Exploderet/røntgen tegning/billede af Ford~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-05 15:37

Er der nogen, som ligger inde med sådan et billede/tegning, så kunne jeg
godt bruge det.
Det er en Sierra 2,0i DOHC, men den samme motor er også brugt i Scorpio.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 17:00

http://members.tripod.com/ford_dk/PIC00127.jpg

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-05 17:42

Også skrev Vollert
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:ziAof.626$_z2.414@news.get2net.dk...
>
> http://members.tripod.com/ford_dk/PIC00127.jpg

Hæ hæ
good one.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-05 18:45

Tom wrote:

> http://members.tripod.com/ford_dk/PIC00127.jpg

Ja det er sq utroligt hvad denne gruppes deltagere gør for at hjælpe
hinanden

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 19:13

> Ja det er sq utroligt hvad denne gruppes deltagere gør for at hjælpe
> hinanden

Jep, billedet af en exploderet sierra motor 2.0 DOHC fra 91' )

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-05 19:26

Tom wrote:

> Jep, billedet af en exploderet sierra motor 2.0 DOHC fra 91' )

Bare et lille velment råd, prøv med lidt mindre krudt næste gang

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-12-05 18:12

> [...]

>godt bruge det.
>Det er en Sierra 2,0i DOHC, men den samme motor er også brugt i Scorpio.

Hva' med de tegninger der er i Haynes ?
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-05 18:45

jan@stevns.net wrote:

> Hva' med de tegninger der er i Haynes ?

Der er ikke nogen i min Haynes (den er vist for ny).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Møller

Dato : 16-12-05 20:01

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Der er ikke nogen i min Haynes (den er vist for ny).

Så kan denne nok helle ikke bruges:
http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/sier.htm
Møller

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-05 20:09

Møller wrote:

> Så kan denne nok helle ikke bruges:
> http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/sier.htm

Nej desværre, den er magen til min egen bog

Problemet med min motor er, at den er begyndt at lække olie ned til
toppunktsføleren, som sidder i blokken nede ved krumtappen lige foran
svinghjulet.
Jeg kan bare ikke se hvordan olien kommer derned/ind.
Problemet gør så, at når der er tilstrækkeligt med olie på føleren, så
begynder motoren at sætte kraftigt ud.
Så er det bare ud med føleren, rense den og sætte den i igen (tager ca. 5
min), men det er sq træls at skulle gøre det for ca. hver 300-500 km

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-12-05 21:39

> [...]
> Så er det bare ud med føleren, rense den og sætte den i igen (tager ca. 5
> min), men det er sq træls at skulle gøre det for ca. hver 300-500 km

Jeg tror ikke du er god til at kigge billeder

Billede 29.3 på side 17 giver dig svaret.
Føleren sidder ind på et 'tandhjul' som ses tydeligt på billedet.

Svaret må være at føleren nærmest svømmer i olie.
Jeg ville prøve om olien var blevet magnetisk.
Hvis den er det, så har du et problem, nemlig metalspåner i olien

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo (+ 2x chipping hundene

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-05 22:03

Uffe Bærentsen wrote:

> Jeg tror ikke du er god til at kigge billeder

Jo jo, det ka' jeg da

> Billede 29.3 på side 17 giver dig svaret.
> Føleren sidder ind på et 'tandhjul' som ses tydeligt på billedet.

Jeg ved godt at føleren går ind på "tandhjulet", det jeg er interesseret i
at finde ud af, det er om der evt. skulle være en oliekanal (eller andet) i
nærheden, som måske kunne lække ind til føleren af en eller anden årsag.

> Svaret må være at føleren nærmest svømmer i olie.

Den "svømmer" nu ikke ligefrem i olie, den er bare "fugtig".

> Jeg ville prøve om olien var blevet magnetisk.
> Hvis den er det, så har du et problem, nemlig metalspåner i olien

Jeg har ikke direkte testet om den er magnetisk, men jeg har for nyligt
skiftet olie/filter (netop for at tjekke olien visuelt) og der var intet at
se/mærke i olien.
Motoren har ingen mislyde eller andet, som kunne stamme fra slidte lejer
eller lign.
Den kører derimod som en drøm, når man lige ser bort fra dette problem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-12-05 22:21

> [...]
> i nærheden, som måske kunne lække ind til føleren af en eller anden årsag.

Det lyder usandsynligt, at der skulle løbe en oliekanal forbi lige der.

Ellers lyder det næsten, som det problem jeg havde.
Da jeg havde føleren på lager, blev den skiftet og problemet forsvandt.

> Jeg har ikke direkte testet om den er magnetisk, men jeg har for nyligt
> skiftet olie/filter (netop for at tjekke olien visuelt) og der var intet
> at se/mærke i olien.

En magnet fra køleskabet, så er det hurtigt testet.

> Den kører derimod som en drøm, når man lige ser bort fra dette problem.

Glem ikke følgende: Et mareridt er også en drøm

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-12-05 02:48

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En magnet fra køleskabet, så er det hurtigt testet.

Så skal det GODTNOK være "grov" meget jern i olien. Tænk bare at når man har
en magnetisk bundprop. Den vil forhindre olien i at pumpes rundt, uagtet den
ikke vil nytte meget. Hint; det vil ikke gå stille af sig med så meget jern
i olien ;).

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-12-05 08:54

Uffe Bærentsen wrote:

> Det lyder usandsynligt, at der skulle løbe en oliekanal forbi lige
> der.

Ja måske, det var det jeg bare ville tjekke.
Men Tom har brugt for lidt krudt, så hans billede kan ikke bruges.

> Ellers lyder det næsten, som det problem jeg havde.
> Da jeg havde føleren på lager, blev den skiftet og problemet
> forsvandt.

Føleren er skiftet, uden resultat

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-12-05 23:03

> [...]
> Så er det bare ud med føleren, rense den og sætte den i igen (tager ca. 5
> min), men det er sq træls at skulle gøre det for ca. hver 300-500 km

Kommer olien ud ved føleren, eller hvad sker der?

Måske en gang klarlak/tynd silicone på føleren ville hjælpe?

Har du prøvet bare at afmontere stikket og så sætte det på igen,
uden at afmontere føleren?
Det kunne måske være en løs forbindelse i stikket.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-05 13:47

Uffe Bærentsen wrote:

> Kommer olien ud ved føleren, eller hvad sker der?

Nej, det er helt tæt, der er jo også ny o-ring på den nye føler.

> Måske en gang klarlak/tynd silicone på føleren ville hjælpe?
>
> Har du prøvet bare at afmontere stikket og så sætte det på igen,
> uden at afmontere føleren?
> Det kunne måske være en løs forbindelse i stikket.

Det er prøvet uden at det hjalp.
Det er simpelthen føleren, som er smurt ind i olie.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-01-06 13:12

Per Beer Hansen wrote:
> Er der nogen, som ligger inde med sådan et billede/tegning, så kunne
> jeg godt bruge det.
> Det er en Sierra 2,0i DOHC, men den samme motor er også brugt i
> Scorpio.

Så fik jeg has på problemerne med min motor.
Jeg gav simpelthen "op" og købte en "ny" motor og plumpede ned i hullet.
Nu skal jeg så bare lige have skildt den gamle ad, for at se om jeg kan se
hvorfor den gav så mange problemer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-01-06 14:37

Også skrev Vollert

> [...]
> hullet. Nu skal jeg så bare lige have skildt den gamle ad, for at se
> om jeg kan se hvorfor den gav så mange problemer.

Haha ja sådan kan man jo også gøre

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-01-06 16:05

Martin Vollert wrote:

> Haha ja sådan kan man jo også gøre

Mit problem var jo, at jeg kunne vælge mellem at klodse bilen op i XX antal
dage, medens jeg reparerede den gamle motor (først skulle jeg dog lige finde
fejlen ), eller jeg kunne gøre som jeg har gjort nu, hvilket ikke betød
opklodsning af bilen
At jeg så var lidt heldig, at finde en god sund motor, med få kilometer på
bagen, det var jo så også et argument, som trak i den retning.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport