Tuning af Honda Civic 1,4 is
Fra : Vince

Dato : 17-12-05 17:29

Har ovenstående og er int. i at få lidt gang i den sløve fætter...

Kan man chiptune sådan en - eller rettere sagt gir det noget mærkbart ??

Hvad findes der ellers af muligheder til sådan en uden at det koster
kassen??

Håber på hjælp

Vince

Fra : Brizz

Dato : 17-12-05 17:38

Vince skrev:
> [...]
>
> Kan man chiptune sådan en - eller rettere sagt gir det noget mærkbart ??
>
> Hvad findes der ellers af muligheder til sådan en uden at det koster

Hmm tror ikke du skal satse på den bliver en vilddyr. Men en chip
hjælper dig næppe ret meget. Som regel er det kun turbo biler der er
noget ordentligt at hente med en chip.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Vince

Dato : 17-12-05 17:45

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse

> Hmm tror ikke du skal satse på den bliver en vilddyr. Men en chip hjælper
> dig næppe ret meget. Som regel er det kun turbo biler der er noget
> [...]

Ok, men hvad gøår man så hvis man vil ha lidt gang i sådan en Civic ??

Kan det slet ikke svare sig?

Overvejer at købe en Mercedes 300 E fra midt 90érne - kan man evt gøre noget
med sådan en så ?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-05 18:49

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan det slet ikke svare sig?
>
> Overvejer at købe en Mercedes 300 E fra midt 90érne - kan man evt gøre

Såfremt det er en almindelig benzinmotor som den du har nu kan du gøre det
samme, med nogenlunde de samme udgifter til følge. Jeg ved ikke hvor hurtig
en E300 er i original stand, men hvis den ikke er så hurtig som du vil ha'
er ideen ikke god.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 17-12-05 22:06

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Overvejer at købe en Mercedes 300 E fra midt 90érne - kan man evt gøre
> noget med sådan en så ?

Jeps! Du kan lige nøjagtig lade den være som den er - så har du bil resten
af din tid ud. En rigtig god en af slagsen endda, især hvis du kan få fingre
i en 124´er af de sidste årgange (´94 -´95), med lavt km-tal.

Med en gang rustbehandling hvert andet år, er sådan en bil ikke til at rykke
fra hinanden. Og serviceomkostningerne er lave - langt lavere end mange går
og tror. Men, nogen sportsvogn bliver den aldrig! En 300E-24 tager lidt
flere omdrejninger, lyder lidt mere sprødt, og suger lidt hårdere i tanken.
Men, det kommer du ikke nødvendigvis til at køre mere sidelæns af, hvis det
er det som er målet

--
Mvh.
- Peter R. Christiansen

http://b-siden.blogspot.com/
(så fik brormand MG´eren malet...)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-05 17:41

Vince skriver:

> Har ovenstående og er int. i at få lidt gang i den sløve fætter...

Klart, har du overvejet ny knast ?

> Kan man chiptune sådan en - eller rettere sagt gir det noget mærkbart ??

Det vil næppe give ret meget.

> Hvad findes der ellers af muligheder til sådan en uden at det koster
> kassen??

Total triming af motor, ny knast, planet topstykke, fjernelse af
katalysator, udboring af cylindre, montering af turbo.

Så er det nok alligevel billigere at købe en bil med større motor !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brizz

Dato : 17-12-05 17:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> katalysator, udboring af cylindre, montering af turbo.
>
> Så er det nok alligevel billigere at købe en bil med større motor !

Skulle lige til at spørge om du havde overset den pasus med det ikke
måtte koste kassen

--
Mvh Brian

Fra : Rune Larsen

Dato : 17-12-05 18:04

Fortæl lidt mere om hvilken motor det er. På pladen med stelnummer står
også motorens modelnummer. Dit nummer hedder nok noget med D14XX.

http://www.d-series.org/ er der tonsvis af oplysninger om Hondas
D-motorer. Tror ikke du får andet end udgifter og problemer ud af
chiptuning. Skift af bil, motor eller topstykke er nok bedre.

Mvh Rune Larsen
Honda Civic 1.5, 3-trins VTEC (D15Z8), 115hp

Fra : Vince

Dato : 17-12-05 18:10

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> chiptuning. Skift af bil, motor eller topstykke er nok bedre.
>
> Mvh Rune Larsen
> Honda Civic 1.5, 3-trins VTEC (D15Z8), 115hp

Ok takker til alle og må nok krybe til korset og købe noget andet -
overvejer som tidligere beskrevet en Mercedes 300 E 95 eller sådan noget,
men ved ikke der kan gøres noget ved sådan en - den har da noget motor
volumen trods alt

Fra : ChipMIK

Dato : 17-12-05 18:08

Glem det & køb en bil der har en ordentlig "udgangsmotor" ellers smider du
bare penge ud af vinduet

ChipMIK

Fra : Vince

Dato : 17-12-05 18:12

"ChipMIK" <Michaelfjernligenmig@kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> Glem det & køb en bil der har en ordentlig "udgangsmotor" ellers smider du
> bare penge ud af vinduet
>
> ChipMIK
> "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Med udgangsmotor mener du ??

Fra : ChipMIK

Dato : 17-12-05 18:20

IKKE 1.4 :)

ChipMIK

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-05 18:14

> [...]
>
> Kan man chiptune sådan en - eller rettere sagt gir det noget mærkbart ??
>
> Hvad findes der ellers af muligheder til sådan en uden at det koster

Jeg har selv sådan en i sedan-model og syntes ikke den er udpræget sløv
bilens og motorens størrelse taget i betragtning, er det topfart,
acceleration eller mellemacceleration du mangler (gætter på det sidste).

Det er ikke noget at gøre som ikke koster en spand guld. En anden udstødning
og af med katten kan give lidt men formegentlig ikke nok til at du vil kunne
mærke det, selv om den alligevel skal skiftes er det jo også en
ekstraudgift.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Vince

Dato : 17-12-05 18:32

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstraudgift.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
>Ok tak igen - jeg lader den være og køber noget andet

Tak
Vince

Fra : ChipMIK

Dato : 17-12-05 18:41

Havde osse sådan en....´96 eller ´97

Jeg bor på Færøerne, og føj for den lede en spand at slæbe over fjeldene...
3. gear var næsten for højt indimellem

selv Mondeo 1.8 TD er der mere liv i så LOL

ChipMIK

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-05 18:52

> [...]
fjeldene...
> 3. gear var næsten for højt indimellem
>
> selv Mondeo 1.8 TD er der mere liv i så LOL

Så har du jo ikke været god nok til at definere dine behov da du købte bil,
eller også har behovene vel ændret sig bagefter.

Med venlig hilsen Kim

Fra : ChipMIK

Dato : 17-12-05 19:11

Eller også fulgte den med i en handel :)

ChipMIK

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-12-05 10:20

> [...]
>
> Kan man chiptune sådan en - eller rettere sagt gir det noget mærkbart ??
>
> Hvad findes der ellers af muligheder til sådan en uden at det koster

Jeg har en chippet Civic 1,4.
Den er rullet til 103 Hk hos www.scantune.dk , som også har foretaget
tuningen.
Jeg fik den tunet, da jeg savnede moment ved lave omdr.

En ny knast er nok ikke den bedste løsning til denne bil, da den nok vil
miste en del moment, og det er der jo ikke meget af i forvejen

Dadlen fra civicklubben havde en 1,4 med 75 hk.
Den kom en tur forbi Scantune og endte med 116 hk. , med standart knast.

Du kan læse om hans projekt her
<http://www.powerpage.dk/tuningshistorier-filer/honda/honda.htm#Honda%20Civic1>

Hygge
Martin