flinke, så derfor tror jeg gerne de

Det var lige det jeg var ude efter, jeg takker mange gange

/Carsten