Hyundai Sonata 2.4 aut.
Fra : ThomasT

Dato : 18-12-05 10:42

Hej Bilgruppe og Glædelig jul.

Jeg har netop afleveret mit afgangsprojekt på ingeniørhøjskolen og skal
starte på en ny arbejdsplads d. 16 januar. Den ligger 50km. fra hvor jeg bor
nu.
Vi (mig og min kone) har på nuværende tidspunkt en Mazda 323f '95 (12,5
km/L). Nu hvor jeg er færdig uddannet og får længere til jobbet, vil jeg jo
meget gerne ud og se på nogle nye biler. Jeg er ved at være en anelse træt
af den "lille" 323'er og den er ved at koste en del at holder kørende.
Jeg har kigget en del biler i Passat-størrelsen bl.a.:

- Avensis 2003, for dyr.
- Passat TDI 2000, for gammel.
-Audi A4 for dyr
-Skoda Octavia, for kedelig (efter min kones mening)
osv.

Jeg kiggede fornyligt forbi Kia's hjemme side for at se på en Sorento og
kiggede i den forbindelse også forbi Hyundai's og så Sonata'en. Jeg har i
den forbindelse nogle spørgsmål:

- Hvad er der galt med den bil, siden den kan sælges så billigt? ("Alt" i
udstyr inkl. automatgear) for 290000 kr. (6 mdr. gammel for 240000 kr.).

- Jeg er interesseret i en model: 2.4 med aut. gear, da jeg har læst at den
manuelle gearkasse har nogle problemer, har det noget på sig?

- Hvor langt køre begge modeller reelt på literen. Det bliver mest på
motorvej.

- Er der andre biler man bør se efter i 250.000 kr-klassen, hvor udstyr/få
km. tæller.

Håber der er nogle ejere (eller andre) der har tid til at svare.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 10:57

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> - Hvad er der galt med den bil, siden den kan sælges så billigt? ("Alt" i
> udstyr inkl. automatgear) for 290000 kr. (6 mdr. gammel for 240000 kr.).

Der er nok kun det "galt" med bilen at den er samlet af folk som får mindre
end 10 Kr i timen og at Kia ikke ligefrem er noget "Brand"

--
Tom

Fra : Thomas J.

Dato : 18-12-05 11:39

Den Sun, 18 Dec 2005 10:57:21 +0100 sendte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:

>"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse

>Der er nok kun det "galt" med bilen at den er samlet af folk som får mindre
>end 10 Kr i timen og at Kia ikke ligefrem er noget "Brand"

Nåh, det er derfor at man giver 3 års garanti/ubegrænset km på bilen ?
Åh, så blev vi det "klogere"...

Man skal selvfølgelig aldrig sælge en bil før den er mindst 3-4 år,
hvis man vil have noget ud af afskrivningerne som jo typisk er der i
bilens første 2 år. De næste 2 år, koster så til gengæld ikke så meget
afskrivningsmæssigt.

Desuden undrer det mig at man kan finde en 6 mdr. gammel "ny"
Sonata....er det virkeligt allerede et halvt år siden at den blev
introduceret ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : alexbo

Dato : 18-12-05 12:30

"Thomas J." skrev

> Nåh, det er derfor at man giver 3 års garanti/ubegrænset km på bilen ?
> Åh, så blev vi det "klogere"...

Ja, det er netop p.g.a. den tvivlsomme kvalitet at de giver garanti.

VW f.eks. laver så gode biler at de slet ikke behøver give garanti, de
kalder det ganske vist garanti på deres hjemmeside, men det er kun en
reklamationsret.
Faktisk mener jeg at de bryder markedsføringsloven med denne såkaldte
garanti.
Man er også ringere stillet med VW garanti end købeloven foreskriver.
VW forlanger fuld servicebog for at tage stilling til en reklamation, det er
ikke lovligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Troels Hansen

Dato : 18-12-05 12:48

alexbo wrote:

> VW f.eks. laver så gode biler at de slet ikke behøver give garanti, de
> kalder det ganske vist garanti på deres hjemmeside, men det er kun en
> reklamationsret.

Hvis de skriver garanti ER det garanti, og ikke reklamationsret.

> Faktisk mener jeg at de bryder markedsføringsloven med denne såkaldte
> garanti.

Nej, der er fuldt lovligt at give kunden bedre betingelser end loven
foreskriver.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-12-05 13:06

Troels Hansen <idle@invalid.email> wrote in news:43a54c61$0$15791$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvis de skriver garanti ER det garanti, og ikke reklamationsret.

Ikke hvis de udøver noget andet jo.

> Nej, der er fuldt lovligt at give kunden bedre betingelser end loven
> foreskriver.

Ja men hele misæren består vist i, at de skriver garanti, men kun yder
reklamationsret. Godt nok har jeg ikke flere år på universitetet, men jeg
tror godt jeg kan påstå at den ikke er lovlig ihvertfald...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 00:12

> Ikke hvis de udøver noget andet jo.

Det gør de heller ikke, man får betingelserne på skrift med når man køber en
ny VW.
2 års garanti med ubegrænset km tal.
De understreger at VW frafalder den bevisbyrde som normalt overføres til
forbrugeren når varen er over 6 md.
Altså skal man ikke parlementere med værkstedet om at bilen var defekt fra
dag. 1.

http://www.volkswagen.dk/nyheder/nyheder_show.asp?nid=121

> Ja men hele misæren består vist i, at de skriver garanti, men kun yder
> reklamationsret. Godt nok har jeg ikke flere år på universitetet, men jeg
> tror godt jeg kan påstå at den ikke er lovlig ihvertfald...

Den er fuldt lovlig, hvis du har kendskab til en autoriseret VW forhandler
som ikke følger reglerne hører jeg gerne om det, så vil jeg straks gå videre
med det.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : alexbo

Dato : 19-12-05 01:10

"Claus Petersen" skrev

> Det gør de heller ikke, man får betingelserne på skrift med når man køber
> en ny VW.
> 2 års garanti med ubegrænset km tal

Problemet er punkt 1.6 i nedenstående, det betyder at VW på forhånd afviser
en reklamation, hvis deres serviceplan ikke er overholdt, uanset om den
formodede fejl har nogen forbindelse med den manglende service.

http://www.volkswagen.dk/pdf-files/garanti-reklamation/3_PDF_fil_reklamation_1.pdf

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 01:32

> [...]
> en reklamation, hvis deres serviceplan ikke er overholdt, uanset om den
> formodede fejl har nogen forbindelse med den manglende service.

Ærligt talt tror jeg ikke at det bliver håndhævet i den grad, hvis du f.eks
kommer med en defekt visker motor, tror jeg ikke den bliver afvist hvis ikke
du har overholdt udskiftning af tændrør.

Iøvrigt ser jeg ikke noget odiøst i det, der er jo lov for at man frit kan
få udført de anbefalede service eftersyn på et ikke autoriseret værksted.

Jeg ser det som en sikkerhedsventil for at VW ikke skal garantiudskifte en
motor der har kørt 100000 km uden at få skiftet olie eller oliefilter.

Ligesom på alle andre varer bortfalder garantien hvis ikke du har brugt
varen efter foreskrifterne.

Jeg synes det er OK at forlange at bilen skal være serviceret jvf.
serviceplanen hvis man vil opretholde garantien. Af samme årsag kører jeg
min bil til service på aut. værksted så længe der er garanti eller udsigt
til kulance rep. på trods af at jeg sagtens selv kan skifte olie og fikse
bremse osv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-05 06:22

Claus Petersen skriver:

> Ærligt talt tror jeg ikke at det bliver håndhævet i den grad, hvis du f.eks
> kommer med en defekt visker motor, tror jeg ikke den bliver afvist hvis ikke
> du har overholdt udskiftning af tændrør.

Sikkert ikke

> Iøvrigt ser jeg ikke noget odiøst i det, der er jo lov for at man frit kan
> få udført de anbefalede service eftersyn på et ikke autoriseret værksted.

Jeps

> Jeg ser det som en sikkerhedsventil for at VW ikke skal garantiudskifte en
> motor der har kørt 100000 km uden at få skiftet olie eller oliefilter.

Så kan de skyde den på misligholdelse.

> Ligesom på alle andre varer bortfalder garantien hvis ikke du har brugt
> varen efter foreskrifterne.

Japs

> Jeg synes det er OK at forlange at bilen skal være serviceret jvf.
> serviceplanen hvis man vil opretholde garantien.

Så er det ikke garanti længere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 15:17

> Ja, det er netop p.g.a. den tvivlsomme kvalitet at de giver garanti.

Hvad fa´en er det for noget vrøvl - du har jo ikke en pind forstand på det,
som du udtaler dig om. Hvad med at sætte dig ind i sagerne, før du udtaler
dig om noget, som der faktisk er en, der skal kunne stole på.

> VW f.eks. laver så gode biler at de slet ikke behøver give garanti...

Øhh.. VAGs biler har mange kvaliteter - men det der er sgu også noget
vrøvl - og VAG har en historie med en hel del småfejl på bilerne.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : alexbo

Dato : 18-12-05 16:07

"Jan W Nielsen" skrev

> Hvad fa´en er det for noget vrøvl - du har jo ikke en pind forstand på
> det, som du udtaler dig om. Hvad med at sætte dig ind i sagerne, før du
> udtaler dig om noget, som der faktisk er en, der skal kunne stole på.

Jeg kan se at ironi er spildt på dig, så for at undgå yderligere
misforståelser, må jeg hellere skrive det ligeud at jeg foretrækker Hyundai
for VW.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 19:31

> Jeg kan se at ironi er spildt på dig, så for at undgå yderligere
> misforståelser, må jeg hellere skrive det ligeud at jeg foretrækker
> Hyundai
> for VW.

Undskyld - jeg så den ikke.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : alexbo

Dato : 18-12-05 20:01

"Jan W Nielsen" skrev

> Undskyld - jeg så den ikke.

Du skrev hvad du mente, det skulle jeg også have gjort, i en gruppe med så
stort et flow, er ironi en usikker måde at fremføre sit budskab i.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 09:49

> [...]
>
> Jeg kan se at ironi er spildt på dig, så for at undgå yderligere
> misforståelser, må jeg hellere skrive det ligeud at jeg foretrækker

Du bad selv om det, du ved at hvis man forsvare VW for kraftigt her inde,
leger man med ilden ;)).

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-12-05 18:18

> Du bad selv om det, du ved at hvis man forsvare VW for kraftigt her inde,
> leger man med ilden ;)).

Jeg er ellers selv en af dem, der har talt om VWs uomtvistelige styrker..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ellers selv en af dem, der har talt om VWs uomtvistelige
> styrker..

Det var nu også til Alexbo,. det var ham som du reagerede på, og misforstod.
Det gjorde jeg også, ind til jeg læste mere.

Fra : Thomas J.

Dato : 19-12-05 20:23

Den Mon, 19 Dec 2005 09:49:28 +0100 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> følgende røgsignaler:

>Du bad selv om det, du ved at hvis man forsvare VW for kraftigt her inde,
>leger man med ilden ;)).

Det vil altså sige: at forsvarer man VW, så tisser man i sengen....
*G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-12-05 23:44

Thomas J. wrote:

> Det vil altså sige: at forsvarer man VW, så tisser man i sengen....
> *G*

Nejnej. Hvis du leger med tis, så brænder din VW.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 05:55

"Lars L. Hansen" skriver:

> Nejnej. Hvis du leger med tis, så brænder din VW.

Nåååh, det er derfor der er så mange "Pes-jø" der brænder ???
(den lå lige til højrebenet

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-12-05 08:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> Nåååh, det er derfor der er så mange "Pes-jø" der brænder ???
> (den lå lige til højrebenet

Nejnej. De brænder kun hvis man tisser i deres stik-forbindelser. De kan
ikke tåle det salte, fugtige miljø :D

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 08:12

"Lars L. Hansen" skriver:

> Nejnej. De brænder kun hvis man tisser i deres stik-forbindelser. De kan
> ikke tåle det salte, fugtige miljø :D

ROFL.

Jeg trode at det var "de brænder når man tisser" sådan generelt....

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:23

> ROFL.
>
> Jeg trode at det var "de brænder når man tisser" sådan generelt....

Omvendt man brænder sig på pi... tisset. De kan virkelig bringe ens pi.... i
kog ;).

Fra : Thomas J.

Dato : 20-12-05 08:19

Den Tue, 20 Dec 2005 05:54:56 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>"Lars L. Hansen" skriver:

>Nåååh, det er derfor der er så mange "Pes-jø" der brænder ???
>(den lå lige til højrebenet

Ja, de kommer fra P(i)S A(f)-koncernen...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 13:08

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:pmeaq11kvinrp6a0qp3ae2468tl5qt259n@4ax.com...

> Nåh, det er derfor at man giver 3 års garanti/ubegrænset km på bilen ?
> Åh, så blev vi det "klogere"...

Ved du hvad ordet "Brand" betyder?
Eller mener du at de får mere end 10 Kr i timen?

Brand er hvad navnet står for som noget usynligt hos kunderne. Hvis vi
nævner Coca Cola så har de verdens bedste Brand i flg. undersøgelserne. Det
hænger sammen med at produktet er produceret under ordentlige forhold, at
det er noget man har tillid til, at evt. reklamationer bliver sobert
behandlet, at man som minimum får det man betaler for og kan forvente som
forbruger, at fabrikanten opfylder alle lovkrav, at fabrikanten værner om
sit varemærke, at produktet har været på markedet i så lang tid at det har
fæstnet sig hos forbrugeren med alle nævnte ting plus meget andet.

Hvis jeg havde ment Kvalitet så havde jeg skrevet kvalitet, men jeg valgte
at skrive Brand, da der ligger meget mere bag. Hvis jeg køber en Mercedes
som jeg vil betegne som et Brand, så er jeg rimelig overbevist om at bilen
er produceret så den opfylder Eu lovgivning, at man har produceret den under
hensyntagen til miljøet, at de medarbejdere der har produceret bilen er
behandlet ordentlig og har fået en ordentlig løn, at man har overvejet
hvordan bilen belaster miljøet når den engang skal bortskaffes og en hel hel
masse andre ting.
Dermed IKKE sagt at det ikke er det samme ved Kia, men ved Mercedes er man
ikke i tvivl (har selv besøgt Mercedes i Stuttgart).

Brand kan være mange andre ting såsom at man som forbruger har en
forventning om at der kan leveres reservedele til bilen i mindst 20 år efter
den er produceret, at man kan få den serviceret i hele Europa uden problemer
osv osv

--
Tom

Fra : Thomas J.

Dato : 18-12-05 21:07

Den Sun, 18 Dec 2005 13:08:21 +0100 sendte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:

>Ved du hvad ordet "Brand" betyder?

Ja, er det ikke det der PSA-udstyr ?

Desuden kan Brand deles op i to grupper:
Den for pøbelen (Alm. Brand) og
Den for eliten (Kgl. Brand)

>Eller mener du at de får mere end 10 Kr i timen?

Ting bliver ikke automatisk bedre fordi at folk får 180 kr. i timen.

Det burde være sådan, men det er ikke sådan, desværre.

>Brand er hvad navnet står for som noget usynligt hos kunderne.

Naaarj, er det virkelig ? Orv, hva' ?

> [...]
>Dermed IKKE sagt at det ikke er det samme ved Kia, men ved Mercedes er man
>ikke i tvivl (har selv besøgt Mercedes i Stuttgart).

Så tag til Sydkorea og tjek vilkårene dér inden du får gylpet større
klumper op end du kan tygge.

> [...]
>den er produceret, at man kan få den serviceret i hele Europa uden problemer

Og det kan man ikke med Hyundai/Kia ?
Nu koster en Mercedes jo også det samme som en Hyundai i samme
størrelse med samme udstyrsniveau, så jeg forstår godt at du undres.

Specielt de nye Mercedes er jo de mest fejlfri biler der bliver
produceret, så hvad skal man med reservedele om 20 år ? *host-host*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 21:37

skrev i en meddelelse news:4lfbq15evr76krrps9jr4e7ftcaunu2f80@4ax.com...

> Ting bliver ikke automatisk bedre fordi at folk får 180 kr. i timen.

Nej men de fleste virksomheder stiller også krav til deres medarbejdere og
efteruddanner dem til bedre at kunne klare deres job............

> Naaarj, er det virkelig ? Orv, hva' ?

Ja

> Så tag til Sydkorea og tjek vilkårene dér inden du får gylpet større
> klumper op end du kan tygge.

Kender 2 turnusingeniører der har været der, det er nok for mig.
Desuden gylper jeg ikke, jeg holder mig til fakta som du svært kan angribe
på "den" måde.

> Og det kan man ikke med Hyundai/Kia ?

Det gav jeg et svar på tidl. Hvis Hyundai er et Brand for dig, så er det vel
fint nok.

> Nu koster en Mercedes jo også det samme som en Hyundai i samme
> størrelse med samme udstyrsniveau, så jeg forstår godt at du undres.

Mercedes har en meget stor palette af biler, så jeg ved ikke om du har en
smart i tankerne eller en SL500. Jeg vil dog gerne se fakta for dine
beregninger.

> Specielt de nye Mercedes er jo de mest fejlfri biler der bliver
> produceret, så hvad skal man med reservedele om 20 år ? *host-host*

Mercedes tager dog deres Brand alvorligt. Hver gang der har været problemer
så bliver de rettet på fabrikkens regning. Både rustskader, A-klasse der fik
ESP, elektroniske bremser osv osv.
Jeg har endnu ikke set de billige asiaterbiler som bliver trukket tilbage
fra markedet fordi de f.eks "fejler" i NCAP. Det er bl.a. noget af det der
også gør en forskel.
Mercedes kan sagtens holde 20 år......jeg har adskillige kolleger som kører
rundt i 190'ere fra 80'erne omend de har enkelte rustskader og er temmelig
kedelige efter 500.000 Km

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-12-05 01:00

> [...]
kører
> rundt i 190'ere fra 80'erne omend de har enkelte rustskader og er temmelig

Det er muligt at Hyundai ikke anses for at være et Brand i vores egen lille
gummicelle, men globalt set er det. Piller man bilerne ud af de 100 største
og mest værdifulde Brands ser det sådan ud:

9 Toyota
11 Mercedes-Benz
16 BMW
19 Honda
22 Ford
56 Volkswagen
76 Porsche
79 Audi
84 Hyundai
85 Nissan

http://bwnt.businessweek.com/brand/2005/index.asp?sortCol=rank_2005&sortOrder=ASC&pageNum=1&resultNum=100§or=

Audi og Porsche skal for alvor se sig over skulderen, for Hyundai er lige i
hælene på dem.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 19-12-05 01:08

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Audi og Porsche skal for alvor se sig over skulderen, for Hyundai er lige
> hælene på dem.

Verdensnationen Danmark kommer ikke en gang ind på listen med Carlsberg
eller Maersk.

Desværre ved ikke ret mange, hvad der virkelig sælger ude i den store vide
verden, men kommer ikke længere end til Europa..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-05 06:31

Kim Kristensen skriver:

> Audi og Porsche skal for alvor se sig over skulderen, for Hyundai er lige i
> hælene på dem.

Nu har hverken Porsche eller Audi jo lavet andet end biler. "Jundaj"
laver alt fra IC chips til tanskskibe.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:44

> Kim Kristensen skriver:

> Nu har hverken Porsche eller Audi jo lavet andet end biler. "Jundaj"
> laver alt fra IC chips til tanskskibe.

Ikke rigtigt. Porsche har som minimum også lavet design på måleinstrumenter
for nogle år tilbage (så faktisk temmelig flotte ud)

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-12-05 22:11

> [...]
måleinstrumenter
> for nogle år tilbage (så faktisk temmelig flotte ud)

Ja og isenkram til køknet
http://www.siemens.ie/appliances/products/porshe.htm

Med venlig hilsen Kim

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 03:41

On Mon, 19 Dec 2005 19:43:31 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
>Ikke rigtigt. Porsche har som minimum også lavet design på måleinstrumenter
>for nogle år tilbage (så faktisk temmelig flotte ud)

Og traktorer!! *LOL*

Nogle grimme sataner, men meget brugt af bl.a. vinbønder.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-12-05 22:10

> Kim Kristensen skriver:

> Nu har hverken Porsche eller Audi jo lavet andet end biler. "Jundaj"
> laver alt fra IC chips til tanskskibe.
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Sådan er det jo med "Brands". Folk køber eksempelvis også tøj der står LEGO
eller Marlboro på, eller fodtøj der står Caterpillar på og det er jo næppe
de produkter de tre firmaer har skabt deres "Brand" på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:48

> [...]

> Audi og Porsche skal for alvor se sig over skulderen, for Hyundai er lige

Porsche har dog sindsygt meget vind i sejlene for tiden. De er faktisk det
bilmærke worldwide som har det største afkast. De har et overskud på over
20% på hver en bil de sælger og da de købte aktieoptioner i VW for
adskillige milliarder skulle de ikke engang ud at finansiere det, da de bare
havde pengene......men det gør det ikke til et Brand at de kan tjene penge

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-12-05 00:50

> [...]
>
> Ting bliver ikke automatisk bedre fordi at folk får 180 kr. i timen.
>
> Det burde være sådan, men det er ikke sådan, desværre.

Således beskriver University of Ottawa det:

"What's a Brand

A brand communicates specific information about an organization, product or
service, distinguishing it from others in the marketplace. A brand carries a
"promise": a promise regarding the qualities and particularities that make
the organization, product or service special and unique.

Why is a brand important?

The aim of successful branding is to clearly associate the organization,
product or service with an image or identity in the mind of the audience.
The brand should associate this image with the quality and characteristics
of the product or service. A solid brand is a quick way to show and tell the
public what an organization represents and what it has to offer."

Med venlig hilsen Kim

Fra : Broegger

Dato : 18-12-05 21:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Ved du hvad ordet "Brand" betyder?

Standard udstyr på visse Peugeot'er?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 21:38

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Standard udstyr på visse Peugeot'er?

hehe

--
Tom

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-12-05 11:26

> [...]
> km. tæller.
>
> Håber der er nogle ejere (eller andre) der har tid til at svare.

Har selv en Kia Clarus, der er 5 år gammel og gået knap 200.000 km.
Det er afgjort den billigste bil i rep.udgifter, som jeg nogensinde har
haft.
Kia og Hyundai er jo to sider af samme sag, og jeg ville bestem ikke være
bange for at købe nogen af dem.

Det eneste negative er, at brugtvognspriserne ikke er så høje, så hvis du
regner med at skifte hvert andet år, får du nok ikke pengene hjem igen.

Kim

Fra : Lars Holst

Dato : 18-12-05 13:03

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> said in

> [...]
>
> Det eneste negative er, at brugtvognspriserne ikke er så høje, så hvis
> du regner med at skifte hvert andet år, får du nok ikke pengene hjem

Der er lige en enkelt negativ ting mere end brugtvognsprisen.

Det er at både Kia og Hyundai har nogle af de ringeste køreegenskaber der
findes blandt biler der er lanceret de sidste 15 år samt en
materialekvalitet der som indikerer at bilen skulle have været solgt i
Netto.

Men, selvfølgelig, hvis det er mindre væsentligt, så har en meget
veludstyret bil til en smule lavere pris end de gode biler.

--
Lars Holst

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-12-05 21:35

Lars Holst wrote:
> [...]
> findes blandt biler der er lanceret de sidste 15 år samt en
> materialekvalitet der som indikerer at bilen skulle have været solgt i

Og du har været ude og køre i alle Kia og Hyundai der er lanceret i DK
inden for de seneste 15 år? Eller på hvilket grundlag udtaler du dig?

Fra : Lars Holst

Dato : 18-12-05 22:45

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> said in

> Og du har været ude og køre i alle Kia og Hyundai der er lanceret i DK
> inden for de seneste 15 år? Eller på hvilket grundlag udtaler du dig?

Næsten. Og det er mit grundlag.

--
Lars Holst

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-12-05 22:29

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse > Der er lige en
> [...]
>
> Men, selvfølgelig, hvis det er mindre væsentligt, så har en meget
> veludstyret bil til en smule lavere pris end de gode biler.

Det var da et helt usædvanlig seriøs og velunderbygget kommentar!!
Fremsend lige en kopi af din ""dokumentation"" til os andre.

Kim

Fra : BJ

Dato : 18-12-05 13:06

> [...]

> - Jeg er interesseret i en model: 2.4 med aut. gear, da jeg har læst at
> den manuelle gearkasse har nogle problemer, har det noget på sig?

Der er intet i vejen med potten.

Folmer har en uden tomatgearkasse og han skriver her i gruppen.

Han er mildest talt begejstret for sin nye Sonata.

PS: VW giver ringere fabriksgaranti, fordi de ville gå rabundus, hvis de
selv skulle betale for alle deres fejl og mangler. En VW-ejer vil blot ikke
stå ved, hans potte er lige så meget skrammel som alt andet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 18-12-05 16:46

> PS: VW giver ringere fabriksgaranti, fordi de ville gå rabundus, hvis de
> selv skulle betale for alle deres fejl og mangler. En VW-ejer vil blot
> ikke stå ved, hans potte er lige så meget skrammel som alt andet.

Jeg kunne ikke være mere enig :)

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 18-12-05 17:01

BJ wrote:

> PS: VW giver ringere fabriksgaranti, fordi de ville gå rabundus, hvis
> de selv skulle betale for alle deres fejl og mangler. En VW-ejer vil
> blot ikke stå ved, hans potte er lige så meget skrammel som alt andet.

De færreste bil ejere vil vist stå ved fejlene på deres biler - man vil jo
ikke være idioten der har gjort et dårligt køb

At VW ejere skulle være mere patriotiske omkring deres mærke, lyder
sandsynligt. De giver trods alt en del ekstra, for ikke særlig meget

Dog er de ikke på linie med Saab tosserne

/Brian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-12-05 18:11

Brian wrote:
> At VW ejere skulle være mere patriotiske omkring deres mærke, lyder
> sandsynligt. De giver trods alt en del ekstra, for ikke særlig meget
>
> Dog er de ikke på linie med Saab tosserne
>
> /Brian

Ja, hilsen Brian der aldrig har prøvet en ny VW eller en ny Saab. Korrekt?

/ole

Fra : Brian

Dato : 18-12-05 18:45

Ole Sørensen wrote:

> Ja, hilsen Brian der aldrig har prøvet en ny VW eller en ny Saab.
> Korrekt?

½ vejs - jeg har aldrig været i en ny Saab, men har prøvet en del
af de nyere biler fra VAG koncernen.

Hvorfor det da ? Ramte jeg et ømt punkt ?

/Brian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-12-05 22:10

Brian wrote:
> ½ vejs - jeg har aldrig været i en ny Saab, men har prøvet en del
> af de nyere biler fra VAG koncernen.

Kan du ikke mærke kvalitetsforskellen i fx. kabinen fra en Citroen eller
Peugeot eller Renault og til en VW?

> Hvorfor det da ? Ramte jeg et ømt punkt ?

Nej, men jeg har i mange år været "frankofil" og synes at Peugeot lavede
nogle fede biler. Har ejet 4 stk. og også 2 Citroen. Men efter at have
prøvet et VAG-produkt må jeg sige, at franske biler er som BR legeløj
indvendigt. Plaktikkvalitet og farvesammensætning og logisk indretning
skinner mere igennem i en VW end i de franske biler. De virker billige og
plastikagtige.
Jeg kender ikke nok til japanske/koreanske biler, til at kunne sammenligne
med dem.

hilsen ole

Fra : Brian

Dato : 18-12-05 22:26

Ole Sørensen wrote:

> Kan du ikke mærke kvalitetsforskellen i fx. kabinen fra en Citroen
> eller Peugeot eller Renault og til en VW?

Jow da, og medmindre man kan lide at kærtegne det bløde instrument
bord, kan jeg ikke se det store i dét.

> [...]
> legeløj indvendigt. Plaktikkvalitet og farvesammensætning og logisk
> indretning skinner mere igennem i en VW end i de franske biler. De

Det er jo alt sammen et spørgsmål om smag, og hvilke biler du har
udøvet dine frankofile tendenser i. Et pragteksempel på at selv
franske biler ændrer sig på den front, er Peugeot 406. Der er
kæmpe forskel på før/efter facelift modellerne.

Men så længe at alle er enige om at VW er "lidt ekstra" og gensalgsværdien
kan retfærdiggøre den højere købspris, går det jo fint rundt.

Jeg er på ingen måde anti-VW, jeg kører selv rundt i en, jeg forstår bare
ikke argumentet med den lækre plastkvalitet... desværre.

/Brian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-12-05 17:37

Brian wrote:
> Jeg er på ingen måde anti-VW, jeg kører selv rundt i en, jeg forstår
> bare ikke argumentet med den lækre plastkvalitet... desværre.

Det kan ikke være en nyere VW så. Har du prøvet at sidde i en Golf 4 og
pille lidt på knapper og kærtegne platiken? hehe

/ole

Fra : Brian

Dato : 19-12-05 17:50

Ole Sørensen wrote:

> Det kan ikke være en nyere VW så. Har du prøvet at sidde i en Golf 4
> og pille lidt på knapper og kærtegne platiken? hehe

Jaja, jeg har prøvet at kærtegne den blidt med håndfladen, men det giver
altså ikke det store sus i klunkerne på mig

Det jeg vil frem til er bare, at jeg synes ikke kvaliteten på dét punkt
er så meget bedre, end den er på mange andre, billigere, biler.
Og det er sjovt nok altid det argument VW ejere hiver op af lommen.

/Brian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-12-05 15:57

Brian wrote:
> Jaja, jeg har prøvet at kærtegne den blidt med håndfladen, men det
> giver altså ikke det store sus i klunkerne på mig

Hehe, fair nok.
Men hvis man har bare lidt interesse for nye biler, så synes jeg at man bør
lægge mærke til hvilke tanker designere og teknikere har gjort sig da de
designede bilen. Plastiken og stof og designløsninger er garanteret dyrere
at lave i en VW end i en Peugeot, da sidstnævnte har hård/glat plastik. Og
det afspejler sig vel også i prisen. Hvis en VW er 5.000 dkr. dyrere i
produktion pga. lækrere materialer og bedre gearkasse og en motor der ikke
hakker og rusker som i PSA'erne og et bedre elektrisk system, så synes jeg
det er merprisen værd. At de 5000 kr. så bliver til 20.000 kr. når der
kommer dansk afgift på, gavner jo ikke forståelsen hos de bilkøbere der
stadig tror at alle biler er ens; 4 hjul og et rat. Der ER forskel.

hilsen ole

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-12-05 20:57

Ole Sørensen wrote:
> Plastiken og stof og designløsninger er garanteret dyrere
> at lave i en VW end i en Peugeot, da sidstnævnte har hård/glat plastik.

Da kun hvis du sammenligner dine gamle Citroën'er med din nye VW.
Plastikken, vinylen eller hvad den hedder er skam ganske blød i min
nyeste Citroën. Jeg skal endda gerne påtage mig at banke hovedet ned i
det næste gang jeg læser et af de, for tiden så populære, ufunderede
indlæg :)

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-12-05 22:28

Ole Sørensen skrev:

> Det kan ikke være en nyere VW så. Har du prøvet at sidde i en Golf 4 og
> pille lidt på knapper og kærtegne platiken? hehe

Du har en pointe i at der fra Golf 3 til Golf 4 skete et pænt løft i
interiørkvaliteten. Til gengæld er jeg lidt i tvivl om hvorvidt det gik
tilbage eller der blot ingen fremgang var fra Golf 4 til Golf 5.

Min pointe er at interiøret i de seneste generationer af VW slet ikke er
så gode i forhold til mange andre biler, som de ofte bliver udråbt til
at være.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 20:19

> Du har en pointe i at der fra Golf 3 til Golf 4 skete et pænt løft i
> interiørkvaliteten. Til gengæld er jeg lidt i tvivl om hvorvidt det gik
> tilbage eller der blot ingen fremgang var fra Golf 4 til Golf 5.

I forhold til hvad? kvaliteten på en Golf 3 var meget god set i forhold til
tiden 10.91.
Fremskridtet til Golf 4 / Bora var vel bare den naturlige fremgang.

> Min pointe er at interiøret i de seneste generationer af VW slet ikke er
> så gode i forhold til mange andre biler, som de ofte bliver udråbt til at
> være.

Den har været fremme flere gange før, at Golf 5 skulle være gået tilbage på
kabine kvaliteten.
Som Golf 5 ejer kan jeg sige at kvaliteten aldrig har været bedre.
Mange syntes nok at de så lidt tamt ud med Anthrazit farvet interiør, når nu
en VW stort set altid har været sort indeni.

Personligt blev jeg selv enormt skuffet da jeg så den for første gang på
"Biler for alle". VW havde heller ikke gjort det nemt for dem selv da de
havde hængt lysstofrør op inde i kabinen, det giver et lys hvor alt støv,
skidt og skrammer ses, samtidigt med farverne ikke opfattes som i normalt
lys.
Men den mørkegrå farve vinder ved bekendtskab da den er noget mere
imødekommende en den sorte.
I midlertid har VW måske tænkt sig om da de nu så vidt jeg har erfaret lavet
overdelen af instrumentbordet,dørsiderne og rattet i en mørkere grå nuance.

Efter at have haft skilt flere flere ting af i kabinen, kan jeg uden at
ryste på hånden sige at den aldrig har været mere solid. Den er markant
bedre samlet end Golf4 (og tager derfor dobbelt så lang tid at skille ad
:) ) Og Golf 4 er ikke at kimse ad.

Prøv bare at tage fat i midterkonsollen på en Golf 5 og træk godt i den, i
modsætning til den nye Seat Leon (prøvede den sidste week-end) flytter den
sig ikke og hverken knirker eller knager.

I kabinen på min Golf ( http://vwfanatic.dk/Billeder/G5kabine.jpg ) har jeg
endnu ikke konstateret en eneste støbekant på plastikdele, alle plastikdele
er med lækker blød overflade, knapper og betjeningsgreb går som Hans i
Grethe.
Alle lister og inddækninger sidder hvor de skal uden at gabe, og støder pænt
op til hindnanden.
Jeg kan faktiks ikke se hvad og hvor den skulle være gået tilbage.
Om man bedre kan li' designet på Golf 4 end 5'eren er så en anden sag, men
det har vel ikke noger med objektiv kvaliet at gøre.

Prøv at nævn mig en bil der er billigere som skulle være den overlegen på
kabinekvalitet?
Så tager jeg ud til en forhandler og kigger på den, så kan vi tales ved.
Ok! Skoda Octavia er forfærdeligt tæt på, men æblet falder jo heller ikke
langt fra stammen :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:55

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdsdfsjfa.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke nok til japanske/koreanske biler, til at kunne sammenligne
> med dem.

Japanske biler er (desværre) fortjent i top. Fruen har en yaris og selv om
jeg ikke kan lide at indrømme det, så er den temmelig god. Hun har haft den
i 2 år 2001 model og det eneste den har fejlet har været et bakspejl som
ikke kunne sidde fast på ruden, samt en revnet forrude.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 19:33

> Dog er de ikke på linie med Saab tosserne

*ROLMAO*

)

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 00:42

> PS: VW giver ringere fabriksgaranti, fordi de ville gå rabundus, hvis de
> selv skulle betale for alle deres fejl og mangler. En VW-ejer vil blot
> ikke stå ved, hans potte er lige så meget skrammel som alt andet.

Sådan en gang fis at fyre af. Hvor kommer sådan noget fra?
Du forekommer mig ellers at være ret seriøs :)

Jeg har nu den syvende VW som jeg tilsammen har tilbagelagt små 500.000 km
i.
Af de småting der har været på bilerne. Er der en defekt starter, defekt
gasspjæld, en defekt MAF sensor.
En defekt turbo cut off ventil. Defekt lambda sonde (100% kulance rep).
Et flækket topstykke på en Passat der havde gået 330.000 km (fint brugt
topstykke ved en hugger kostede 1500,-) og i sammen bil defekt bundstykke i
tændingslås og servo pumpe, men det er vel forventeligt når en bil har
rundet 300.000 km. Alt i alt rep. regninger for under 10.000 kr. på 11 år.
Hvis vi ser bort fra min gamle Passat, har der været under en fejl på hver
af bilerne, den jeg har nu har stadig ikke haft nogle fejl efter 36.000 km.

Derudover har der været en tilbagkaldsaktion på tændspolerne på min Bora,
dette skete dog inde den fejlede.

På ingen af bilerne har der været elektriske fejl overhovedet.
Statisk set burde jeg have rendt ind i blot nogle af det øretæver som VW
byder på hvis forholdene er som du beskriver.

(Så skulle du bare have set regninger fra da jeg kørte Citroën)

Jeg synes det er fint at du fremhæver Hyundai som en bil i fin kvalitet, det
er jeg heller ikke tvivl om at den er. Men det falder mig ærligt talt for
brystet at du skal tilsmudse VW på den måde i samme åndedrag, hvad har det
med sagen at gøre?

VW er ikke en ufejlbarlig bil, men mine erfaringer er at de er solide og
ikke byder på mange ubehagelige overraskelser, bevares VW har også lavet
nogle skod konstruktione til tider. Men det påtager sig som regel ansvaret
og reparer på kulance (f.eks Passat vierlenkervorderachse og V6 TDI
topstykke).

Fra : BJ

Dato : 19-12-05 00:48

KLIP

> Sådan en gang fis at fyre af. Hvor kommer sådan noget fra?
> Du forekommer mig ellers at være ret seriøs :)

Skik følge eller land fly..

Bortset fra det, er en VW på intet punkt værre eller bedre end alt andet.

Der er lige så mange klager over VW som der eks. er over BMW, Audi eller for
den sags skyld Volvo og Ford.

Derfor er det yderst trættende hele tiden at skulle læse VW er fejlfri.

Det er den/de ikke.

> [...]
> nogle skod konstruktione til tider. Men det påtager sig som regel ansvaret
> og reparer på kulance (f.eks Passat vierlenkervorderachse og V6 TDI

Jeg har lagt øre til mange klager over Renault Clio.

Vi har kørt 100.000 km i potten uden udgifter til rep. på over 5.000 kr.

Vi har begge nok blot fået et usædvanligt eksemplar..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 01:19

> Skik følge eller land fly..

??

> Bortset fra det, er en VW på intet punkt værre eller bedre end alt andet.

Det er vist en genralisering der vil noget.
Der findes mange rigtige dårlige biler. Der findes også mange rigtig gode
biler.
Jeg kan godt komme i tanke om biler som er ringere end VW, men også biler
der sikkert er bedre.
VW ligger formodentlig i den øverste halvdel (rent gætværk fra min side).
Men når man kommer med sådan en udtalelse som du kom med, synes jeg man bør
bakke den op med nogle fakta eller sammenligninger. Istedet for at komme med
sådan en bred generalisering.

> Der er lige så mange klager over VW som der eks. er over BMW, Audi eller
> for den sags skyld Volvo og Ford.

Det er bestemt også mit indtryk at de hører til i den bedre ende, der er
måske lige lidt med noget rust i nogle Ford modeller.

> Derfor er det yderst trættende hele tiden at skulle læse VW er fejlfri.

Hvem har postuleret det?
Det forekommer mig ikke at det er blevet fremsagt herinde, og slet ikke af
mig.
Jeg er begejstret for VW, det ligger fast, men jeg er ikke naiv.

Jeg har googlet lidt på dk.fritid.bil, rent faktisk er de eneste
kombinationer af VW og fejlfri indlæg fra folk der, som dig, mener at have
hørt eller læst at alle siger at VW skulle være fejlfri. Faktisk er der ikke
en eneste der skriver at de har en fejlfri VW, eller hævder at VW skulle
være fejlfri.

Fra : BJ

Dato : 19-12-05 02:02

KLIP

> [...]
> hørt eller læst at alle siger at VW skulle være fejlfri. Faktisk er der
> ikke en eneste der skriver at de har en fejlfri VW, eller hævder at VW

Så tager jeg således fejl.

Derfor ser jeg så frem til at når der spørges om køb af bil, tråden ikke
udvikler sig til en VW-tråd.

PS: Har man ikke haft andet end VW i sin tid med bil, kan jeg godt se, man
intet sammenligningsgrundlag har andet end pressens udtalelser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 08:28

> Så tager jeg således fejl.

Det tror jeg :)

> Derfor ser jeg så frem til at når der spørges om køb af bil, tråden ikke
> udvikler sig til en VW-tråd.

Ja tak! Det har du ret i, det ser jeg også frem til.
Jeg synes det plejer at udvikle sig således:

X: Y er en skod bil!
Z: Hvad så med VW er de måske fejlfri!

Således bliver VW altid viklet ind i alle mulige tråde, fordi de lige skal
bruges som prügelknabe.
Og så ruller diskusionnen..... :)

> PS: Har man ikke haft andet end VW i sin tid med bil, kan jeg godt se, man
> intet sammenligningsgrundlag har andet end pressens udtalelser.

Jeg har skam haft andre biler end VW.
Personligt startede jeg selv ud med en VW Golf 1 som jeg "giftede" mig til,
men det var bare en bil.
Egentlig var jeg ikke imponeret af dette stykke tyske metal, det var bare en
bil som i mine øjne var ret dyr.

Så da den skulle skiftes købte jeg en Citroen, og de næste to nye biler var
også Citroen'er.
Og det var rent ud sagt noget lort. Den første (AX GT) var nogenlunde kun
elektriske småfejl , nr. 2 (ZX Volcane) var noget lort og slet ikke den
kvaliet t Citroen havde lagt op til i deres markedesføring. Den holdte ret
tit på værksted, så nr. 3 (ZX 16V) blev delvist købt for at slippe af med
den forrige. Men det var bare endnu værre, værksted, værksted, værksted.
Oveni det havde bilen kun 142 ud af de lovede 155 Hk. Jeg var totalt
frusteret, og efter at garantien udløb brugte jeg knap 10.000 på at holde
den kørende under 1 år.
Så var det jeg huskede den der Golf 1 der havde kørt 160.000 km uden at kny.
Og næste bil var så en ny Golf.

Derudover har jeg sideløbende haft en del firmabiler: Opel kadett, Peuget
405 (også lidt problematisk), Mazda 323, Opel Astra F, Ford Galaxy - helt
problemfri, Opel Astra G trods 2 x knækket tandrem, sideairbagsproblemer en
mass og en hulens masse EGR ventiler var jeg faktisk ret glad for den (men
den var lidt tit på værksted).

Så jeg har da lidt at sammenligne med.

Ud over det holder jeg da også ørene åbne om hvad folk har af problemer med
andre mærker.
Og jeg tillægger ikke den danske bilpresse ret megen seriøsitet. Så dem
støtter jeg mig ikke op ad som menningsdannende.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-12-05 19:35

> Bortset fra det, er en VW på intet punkt værre eller bedre end alt andet.

Betyder det så, at alle biler på alle punkter er nøjagtigt lige så gode
eller dårlige som VW..?

> Derfor er det yderst trættende hele tiden at skulle læse VW er fejlfri.

Hvem skriver det..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 22:11

KLIP

> Hvem skriver det..?

Se, nu skriver mange som journalister gør, her skal man altid læse mellem
linierne...

PS: Alle biler er målt over en periode noget jævnt skrammel. Nogen mere end
andre..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 22:26

> PS: Alle biler er målt over en periode noget jævnt skrammel. Nogen mere
> end
> andre..;)

Eller vendt om: nogen målt over en længere periode end andre :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 03:42

On Sun, 18 Dec 2005 13:05:34 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Der er intet i vejen med potten.
>
>Folmer har en uden tomatgearkasse og han skriver her i gruppen.

Med tomatkasse, om jeg må be'

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 15:36

> - Hvad er der galt med den bil, siden den kan sælges så billigt? ("Alt" i
> udstyr inkl. automatgear) for 290000 kr. (6 mdr. gammel for 240000 kr.).

Kære Thomas

Der står ukristeligt meget vrøvl i denne tråd - skrevet af folk, der ikke
ved, hvad de taler om, eller som slår alle Kia og Hyundai sammen under samme
"anmeldelelse".

Den pågældende Hyundai Sonata fejler INTET - og er et røverkøb af de
sjældne.

Det mest kritiske, som man kan sige om den er:

Det automatiske gear i 2,4´eren er ikke så godt som i 3,3´eren, og mange
steder anbefaler man kunderne gå efter det manuelle gear. Afskrivningen er
mindre, og benzinøkonomien er bedre. Samtidig kører du jo mest på motorvej,
skriver du.

Bilen er ikke særligt ruststærk i sammenligning med for eksempel VW og
Audi - men hvis du giver den rustbeskyttelse, så lever den fint i mange,
mange år.

Køreegenskaberne er ikke de mest sportslige, da bilen er blødt sat op.

Kabinen er ikke så lækker, som den er på en Passat - men her er prisen også
200.000 kroner højere.

Den mekaniske kvalitet på Sonata er 110 procent i orden. Dette har jeg har
en topleder i Danmarks største leasingsselskab, der som bekendt har mange
tusinde biler - og som derfor ved, om de er i orden eller ej. Den mekaniske
kvalitet er på højde med japanerne.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : BJ

Dato : 18-12-05 15:48

KLIP

> [...]
> tusinde biler - og som derfor ved, om de er i orden eller ej. Den
> mekaniske kvalitet er på højde med japanerne.

Halleluja og Amen..

Jeg var foran en Sonata 3.3 på færgen Odden til Århus i tirsdag sidste uge,.

Jeg glemte desværre at spørge ham om han var 110% tilfreds med potten...;-(

Han var helt klart en af de rejsende, da han var travlt optaget af papirer,
så potten må køre nogen kilometer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 15:57

> Den mekaniske kvalitet på Sonata er 110 procent i orden. Dette har jeg har
> en topleder i Danmarks største leasingsselskab, der som bekendt har mange
> tusinde biler

Hvor gamle er de her Sonata egentlig?
For fejlene viser sig bestemt ikke efter de første par år, men efter 10 år

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 18-12-05 16:20

KLIP

> Hvor gamle er de her Sonata egentlig?
> For fejlene viser sig bestemt ikke efter de første par år, men efter 10 år

Nemlig, så begynder malingen at falde af..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 16:27

> KLIP

> Nemlig, så begynder malingen at falde af..

tja skulle da være underligt om ikke hvert mærke havde sine skavanker såsom
gearkasser der går i stykker

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 18-12-05 16:32

KLIP

> tja skulle da være underligt om ikke hvert mærke havde sine skavanker

Kunne ikke være mere enig.

> såsom gearkasser der går i stykker

Vi er blot nogen ganske få som ikke er blege for at indrømme fejl på
potten...;)

Bortset fra det, nu får Ford da først problemer med rust, motor og
gearkasse...:

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3449422/ ....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:23

> KLIP

> Kunne ikke være mere enig.

> Vi er blot nogen ganske få som ikke er blege for at indrømme fejl på
> potten...;)

Mens andre i stilhed lister bilen på værksted og år efter påstår at den
ALDRIG har fejlet noget )

> Bortset fra det, nu får Ford da først problemer med rust, motor og
> gearkasse...:
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3449422/ ....

Den ER allerede skrevet på ønskelisten og jeg tror om en 5-6 er de brugte
blevet så "billige" at jeg kunne finde på at købe en (bare ikke orange
farve)

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 18-12-05 16:32

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> tja skulle da være underligt om ikke hvert mærke havde sine skavanker
> [...]

He he og så har den sikkert kostet 3 x så meget som Hyundai'en, så der
behøves ikke at være sammenhæng mellem pris og kvalitet......

(P.S. dette er måske lidt indforstået men mon ikke BJ forstår hentydningen)

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 18-12-05 16:39

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

LOL ...

Morsomt nok er den bil, der har kørt uden nævneværdige problemer, konens
Clio II 1.6 SI.

Den har gået 100.000 km og det "unormale" er en gummimanchet, der er revnet.

Tænk, hvor mange Clioer vi kunne have købt for Völlens pris....nok til jeg
kunne få én på hver fod..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-12-05 16:33

> Hvor gamle er de her Sonata egentlig?
> For fejlene viser sig bestemt ikke efter de første par år, men efter 10 år

Men hvad en bil har af fejl efter 10 år er jo helt og aldeles bedøvende
ligemeget - så er den jo forlængst solgt til en eller anden fattigrøv som
elsker at rode med gamle biler...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-12-05 17:22

> Men hvad en bil har af fejl efter 10 år er jo helt og aldeles bedøvende
> ligemeget - så er den jo forlængst solgt til en eller anden fattigrøv som
> elsker at rode med gamle biler...

Du har ret, jeg ville hellere have købt en ny Jaguar end den 13 år/130000 km
gamle XJ6'er jeg kunne få for 1/6 af nyprisen. Hvis jeg altså ikke var en
fattigrøv

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:24

> Men hvad en bil har af fejl efter 10 år er jo helt og aldeles bedøvende
> ligemeget - så er den jo forlængst solgt til en eller anden fattigrøv som
> elsker at rode med gamle biler...

Som så kan dementere at den var god

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-12-05 17:23

> Hvor gamle er de her Sonata egentlig?
> For fejlene viser sig bestemt ikke efter de første par år, men efter 10 år

Det gælder da ikke for PSA, VAG og Mercedes-biler ?

Leo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 19:32

> For fejlene viser sig bestemt ikke efter de første par år, men efter 10 år

Det er hér, at VW viser den styrke, de ikke gør, når bilerne er nye.

Mazda derimod er god til at være god - når de er under 10 år.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : snusken

Dato : 18-12-05 20:28

> Det er hér, at VW viser den styrke, de ikke gør, når bilerne er nye.
>
> Mazda derimod er god til at være god - når de er under 10 år.

Heldigvis at der nogle, som tror på og vil købe VW mv ellers ville
priserne på Hyundai, Kia, Mazda da blive presset op -- >

--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 20:55

> Heldigvis at der nogle, som tror på og vil købe VW mv ellers ville
> priserne på Hyundai, Kia, Mazda da blive presset op -- >

Tror på..?

Det er helt klart, at nyere VW´ere har langtidskvaliteter, som mange andre
og billigere biler ikke har.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 03:53

On Sun, 18 Dec 2005 20:54:47 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Tror på..?
>
>Det er helt klart, at nyere VW´ere har langtidskvaliteter, som mange andre
>og billigere biler ikke har.

>--

Har du en krystalkugle du skæver lidt til?

Det er uforståeligt for mig, at du på nuværende tidspunkt kan udtale
dig om nye bilers langtidskvaliteter.

Det kan kun tiden vise.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 07:28

> Det er uforståeligt for mig, at du på nuværende tidspunkt kan udtale
> dig om nye bilers langtidskvaliteter.

Jeg udtaler mig ikke om "nye" biler.

Jeg udtaler mig om "nyere" biler.

Ikke alle generationer med de nye teknikker blev introduceret på samme tid.
A4 kom i 1995, Golf i 1997.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-12-05 21:37

Jan W Nielsen wrote:
> Bilen er ikke særligt ruststærk i sammenligning med for eksempel VW og
> Audi - men hvis du giver den rustbeskyttelse, så lever den fint i mange,
> mange år.

Tja, det ved vi vel faktisk ikke før om nogle år. Det er jo en ny model,
og det eneste man kan sige om dens ruststyrke, er vel at den ikke er for
god hvis den er på niveau med forgængerne af samme mærke. Men de kan vel
have oppet sig?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 23:00

> Tja, det ved vi vel faktisk ikke før om nogle år. Det er jo en ny model,

Man kan sige meget om ruststyrken allerede ved præsentationen - og endnu
mere efter eet enkelt år - ved at åbne pladedelene og undersøge visuelt.

Bliver der stadig anvendt punktsvejsninger..? Er der mange samlinger, der
ikke er lukkede får snavs..? Er der mange steder, hvor der naturligt
aflejres sand/salt/fugt i undervognen..? Er pladerne galvaniserede..? Er
lakken slagstærk, eller er den for hård, så den krakelerer, etc, etc.

Hyundai er stadig ikke galvaniseret, og den har ikke den samme moderne
undervognskonstruktion (vedr rust) som VW/Audi/Skoda. Her forlod man for
længe siden punktsvejsninger, limede på en anden måde end før, ligesom
karossen er galvaniseret.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 03:48

On Sun, 18 Dec 2005 15:35:44 +0100, "Jan W Nielsen"

> [...]
>mindre, og benzinøkonomien er bedre. Samtidig kører du jo mest på motorvej,

På en 2.4 Sonata er tomatkassen 4-trins og en ældre stabil sag. På
3.3'eren er den 5-trins og en ny model.

> [...]

>mange år.
>
>Køreegenskaberne er ikke de mest sportslige, da bilen er blødt sat op.

Du refererer til den "gamle" model, og ikke den som jeg har som er
kommet i 2005. Alternativt ved du ikke hvad du taler om. Min bil er på
ingen måde "blødt" sat op.

Her har du nok ret.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 07:29

> Du refererer til den "gamle" model, og ikke den som jeg har som er
> kommet i 2005.

Jo, jeg kommenterer på den nye model, som tråden handler om.

Det er ikke længe siden. jeg lå og fræsede rundt i 3,3´eren med alt i lir.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-05 21:44

ThomasT skriver:

> [...]
> udstyr inkl. automatgear) for 290000 kr. (6 mdr. gammel for 240000 kr.).

Ikke specielt meget, ud over at det er en Huyndai.
http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/42-43.pdf

> - Jeg er interesseret i en model: 2.4 med aut. gear, da jeg har læst at den
> manuelle gearkasse har nogle problemer, har det noget på sig?

Nej, koblingen i følge FDM.

> - Hvor langt køre begge modeller reelt på literen. Det bliver mest på
> motorvej.

10 km/l

> - Er der andre biler man bør se efter i 250.000 kr-klassen, hvor udstyr/få
> km. tæller.

I den billige bilklasse er der masser af udstyr. Sonata giver også en
kraftig motor med i købet. At interiøret måske ikke er så moderne
(knapperne til venstre for rattet ligner noget fra en Toyota fra
start/midt halvfemserne og radioplaceringen....). En ting er helt
sikkert, den skal efterbehandles for rust !

> Håber der er nogle ejere (eller andre) der har tid til at svare.

Hvad med en 3,3 nu du er i gang ?
http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2005/38-39.pdf

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-12-05 08:58

Sun, 18 Dec 2005 21:44:16 +0100, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 43
linier, i <43A5CA20.A6446E83@du.kan.finde.den>, :

>Nej, koblingen i følge FDM.

Ja jeg syntes nu den virkede fint.

>10 km/l

12Km/l på den tur jeg har kørt i en.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 09:02

Karsten Andersen skriver:

> Ja jeg syntes nu den virkede fint.

Vi er ganske forskellige. Det afhænger også, hvad man er vant til i
forvejen.

> 12Km/l på den tur jeg har kørt i en.

Motorvej ?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-12-05 04:39

Wed, 21 Dec 2005 09:01:32 +0100, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 16
linier, i <43A90BDC.29ECE3A2@du.kan.finde.den>, :

blandet
Den skulle jo testes med de 160Hk

Det syntes jeg nu er fint.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 22-12-05 05:34

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

Har du for resten set Kenwoods nye navigationsanlæg som passer lige ind i 2
x DIN:

http://www.kenwood.de/navipak_frmset.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 20:25

> Har du for resten set Kenwoods nye navigationsanlæg som passer lige ind i
> 2 x DIN:
>
> http://www.kenwood.de/navipak_frmset.htm

Det er da vist en sandhed med modifikationer :)

Dimsen der passer i dobbeltdin hullet har ikke navigation i sig, men er en
DVD fremviser radio CD digital signal processor ting.

Navigationen skal man så lige finde plads til et andet sted i bilen.

Men det er da imponerende data og funktioner især touchpanelskærm.

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 22-12-05 23:54

KLIP

> Det er da vist en sandhed med modifikationer :)

O.k. langt de fleste (professionelle) navigationssystemer har jo en
særskildt kasse til navigatins-DVD samt processor.

> Dimsen der passer i dobbeltdin hullet har ikke navigation i sig, men er en
> DVD fremviser radio CD digital signal processor ting.
>
> Navigationen skal man så lige finde plads til et andet sted i bilen.

Jep, som alle andre (professionelle) gode systemer med særskildt processor.

> Men det er da imponerende data og funktioner især touchpanelskærm.

Jep. og så til ca. 15.000 kr. (uden TMC).

Det er da rimeligt, når man lægger prisen på en ordentlig radio og PDA
sammen..

Der ser bare professionelt ud i en Sonata..

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=154700344&page=3

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 10:23

> O.k. langt de fleste (professionelle) navigationssystemer har jo en
> særskildt kasse til navigatins-DVD samt processor.

Definer professionel.

Jeg har en Blaupunkt DX-R4 i min Polo, den virker rigtig fint - dog er den
kun med symbolvisning, dvs. uden skærm.

I min Golf har jeg en Blaupunkt OEM / VW RNS MFD2, den virker rigtig,
rigtigt fint.

> Jep, som alle andre (professionelle) gode systemer med særskildt
> processor.

Jeg kan ikke se at det nødvendigvis hænger sammen, man har selvfølgelig den
frihed at man kan vælge mellem flere forskellige radioer. Men navigationen
bliver sjældent bedre af den grund.

Uden TMC, sagde du ikke profesionel :)

> Det er da rimeligt, når man lægger prisen på en ordentlig radio og PDA
> sammen..

PDA er IMHO kun legetøjsnavigation.

> Der ser bare professionelt ud i en Sonata..
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=154700344&page=3

Ja den er lige i øjet! Sådan skal de se ud.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 23-12-05 15:32

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja den er lige i øjet! Sådan skal de se ud.

Og det lader vi det blive ved..:)

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 23-12-05 17:46

"BJ - Ønsker alle en Glædelig Jul" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in
message news:43ac0a67$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og det lader vi det blive ved..:)

Man får sgu da hold i nakken af at navigere med dét anlæg
og ikke mindst dén skærmplacering....

Mogens

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 23-12-05 18:10

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man får sgu da hold i nakken af at navigere med dét anlæg
> og ikke mindst dén skærmplacering....

Ja, det ligner utrolig meget den placering samtlige europæiske bilmærker
vælger, hvis de da ikke lige har head up display eller skærmen siddende
direkte i synsfeltet..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 18:14

> [...]
> message news:43ac0a67$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Man får sgu da hold i nakken af at navigere med dét anlæg

Ja! Men når man har en navigation med ordentlig lyd og præcise kommandoer,
kører man efter de orale anvisninger.

Elllers kigger man ned mellem speedometer og omdrejningstæller :)

http://vwfanatic.dk/Billeder/Instrument_09.jpg

Fra : DJ Bobo...

Dato : 23-12-05 18:29

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Ja! Men når man har en navigation med ordentlig lyd og præcise kommandoer,
> kører man efter de orale anvisninger.

Jow jow...

> Elllers kigger man ned mellem speedometer og omdrejningstæller :)
> http://vwfanatic.dk/Billeder/Instrument_09.jpg

Ikke noget jég bryder mig om - ubrugeligt :)
Mogens

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 23-12-05 18:39

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke noget jég bryder mig om - ubrugeligt :)

Hvá ská jeg si´.... sikke noget klatværk.

Enten har man selve displayet i synsfeltet eller head up display.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 23-12-05 18:40

"BJ - Ønsker alle en Glædelig Jul" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in
message news:43ac3621$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvá ská jeg si´.... sikke noget klatværk.
> Enten har man selve displayet i synsfeltet eller head up display.

Liiige mine ord - igen :)
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-05 19:44

"BJ - Ønsker alle en Glædelig Jul" skriver:

> Enten har man selve displayet i synsfeltet

Hvordan skal man så se vejen ?

> eller head up display.

Okay

Fra : DJ Bobo...

Dato : 23-12-05 20:00

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Hvordan skal man så se vejen ?

Synsfeltet dækker hele forruden - og Bjørns display popper
op midt i instrumentbordet. Altså i periferien af synsfeltet...
Mogens

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 23-12-05 22:28

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Synsfeltet dækker hele forruden - og Bjørns display popper
> op midt i instrumentbordet. Altså i periferien af synsfeltet...

Mon ikke den gode Claus viste det, men skal naturligvis holde sig til det,
der er skrevet..)

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-05 22:39

"BJ - Ønsker alle en Glædelig Jul" skriver:

> Mon ikke den gode Claus viste det, men skal naturligvis holde sig til det,
> der er skrevet..)

Jeg tror måske at Claus vidste det, jeg gjorde ikke.

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 24-12-05 00:08

KLIP

> Jeg tror måske at Claus vidste det, jeg gjorde ikke.

Jeg troede, du vidste det, den er trods alt på samme hjemmeside som din, men
du er nok ikke kommet længere end til billedet af undertegnede og båden.

Men der kan man bare se...

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-12-05 08:00

"BJ - Ønsker alle en Glædelig Jul" skriver:

> Jeg troede, du vidste det, den er trods alt på samme hjemmeside som din, men
> du er nok ikke kommet længere end til billedet af undertegnede og båden.

ROFL......

Havde ikke set du var kommet på. Det er længe siden jeg har været på
whois.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 16:07

> Jeg tror måske at Claus vidste det, jeg gjorde ikke.

Det gjorde jeg :)

Det virker rigtig fint, og er nok den bedste placering der indtil vider set.
Har en kammerat der har systemet i en S60.
Jeg er dog lidt utryg ved selve navigations systemet, selve OS'et er
Microsoft Windows CE :) hehe...

Fra : BJ

Dato : 24-12-05 16:10

KLIP

> Jeg er dog lidt utryg ved selve navigations systemet, selve OS'et er
> Microsoft Windows CE :) hehe...

Se det vidste jeg ikke.

Er du helt sikker på Mitsubishi anvender *det* OS. Jeg ville tro, det var
noget hjemmegjort..?

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 16:32

> Se det vidste jeg ikke.
>
> Er du helt sikker på Mitsubishi anvender *det* OS. Jeg ville tro, det var
> noget hjemmegjort..?

Er du ikke Volvo driver ?

Jeg rodede lidt rundt i baggage rummet på kammeratens S60 (jeg var faktisk
lige ved at købe den på et tidspunkt), til min store overraskelse var det et
MS Windows CE licensklistermærke på "computeren".

Fra : BJ

Dato : 24-12-05 16:44

KLIP

> Er du ikke Volvo driver ?

Jøp og Volvo køber RTI-systemet som OEM fra Mitsubishi.

> Jeg rodede lidt rundt i baggage rummet på kammeratens S60 (jeg var faktisk
> lige ved at købe den på et tidspunkt), til min store overraskelse var det
> et MS Windows CE licensklistermærke på "computeren".

Det er jeg endnu ikke stødt på, så jeg ved rent faktisk ikke.

Bortset fra det, kører det klippefast uden ét eneste udfald.

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 16:48

> Jøp og Volvo køber RTI-systemet som OEM fra Mitsubishi.

OK! Som så åbenbart køber OEM operativ system fra Bill Gates.

Fra : BJ

Dato : 25-12-05 03:40

KLIP

> OK! Som så åbenbart køber OEM operativ system fra Bill Gates.

Jeg er lidt forvirret over, Mitsubishi ikke *skal* reklamerer med Microsofts
logo på deres hjemmeside som omtaler RTI:

http://global.mitsubishielectric.com/bu/automotive/products/info_entertainment2/info01.html

De må have en speciel aftale med BG i så henseende..?

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 19:26

> [...]
>
> http://global.mitsubishielectric.com/bu/automotive/products/info_entertainment2/info01.html
>
> De må have en speciel aftale med BG i så henseende..?

Jeg tror ikke at der er noget krav om at man skal reklamere med at der er
Microsoft OS i.
På den S60 jeg havde mellem fingrene sad der det lille sædvanlige Microsoft
Licensmærke som f.eks også sidder bag på min HP Ipaq tingest.

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 19:42

KLIP

> Jeg tror ikke at der er noget krav om at man skal reklamere med at der er
> Microsoft OS i.

Jeg ved det ikke, men ser deres logo overalt ifbm. IT-grej.

> På den S60 jeg havde mellem fingrene sad der det lille sædvanlige
> Microsoft Licensmærke som f.eks også sidder bag på min HP Ipaq tingest.

O.k., jeg gider nu ikke gå ud og skille bagagerummet ad (min er med CD) for
at se efter..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 16:02

> Jow jow...

> Ikke noget jég bryder mig om - ubrugeligt :)

Virker faktisk meget godt, kigger stort set aldrig over på kortet.
Men når man er en gammel nisse med stiv nakke kan det jo selvfølgelig være
en pine lige at sænke blikket :)

Glædelig Jul !!!

Fra : BJ

Dato : 24-12-05 16:08

KLIP

> Virker faktisk meget godt, kigger stort set aldrig over på kortet.

Hmmm .... kan du overhovedet se over ratkanten så..?..

> Men når man er en gammel nisse med stiv nakke kan det jo selvfølgelig være
> en pine lige at sænke blikket :)

Gammel er o.k., stiv nakke o.k. .... men nisse, der er grænsen altså
nået..

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 16:14

> [...]
>
> KLIP

> Hmmm .... kan du overhovedet se over ratkanten så..?..

Jowjow! Det går lige. Jeg sidder godt nok lavt - sædet er helt i bund.
Rattet kan jo justeres, så det går fint.

> Gammel er o.k., stiv nakke o.k. .... men nisse, der er grænsen altså
> nået..

Det er jo jul, så der er vel lidt nisse i os alle :)

Glædelig Jul !

Fra : BJ

Dato : 24-12-05 16:18

KLIP

> Det er jo jul, så der er vel lidt nisse i os alle :)

Det skulle da lige være kravlenisse..;)

> Glædelig Jul !

I lige måde.

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-05 19:43

Claus Petersen skriver:

> Elllers kigger man ned mellem speedometer og omdrejningstæller :)

Pinligt - Skyradio !

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 16:00

> Pinligt - Skyradio !

OK! :) det er et gammelt billede fra min 2001 Bora.
Instrument navigationen i de nye VW er iøvrigt lige forbedret en tak.
Nu vises også afstand og køretid/ankomstid til målet samt distance til næste
"kursændring".

Fra : DJ Bobo...

Dato : 24-12-05 17:09

> Nu vises også afstand og køretid/ankomstid til målet samt distance til
> næste "kursændring".

Har "alle" ikke det?
--
Mvh Mogens
BMW DVD navigation IV

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 18:01

> Har "alle" ikke det?

Jo! men ikke vist i instrumentet.

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 18-12-05 21:49

Hej

Jeg har en 2.4 manuel. 5 mdr. 15.000 km, kør ca 9 km/ltr. (By og
motorvej.)

Jeg har fået eftermonteret fartpilot. et must hvis du spørg mig. Men det
er
vist std. ved automatgear. Så syntes jeg ikke at de har lavet radio
instalationen særligt fikst. ( Som smidt ind med en skovl) Så kunne 17"
fælge være ønsk værdigt. Bilen kan godt føles lidt løs i det ved høje
hastigheder. 150 km/t og op FYFY.

Men alt i alt en god og "billig" bil.

Der kan skrives og diskuteres meget om Korea, Japanske og europæiske
biler,
kvalitet, værdi tab.

Men hvis du regner på kr. pr kørt km. over en år række på 3-4 år. Tror jeg
ikke der er den store forskel. For en bil i samme pris klasse og brændstof
forbrug. Der skal du nok mere se efter brændstof økonomi. hvis du vil køre
billigt.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 04:01

On Sun, 18 Dec 2005 21:49:18 +0100, "Morten Mikkelsen"
<1mikkel@fdf.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en 2.4 manuel. 5 mdr. 15.000 km, kør ca 9 km/ltr. (By og
>motorvej.)

>--

Det var ligegodt sa....! *LOL* Kører du råddent? Jeg kører snildt
mellem 10 og 12 km/l. MED aut.kasse.

> [...]

>instalationen særligt fikst. ( Som smidt ind med en skovl) Så kunne 17"
>fælge være ønsk værdigt. Bilen kan godt føles lidt løs i det ved høje

Det er ikke mit indtryk at bilen bliver løs, når man kører stærkt. Har
du europæiske eller koreanske dæk? Det hjælper ganske gevaldigt med
europæiske dæk.

>--

>Men alt i alt en god og "billig" bil.

>--

Ja.

> [...]

>forbrug. Der skal du nok mere se efter brændstof økonomi. hvis du vil køre

Over 160 hk. kræver "havre".

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 08:38

> Det var ligegodt sa....! *LOL* Kører du råddent? Jeg kører snildt
> mellem 10 og 12 km/l. MED aut.kasse.

Eller man kan vende den om og spørge: "Det var ligegodt sa....! Kører du som
en kælling?".

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:25

> On Sun, 18 Dec 2005 21:49:18 +0100, "Morten Mikkelsen"
> <1mikkel@fdf.dk> wrote:
>

> Det var ligegodt sa....! *LOL* Kører du råddent? Jeg kører snildt
> mellem 10 og 12 km/l. MED aut.kasse.

Nej det syntes jeg nu ikke, sådan alm. i by, og noget mere frisk på landevej
og motorvej.

> Det er ikke mit indtryk at bilen bliver løs, når man kører stærkt. Har
> du europæiske eller koreanske dæk? Det hjælper ganske gevaldigt med
> europæiske dæk.

Kør på de orginale de er vel koreanske, nu er der vinterdæk Alpine2, Og ja
det går bedere.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-12-05 22:17

ThomasT wrote:
> -Skoda Octavia, for kedelig (efter min kones mening)

Sådan! Hils din kone og sig at hun har en god smag. Den Skoda er sgu også
lidt for kedelig. Gab.
Skoda Skrotbunke... 120LS forever!

hilsen ole

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 20:05

> Sådan! Hils din kone og sig at hun har en god smag. Den Skoda er sgu også
> lidt for kedelig. Gab.
> Skoda Skrotbunke... 120LS forever!

he, jeg har samme fordomme. Ikke 10 vilde heste kan få mig ind i en skoda,
det HAR de ødelagt med deres 120LS....hos mig er det også forever

--
Tom

Fra : Bagdad Bob

Dato : 18-12-05 23:07

> [...]
> motorvej.
>
> - Er der andre biler man bør se efter i 250.000 kr-klassen, hvor udstyr/få

Køb dig en nyere Mondeo. Få den rustbehandlet og du har en bil, der kører 12
gange bedre end en Sonata. Og så kan du ovenikøbet få den som stationcar.

/Abildgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-05 23:25

> Køb dig en nyere Mondeo. Få den rustbehandlet og du har en bil, der kører
> 12 gange bedre end en Sonata. Og så kan du ovenikøbet få den som
> stationcar.

Brugt bil, der ruster som IND i helv***...??

Glem det.

Jég købte ikke en Mondeo - selvom den ganske rigtigt kører bedre.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : jk

Dato : 19-12-05 21:39

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Brugt bil, der ruster som IND i helv***...??
>
> Glem det.
>
> Jég købte ikke en Mondeo - selvom den ganske rigtigt kører bedre.

Jeg har en bekendt som havde købt en nyere Mondeo (havde kørt 120.000) da
han så var ude og afhente konen i Lufthavenen, kunne den fine dyt pludselig
ikke komme op'a bakken i en parkeringskælder, koblingen var gået på den
lille ven.

....hans kommentar ? "ALDRIG mere Ford !" -den gamle Toyota have kørt lidt
over 200.000 uden problemer, han var pissed.

/JK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 04:08

On Sun, 18 Dec 2005 23:07:22 +0100, "Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>gange bedre end en Sonata. Og så kan du ovenikøbet få den som stationcar.

Vise ord, Abildgaard, vise ord!

Har du nogensomhelst dokumentation for, at en Mondeo kører 12 gange
bedre end en Sonata?

Jeg har et tilbud til dig.

Du stiller med en Mondeo med automatgear, som ikke koster over 280.000
kr., og så stiller jeg med min Sonata.

Og véd du hvad?

Så skal jeg køre røven ud af bukserne på dig, i en hvilkensomhelst
diciplin efter dit valg.

Det er s'gu da et tilbud der vil noget, eller......................??

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 08:51

> [...]
> diciplin efter dit valg.
>
> Det er s'gu da et tilbud der vil noget, eller......................??

)))))))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:23

> [...]
> diciplin efter dit valg.
>
> Det er s'gu da et tilbud der vil noget, eller......................??

Tekniske data:
Sonta 2.4 aut:
161 Hk, 219 Nm, 0-100 på 10,4sek, Top 202 Km/t, Blandet kørsel 11,4 Km/l

Mondeo 2.5 aut:
170 Hk, 220 Nm, 0-100 på 9,0sek, Top 225 Km/t, Blandet kørsel 11,6 Km/l
Pris: vælg selv når det er brugt

Mondeo 2.5 ST-200 manuel
205 HK, 235 Nm, 0-100 på 7,9sek, Top 231 Km/t, Blandet kørsel ??
ca. Pris 170.000 Kr for en 2000 model

Stort set det eneste en Sonata kan slå en mondeo på er prisen. Mondeo kører
i hvert fald en Sonata med ca. samme motorstørrelse ud af bukserne

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 19:31

KLIP

> Stort set det eneste en Sonata kan slå en mondeo på er prisen. Mondeo
> kører i hvert fald en Sonata med ca. samme motorstørrelse ud af bukserne

Klart, klart ejeren af Sonataen har jo også lommerne fulde af penge og de
tynger jo godt ned..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 19:37

KLIP

> [...]
> Pris: vælg selv når det er brugt
>
> Mondeo 2.5 ST-200 manuel
> 205 HK, 235 Nm, 0-100 på 7,9sek, Top 231 Km/t, Blandet kørsel ??

Sammenlign dog en 6-cylindret med en 6-cylindret:

http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={153F7FE9-400B-46F3-8C82-AC679F1D574A}&mode=specs

Alt andet er Ford-plat..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:49

> KLIP

> Sammenlign dog en 6-cylindret med en 6-cylindret:

> [...]

Så går der jo også 0,8L mere luft i motoren på koreaneren. Det svarer jo til
at vi skal montere lavtryksturbo på mondeo'en

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 19:59

KLIP

> Så går der jo også 0,8L mere luft i motoren på koreaneren. Det svarer jo
> til at vi skal montere lavtryksturbo på mondeo'en

Som det ser ud nu, så *skal* Fordvognene have åndedrætshjælp..:)

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:11

> KLIP

> Som det ser ud nu, så *skal* Fordvognene have åndedrætshjælp..:)

også på tide at man går tilbage til "små" motorer og så giver dem
respirator. Det åbner jo strax op for mulighederne for selv at bestemme
performance på bilen

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 20:16

KLIP

> også på tide at man går tilbage til "små" motorer og så giver dem
> respirator. Det åbner jo strax op for mulighederne for selv at bestemme
> performance på bilen

Det bedste er vel nok, det er gennemprøvede, tillidsvækkende og gode motorer
fra Volvo..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:27

> KLIP

> Det bedste er vel nok, det er gennemprøvede, tillidsvækkende og gode
> motorer fra Volvo..

jow jow, men hvis de havde holdt fast i cosworth, så kunne de nu også lave
ganske fine motorer til ford. Ford har i lang tid ikke selv lavet deres
motorer alene (i europæiske biler).

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 19:42

On Wed, 21 Dec 2005 19:22:31 +0100, "Tom"
> [...]

>Stort set det eneste en Sonata kan slå en mondeo på er prisen. Mondeo kører
>i hvert fald en Sonata med ca. samme motorstørrelse ud af bukserne

Sammenligningen giver jo ikke nogen mening, hvis ikke bilerne er lige
gamle.

Det er for omfattende at lave den slags tilbud, hvis det sædvanlige
sker, nemlig at en insekterotikdyrkende skriverkarl blander sig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:57

> Sammenligningen giver jo ikke nogen mening, hvis ikke bilerne er lige
> gamle.

Det giver jo lige så lidt mening at fordre at mondeo skal koste under
280.000 Kr hvis det er NYE biler du har i tankerne. Så tvinger du jo
automatisk din konkurrent ned i en 1.8 mod en 2.4.
Men ud fra dit første tilbud så har ford flere modeller som i brugt tilstand
kan sætte en sonata til vægs og som koster langt mindre end 280.000 Kr (og
de er ikke engang med eftermonteret turbo eller lign)

> Det er for omfattende at lave den slags tilbud, hvis det sædvanlige
> sker, nemlig at en insekterotikdyrkende skriverkarl blander sig.

Sådan er det når man blander mondeo med sonata

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 20:04

On Wed, 21 Dec 2005 19:56:31 +0100, "Tom"
> [...]

>280.000 Kr hvis det er NYE biler du har i tankerne. Så tvinger du jo
>automatisk din konkurrent ned i en 1.8 mod en 2.4.

Det var faktisk den skjulte dagsorden. Får man virkelig ikke mere for
280.000 kr. hos Ford?

Hvorledes er automobilet så udstyret?

>--

>Sådan er det når man blander mondeo med sonata

>--

Ja, det skulle jeg ikke have gjort. ))

Sonata'en vil heller ikke blive glad for det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:14

> Det var faktisk den skjulte dagsorden. Får man virkelig ikke mere for
> 280.000 kr. hos Ford?

Man kunne også sige at de priser havde ford for maaaange år siden, men de
har så forstået at følge med tiden

> Hvorledes er automobilet så udstyret?

Sansynligvis den mest skrabede model.

> Ja, det skulle jeg ikke have gjort. ))
>
> Sonata'en vil heller ikke blive glad for det.

Næh det forstår man

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 20:17

KLIP

> Sansynligvis den mest skrabede model.

Hov, hov du, de er alle leveret med askebæger og cigartænder.

Det er ekstraudstyr i en Volvo..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 22:28

> Men ud fra dit første tilbud så har ford flere modeller som i brugt
> tilstand kan sætte en sonata til vægs og som koster langt mindre end
> 280.000 Kr

Det tror fanden - de vejer 200 kg mindre, end da de var nye - på grund af
rust.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 19:58

Tom skriver:

> Mondeo 2.5 ST-200 manuel
> 205 HK, 235 Nm, 0-100 på 7,9sek, Top 231 Km/t, Blandet kørsel ??
> ca. Pris 170.000 Kr for en 2000 model

Og en Sonata 2000 model er nok noget billigere

> Stort set det eneste en Sonata kan slå en mondeo på er prisen.

Tada.... du er ved at have fattet Folmers ide !

> Mondeo kører
> i hvert fald en Sonata med ca. samme motorstørrelse ud af bukserne

Find nu en ny Mondeo med automatgear til 280kkr og sammenlign med den.

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 20:03

KLIP

> [...]

Men slet ikke i nærheden af det værditab Fordvognen har været udsat for.

Så Sonataejeren har stadig lommerne fulde af penge..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:24

> Tom skriver:

> Og en Sonata 2000 model er nok noget billigere

og sikkert også meget mere skrabet end en ST-200 som har næsten alt i udstyr

> Tada.... du er ved at have fattet Folmers ide !

Jep og derfor kan en ST-200 sagtens måle sig med en sonata 2.4 TADA !

> Find nu en ny Mondeo med automatgear til 280kkr og sammenlign med den.

??? Find en sonata 2.4 2005 model til under 120.000 Kr og sammenlign den med
en 525....det giver jo ingen mening....ford har produktionen af mondeo i
tyskland og belgien kan derfor ikke fremstille en mondeo med tomatkasse til
den pris (når også staten har været der). Det giver jo sig selv at i europa
er der ingen arbejdere der vil gå for 10 Kr i timen.
Næsten alle biler der er fremstillet i europa vil TABE til en koreaner hvis
man kigger pris. Men sammenligner man i samme klasse og motorstørrelse så er
europa bestemt ikke bag efter.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 20:24

Tom skriver:

> og sikkert også meget mere skrabet end en ST-200 som har næsten alt i udstyr

Næppe - ud over det er den jo betydeligt billigere ens en ST-200 !

> Jep og derfor kan en ST-200 sagtens måle sig med en sonata 2.4 TADA !

Nope

> Næsten alle biler der er fremstillet i europa vil TABE til en koreaner hvis
> man kigger pris.

Det er jo netop det Folmer fortæller dig.....

En Sonata giver pisse meget bil til pengene !

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:32

> Tom skriver:

> Næppe - ud over det er den jo betydeligt billigere ens en ST-200 !

> Nope

Ja okay, så overgå en sonata.

> Det er jo netop det Folmer fortæller dig.....

Det tror jeg alle i eruopa inkl. mig, er klar over.
Men en bil er andet end pris (for nogle). Ellers findes der da også biler
der er billigere end sonata

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 20:38

Tom skriver:

> Det tror jeg alle i eruopa inkl. mig, er klar over.

Godt

> Men en bil er andet end pris (for nogle). Ellers findes der da også biler
> der er billigere end sonata

Masser der er billigere, den er trods alt "dyr" af en koreaner at være,
men den giver meget bil for pengene, og udstyrsmæssigt kan ingen
europæere følge med til den pris.

> Ja

Det er det Folmer fortæller dig.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:48

> [...]
>
> Masser der er billigere, den er trods alt "dyr" af en koreaner at være,
> men den giver meget bil for pengene, og udstyrsmæssigt kan ingen

ja og jeg fortæller dig at der findes mondeo'er som sagtens kan sætte en 2.4
til vægs og som koster langt under 280.000 Kr. I tyskland kan du endda få en
ST-200 til ca 40-50.000 Kr nu.
At Folmer ikke i første omgang fik skrevet at mondeo'en skulle være ny, er
vel uden for diskussionen

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 21:33

Tom skriver:

> ja og jeg fortæller dig at der findes mondeo'er som sagtens kan sætte en 2.4
> til vægs og som koster langt under 280.000 Kr. I tyskland kan du endda få en
> ST-200 til ca 40-50.000 Kr nu.

Du kan købe en 2CV til 10.000....

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 22-12-05 00:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tom skriver:

> Du kan købe en 2CV til 10.000....

Øh, nej - du skal faktisk op og bløde over 30.000 for et pænt eksemplar.
Der er ved at gå samlermani i den. Tjek selv bilbasen.dk - ud af 16
udbudte er kun 2 stk. under 10.000. De fleste ligger omkring 35.000 -
nogle helt op til 60.000,-

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-05 06:36

"Lars L. Hansen" skriver:

> Øh, nej - du skal faktisk op og bløde over 30.000 for et pænt eksemplar.

I frankrig ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 21:07

On Wed, 21 Dec 2005 20:31:55 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>--

Ja, men se til om "knægten" vil høre. )

> [...]

>Det tror jeg alle i eruopa inkl. mig, er klar over.
>Men en bil er andet end pris (for nogle). Ellers findes der da også biler

Ja, det gør der da, men findes de også i samme størrelse og med samme
udstyr?

Hvis du nu siger Kia Magentis, så er det kun næsten rigtigt, fordi den
er sat sammen af stumper fra forrige Sonata-model.

>--

>Ja

>--

Det er længe siden vi har været så enige. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 21:34

Folmer Rasmussen skriver:

> Det er længe siden vi har været så enige. )

Nej. Dit blodtryk er bare faldet lidt

Vi har såmænd været enige længe.

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 20:26

KLIP

> og sikkert også meget mere skrabet end en ST-200 som har næsten alt i
> udstyr

Det bør du undersøge inden du skriver det for jeg er næsten sikker på en
ST-200 har visse mangler i forhold til en Sonata 2.5 mit alles drum und
dran.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:39

> KLIP

> Det bør du undersøge inden du skriver det for jeg er næsten sikker på en
> ST-200 har visse mangler i forhold til en Sonata 2.5 mit alles drum und
> dran.

Ja der er forskelle i udstyr på de to biler som man kan betegne som mangler
i forhold til den anden.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 20:43

KLIP

> Ja der er forskelle i udstyr på de to biler som man kan betegne som
> mangler i forhold til den anden.

Alt er jo relativt... Sonata 2.5GLS V6 mit alles drum und dran mangler 10 Hk
.... ST-200 mangler udstyr og en fornuftig brugtvogsnspris for ham/hende, der
vil af med den..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 20:55

> KLIP

> Alt er jo relativt... Sonata 2.5GLS V6 mit alles drum und dran mangler 10
> Hk ... ST-200 mangler udstyr og en fornuftig brugtvogsnspris for
> ham/hende, der vil af med den..

Det er jo så bare bedre for den som vil købe
Jeg forstår heller ikke at f.eks en 205 hestes mondeo fra 2000 skal koste
ca. det samme som en 15 år gammel cosworth med 220 eller 200 heste.......ST
er nok bare en overset bil og derfor ikke den store efterspørgsel på den.
Men OK skidtet ruster jo på sådan en Ford.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 21:21

KLIP

> [...]
> ca. det samme som en 15 år gammel cosworth med 220 eller 200
> heste.......ST er nok bare en overset bil og derfor ikke den store

Var der ikke en som tidligere nævnte, Mondeo aldrig slog igennem på
hjemmemarkedet..?

Konen har haft både den nye og gamle Mondeo. Jeg syntes nu, de kørte fint og
konen var mægtig glad ved dem som rejsevogne.

Bortset fra det, den gamle Sonata er tuuuudddeeeegrimmmm.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 21:39

> KLIP

> Var der ikke en som tidligere nævnte, Mondeo aldrig slog igennem på
> hjemmemarkedet..?

jo, i hvert fald mk1 og mk2....har ikke fulgt med i salgstallene for mk3

> Konen har haft både den nye og gamle Mondeo. Jeg syntes nu, de kørte fint
> og konen var mægtig glad ved dem som rejsevogne.
>
> Bortset fra det, den gamle Sonata er tuuuudddeeeegrimmmm.

Heller ikke min smag, men det med smag er jo vanskeligt at blive enige om.
Jeg forstår heller ikke de folk der køber Wagon R eller Multipla

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 22:09

On Wed, 21 Dec 2005 21:20:46 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Var der ikke en som tidligere nævnte, Mondeo aldrig slog igennem på

Jo, jeg kom med en bemærkning om, at man ser ikke ret mange Mondeo'er
på de tyske veje.

>--

>Konen har haft både den nye og gamle Mondeo. Jeg syntes nu, de kørte fint og
>konen var mægtig glad ved dem som rejsevogne.

>--

Jeg synes at langt de fleste Mondeo-ejere er glade for deres biler.
Især nyeste aftapning skulle have nogen gedigne køreegenskaber, men
jeg har ikke kørt den.

>--

>Bortset fra det, den gamle Sonata er tuuuudddeeeegrimmmm.

Ja, den er ikke for børn. *LOL*

Og har man kun den vogn som reference, er der ikke noget at sige til,
at man taler ilde om min Sonata.

Der er virkelig sket mirakler ved det modelskift.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas J.

Dato : 21-12-05 22:27

Den Wed, 21 Dec 2005 22:08:38 +0100 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>Ja, den er ikke for børn. *LOL*
>
>Og har man kun den vogn som reference, er der ikke noget at sige til,
>at man taler ilde om min Sonata.
>
>Der er virkelig sket mirakler ved det modelskift.

Ja, men jeg må indrømme at jeg ikke savler lige så meget over den nye
Sonata nu som jeg gjorde ved introduktionen.

Den nye Santa Fe er til gengæld "Mums"...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 22:47

On Wed, 21 Dec 2005 22:27:22 +0100, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Ja, men jeg må indrømme at jeg ikke savler lige så meget over den nye
>Sonata nu som jeg gjorde ved introduktionen.

Hvad skete der?

>--

>Den nye Santa Fe er til gengæld "Mums"...

>--

Det har jeg ingen idé om, af den simple grund, at jeg ikke har brug
for et sligt køretøj.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas J.

Dato : 22-12-05 13:08

Den Wed, 21 Dec 2005 22:47:10 +0100 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>Hvad skete der?

Ikke noget, men jeg var bare mere betaget af den i starten, men nu har
jeg vænnet mig til dens design, så det er lettere at holde mundvandet
inde i skuffen....
Det var nok den store forskel i forhold til den gamle Sonata, der
gjorde udslaget tidligere. men jeg vil bestemt stadig overveje at købe
én hvis jeg vinder i lotto på lørdag.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 01:24

> [...]

> udstyr inkl. automatgear) for 290000 kr. (6 mdr. gammel for 240000 kr.).

Hej Thomas.

Hvorfor den kan sælges til den pris:
1. Man giver forholdsvis store rabatter til den danske importør = endnu
større besparelse p.g.a. den store danske afgift.
2. Man har sparet på rustbeskyttelsen.
3. Man har sparet på sikkerhedsudviklingen = ikke så sikker som de fleste
andre i klassen.
4. Man benytter lidt ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid,
gennemprøvet teknik.

> - Hvor langt køre begge modeller reelt på literen. Det bliver mest på
> motorvej.

Regn med 10 km/l ved blandet kørsel.

> - Er der andre biler man bør se efter i 250.000 kr-klassen, hvor udstyr/få
> km. tæller.

Et rigtig godt alternativ kunne være:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264700099&page=1

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 04:16

On Wed, 21 Dec 2005 01:23:31 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>1. Man giver forholdsvis store rabatter til den danske importør = endnu
>større besparelse p.g.a. den store danske afgift.

Det er korrekt. Andre steder i Europa er Sonata'en prissat væsentligt
højere.

>--

>2. Man har sparet på rustbeskyttelsen.

>--

De 3400 kr. er der nok plads til i budgettet, med de nybilspriser.

>--

>4. Man benytter lidt ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid,
>gennemprøvet teknik.

>--

Hvad er der galt med det?

>--

>Et rigtig godt alternativ kunne være:
>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264700099&page=1

>--

Uha! Der kan man da tale om afskrivning der vil noget. Gu' ved
hvorfor? Det er jo verdens bedste bil vi taler om.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 10:23

> Hvad er der galt med det?

Hvor skriver jeg noget om at det er galt? Læs nu hvad jeg skriver Folmer, og
lad være med at lægge noget idet, som ikke er der - eller du føler dig måske
angrebet?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 07:31

> 3. Man har sparet på sikkerhedsudviklingen = ikke så sikker som de fleste
> andre i klassen.

Bilen får ellers 5 stjerne i EuronCap - det plejer at være ok.

> Et rigtig godt alternativ kunne være:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264700099&page=1

Neeeej - en dyrlægebil...??

Det kunne være, han hellere ville have en ny bil - men fortæl mere - er Saab
en god bil..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 16:31

> Bilen får ellers 5 stjerne i EuronCap - det plejer at være ok.

Øhh - nå?!?!?

De har da ellers ikke testet den!

Jeg tror, at du forveksler med den amerikanske "tøsetest", hvor de tester
med lavere hastighed - her klarer selv Kia Carnival sig godt - men
sammenlign lige med samme bils resultat i EuroNCAP....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 16:40

> De har da ellers ikke testet den!

Du har ret - jeg huskede forkert.

> Jeg tror, at du forveksler med den amerikanske "tøsetest", hvor de tester
> med lavere hastighed - her klarer selv Kia Carnival sig godt - men
> sammenlign lige med samme bils resultat i EuroNCAP....

Mitsu Lancer klarede sig ellers af H til...

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 16:56

> Du har ret - jeg huskede forkert.

Du er nok blevet drillet af ham tyskeren!
(Alzheimer - han kommer altid og flytter/gemmer mine ting og det, jeg skal
huske....)

> Mitsu Lancer klarede sig ellers af H til...

Tjah - men kan frygte, hvordan den ville klare EuroNCAP....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 17:02

> Du er nok blevet drillet af ham tyskeren!
> (Alzheimer - han kommer altid og flytter/gemmer mine ting og det, jeg skal
> huske....)

*ROFL*

> Tjah - men kan frygte, hvordan den ville klare EuroNCAP....

Jep - kan man i grunden slå gamle biler op...?

Jeg kunne godt tænke mig at se, om min Vectra ville få en hel eller en halv
stjerne... )

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 17:09

> *ROFL*

> Jep - kan man i grunden slå gamle biler op...?
>
> Jeg kunne godt tænke mig at se, om min Vectra ville få en hel eller en
> halv stjerne... )

Hmm - nok snarere en kvart

EuroNCAP har kun testet de biler, der fremgår af deres hjemmeside
(www.euroncap.com) - de er en relativt ung organisation.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 22:30

> Hmm - nok snarere en kvart

....plus måske etn stjerne i forruden pga af manglende airbag - tæller den
med....?

)

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 21-12-05 17:16

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at se, om min Vectra ville få en hel eller
> en halv stjerne... )

Efter facelift klarer A'eren sig faktisk udemærket - selv om det ikke
er svensk troldestål.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 17:21

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Efter facelift klarer A'eren sig faktisk udemærket - selv om det ikke
> er svensk troldestål.

Nope, svenskerne måtte svejse ca. 10 kg ekstra forstærkninger på den, for at
den blev blot nogenlunde sikker.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Thomas J.

Dato : 21-12-05 09:28

Den Wed, 21 Dec 2005 01:23:31 +0100 sendte "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Hej Thomas.
>
>Hvorfor den kan sælges til den pris:
>4. Man benytter lidt ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid,

Dette gælder så for 2,4'eren idet 3,3 V6'eren er en ny motor, udviklet
i samarbejde med Mitsubishi og Daimler-Chrysler.

Så lur mig om ikke også de skal bruge motor og transmission til et
eller andet.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 10:21

skrev i en meddelelse news:r74iq19kdrh5vl5r0ejptcdiq1hk9afuga@4ax.com...

> Dette gælder så for 2,4'eren idet 3,3 V6'eren er en ny motor, udviklet
> i samarbejde med Mitsubishi og Daimler-Chrysler.

Og hvilken model spørger manden til???

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 09:47

> 4. Man benytter lidt ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid,
> gennemprøvet teknik.

.....ved nærmere eftertanke...hvor er det egentlig, den ældre teknik sidder i
en n Sonata i dag..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 10:21

> ....ved nærmere eftertanke...hvor er det egentlig, den ældre teknik sidder
> i en n Sonata i dag..?

En 6 mdr. gammel Sonata er vel den gamle model?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:44

> En 6 mdr. gammel Sonata er vel den gamle model?

Hej Henrik

Jeg er helt enig, der er stor forskel på den gamle og den ny model.

Men en 6 mdr. gammel Sonata kan faktisk snildt være den nye model. Jeg kan
ikke lige huske datoerne. Men jeg fik min for 5 mdr. siden og på da værende
tidspunkt havde den være fremme et par mdr.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 11:33

> En 6 mdr. gammel Sonata er vel den gamle model?

Nej, det er en den nye model.

....men når det så er sagt, så ved jeg egentlig heller ikke, hvilke dele i
den gamle, der var fra Toyota og Mazda.....?

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:33

Enig Enig

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:38

Hej

Der var jeg vist for hurtig undskyld.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:39

Jan W Nielsen skriver:

> ....ved nærmere eftertanke...hvor er det egentlig, den ældre teknik sidder i
> en n Sonata i dag..?

Kig lige på trykknapperne.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 11:38

> Kig lige på trykknapperne.

Hvad med dem..? De er ikke pæne..? Eller hvad..?

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 11:50

Jan W Nielsen skriver:

> Hvad med dem..? De er ikke pæne..? Eller hvad..?

Toyota årgang midt halvfemserne

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:05

> Toyota årgang midt halvfemserne

Hvilken Toyota - og hvilken knap..?

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 12:09

Jan W Nielsen skriver:

> Hvilken Toyota - og hvilken knap..?

Jeg har flere gange linket til FDM testen af den nye Sonata, der er et
billede af antispin knappen. Hele det "tastatur" ligner på en prik det
der sad i min Sportsvan fra 1997 (eller ca deromkring) og miin kammerats
afdøde corolla fra noget tidligere.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:14

> [...]
> billede af antispin knappen. Hele det "tastatur" ligner på en prik det
> der sad i min Sportsvan fra 1997 (eller ca deromkring) og miin kammerats

Lad os sige, du har ret - selvom jeg nu ikke føler mig overbevist om dette -
for hvorfor skulle man låne noget så simpelt som en knap, når man ikke i
øvigt er tilknyttet Toyota - men er det så nok til at sige, at bilen er
bygget op af "ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid, gennemprøvet
teknik"....?

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 12:16

Jan W Nielsen skriver:

> Lad os sige, du har ret - selvom jeg nu ikke føler mig overbevist om dette -

Kig efter !

> for hvorfor skulle man låne noget så simpelt som en knap, når man ikke i
> øvigt er tilknyttet Toyota

Samme underleverandør ?

> men er det så nok til at sige, at bilen er
> bygget op af "ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid, gennemprøvet
> teknik"....?

Det har jeg ikke udtalt mig om.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:25

> Det har jeg ikke udtalt mig om.

Nej - men du har kastet dig selv ind som fortaler for det, idet du skriver:
"Kig lige på trykknapperne", når jeg spørger ind til, hvor man henter
grundlaget for at skrive: "ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid,
gennemprøvet teknik"....

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 12:32

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> skriver: "Kig lige på trykknapperne", når jeg spørger ind til, hvor man
> henter grundlaget for at skrive: "ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda

Helt ærlig, at begynde at hænge sig i knappernes udformning som i øvrigt er
ganske pæne imho, er da helt ude i hampen...;)

Virker de eller virker de ikke..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 12:52

> Helt ærlig, at begynde at hænge sig i knappernes udformning som i øvrigt
> er ganske pæne imho, er da helt ude i hampen...;)

Et eller anden skal man vel finde på, hvis man antyder, det bare er en 10 år
gammel Toyota. .

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 12:57

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Et eller anden skal man vel finde på, hvis man antyder, det bare er en 10
> år gammel Toyota. .

Man må tage sig til hovedet, når man betænker at samtlige bilmærker
genbruger det mest utrolige i samtlige af deres modeller.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 13:19

> Man må tage sig til hovedet, når man betænker at samtlige bilmærker
> genbruger det mest utrolige i samtlige af deres modeller.

Ja - medmindre naturligvis at den ér en gammel Toyota....... . . .men det er
den jo ikke...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:22

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - medmindre naturligvis at den ér en gammel Toyota....... . . .men det
> er den jo ikke...

På ingen måde. Lidt li´som en nutidig VW heller ikke er en "gravid
rulleskøjte"...

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - medmindre naturligvis at den ér en gammel Toyota....... . . .men det
> er den jo ikke...

Iflg. en forhandler, er den 2,4-liters motor en ældre Toyota konstruktion.

Og korrekt, en del knapper ligner 100% dem Toyota brugte i midt-90'erne.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:05

KLIP

> Iflg. en forhandler, er den 2,4-liters motor en ældre Toyota konstruktion.

Hmmm ... det påstås ellers samtlige motorer er nykonstruktioner..?

Volvo har der i mod taget en gammel Yamaha og smækket i både XC90 og den nye
S80.

Saab anvender gamle Opel-motorer i deres nye modeller.

> Og korrekt, en del knapper ligner 100% dem Toyota brugte i midt-90'erne.

Jeg vil slet ikke sige, hvad knapperne i en Saab ligner..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:12

> Saab anvender gamle Opel-motorer i deres nye modeller.

Ud over Saab 9-3 med 1,8i motor, så nej, det gør de ikke.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:15

KLIP

> Ud over Saab 9-3 med 1,8i motor, så nej, det gør de ikke.

Lad mig så i bedste Henrik/Claus-stil spørge: "Gør de eller gør de ikke og
har jeg i øvrigt sagt andet"..?

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:21

> Lad mig så i bedste Henrik/Claus-stil spørge: "Gør de eller gør de ikke og
> har jeg i øvrigt sagt andet"..?

Iflg. min terminologi, så dækker "modeller" over mere end én....

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:22

KLIP

> Iflg. min terminologi, så dækker "modeller" over mere end én....

ROTFL.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:37

> Iflg. min terminologi, så dækker "modeller" over mere end én....

Ha-ha.... 1-0, Bjørn...

En modeller, to modeller, tre modeller... ))

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:36

> Ud over Saab 9-3 med 1,8i motor, så nej, det gør de ikke.

Udover at en 9-3 til dels ér en Opel - er der så ikke også noget med de der
V6-motorer..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:40

> Udover at en 9-3 til dels ér en Opel - er der så ikke også noget med de
> der V6-motorer..?

Jo, det er korrekt at det skrammel af en V6-motor, man benyttede i de gamle
9-3'ere var fra Rüsselsheim, eller rettere - Vauxhall i England.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 16:25

> Jo, det er korrekt at det skrammel af en V6-motor, man benyttede i de
> gamle 9-3'ere var fra Rüsselsheim, eller rettere - Vauxhall i England.

Hvorfor er det noget skrammel..?

og....også Saab har da heller ikke helt selv udviklet den nye V6-motor,
hva..?

(Holden Alloytec V6)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 16:37

> Hvorfor er det noget skrammel..?

Defekte oliekølere monteret i topstykket. Indsugningsmanifold afmonteres,
for at skifte tændrør. Tandremme der går før tiden m.m.

> og....også Saab har da heller ikke helt selv udviklet den nye V6-motor,
> hva..?

Nej, men de har tilpasset den til turbo, da det oprindeligt er en 3,2-liters
sugemotor.

> (Holden Alloytec V6)

Jep.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-12-05 10:22

Wed, 21 Dec 2005 15:04:59 +0100, skrev BJ, på 24 linier, i
> [...]

>Saab anvender gamle Opel-motorer i deres nye modeller.

>Jeg vil slet ikke sige, hvad knapperne i en Saab ligner..

Fiat bruger vel stadigt deres TC motor fra 60'ern

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:35

> Iflg. en forhandler, er den 2,4-liters motor en ældre Toyota konstruktion.

Det er vist noget snak - det skulle i såfald være 2,4´eren fra Previa..?

Det er ikke den samme motor - Previaens motor ville overhovedet ikke kunne
bruges i dag - forbrug mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:25

Jan W Nielsen skriver:

> [...]
> "Kig lige på trykknapperne", når jeg spørger ind til, hvor man henter
> grundlaget for at skrive: "ældre teknik fra f.eks. Toyota og Mazda = solid,

Hvis trykknapperne er de samme som i en gammel Toyota, så er det ældre
teknik, kan vi ikke blive enige om det ?

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:27

KLIP

> Hvis trykknapperne er de samme som i en gammel Toyota, så er det ældre
> teknik, kan vi ikke blive enige om det ?

Det er formålsløst at svare på det spørgsmål, med mindre du har belæg for
det.

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:29

BJ skriver:

> Det er formålsløst at svare på det spørgsmål, med mindre du har belæg for
> det.

Nej, men du er så ked af at give mig ret at du ikek vil svare på det.

Sonata er sikkert en fin bil for dem der vil have sådan en.

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:31

KLIP

> Nej, men du er så ked af at give mig ret at du ikek vil svare på det.

Bevis det..?????

> Sonata er sikkert en fin bil for dem der vil have sådan en.

Helt på samme linje med eks. VW.

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:35

BJ skriver:

> Bevis det..?????

Hvad ?

> Helt på samme linje med eks. VW.

Du er sku ved at have forstået det !

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:38

KLIP

> Hvad ?

Du har vist nogen store problemer med at hitte rundt i dine udsagn for hele
tiden at få ret.....

Bevis knapperne i en Sonata er fra en (gammel) Toyota som du vedblivende
påstår..?????

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:46

BJ skriver:

> Du har vist nogen store problemer med at hitte rundt i dine udsagn for hele
> tiden at få ret.....

Nej

> Bevis knapperne i en Sonata er fra en (gammel) Toyota som du vedblivende
> påstår..?????

Bevis at de ikke er !
Jeg skriver at de ligner det.

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:51

KLIP

> Nej

> Bevis at de ikke er !
> Jeg skriver at de ligner det.

O.k., logomærket på en VW ligner bunden af en mælkejunge fra før 1964.

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 17:44

BJ skriver:

> O.k., logomærket på en VW ligner bunden af en mælkejunge fra før 1964.

Det skal jeg ikke kunne sige, så gammel er jeg ikke...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 13:36

> Hvis trykknapperne er de samme som i en gammel Toyota, så er det ældre
> teknik, kan vi ikke blive enige om det ?

Hvis min trøje er blå, så er den ikke rød - kan vi bliv enige om det..? )

Det var ikke det, der var spørgemålet.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:38

Jan W Nielsen skriver:

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 14:24

> Ja

Godt - for det havde den samme relevans for emnet.. )

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 12:30

KLIP

> Toyota årgang midt halvfemserne

Ha, jeg er også stærkt utilfreds med knapper i en ny Volvo S80.

Det er de samme som fra sidst halvfemserne.

Sikke noget gammelt skrammel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:26

BJ skriver:

> Sikke noget gammelt skrammel..

Hov, det skrev jeg ikke noget om.

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:29

KLIP

> Hov, det skrev jeg ikke noget om.

Korrekt og jeg tillægger dig en underforståelse i dit udsagn som naturligvis
slet ikke er der.

Sorry..:)

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 12:35

On Wed, 21 Dec 2005 11:50:07 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jan W Nielsen skriver:

>Toyota årgang midt halvfemserne

>--

Det er muligt at du synes at de ligner Toyota.

Men funktionaliteten. Den er markant anderledes. På den fede måde.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:27

Folmer Rasmussen skriver:

> Det er muligt at du synes at de ligner Toyota.

Hvad syntes du selv ?

> Men funktionaliteten. Den er markant anderledes. På den fede måde.

Okay, trykknapperne kan meget mere end tænde og slukke ???

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 13:42

On Wed, 21 Dec 2005 13:27:20 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Hvad syntes du selv ?

>Okay, trykknapperne kan meget mere end tænde og slukke ???

>--

Nej Klaus.

Der findes tryk/vippeknapper der kan høres langt væk når de aktiveres,
og så findes der nogen som bare er lækre at betjene.

Sonata's hører til de sidstnævnte.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 13:47

Folmer Rasmussen skriver:

> Der findes tryk/vippeknapper der kan høres langt væk når de aktiveres,
> og så findes der nogen som bare er lækre at betjene.
>
> Sonata's hører til de sidstnævnte.

Gør dem i en Toyota ikke det ?

Dem i sportsvan'en virkede til fuld tilfredstillelse. UD over at de sad
placeret så de var umulige at se.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 13:57

On Wed, 21 Dec 2005 13:47:20 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Folmer Rasmussen skriver:

>Gør dem i en Toyota ikke det ?
>
>Dem i sportsvan'en virkede til fuld tilfredstillelse. UD over at de sad

Nu må du s'gu meget undskylde, at min tålmodighed er ved at være brugt
op.

Hvis knapperne i din "gamle" Toyota virkede fint, og du var tilfreds
med dem, hvad fanden er det så der er galt med at der, efter dit
udsagn, sidder samme type knapper i en Sonata?

Kan du ikke bare i alle (og det er s'gu mange) dine indlæg afslutte
med:

Jeg kan ikke li' Sonata?

Du kan af og til virke ufatteligt irriterende, Hr. stationsforstander.
*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 14:47

Folmer Rasmussen skriver:

> Nu må du s'gu meget undskylde, at min tålmodighed er ved at være brugt
> op.

Det er i orden med mig.

> Hvis knapperne i din "gamle" Toyota virkede fint, og du var tilfreds
> med dem, hvad fanden er det så der er galt med at der, efter dit
> udsagn, sidder samme type knapper i en Sonata?

Det er der intet galt med. Har jeg skrevet det ?
Som skrevet minder det mig om min gamle Sportsvan.

> Kan du ikke bare i alle (og det er s'gu mange) dine indlæg afslutte
> med:
>
> Jeg kan ikke li' Sonata?

Hvorfor skulle jeg det ?
Jeg har absolut intet imod en Sonata. Det er en fin bil til pengene.

> Du kan af og til virke ufatteligt irriterende, Hr. stationsforstander.
> *LOL*

Du kan af og til virke en smule nærtagende Hr. Trucker
*LOL*

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:06

> [...]
> med dem, hvad fanden er det så der er galt med at der, efter dit
> udsagn, sidder samme type knapper i en Sonata?

Stik nu piben ind Folmer, og rul vinduet op. Du er et strygende eksempel på,
hvad jeg tidligere har skrevet, at visse personer herinde læser ALT fra
visse andre, som et angreb! Der er INGEN, jeg gentager lige for de
fatsvage - INGEN! der har kritiseret at ældre Toyota-teknik er noget
dårligt. Vi konstaterer blot at det benyttes. Det er dig, med dine
marmelade-indsmurte briller, der opfatter alt hvad Klaus og jeg siger, som
noget negativt - hvad skyldes det?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:08

KLIP

> hvad skyldes det?

Måske det faktum, han ikke køre i en gammel dyrlægebil udstyret med
blålys..)

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:38

> Måske det faktum, han ikke køre i en gammel dyrlægebil udstyret med
> blålys..)

Et stort omgang "fuldtryk" *ROFLMAO*

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 15:22

On Wed, 21 Dec 2005 15:05:48 +0100, "Henrik B."
> [...]

>dårligt. Vi konstaterer blot at det benyttes. Det er dig, med dine
>marmelade-indsmurte briller, der opfatter alt hvad Klaus og jeg siger, som

Dråben - det er sikkert dråben.

Der er stort set ikke en tråd i dette forum, som manden ikke har
"forstand" på, og han kan køre i samme rille i ugevis uden at blive
træt.

Det er da ikke så skrækkeligt længe siden du fik et flip af stort set
samme årsager, bare med andre personer indblandet.

Mine briller bruger iøvrigt ikke marmelade!!

Udelukkende syltetøj - vist nok fra Den Gamle Toyotafabrik.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:03

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 12:28

KLIP

> Kig lige på trykknapperne.

Jeg kan forstå, du aldrig har kørt i en Ferrari.

I min kammis 360 Modena F1 er knapperne fra Fiat, men det gør naturligvis
ikke bilen ringere samt til en oldsag..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:07

> Jeg kan forstå, du aldrig har kørt i en Ferrari.
>
> I min kammis 360 Modena F1 er knapperne fra Fiat, men det gør naturligvis
> ikke bilen ringere samt til en oldsag..

Og du er skuffende nok, ved at blive en "Folmer" - d.v.s. tillægger udsagn
en betydning der ikke er der.

Hvor står der noget som helst om, i Klaus' eller mine indlæg om, at det
skulle være noget negativt, at der benyttes ældre Toyota-teknik?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:09

KLIP

> Hvor står der noget som helst om, i Klaus' eller mine indlæg om, at det
> skulle være noget negativt, at der benyttes ældre Toyota-teknik?

Henrik, jeg synes heller ikke blålys er negativt. Jeg ville blot ikke køre
med det.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:13

> Henrik, jeg synes heller ikke blålys er negativt. Jeg ville blot ikke køre
> med det.

Vi prøver lige igen:

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:17

KLIP

> Vi prøver lige igen:
> " Hvor står der noget som helst om, i Klaus' eller mine indlæg om, at det
> skulle være noget negativt, at der benyttes ældre Toyota-teknik?"

Jeg skal huske dit spørgsmål og efterfølgende tillægge samtlige af dine
udsagn denne værdi.

PS: Desværre kan man ikke høre din/jeres betoning af samtlige udsagn, når
det foregår på skrift....

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:22

> Jeg skal huske dit spørgsmål og efterfølgende tillægge samtlige af dine
> udsagn denne værdi.
>
> PS: Desværre kan man ikke høre din/jeres betoning af samtlige udsagn, når
> det foregår på skrift....

Derfor bør du også forholde dig til det der skrives.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:24

KLIP

> Derfor bør du også forholde dig til det der skrives.

Du får ret og vi andre får fred..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:29

> Du får ret og vi andre får fred..

Jeg får nok mest - fred.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 15:40

> Og du er skuffende nok, ved at blive en "Folmer" - d.v.s. tillægger udsagn
> en betydning der ikke er der.

Det kunne sgu lige så godt være en "Henrik B".

Jeg ville kunne finde de første 123 tilfælde, hvor jeg har nævnt
VAG-fordele, men hvor også du har læst noget helt andet - nemlig at VAG så
logisk set må være fejlfri.

Dog er det som om, folk efterhånden nøjes med at løse (og forstå) det der
står i indlæggene..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:32

> "ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> 3. Man har sparet på sikkerhedsudviklingen = ikke så sikker som de fleste

Det er da vist at generalisere.

Hyundai Sonata blandt de bedste i crashtest

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3399786/

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 10:41

> Det er da vist at generalisere.
>
> Hyundai Sonata blandt de bedste i crashtest
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3399786/

Nu må I sgu snart vågne op - det er en helt anden bil end manden spørger
til...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:49

"Henrik B." skriver:

> Nu må I sgu snart vågne op - det er en helt anden bil end manden spørger
> til...

Manden spørger efter den helt nye model, kan vi ikke blive enige om det
?

Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 21-12-05 10:55

Ok så må jeg lige have den en gang til. Det ved at være en lang tråd.

Men har manden ikke spurgt om

[...]

Og tråden er Sonata 2.4 aut.

Men det er nok bare mig der er ved af få julestress.

Med venlige jule hilsner.

Glad og rimelig tilfreds Sonata 2.4 man. 06 ejer.

Fra : KASO

Dato : 21-12-05 16:36

> [...]
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da vist at generalisere.
>
> Hyundai Sonata blandt de bedste i crashtest

Nope - det ved vi intet om (efter europæisk målestok). Det er den

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-12-05 22:51

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv Kia Carnival sig godt - men sammenlign lige med samme bils resultat i

Denne syntes jeg minder meget om EuroNCAP-testen, i hvert fald hvad angår
front og side-test. Men der er åbenbart flere organisationer der foretager
crash-tests i US.

http://www.hwysafety.org/ratings/default.aspx

Den er i hvert fald hård nok til at hægte Volvo af:

"Försäkringsinstitutets undersökning bygger på krocksäkerhet framifrån,
bakifrån och från sidan.
De som fick betyget "bra" i alla tre kategorierna belönades med guld.
För silver krävdes betyget "bra" i minst två kategorier - och minst
"acceptabel" i den tredje.
Volvo klarade ingetdera.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,741956,00.html

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 12:19

KLIP

> 3. Man har sparet på sikkerhedsudviklingen = ikke så sikker som de fleste
> andre i klassen.

Dokumentation/hvad har den ikke som alle andre har..??

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:08

> Dokumentation/hvad har den ikke som alle andre har..??

Sikkerhed. Stærkt stål, konstrueret på den helt rette (og maksimalt sikre)
måde.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:11

KLIP

> Sikkerhed. Stærkt stål, konstrueret på den helt rette (og maksimalt sikre)
> måde.

Det er noget forbandet vrøvl.

Potten har sideforstærkninger, læssevis af airbbags og jeg mener Jan har
nævnt 5 stjerner i crashtest.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 15:15

> Det er noget forbandet vrøvl.
>
> Potten har sideforstærkninger,

Siger intet om den passive sikkerhed!

> læssevis af airbbags

Siger intet om den passive sikkerhed! (uanset hvor mange "b'er" du putter i)

> og jeg mener Jan har nævnt 5 stjerner i crashtest.

I United Bluff, hvor kravene for det første ikke er helt så høje som i
Europa.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 15:18

KLIP

> I United Bluff, hvor kravene for det første ikke er helt så høje som i
> Europa.

Vent nu bare til den europæiske.

Jeg forventer efter den, du putter "a sock in it"..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 19:59

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Hej Bilgruppe og Glædelig jul.

Uhyggeligt at sådan en koreaner kan være årsagen til så lang en tråd

--
Tom

Fra : DJ Bobo...

Dato : 23-12-05 20:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Uhyggeligt at sådan en koreaner kan være årsagen til så lang en tråd

ROFL
Mogens

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 23-12-05 22:30

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ROFL

Jep, den er jo ikke just nogen Ford EscortFiesta..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Armand

Dato : 24-12-05 14:31

I dagens BT sættes subj, op mod vW Jetta 2.0!

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 24-12-05 14:33

KLIP

>I dagens BT sættes subj, op mod vW Jetta 2.0!

Holder desværre ikke lige den avis.

Hvordan gik det så.?

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Armand

Dato : 25-12-05 01:17

BJ wrote:

> KLIP

> Holder desværre ikke lige den avis.
>
> Hvordan gik det så.?

Aner det ikke!
Jeg har lige købt 1,4HDi'er, så pågældende ekvipager ligger langt
udenfor mit interesseområde!
Men "Hyundai Sonata 2,4" fangede mit blik med det samme - Denne tråd hár
altså sat sig i mig i en eller anden grad :-/

--
Armand.
(der lige vender tilbage med et referat når han har gen-kigget på artiklen)