Så skete det... Octavia er på vej
Fra : Broegger

Dato : 18-12-05 12:39

Hej

SÅ fik jeg skrevet på slutsedlen på min kommende bil. Valget faldt på en
sprit ny Octavia Combi 2,0 TDI. Listen over ekstraudstyr er lang og jeg
glæder mig nu til den 1. marts.

Jeg har bestilt den med Maxi-DOT display og lurerne nu lidt på at finde en
radio der passer til den. Har selvfølgeligt prøvet i bilstereo-gruppen, men
uden det store resultat.
Nu vil jeg så høre om der er nogle af jer VW/Audi/Skoda/andet kørere der
ved om blaupunkt også integrerer til dette Maxi-DOT.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 15:12

> SÅ fik jeg skrevet på slutsedlen på min kommende bil. Valget faldt på en
> sprit ny Octavia Combi 2,0 TDI. Listen over ekstraudstyr er lang og jeg
> glæder mig nu til den 1. marts.

Tillykke - den kunne jeg selv finde på at købe...

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-05 18:30

Jan W Nielsen wrote:

> Tillykke - den kunne jeg selv finde på at købe...

Ja det er jo så for sent, Broegger har købt den nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:13

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> SÅ fik jeg skrevet på slutsedlen på min kommende bil. Valget faldt på en
> sprit ny Octavia Combi 2,0 TDI. Listen over ekstraudstyr er lang og jeg
> glæder mig nu til den 1. marts.

Tillykke med den , det er en rigtig pæn bil.

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:22

> SÅ fik jeg skrevet på slutsedlen på min kommende bil. Valget faldt på en
> sprit ny Octavia Combi 2,0 TDI. Listen over ekstraudstyr er lang og jeg
> glæder mig nu til den 1. marts.

Tillykke med købet, hvad er der på listen?
Jeg tror du bliver rigtig glad for motoren, som inkarneret bensin elsker har
jeg (trods alt) fundet mig godt tilrette med 2,0 TDI motoren. Min erfaring
er at de ofte giver noget mere end de 140 Hk de lover.

> [...]
> radio der passer til den. Har selvfølgeligt prøvet i bilstereo-gruppen,

Næh! der ved de ikke meget om orginal monterede radioer.

> Nu vil jeg så høre om der er nogle af jer VW/Audi/Skoda/andet kørere der
> ved om blaupunkt også integrerer til dette Maxi-DOT.

Maxi-dot (what a name:) ) det er vist det samme som VW kalde MFA+.
http://vwfanatic.dk/Billeder/G5SL/G5SL_Ny_13.jpg
Kommunikationen foregår via CAN bus, så det forudsætter en radio med CAN
bus.
Jeg har i min gamle Polo en Blaupunkt Travelpilot DX-R4, den har faktisk CAN
bus tilslutning, men om det vil virke sammen med et MFA+ / Maxi DOT display
ved jeg ikke.

Til min Golf5 har jeg købt en org. VW navigation MFD2 (Blaupunkt) for 1000
Euro i tyskerland.
Den kommunikere fint med instrumentet.
http://vwfanatic.dk/Billeder/G5kabine.jpg

Den medfødte RCD300+ CD radio fungere også fint med displayet, sådan en
fætter har jeg til overs.
http://vwfanatic.dk/Billeder/G5SL/G5SL_Ny_12.jpg
Men den er blå og rød i natbelysningen, og en Skofas er vist grøn :(
RCD (300/300+/500) modellerne kan være lavet af både Blaupunkt og Grundig
selvom de er ens af udseende.
Du burde kunne finde en org. Skoda radio på Ebay.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:29

> Du burde kunne finde en org. Skoda radio på Ebay.

http://cgi.ebay.de/Skoda-Octavia-CD-Radio-Stream_W0QQitemZ4597809772QQcategoryZ38736QQrdZ1QQcmdZViewItem

Sådan en her f.eks.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-12-05 19:29

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> http://cgi.ebay.de/Skoda-Octavia-CD-Radio-Stream_W0QQitemZ4597809772QQcategoryZ38736QQrdZ1QQcmdZViewItem
>
> Sådan en her f.eks.

Før du køber en sådan een, så tag lige et kig på det tyske Octavia forum
under Hifi sektionen til Octavia II - der er et par tråde som har kørt over
mange månder (den ene tråd er med over 800 indlæg). Denne radio er netop
fuldstændig uduelig - der har været salgsstop for radioen som reservedel i
Tyskland - men man har kunnet købe den originalmonteret.
Der skulle i denne måned været kommet en forbedret version med ny firmvare
som skulle rette op på fejlene - denne model giver Skoda Tyskland til alle
dem som reklamerer. Også denne model klages der så over...
Alle dem som sælges på Ebay er sjovt nok den gamle model - - - man kan jo så
filosofere over hvorfor...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 23:54

> [...]
> dem som reklamerer. Også denne model klages der så over...
> Alle dem som sælges på Ebay er sjovt nok den gamle model - - - man kan jo

Det var jo godt at vide :)

Måske en af årsagerne til at Skoda er billiger en VW - *LOL*

Jeg tror nu ikke at problemet har meget med ebay salget at gøre - der sælges
generelt mange org. radioer på ebay, til alle mærker, fra folk der vil
skifte radioen eller fra ophugs biler.

Anyways hvis det bare er en firmware opdatering burde værkstedet kunne klare
det, VAG radio'er med CD drev kan som regel opdateres ved at der isættes en
CD med opdateringen på og så taste en bestemt knap kombination.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-12-05 17:22

> Anyways hvis det bare er en firmware opdatering burde værkstedet kunne
> klare det, VAG radio'er med CD drev kan som regel opdateres ved at der
> isættes en CD med opdateringen på og så taste en bestemt knap kombination.

Det er det så ikke - både hardware og firmware.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Broegger

Dato : 18-12-05 20:40

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev

> Tillykke med købet, hvad er der på listen?

Udover det der er standard på Elegance modellen (hvilket vil sige en del)
har jeg bestilt:
Bakspejl m/regnsensor og antiblænd
Sidespejle med antiblænd og memory
Forlygtespulere
Maxi-Dot display
Opvarmede sprinklerdyser
Tagræling
TPM (dæktrykskontrol)
Anhængertræk (fast)
Skånepakke

Så nu er det radioen der er det springende punkt. En hage er at P-
sensoren kun kan vises på Stream eller Audience radioens display. De gør
hvad det kan for at man er bundet til deres crap.
Efter sigende er disse radioer de prik samme som VW er født med. Kun
frontpladen er ændret. Er det noget der kan bekræftes?

Jeg ender nok med en blaupunkt. Jeg er lidt tændt på en af dem med
"klapudskærm".

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 23:59

> Skånepakke

??? er det til kørsel i det sydlige Sverige?

> Så nu er det radioen der er det springende punkt. En hage er at P-
> sensoren kun kan vises på Stream eller Audience radioens display.

Kommer det ikke i Maxi-DOT displayet ?
Mener jeg bestemt det går i andre VAG biler.

> De gør hvad det kan for at man er bundet til deres crap.
> Efter sigende er disse radioer de prik samme som VW er født med. Kun
> frontpladen er ændret. Er det noget der kan bekræftes?

Det ved jeg ikke, men det lyder da fornuftigt.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-12-05 17:28

> Det ved jeg ikke, men det lyder da fornuftigt.

Det er det så ikke - VW's radioer er vidstnok noget
Blaupunkt/Grundig/Philips noget - Men Skoda er desværre kommet til at købe
noget som er fremstillet hos Visteon, som er een af de største OEM
fabrikanter - og amerikanske....
Amerikanske radioer er desværre ikke særligt anvendelige i Europa, så det er
ikke lykkedes dem at fremstille en tuner som er lykken i Europa.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 22:49

> [...]
> Amerikanske radioer er desværre ikke særligt anvendelige i Europa, så det
> er ikke lykkedes dem at fremstille en tuner som er lykken i Europa.

Tjah, så ka' de lære det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-05 22:55

"Andreas M. Hansen" skriver:

> [...]
> Amerikanske radioer er desværre ikke særligt anvendelige i Europa, så det er
> ikke lykkedes dem at fremstille en tuner som er lykken i Europa.

Så skifter man radioen til en rigtig VW radio, er en skoda en VW

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe